2.0 tdi BKD

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jetta_06
-
Viestit: 28
Liittynyt: 3.1.2012 20:08

2.0 tdi BKD

ViestiKirjoittaja jetta_06 » 3.1.2012 20:18

Mistähän johtuu kun nyt kaksi kertaa satunnaisesti ei oo moottori käynnistyny heti niinku pitäis. Eli Jetta 2.0 TDI BKD, -06, 278 tkm ajettu. Kun koittaa startata niin kuulostaa ettei ois virtaa eli ei pyöritä mutta kun useemman kerran starttaa niin sitten pyörittää mutta käynnistyy vasta kun kaasu pohjassa starttaa ja pitää jonkin aikaa kierroksia niin sitten pelaa normaalisti. Ja vika ilmenee kylmällä koneella startatessa.

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

ViestiKirjoittaja dosetti » 3.1.2012 21:27

Vikakoodeja? Huono akku/hehkut?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 3.1.2012 22:57

Ei oo kovasti hehkujen varassa toi kone, eli niistä en usko vian johtuvan. Itellä oli kaks pimeenä eikä vaikuttanut muutakun käyntiin se.

Akku tarkastukseen. Sen jälkeen plus ja miinuskaapelit startille/moottorille. Jos ne ei auta, niin uusi startti.

Ootappa vaan ku kakskyt astetta pakkasta, tiukkaa touhua on.. :/ onneks itellä webasto nyt..

jetta_06
-
Viestit: 28
Liittynyt: 3.1.2012 20:08

ViestiKirjoittaja jetta_06 » 4.1.2012 14:36

En oo nyt vikakoodeja päässy lukemaan. Kummallista kun sitten yleensä starttaa ihan hyvin, kylmänä että lämpimänä! Ja vielä kun pitkää matkaa ajaa niin ainakin kerkeää akku latautua..mutta voihan se tosin jo alkaa olla lopuillaan jos vielä alkuperäinen. Aiheeseen liittyen toinenkin juttu että onko kellään tietoa mistä johtuu että silloin tällöin myös nostaa itsestään jonkin ajan tyhjäkäynnin jälkeen kierrokset 1000 kierroksen paikkeille ja siinä käy vähän epätasaisesti, mutta sitäkään ei aina tee. Tämän vian takia aiemmin katsottiin vikakoodit ja tarkastettiin suuttimien ruiskutusmäärät niin näytti ykkössylinterille vähän yli 1 korjausarvoa. Voisko tuo tyhjäkäynnin nosto johtua suuttimesta vai voisko joku anturi antaa virheellistä tietoa?

risma
-
Viestit: 49
Liittynyt: 30.1.2010 17:22

ViestiKirjoittaja risma » 6.1.2012 14:04

Täältä ääni startille ja siihenkin lähinnä hiiliin, kannattaneeko noita enää nykyisin korjata?
Minulla epäsäännöllinen tyhjäkäynti korjautui jakopään remontilla (nokka-akselin ajoituksella).
Entinen omistaja oli laittanut mätänetin hilut (ajoitus -0,5)
minä laitoin alkuperäiset (ajoitus 0,5)
Rupes käymään niinkuin bensakone

AnttiK
-
Viestit: 90
Liittynyt: 26.2.2006 12:11

ViestiKirjoittaja AnttiK » 6.1.2012 17:28

Moottorin lämpöanturi saattais olla rikki, jos nostaa tyhjäkäyntiä itsekseen.
VCDS tai muulla testerillä näkee mitä lämpötilaa näyttää.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 8.1.2012 18:55

Golffi nosti tyhjäkäyntiä kun sillä antoi lisävirtaa peltovolvolle...
Systeemi lienee niin viisas, että jos tarvitaan virtaa niin se korottaa tyhjäkäyntiä.
Tuosta tais lukea jossain ssp:ssäkin

Akku vois olla kaput.

Lämpöanturi näissä on nykyään vain 1 piirinen, eli pitää odotella yön yli että lämmöt tasaantuu ja sitten tarkistaa lukemat.

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

ViestiKirjoittaja dosetti » 9.1.2012 6:21

Golffi nosti tyhjäkäyntiä


Joutui käynnistämään kylmänä tässä aamusella ja samalla tavalla, mitä enemmän laittoi sähkölaitteita päälle, sitä korkeammalle meni kierrokset. Joku kuormitussysteemi tuossa on. Ainakin kylmänä. Hehkujen vaihdossa ei varmaan tarvitse venttiilikopan tiivistettä vaihtaa? Onko tosilla kokemusta onko vaikeakin homma, sotkeentuuko paikat?

adsl2+
-
Viestit: 35
Liittynyt: 22.10.2007 12:26

ViestiKirjoittaja adsl2+ » 9.1.2012 10:11

Hehkujen vaihto ei ole paha homma,eikä kopan tiivistettä tarvitse välttämättä vaihtaa.
Pitkä kärkiset tongit on hyvä olla mukana vaihdossa, saa sähköliittimen irti ja takas helpommin,samoin kuin itse hehkun helpommin pois.

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 9.1.2012 14:49

Löytyykö kenelläkään tietoa mitkä johdot kannen johtosarjassa on hehkuille? Pitäisi omatkin tarkistaa, mutta ei kiinnosta ottaa venttiilikoppaa irti mittausta varten. Eivät nuo toisaalta olisi kalliit vaihtaa kunnosta huolimatta.

helix
-
Viestit: 200
Liittynyt: 17.5.2005 1:01

ViestiKirjoittaja helix » 9.1.2012 18:42


jetta_06
-
Viestit: 28
Liittynyt: 3.1.2012 20:08

ViestiKirjoittaja jetta_06 » 26.1.2012 12:21

Joo eipä niistä vikakoodeista sen kummempaa selvinny, johonkin keskus elektroniikkaan vissiin viittaa, ei muista nyt mikä se koodi oli. Vag comilla ja bochilla katottiin, sytytys ennakko näytää tasan nollaa, pitäis vissiin olla 2-4!? sit näytti että egr koko ajan auki niin laitettiin kokonaan tukkoon..on ainakin nyt tyhjäkäynti ollu tasaista eikä oo niin nostanu sitä ku ennen. Vika valohan siinä palaa mut kävin jo uuden tiivisteen, pitää sit vaihtaa ennen katsastusta :)

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 26.1.2012 21:39

Tuolla pähkäillään kanssa noita 2,0tdi:n kotkotuksista. Katsoppa löytyykö mitään apua. http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=72182

Suutin ongelmiahan näissä on ollunna ja vaihdeltu takuuna.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 26.1.2012 22:25

Ei taida noi suutinongelmat koskea BKD konetta niinkään paljoa. Enemmänkin 8v 2.0tdi koneissa, tää on 16v tdi.

Melko varmasti vika piilee huonossa startissa.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 27.1.2012 0:45

Eikun tuo mainittu suutinongelma on niissä 16V koneissa joissa on Siemensin sähköt ja Siemens Continental VDO:n pumppusuuttimet.
Ei sotketa tätä asiaa taas kerran ;).

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

ViestiKirjoittaja Killer » 27.1.2012 8:03

Itsellä omassa 2.0tdi + dsg yhdistelmässä oli kans samaa huonosti kylmänä käynnistyvyyttä.
Vaihdoin akuksi Optima RedTopin ja sen jälkeen on loppunu käynnistysongelmat.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa