Golf IV 4Motion ARL w/ Sachs SRE - kori resonoi !

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

cre8tor
-
Viestit: 158
Liittynyt: 18.9.2006 19:56
Viesti:

Golf IV 4Motion ARL w/ Sachs SRE - kori resonoi !

ViestiKirjoittaja cre8tor » 4.9.2012 5:53

Laitoin Golfiini Sachin SRE Performance Clutch Kitin + kiinteän vauhtipyörän. Nyt on ongelmana että 5 ja 6 vaihteella kun rupeaa väännättämään esim. 100-120km/h vauhdissa niin tuntuu että kori leviää alle, resonoi niin maan perkeleesti.

Kytkimestä ei tunnu minkäälaista jykällystä ja muutenkin tuntuu toimivan tasaisesti siihen asti kunnes pitää rueta väännättämään kovemmassa vauhdissa. Mistähän tämä voisi johtua?

Turbon alipainekello kun oli rikki eikä turbo ahtanut niin silloin kun ajoi niin ei tietenkään nuita ongelmia ollut kun ei ollu vääntöjäkään. Nytten kun tehot on palautunut (175hp/380nm) niin tuntuu taas että kylläpä resonoi.

Onko tässä nyt muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa takaisin kaksoismassavauhtipyörä vai mistähän muusta tuo voi johtua?

Kyllähän tuo vähän tympäsee kun maksaa yli 1300e kytkin-vauhtipyöräpaketista ja sitten se käyttäytyy tuolleen! Vaihdelaatikko roklattaa tyhjäkäynnillä kanssa melko äänekkäästi mutta jostain luin että se kuuluu asiaan...

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 4.9.2012 8:07

Siitä kinteästä vauhtipyörästä.

ei sitä kaksoismassaa sinne turhan takia ole keksitty.
laatikon ei kyllä pitäis pahemmin äännellä paikoillaan. ellei sit se kiintee potki sinne roklotusta.
toki huomionarvoista on katsoa moottorikiinnikkeet läpi jotta ovat ehjät ja tukevat. varsikin se moottorin/laatikon alla oleva apurunkoon menevä. sen tehtävä on pitää heilunta kurissa.

cre8tor
-
Viestit: 158
Liittynyt: 18.9.2006 19:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja cre8tor » 4.9.2012 8:19

Laatikko pitää kyllä yllättävän kovaa roklatusta mutta olen lueskellut että se on aivan normaalia.

Pitänee tarkistella uudelleen vielä nuo moottorin ja laatikon kumityynyt ja kiinnikkeet mutta ne kyllä näytti olevan kunnossa kun sunnuntaina montussa niitä tutkailin.

Taitaa joutua lähtemään DMF-kauppaan...

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 4.9.2012 8:36

pitikö laatikko aijemmin ääntä?

kun tuntus ettei ainakaan omassa laatikosta juuri kuulu mitään. toki 2massa on menossa mukana.

cre8tor
-
Viestit: 158
Liittynyt: 18.9.2006 19:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja cre8tor » 4.9.2012 8:44

aiemmin 2massapyörällä laatikosta ei kuulunu yhtään mitään ääntä, eli kaikki postauksessa mainitut "ongelmat" tuli vasta kun vaihdoin sachsin paketin paikalleen.

auto kun on paikallaan tyhjäkäynnillä ja kun kytkinpolkimen painaa pohjaan niin tokihan roklatus silloin loppuu

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero P » 4.9.2012 10:12

Onko tässä nyt muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa takaisin kaksoismassavauhtipyörä

On.

Opettele elämään asian kanssa, nyt kun olet nuo ominaisuudet ostanut.

Tuo resonointi pienillä kierroksilla väännättäessä on ihan normaalia tuon setin kanssa, samaten kun se laatikon roklatus.
Tuo autossasi oleva 02M-laatikko roklattaa kyllä todella miehekkäästi kiinteän vauhtipyörän kanssa :)

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 4.9.2012 10:18

Minkä painosen vauhtipyörän laitoit?

cre8tor
-
Viestit: 158
Liittynyt: 18.9.2006 19:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja cre8tor » 4.9.2012 10:27

Joo niin roklattaa :) 7.2kg painaa tuo kiinteä pyörä

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 4.9.2012 10:44

Aivan, eipä sitten ihmekään että tärrää. Tuon painonen vauhtipyörä on aivan liian kevyt TDI:n.

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero P » 4.9.2012 11:43

No pelkkä painohan ei kerro ihan kaikkea. Tuo Sachs on mielestäni vain näennäisesti kevyt.
Suurinosa massasta sijaitsee aivan ulkolaidalla, joten kyllä tuossa inertiaa on aikalailla.

Ja eikös se viisvaihteisiin yleisesti laitettu G60 vauhtis + VR6 kytkin setti ole painoltaan hyvin samoissa lukemissa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 4.9.2012 11:50

G60 vauhtipyörä painaa 9,4kg. Eli onhan siinä nyt jonkinmoinen ero jo pelkästään vauhtipyörän painossa. 2,2kg lisää pyörivää massaa = aika paljon lisää inertiaa.

Dieselin käynti on muutenkin niin "kulmikasta" verrattuna bensakoneeseen, että ei ihme jos liian kevyillä pyörivillä massoilla rupeaa täristelemään ja resonoimaan. Etenkin isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla väännättäessä, kuten tässäkin taitaa olla se ongelma...

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 4.9.2012 12:09

Onhan tuossa yksi akselikin enemmän laatikossa mitä viislovisessa.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 4.9.2012 15:52

Se kaksi kiloa tosiaan on aika ratkaisevakin homma tuossa kohdassa, itse suosisin kyllä hieman painavempaa pyörää. AHU / G60 vauhtis painaa tosiaan sen pikkasta vaille 10 kiloa.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 8.9.2012 13:21

Tyhjäkäynnin räminät kuuluu asiaan. Niistä ei kannata huolestua. Tuo vedätyksessä tuleva jurina taas voi johtua vaikka vetareista, kardaanin nivelistä tai huonoista puslista/kannatinkumeista. Toki pientä jurinaa tulee aina olemaan tuollaisessa tilanteessa vaikka kaikki olisikin kunnossa.

jmm
-
Viestit: 98
Liittynyt: 6.2.2010 23:23

ViestiKirjoittaja jmm » 8.9.2012 21:29

Mulla 350t ajetussa ALHssa oli tyhjäkäynnillä räminää, mutta se loppui kun käytin kannen huollossa. Nyt on mukava pyörittää tyhjäkäyntiäkin. Vedosa ei ole ikinä kuulunut jurinoita. Mutta en muista minkä painonen vauhtis on kiinni.

Ouwi
-
Viestit: 183
Liittynyt: 22.9.2007 16:36

ViestiKirjoittaja Ouwi » 9.9.2012 21:29

Mahtavaa että joku on raaskinut ostaa kunnon kytkimen nelikkoon!

Nyt voit seuraavaksi virittää sitä, niin saat nauttia sellaisista värinöistä joita et ikinä osannut kuvitellakkaan.. Alkuun vaikkapa +100hp/150nm niin alkaa löytymään ne resonassit sieltä sisustan osista.

Itse olen rullaillut 60tkm tuollaisella hierovalla nelikolla ja voin kertoa että se värinä on ominaisuus, jota EI SAA pois vaikka tekee mitä. Oon koittanu. Mutta on se vaan niin hauskaa! ;)

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero P » 9.9.2012 21:43

^Jos haluaa päästä halvalla ni piisaa ku vaihtaa 1.8T:hen tarkoitetut uretaanit moottorin alatukeen ;)
Niillä saa nauttia värinästä jo tyhjäkäynnillä, eikä ne vedossa tuntuvat värinätkään noiden kanssa vähene.
http://s478.photobucket.com/albums/rr15 ... 011013.mp4

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero P » 9.9.2012 21:44

*Tuplat pois
Viimeksi muokannut Tero P, 10.9.2012 10:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

adsl2+
-
Viestit: 35
Liittynyt: 22.10.2007 12:26

ViestiKirjoittaja adsl2+ » 10.9.2012 8:15

tuo SRE setti aiheuttaa värinöitä alakierroksilla, joten pykälää pienemmillä vaihteilla tulee ajettua.
Se hyvä puoli tuossa on että ainakin toimii kuten pitää eli auki ja kiinni silloin kun tarvitsee...
seuraavalla kerralla ajattelin kokeilla tätä: http://www.darksidedevelopments.co.uk/b ... hBend.html

onkohan kenelläkään suomenmaalla tuosta jo kokemusta?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa