Passat 2004 powerdiesel 130hp manuaali
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 2004 powerdiesel 130hp manuaali
Olen ostamassa vm. 2004 powerdiesel 130hp passattia jolla on ajettu 281000 km. Mitä asioita kannattaa huomioida ennen ostoa tuon tekniikan osalta? Noista pumppusuuttimista on kuulunut juttuja että ovat kalliit korjata jos rikkoontuu, joten oireileeko auto ajossa tai tyhjäkäynnillä joillain tietyllä tavalla jos suuttimissa alkaa olla vikaa, ja missä hinta luokassa pyöritään jos joutuu korjauttamaan?? Entä onko noissa turbo miten pitkäikäinen, ja onko jotain muita asioita jotka kannattaa huomioida? Kiitokset viisaammille.
Osasta 2.0TDI laitteita menee pumppusuuttimia, 1.9TDI:stä ei niinkään, jos ollenkaan. Tarkista vänkärin jalkotila, onko vuotanut vettä. Lehtiä tai muuta roskaa kaukalossa tuulilasin alla ja saattaa vuotaa vedet sisälle. Tiptronicci autoissa jalkotilassa oleva ohjainlaite ottaa joskus vedet tätä kautta sisäänsä. Manuaalissa tätä ongelmaa ei ole, mutta kannattaa silti katsoa, pitäähän sen veden pysyä ulkopuolella :)
Itellä on bora -01 kyseisellä 96kw pannulla toki moottori koodi on eri, mutta aika sama kapistus tuo taitaapi olla toki passatissa on kone oikein päin=)
402tkm on tällähetkellä mittarissa. Itse ajanut autolla vähä reilu 200tkm (keskinopeus n. 70 km/h) Longlifella ollaan päästelty menemään vaikka kaikki siitä niin varottelevat. Öljyt oon vaihtanu siinä 24-26tkm välein. Tuolla välillä öljyä kuluu n. 0,5l. Egr:n kerran putsannut, 313tkm kohdalla. Olihan sitä paskaa sielä mutta ei se nyt mahdottoman tukossa ollut. Suurimmat ongelmat moottorinkanssa oli intin aikana kun auto seiso aina viikon ja viikonloppuna lähdettiin ajamaan tahtoi lyödä moottorin aina vikatilaan, korjaantui ongelma kun intti loppui eikä tarvinnut mitään osia vaihtaa. Pari kertaa jossain 360-380tkm tuntui että turbon siivet jumitti kun ei lyönyt vikatilaankaan mutta ei ollut oikein vääntöä siinä 1600-1800rpm kohdalla. Tuo ongelma koraantui kun anto kenkää. Ihmettelen kyllä tuota turbon hajoamista(vm. 97-03), yhtäkkiä tuntuu että taitaa suurin ongelma olla että porukka ei jähdytä turboa ajamisen jälkeen. Nokkia oon koittanut tutkia. Ehkä ensimmäisessä nokassa pientä kulumaa, mutta ei vielä mitään vakavampaa. Ja suurin ongelma on että kun ei tuu yhtään savusignaaleja vaikka mitenkä polkis :/
Lisätään ny vielä vaihteistosta sen verran että, muuten tuntuu olevan ihan hyvässä kunnossa mutta 3 ja 5 vaihteen synkronointi vähän ehkä kulahtanut. Nopeissa vaihdoissa jos ei ole tarkkana niin syynnncccrrrrooohh...
Monet tuntuvat vaihtaneen noihin manuaali lootiinki öljyä, mutta jos nyt menee vaihtaan niin taitaa leipoo samantien kiinni? joku voi vastata jos tietää.
Kytkin: Kyllä se ainakin vielä pitää, vähä pehmoselta alkaa pikkuhiljaa tuntumaan, mutta pitää. Lastutusta tuskin enää kestäis.
402tkm on tällähetkellä mittarissa. Itse ajanut autolla vähä reilu 200tkm (keskinopeus n. 70 km/h) Longlifella ollaan päästelty menemään vaikka kaikki siitä niin varottelevat. Öljyt oon vaihtanu siinä 24-26tkm välein. Tuolla välillä öljyä kuluu n. 0,5l. Egr:n kerran putsannut, 313tkm kohdalla. Olihan sitä paskaa sielä mutta ei se nyt mahdottoman tukossa ollut. Suurimmat ongelmat moottorinkanssa oli intin aikana kun auto seiso aina viikon ja viikonloppuna lähdettiin ajamaan tahtoi lyödä moottorin aina vikatilaan, korjaantui ongelma kun intti loppui eikä tarvinnut mitään osia vaihtaa. Pari kertaa jossain 360-380tkm tuntui että turbon siivet jumitti kun ei lyönyt vikatilaankaan mutta ei ollut oikein vääntöä siinä 1600-1800rpm kohdalla. Tuo ongelma koraantui kun anto kenkää. Ihmettelen kyllä tuota turbon hajoamista(vm. 97-03), yhtäkkiä tuntuu että taitaa suurin ongelma olla että porukka ei jähdytä turboa ajamisen jälkeen. Nokkia oon koittanut tutkia. Ehkä ensimmäisessä nokassa pientä kulumaa, mutta ei vielä mitään vakavampaa. Ja suurin ongelma on että kun ei tuu yhtään savusignaaleja vaikka mitenkä polkis :/
Lisätään ny vielä vaihteistosta sen verran että, muuten tuntuu olevan ihan hyvässä kunnossa mutta 3 ja 5 vaihteen synkronointi vähän ehkä kulahtanut. Nopeissa vaihdoissa jos ei ole tarkkana niin syynnncccrrrrooohh...
Monet tuntuvat vaihtaneen noihin manuaali lootiinki öljyä, mutta jos nyt menee vaihtaan niin taitaa leipoo samantien kiinni? joku voi vastata jos tietää.
Kytkin: Kyllä se ainakin vielä pitää, vähä pehmoselta alkaa pikkuhiljaa tuntumaan, mutta pitää. Lastutusta tuskin enää kestäis.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa