Pumppusuuttimissa 7 vuoden takuu!

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Hollemes
-
Viestit: 6
Liittynyt: 14.3.2010 19:00

Pumppusuuttimissa 7 vuoden takuu!

ViestiKirjoittaja Hollemes » 31.12.2011 12:00

Itsellä hyyty 2007 Passat 2.0 tdi 4 motion joulun välipäivinä. Auto merkkiliikkeen huoltoon(Pörhö), menin hakemaan autoa kylmähiki otsalla, odottaen suurta laskua. Yllätys oli suuri sekä positiivinen, kun huoltoneuvoja kertoi että 2 pumppusuutinta sekä johtosarja 0€ ja saksan poika maksaa kaiken. Kertoi että 7 vuotta takuu, ja osat uusitaan valmistajan piikkiin sen ajan. Ilmeisesti käsittää alkup. tehdas asennettuja suuttimia. Kilometri määrällä ei vaikutusta, eikä sillä onko auto tuotu itse vai maahantuojan toimesta. Vissiin niin paljon tullut valituksia ja niitä uusittu, että valmistaja alkaa pikkuhiljaa ottamaan vastuuta.

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 31.12.2011 21:02

Onko tietoa tietoa koskeekos tämä vain VW:tä, vai koko VAG-konsentin 2.0tdi moottoreita, joissa noita suuttimia on lauennut...?

Hollemes
-
Viestit: 6
Liittynyt: 14.3.2010 19:00

ViestiKirjoittaja Hollemes » 1.1.2012 19:41

Ei tarkempaa tietoa, luulis kuitenkin koskevan kaikkia konsernin merkkejä.Ja on han tuota vw:n pumppusuutinkonetta käytetty konsernin ulkopuolellakin.

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 1.1.2012 20:55

Onkos tästä asiasta mistään saatavilla mitään virallista raporttia/tiedoksiantoa...?Missä Pörhön toimipisteessä autoasi käytit...?Pistä vaikka privaa jos siltä tuntuu...

Nimim. 4 pumppusuutinta köyhtynyt...

Hollemes
-
Viestit: 6
Liittynyt: 14.3.2010 19:00

ViestiKirjoittaja Hollemes » 2.1.2012 17:09

Ei virallista tiedoksiantoa ainakaan tiedossa, privaattia laitettu.

Jafe
-
Viestit: 175
Liittynyt: 20.6.2004 9:47

ViestiKirjoittaja Jafe » 9.1.2012 18:57

No jopa on taas mahtavaa toimintaa.....
No "onneksi" itekkin kerkesin vähän aikaa sitten pistää 2700 ekeä suuttimiin (1kpl + 3kpl) kun tuntuvat olevan kulutus tavaraa näissä vehkeissä.

Vit...u

attila
-
Viestit: 13
Liittynyt: 13.9.2007 18:27

ViestiKirjoittaja attila » 15.2.2012 17:09

kannattas olla maahantuojaan yhteydessä.
on kuulema joku "good will" kampanja jonka piikkiin menevät,eli kannattaa kysyä kun maksavat aivan tajuttomasti

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 15.2.2012 17:34

Eivät maksa noita jälkeenpäin...siis jos eivät ole hajonneet tämän uuden takuulinjauksen aikana...Näin mulle sanottiin Oulun Audi centterillä kun asiaa kuukausi takaperin selvittelin...Eikös noiden hinta ole tullut kuitenkin jonkun verran alaspäin...?Reilu vuosi sitten maksoivat vaihto-osana 580€/kpl...

Jafe
-
Viestit: 175
Liittynyt: 20.6.2004 9:47

ViestiKirjoittaja Jafe » 16.2.2012 8:52

on kuulema joku "good will" kampanja jonka piikkiin menevät


Olikos se nyt viime syyskuussa kun omaani suuttimia vaihdatin niin tuo mahtava "good Will" olisi tosiaan vaatinut täydellistä merkkiliikkeen huoltokirjaa... Oli vaan itelläkin edellinen omistaja käyttänyt autoa muualla huollossa niin tuli sitten tehtyä itekkin niin...

No positiivistä kuitenkin että oli tosiaankin suuttimien hinnat laskeneet. Olikohan se jotain 425e/kpl en nyt ihan tarkkaan muista.
Maksoi 1600e töineen kun laitatin kolme suutinta kerralla. Tuossa hinnassahan ei tietenkään ole sitä kallista "vian etsintää" kun tiedettiin suoraan mitä tehdään....

Grazzi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 8.5.2005 10:25

ViestiKirjoittaja Grazzi » 16.2.2012 17:06

Itselläni ei ole merkkiliikkeen täydellistä huoltokirjaa, mutta muuten huollot tehty ja nyt on menossa tehtaan piikkiin korjaukset. Ei nykypäivänä pitäisi olla merkitystä sillä missä liikkeessä huollot on tehty, poislukien Huolto- ja palvelusopimukset.

Lainaus Kuningaskuluttajan sivuilta: " Myyjä ja ostaja voivat nimittäin sopia, että auto on huollatettava merkkiliikkeessä, jotta tietty palvelu tai turva pysyy voimassa.

Autoilijoiden piirissä elää edelleen se käsitys, että ainoastaan merkkiliike saa tehdä määräaikaishuollot. Tämä ei pidä paikkaansa, toteaa lakimies Juha Eerikäinen Kuluttajavirastosta.
- Kuluttaja saa valita sen liikkeen, jossa huolto tehdään. Takuu ei voi päättyä sen takia, että huolto on tehty jossain muussa kuin merkkiliikkeessä. Tärkeintä on, että huolto on tehty oikein.

Korjaamoalalla on töissä monenlaista viheltäjää, ja sotkut ovat moninaisia. Ikävimpiä ovat tietysti tapaukset, joissa uudehko auto hajoaa asiantuntemattoman huollon takia. Valmistaja tai myyjä ei tuolloin ole velvollinen korvaamaan vahinkoa.
- Silloin asiakas voi kääntyä huollon tehneen yrityksen puoleen, toteaa Eerikäinen.

Jos takuukorjauksesta tulee kiistaa, kenen on osoittamisvelvollisuus?
- Jos myyjä kiistää vakuutuksen voimassaolon, on osoittamisvelvollisuus myyjällä tai maahantuojalla. Näiden pitää osoittaa, että kuluttaja on toiminut käyttöohjeiden vastaisesti tai huollattanut autoaan siten, että tästä on aiheutunut vahinko."

ruhis
-
Viestit: 155
Liittynyt: 1.10.2007 20:52

ViestiKirjoittaja ruhis » 16.2.2012 18:32

mulla vaihdettiin juuri yksi kpl suuttimia+johtosarja BMN koneiseen seat alteaan...

Edellisen omistajan jäljiltä huoltokirja täytetty laakkosella lahdessa ja nyt kun ostin ton auton niin tuli juuri "öljynvaihtohuolto" niin teetin kaverin pajalla mikä ei tod. ole mikään merkkikorjaamo tai edes mihinkään korjaamoketjuun kuuluva.

Suostuivat korvaamaan takuuseen, mutta sanoivat, että isommat vuosihuollot kannattaisi teettää merkkihuollossa, kun eivät voi olla varmoja, että esim. pienemmissä paikoissa olisi testerit yms. yms.

vähän kuulostaa minun mielestä perseilyltä jos siitä jäisi takuu kiinni. Aika monelta itsestään huolehtivalta VAG- harrastajalta kun löytyy vikakoodin lukulaitteet / vag-comit kotioloistakin, että pääsee seuraavanakin aamuna töihin jos vika käy päälle.


Niin ja tosin aina kun yksikin suutin vaihdetaan niin pitää vaihtaa johtosarja samalla, koska muuten eivät ainakaan jyväskylän autotarvikkeen mukaan voi myöntää takuuta jatkuvaksi...


Ja vielä,että takuu ainakin heidän mukaan on 84kk=7 vuotta tai 250tkm. Tämä tieto on alle viikon vanhaa.

hiksi
-
Viestit: 301
Liittynyt: 8.8.2005 19:06

ViestiKirjoittaja hiksi » 16.2.2012 21:11

Kuulin luotettavalta taholta, että takuu on volkkareissa kaksi vuotta eikä suinkaan seitsemän? Takuuajan jälkeisiä goodwill vastaantuloja voi tietysti olla vaikka kymmenen vuotta, mutta takuu on takuu. Pumppusuutinhomman kannaltahan on tietysti yksi ja sama onko huolto- ja omistushistoria minkälainen, mutta monen muun osan kohdalla voi vastaantuloon huomattavasti vaikuttaa kyseiset historiat.

Ei se "marmoritiskin" huolto sitten välttämättä enää kuulostakkaan niin kalliilta, kun joutuu maksamaan alle 100tkm ajettuun autoon vaikka konerempan kun on käytetty vääränlaisia öljyä (tai jopa jätetty osa huolloista vallan tekemättä). Lisäksi ainakin oman kokemuksen mukaan uudehkojen autojen huollot ovat kohtalaisen halpoja merkkikorjaamoilla. Monet pikkupajat vaihtavat liian usein suodattimet jne. Tälläinen offtopic tähän väliin, kiitos ja anteeks!

Kalioli
-
Viestit: 101
Liittynyt: 12.6.2011 21:40

ViestiKirjoittaja Kalioli » 17.2.2012 13:03

OT: Nyt on ihan pakko jäädä roikkumaan. Miten voi vaihtaa suodattimia liian usein ? : D
Tämä 7 vuoden takuu on varmaan siemensin antama takuu ei VAG:n. Näin asian ymmärtäisin, eli tällöin volkkarin ei tarvitse kampanjoida asian suhteen.

hiksi
-
Viestit: 301
Liittynyt: 8.8.2005 19:06

ViestiKirjoittaja hiksi » 18.2.2012 21:13

Liian usein suodattimien vaihdolla tarkoitin sitä, että ei noudateta valmistajan suositusvälejä. Näin hinta lisääntyy. Esim monissa uudemmissa konsernin autoissa on pa- ja ilmansuodattimen vaihtoväli 90tkm. Monesti vaan näkee, että niitä vaihdetaan vanhaan tuttuun tapaan 60tkm välein, jotkut huollot vaihtavat jopa 30tkm välein!

htm
-
Viestit: 405
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 18.2.2012 21:20

Jos vaihtaa ilmansuodattimen 90 tkm välein säästösyistä, voi kyllä tulla jossain muualla takkiin... Samoin pa-suodattimissa, ainakin jos talvivarmuutta millään tavalla arvostaa. Ja ei kai em suodattimet uusiinkaan autoihin satasia maksa?

Edit: pahoittelut OT:stä ja itse itselleni vastaten, esim golf VI dieselin ilmansuodin 10,90 motonetissä, mikä on tietysti jo melkein 10 minuuttia merkkihuollon aikaa. Ja pa-suodatin on jopa 19,90.

ybi
-
Viestit: 36
Liittynyt: 21.3.2010 9:58

ViestiKirjoittaja ybi » 18.2.2012 22:08

no itsellä ei ois kyllä takahampaita naurattanu jos olis ollu oma auto kun hain hiluxiin pa-suodattimen ja vilkasin sitte kuittia oli suodattimella hintaa yli 50 e. onneksi firman piikkiin. tarvikkeena varmasti paljon halvempi.

t0103562
-
Viestit: 8
Liittynyt: 28.2.2012 21:18

ViestiKirjoittaja t0103562 » 28.2.2012 21:51

Itsehän satun omistamaan juurikin tällaisen BMN moottorilla varustetun Touran henkilöauton ja joutuu asiasta nyt hieman avautumaan:

Historia alkaa olemaan jo aika lämmin, alkaen vuoden 2010 loppukesästä. Auto oli siis entinen 3v ajettu liisari, mittarissa ostohetkellä rapiat 90tkm. Suhteemme ehti kestää säröttä 2 viikkoa, kun Touran päätti työpaikan pihassa jäädä niille sijoilleen. IF-vakuutuksen keskeytysturva tuli tarpeeseen ja Touran matkusti lavalla käyttöauton pihaan odottamaan parempaa huomista.

Kesälomat painoi huollossa päälle ja palvelua ei ollut odotettavissa huoltotiskin mukaan pariin viikkoon, joten lukaisin VAG-COMilla liikkeen pihassa vikakoodit. Kevyen googletuksen päätteeksi totesin pumppusuuttimen nro 3 olevan paskana, pyysin varaosatiskiä tilaamaan osan (silloin n. 650€ zipale) ja sovin yhden huoltomiehen kanssa että heittää sen seuraavana päivänä paikalleen kun osa on saapunut. Samalla sovin myyjäliikkeen kanssa että hepä maksavat ja suuttimesta tullut lasku lähti sitten myyjälle. Kaikki toimi hienosti ja matka jatkui jo seuraavana päivänä.

Seuraava suutin nro 2 laukesi 2012 tammi-helmikuun vaihteessa. Mittarissa tasan 150tkm. Tästä tulikin sitten pikkuisen isompi taistelu kun piti löytää maksaja. Myyjä ei luonnollisestikkaan ollut enää missään vastuussa (6kk ja perävalot näkyy -takuu), vielä vähemmän vastuu painoi merkkihuoltoa jossa kävin vain äärimmäisestä pakosta. Maahantuojan kanssa käytiin muutamat keskustelut puhelimitse virhevastuista ja kohtuuttomista haitoista. Ensin käskivät sopia asian merkkihuollon kanssa ja yrittivät pestä kätensä koko hommasta.
No ei mennyt merkkihuollonkaan kanssa niinkuin strömsössä, joten seuraavana päivänä taas maahantuojan puoleen. Siinä sitten muistutin että alkuvuodesta 2012 esim Isossa-Britanniassa on aloitettu volkkarin takaisinveto-kamppanja pumppusuuttimien vaihdosta ja saman konsernin tekele Audi vaihtaa takuuseen kaikki suuttimet kerralla. Lisäksi huomautin olevani ajoneuvon ensimmäinen yksityinen omistaja, joten virhevastuu on suoraan maahantuojalla. Viimein lupasivat olla yhteydessä huoltoliikkeeseen ja koko p*ska meni sitten maahantuojan maksuun. Samalla vaihdettiin myös johtosarja suuttimille, joku uus ohjesääntö, jos vaikka menisi ne viimeiset 2 suutinta rikki pikkaisen myöhemmin. Merkkihuolto luonnollisesti vielä kuittaili merkkiliikkeen huoltokirjan puuttumisesta, jolla ei tässä asiassa ole mitään tekemistä pumppusuuttimen rikkoutumisien kanssa(?). Mutta all in all, happy ending.

Odotan innolla viimeisten kahden suuttimen leveämistä, siinä taas puhelinlangat laulaa kun pääsen keskustelemaan virhevastuusta. Mutta vinkkinä muille suosittelen kyllä olemaan myyjäliikkeeseen tai maahantuojaan yhteydessä, kuluttajan ei tarvitse itse maksaa valmistusvikaisia osia. Aivan törkeää että toiset joutuvat vaihtamaan omaan piikkiin kaikki 4 suutinta, a'la 3000 eur. Ja jos volkswagen-konsernia yhtään kiinnostaa merkin maine, tämä asia kannattaisi hoitaa Suomessakin ihan PIKKUISEN paremmin, eikä pompottaa (kohta entistä) asiakasta puhelusta toiseen.

Hehkuvalon syttymistä ajon aikana odotellen,
Jarkko

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 2.3.2012 10:37

Onkos kukaan "tuontiauton" omistaja yrittänyt/joutunut kamppailemaan asiasta?

helix
-
Viestit: 200
Liittynyt: 17.5.2005 1:01

ViestiKirjoittaja helix » 13.3.2012 16:45

Minäkin tein oman GOOD WILL sopimuksen....Meidän perheen omistuksessa ei tule olemaan enää koskaan VAG-konsernin autoa.
Sen verta kivinen taival oli tuon passatin kanssa.
Puhumattakaan dsg:n arvon alenemisesta, kun kukaan ei oikein uskalla ostaa moista.
Eikähän nuo bi-xenonien kaukovalotkaan ensimmäistäkään hurraa huutoa ansaitse!
En edes viitsi enempää.

bonedust
-
Viestit: 329
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja bonedust » 27.3.2012 20:51

Yks uusi tapaus lisää suuttimen hajoamiseen, kohteena Passat -08 BMR, ajettu 160tkm:

Eilen ajelin töistä kotia kohti ja Tampereella Kolmen kulman liikenneympyrässä yksi nykäsy ja sammuminen eikä luvannutkaan käyntiin vaikka kokeilin. Hinurilla laakkoselle ja avaimet huollon vastaanottoon kylmä hiki niskassa. Tänään tuli päivällä puhelu, että 2. sylinterin suutin viallinen, kustannus noin tonnin johtosarjan kanssa. Sanoin, että jos Laakkonen ei pysty hoitamaan hommaa maahantuojan laskuun niin pakko alkaa minun tappelemaan. Tuntia myöhemmin uusi puhelu, jossa todettiin korvattavuuden olevan 100% eli lasku on pyöreä 0€.

Auto on tuontivehje, ollut leasing-autona,[url]Suomen ajalta (2v) ei ainuttakaan merkkiliikkeen leimaa[/url] ja viimeisin öljynvainto on ihka omaa käsialaa. Ei kuulemma vaikuta asiaan ja korjaus korvataan täysin maahantuojan taholta! Huollot on kyllä teetetty korjaamossa viimeistä lukuunottamatta, mutta ei merkkiliikkeessä.

Eli tällainen tapaus tällä kertaa, mutta ajattelin tilastoida tämänkin tänne interwebin maailmaan niin voi joku sitten katsella ennakkotapauksia kun oma hyytyy :)

t0103562
-
Viestit: 8
Liittynyt: 28.2.2012 21:18

ViestiKirjoittaja t0103562 » 13.4.2012 22:31

Eipä ehtinyt Touran nielemään kilometrejä kuin pari kuukautta, kun se kolmas pumppusuutin päätti sitten mennä paskaksi juurikin sopivasti perjantaina 13 päivä. Tällä kertaa auto seinäjoella, menee Käyttöauton pihaan odottamaan toimenpiteitä. Kiitos ja kumarrus, enää yksi pumppusuutin tuon jälkeen vaihtamatta eli kyllä tuosta vielä ihan luotettavan pelin saa. Palataan asiaan kun Seinäjoelta soitellaan.

T. Jarkko

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 14.4.2012 9:30

vagarenan puolella joku tais kirjottaa; että oli saanu sen viimeisenkin pumpparin uusittua samalla kertaa, ilmaseks

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 17.4.2012 14:22


t0103562
-
Viestit: 8
Liittynyt: 28.2.2012 21:18

ViestiKirjoittaja t0103562 » 17.4.2012 20:10

Thumps up tuolle linkille! Ja jos taas jotain positiivista, niin Seinäjoen Käyttöauto osaa hoitaa asian tyylikkäästi (toisin kuin eräs nimeltä mainitsematon Vaasan Käyttöauto). Touran makasi viikonlopun Seinäjoen Käyttöauton pihassa ja maanantaina soitettiin ja luvattiin lukea vikakoodit ja olla yhteydessä kun vika selviää.

Noh, pojat olivat vähän hätäisiä ja maanantaina iltapäivällä soittivat viiden aikaan, että autoon on vaihdettu pumppusuutin numero 4, saa tulla hakeen, ei maksa mitään. Ei muuten, mutta olisin kyllä ehdottanut sitä ykkössuuttimen vaihtoa samaan konkurssiin, jos olisivat vikakoodien luvun jälkeen olleet yhteydessä. Mutta eipä ne sitä varmasti olisi kuitenkaan vaihtaneet. Ei kuulu volkkarin tyyliin...

Mutta pakko vielä hehkuttaa, että Seinäjoen Käyttöauto selvästi tiesi mitä tekee ja hoiti homman hienosti! Toivoa sopii, että se pumppari numero 1 hajoaa jossain Seinäjoen seudulla. Ja jos hajoaa vaasassa, niin työnnän sen Touranin p*skan Seinäjoelle...

EDIT:
Nyt kun tuossa mainitsin, että hätäsiä ovat huollossa, niin mitä v*ttuja nämä on!!??

http://img534.imageshack.us/img534/1903/img20120417211243.jpg
(Niin vasemmalla on Sampo-tulitikkuja ja oikealla ruuveja, mutta että mistä...)

Sattuvat löytymään tuosta tuulilasin reunalta, konepellin alta. Öljyisiä ruuveja, toivottavasti ovat vaihto-osia ettei nyt vaan puutu jotain oleellista.

Oletan että nää on ne vanhan suuttimen ruuvit jolla osa kiristetään paikalleen ja vaihdetaan aina asennuksen yhteydessä.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 18.4.2012 0:52

Ei muuta kuin sähköpostilla kuva ja selostus seinäjoelle... pikaisen yhteydenottopyynnön kanssa :)

Grazzi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 8.5.2005 10:25

ViestiKirjoittaja Grazzi » 18.4.2012 17:37

Nyt paukahti 99% varmuudella toinen pumppusuutin, jos näit Kehä III itäänpäin mentäessä 3- tien jälkeen Kehällä Seatin hätävilkut päällä klo noin 15:30, niin se olin minä :)

Auto toimitettu Metro-autoon, kyselyä laitettu loppujen pumppusuuttimien vaihdosta... 5 tkm sitten meni tuo ensimmäinen (posti löytyy tästä keskustelusta).

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 18.4.2012 19:22

^^^ Joo noi on pumppusuuttimen kiinnitysruuvit, vaihdettava aina kun suutin irrotetaan.

t0103562
-
Viestit: 8
Liittynyt: 28.2.2012 21:18

ViestiKirjoittaja t0103562 » 22.4.2012 15:45

Joo, näin ne kuittas huollosta, että niitä kyseisiä ruuveja ovat juurikin. On se mahtavaa, kun vain yksi suutin paukahtamatta, ollaan jännän äärellä... :D

Grazzi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 8.5.2005 10:25

ViestiKirjoittaja Grazzi » 26.4.2012 18:11

Nyt on auto taas toiminnassa, 2. ja 3. sylintereiden pumppusuuttimet nyt uusittu. Kaksi vanhaa jäljellä. 0€ taas maksoi lysti, mutta kyllähän tuo v*ttaa, kun jouduu viikon järjestelemään menot.

jusu81
-
Viestit: 9
Liittynyt: 26.4.2005 16:16

ViestiKirjoittaja jusu81 » 27.4.2012 17:06

Laukesi ilmeisesti itellä kans Octaviasta eilen suutin...tai ainakin vikakoodi oli 8518 ja googlettamalla samaa koodia oli tullu muillekkin ja auton oireet on vastaavat. Saas nähdä miten käy kun auto on tuontivehje ja suomessa öljyt vaihdettu itse/ muissa huolloissa. Autolla oli rullattu vasta 104 000 mutta ei noi viat ilmeisesti kilometrejä ole katsonu.

lucifer
-
Viestit: 555
Liittynyt: 30.11.2010 21:33

ViestiKirjoittaja lucifer » 2.5.2012 16:14

Tänään meni -07 BKP Passatista pumppari.
152tkm, Suomiauto ja ei huollettu huolto-ohjelman mukaisesti..ö-vaihdot 15tkm välein LMS ja jakoremmi pienyrittäjällä.
Maahantuoja kustantaa =)
Sitten saa ajaa pelko persiissä koska kaksi viimeistä poikii..onko kellään tietoa onko nämät kertaalleen uusitut parempia kuin ne surullisenkuuluisat alkup vai voiko näitäkin alkaa poksahteleen??

Edit: Sammui vauhdista, teksti ENGINE WORKSHOP vilahti ruudussa ja hehkun merkkivalo vilkkui. Ulkolämpötilan paikalle tuli huutomerkki.

ruhis
-
Viestit: 155
Liittynyt: 1.10.2007 20:52

ViestiKirjoittaja ruhis » 2.5.2012 17:14

Kysyin jyväskylän vw:ltä että onko nämä nyt vaihdetut suuttimet parempia kestoltaan kun alkuperäiset niin sanoivat, että ei taida olla yhtäkään kerran vaihdettua suutinta vaihdettu uudelleen... tiedä häntä sitten. Toivottavasti kestää paremmin.

jusu81
-
Viestit: 9
Liittynyt: 26.4.2005 16:16

ViestiKirjoittaja jusu81 » 4.5.2012 19:43

Skoda kävi suuttimen vaihdossa. Maahantuoja ei suostunut korvaamaan mitään koska auto oli sakan tuonti ja väittivät vielä että muuten olisi voinut Skodalta vaatia korvausta mutta kun ei ollut täydellistä merkkiliikkeen huoltohistoriaa niin ei korvata! Skoda auto kuulemma vaatii että pitää olla täydellinen merkkiliikkeen huolto historia. Sanoiovat kuitenkin sitten että jos menee vielä suuttimia niin soittaa suoraan maahantuojalla...ilmeisesti voisivat sitten korvata jotain?

only4pro
-
Viestit: 1400
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 4.5.2012 20:24

Minkäikäisissä nämä menee? Itsellä on tämä ATD pannu vuodelta 2003, eikä ole havaittavaa vikaa, onko tässä sitten eri suuttimia?

Micco
-
Viestit: 679
Liittynyt: 25.8.2003 18:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Micco » 4.5.2012 20:30

Taitaapi olla enimmäkseen 2.0 ja Siemensin ongelmia.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 5.5.2012 0:53

Jusu81, eikös näiden pitäisi olla tehtaan vastaan tulo, ilman mitään höpötyksiä... Ei sillä oo suuttimen kestoon merkitystä monestiko siihen autoon on öljyt vaihdettu, sanoo tuon järkikin. Olisko tässä se näppärä kaksoislaskutus taas. Itse kyllä riitauttaisin asian.

Jafe
-
Viestit: 175
Liittynyt: 20.6.2004 9:47

ViestiKirjoittaja Jafe » 5.5.2012 5:54

Maahantuoja ei suostunut korvaamaan mitään koska auto oli sakan tuonti ja väittivät vielä että muuten olisi voinut Skodalta vaatia korvausta mutta kun ei ollut täydellistä merkkiliikkeen huoltohistoriaa niin ei korvata!

No onpa "mukava" kun kohtalo tovereita löytyy... Audilla sama peli. Oma kun ruottista haettu ja täydellinen huoltokirja vähän puutteellinen niin ei muuta kun kaiva rahat omasta pussista. Kuten tuossa ylempänä kirjoitin niin 2700 ekua satsattu suuttimiin.....taas kulkee...

Ei sillä oo suuttimen kestoon merkitystä monestiko siihen autoon on öljyt vaihdettu, sanoo tuon järkikin

Ihan samaa sanoin itsekkin... Rahastusta mikä rahastusta..

jusu81
-
Viestit: 9
Liittynyt: 26.4.2005 16:16

ViestiKirjoittaja jusu81 » 8.5.2012 10:10

Soitto kuluttajavirastoon selvitti hieman asiaa. Eli skodalla tai maahantuojalla ei ole enää korvaamis velvoitetta, koska auto on jo niin vanha ja paljon ajettu. Eli ei auta kun leukarintaan ja odottamaan koska paukahtaa seuraava suutin.

Vaikka suuttimissa olisi valmistusvika, niin vian olisi pitänyt tulla jo aikaisemmin esille. Jos haluaisin saada jotain taha korvaamaan vikaa niin se olsii liike josta auton ostin, mutta se on melko turha toivo että saisi mitään.

Onko kukaan tilannut noita suuttimia ulkomailta, lienee hieman halvempia vaikka silti kalliita ovatkin...

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 8.5.2012 16:10

vagarenan puolella joku oli lähettäny vanhat fiksattavaks, tais olla britaniaan.
Suht edukkaasti.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6932.0

Grazzi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 8.5.2005 10:25

ViestiKirjoittaja Grazzi » 8.5.2012 19:51

Huh, onpas kyllä kirjavaa tuo takuupolitiikka näissä suuttimissa, eikös sulla jusu81 ollut vähän yli 100tkm ajettu auto? Se ei kyllä pitäisi olla liian paljon ajettu. Todella oudolta kuulostaa tuo kuluttajavirtaston vastaus.

Yleensä suuttimet pamahtaneet ilmeisesti 70-100 välillä ja nyt tuo vähän reilu 100tkm on jo liian paljon ajettu! prkl, kyllähän tuota pitäisi vielä eteenpäin jaksaa viedä ja yrittää saada kammettua muun kuin sinun maksettavaksi.

Tietääkseni Siemens on valmistajana myöntänyt noille suuttimille 7v/250tkm takuun jonka ajalta korjaukset tehdään.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 9.5.2012 7:27

Tietääkseni Siemens on valmistajana myöntänyt noille suuttimille 7v/250tkm takuun jonka ajalta korjaukset tehdään.


Se on ihan sama mitä alihankkija on luvannut VW:lle, ainoa mikä merkkaa on merkkiliikkeen takuu. Tässäkin tapauksessa selkeesti on otettu käytäntö että jos et ole viitsinyt huollattaa merkkiliikkeessä autoa ajallaan, et saa venytettyä takuuta. Tällä tavalla asiakas saa todella suuren lisäarvon merkkihuollon käyttämisestä, joten ei varmaan ole hirveästi intressejä sitä käytäntöä mennä muuttamaan.

juksii
-
Viestit: 331
Liittynyt: 11.8.2005 17:12

ViestiKirjoittaja juksii » 9.5.2012 8:40

Se on ihan sama mitä alihankkija on luvannut VW:lle, ainoa mikä merkkaa on merkkiliikkeen takuu. Tässäkin tapauksessa selkeesti on otettu käytäntö että jos et ole viitsinyt huollattaa merkkiliikkeessä autoa ajallaan, et saa venytettyä takuuta. Tällä tavalla asiakas saa todella suuren lisäarvon merkkihuollon käyttämisestä, joten ei varmaan ole hirveästi intressejä sitä käytäntöä mennä muuttamaan.


Eikös tää nykyään mene niin, että autoa voi huollattaa missä vain ja takuu säilyy. Siis jos tehdään valmistajan ohjeiden mukaan tietenkin.

Tehdäänkö huollossa noille pumppusuuttimille jotain huoltotoimenpiteitä? Eli siis vaikuttaako merkkiliikkeessä huollattaminen jotenkin niiden kestävyyteen? Jos ei vaikuta, miten voidaan vedota merkkiliikkeessä huollattamiseen?

htm
-
Viestit: 405
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 9.5.2012 9:46

Tätä on jauhettu aika monessa topikissa, mutta sanonpa kuitenkin: Mielestäni tässä ei ole kyse _takuusta_ (valmistajan myöntämä vapaaehtoinen turva tuotteeseen liittyvien ongelmien varalle) vaan tuotevirhevastuusta, joka on lakisääteinen asia.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 9.5.2012 11:24

Tehdäänkö huollossa noille pumppusuuttimille jotain huoltotoimenpiteitä? Eli siis vaikuttaako merkkiliikkeessä huollattaminen jotenkin niiden kestävyyteen? Jos ei vaikuta, miten voidaan vedota merkkiliikkeessä huollattamiseen?


Niin, käsittääkseni VAG tuotoksilla on 2vuoden takuuaika jolloin ne pumppusuuttimet saa uusittua on auto huollettu missä tahansa. Tuon jälkeen kaikki ilmaiset korjaukset on joko virhevastuun kantamista taikka sitten ihan vaan hyvän asiakkaan pitämistä tyytyväisenä.

Jos jostain raflasta saa joka kymmenenen aterian ilmaiseksi, niin pitääkö heidän myös antaa se ilmainen ateria jos yhdeksän edellistä ateriaa on syöty kilpailijan ravintolassa?

juksii
-
Viestit: 331
Liittynyt: 11.8.2005 17:12

ViestiKirjoittaja juksii » 9.5.2012 12:23

Niin, käsittääkseni VAG tuotoksilla on 2vuoden takuuaika jolloin ne pumppusuuttimet saa uusittua on auto huollettu missä tahansa. Tuon jälkeen kaikki ilmaiset korjaukset on joko virhevastuun kantamista taikka sitten ihan vaan hyvän asiakkaan pitämistä tyytyväisenä


Ensimmäisessä viestissä sanottiin että volkkari on laajentanut pumppusuutinten takuun 7:n vuoteen. Joten kyse on takuusta.
Kyseessä on kuitenkin tunnustettu tyyppivika kyseisissä suuttimissa joten kyse ei voi olla ilmaisesta hyvästä vaan vähintääkin virhevastuusta.

Jos jostain raflasta saa joka kymmenenen aterian ilmaiseksi, niin pitääkö heidän myös antaa se ilmainen ateria jos yhdeksän edellistä ateriaa on syöty kilpailijan ravintolassa?


Yritätkö sanoa, että yhdeksän suuttimen jälkeen saa kymmenennen ilmaiseksi jos on kaikki edelliset vaihdattanut merkkiliikkeessä?
Nythän suutinten kestävyyteen vaikuttaa ainoastaan kuun asento ja pyyhkeiden järjestys kylppärissä. Huolloissa noille ei mitään tehdä joten vertaus ontuu aika pahasti.
Tässä tilanteessahan on kyse maahantuojan tai tehtaan virhevastuusta ja myöntämästä takuusta. Kyllä jos takuu on voimassa, pitää myös takuuhuollot tehdä.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 4.5.2013 16:13

Vanha aihe, mutta kysellään silti jos joku vaikka osaisi vastata. Koskeekohan tämä pumppusuuttimien nopeahko hajoaminen BKD-moottoria ? Kun on tuossa tullu kateltua uudempaa ja eri merkkistä autoa nykyisen tilalle ja 2005-2006 Octavia olisi hakusessa tuolla 2.0 TDI koneella. Eikö tuo BKD ole kuitenkin se yleisin kone mitä näissä on ?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 4.5.2013 20:19

BKD bossi suuttimilla joten eivät kuulu kys. aiheeseen

Arska61
-
Viestit: 15
Liittynyt: 9.11.2012 19:30

Pumppusuuttimien vaihto

ViestiKirjoittaja Arska61 » 4.6.2013 20:59

Ostin V-koppasen Golffin 2,0 TDi:n 2012 kesällä jossa on BMN tyyppinen kone. Selaisin auton papereita ja löysin kuitin pumppusuuttimet vaihdosta jonka edellinen omistaja oli itse maksanut. Summa oli reilu 1300€. Tiesin että kyseisessä koneessa on Siemensin pumppusuuttimet jotka menevät rikki milloin tahansa. Kyselin merkkihuollossa asiaa ja huoltoneuvoja myönsi että ne ovat huonoja, mutta sanoi et pumppusuuttimet tarkastetaan ja vaihdetaan tarvittaessa huollon yhteydessä. Varasin ajan öljyn vaihtoon ja vaihtoivat samalla 3 pumppusuutinta uusiin ja maksoin pelkästä öljynvaihdosta.

Jafe
-
Viestit: 175
Liittynyt: 20.6.2004 9:47

ViestiKirjoittaja Jafe » 11.6.2013 15:46

Audia käytin Centterissä kun oli suuttimien tarkistus kamppanja ainakin tuolle BRD moottorille.
Liekkö vielä voimassa, mutta kannattaa käydä kyselemässä. (Siemenssin suuttimilla varustetut mallit.)
Hyvittävät lisäksi vanhoista suuttimen vaihdoista kustannuksia takaisin, jos joutunut ite niistä maksamaan. Noin niinku tiedoksi vaan.

Grazzi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 8.5.2005 10:25

ViestiKirjoittaja Grazzi » 11.9.2013 21:59

Tänään meni todennäköisesti kolmas suutin, kilsalukemat tällä kertaa moottorilla noin 145tkm. Nyt on tosiaan joku kampanja päällä, niin vaihtavat vanhaa tyyppiä olevat suuttimet uusiin, joita tosin itselläni ei ole tuossa autossa enää jäljelle jäänyt kuin se yksi.

Kiitoksia vielä jollekin pakettiautosta apukuskin paikalta työntöapuun tulleelle miehelle, saatiin auto hieman sivumpaan, sammui hienosti melkein 0-vauhdista YIT pääkönttorin kohdalle Tuusulanväylälle, joten pahaan kohtaan jäi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 68 vierailijaa