3C 2.0tdi pölläyttää käynnistyksessä
Valvoja: ffp jäsenet
3C 2.0tdi pölläyttää käynnistyksessä
Passat 3C -07 2.0tdi 127tkm ajettu ja aina kun käynnistää ekan kerran yön seisomisen jälkeen niin lykkää semmoset siniset kitkut taivaalle notta ristus soikoon. Oikeen hävettää.
Mikä vialla? Lämpötila-anturi(t) uusiks vai mitä?
Mikä vialla? Lämpötila-anturi(t) uusiks vai mitä?
Kannattaa laittaa tuota forten fuel diesel ainetta tankkiin ja vajaan tankillesen jälkeen savutus melkein häviää.Tuota forttea huollossa suosittelivat huollon yhteydessä
Mutta katso onko diesel filtteri miten musta/öljynen,on noissa kuulemma yleis vika että dandem pumppu vuotaa öljyä dieselin sekaan.Kuulemma yleis vika tuossa 2.0 tdi.
Mutta katso onko diesel filtteri miten musta/öljynen,on noissa kuulemma yleis vika että dandem pumppu vuotaa öljyä dieselin sekaan.Kuulemma yleis vika tuossa 2.0 tdi.
Viimeksi muokannut pamppers, 10.8.2013 16:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
diesel filtteri
Onko sama kuin naftasuodatin vai onko olemassa joku muukin filtteri? Vaihdettu n.6-7tkm sitten eli ei pitäisi kyllä olla mitenkää vielä likainen.
Jotenkin vaan v#¤uttaa ja hävettää lyödä tulille kun naapurit kattelee "että siinä on taas yksi loppuunajettu romu" vaikka kyllähän tossa kaikki muut voisi pitää paikkansa paitsi se loppuunajettu..=)
Ei oo öljyä yli maximin ja savun pölläyttää tosiaan vaan aamun/päivän ekassa startissa, sinertävä pahankitkuinen pilvi.
Tuntuis melkein että on kerinnyt käymään jo n.5-10s. ennenkuin savut tulee eli ei tule heti kun kone pyörähtää käyntiin..know what i mean?
Tietty voipi olla että savut on pöntössä heti mut tulee vasta pihalle kun kone käynyt arviolta sen lyhyen hetken?
Emmä tiiä mut tooosi ärsyttävä piirre, talvella voisi olla hyväksyttävissä mutta kesällä ei mahdu järkeen kun periaatteessa ei ole ns.kylmästartti
Tuntuis melkein että on kerinnyt käymään jo n.5-10s. ennenkuin savut tulee eli ei tule heti kun kone pyörähtää käyntiin..know what i mean?
Tietty voipi olla että savut on pöntössä heti mut tulee vasta pihalle kun kone käynyt arviolta sen lyhyen hetken?
Emmä tiiä mut tooosi ärsyttävä piirre, talvella voisi olla hyväksyttävissä mutta kesällä ei mahdu järkeen kun periaatteessa ei ole ns.kylmästartti
Entinen BKD teki kanssa välillä oikein savuverhon, mukava yllätys :)
Muutoinkin käynnistykset oli välillä erilaisia räjähdyksiä ja heikonlaisia lämmitetttynä tai ei.
En usko siihen, että männän päälle pääsisi öljyä vuotamaan. Puristuspaineet on sen verran kovat että luulisi korkkaavan.
Hieno kone kulkemaan ja pieni kulutus mutta mulle riitti alle vuosi tutinoita ja em ominaisuuksia.
Muutoinkin käynnistykset oli välillä erilaisia räjähdyksiä ja heikonlaisia lämmitetttynä tai ei.
En usko siihen, että männän päälle pääsisi öljyä vuotamaan. Puristuspaineet on sen verran kovat että luulisi korkkaavan.
Hieno kone kulkemaan ja pieni kulutus mutta mulle riitti alle vuosi tutinoita ja em ominaisuuksia.
Mutta katso onko diesel filtteri miten musta/öljynen,on noissa kuulemma yleis vika että dandem pumppu vuotaa öljyä dieselin sekaan.
Tandemin voi painetestata ja suotimen mustaisuus tulee todennäköisesti siirtopumpun hiilistä.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=123440&highlight=
Jatkan tätä aihetta, minulla on vastaavanlaisia ongelmia -06 2.0 TDI Jetan (aj. 127 tkm) kanssa. Ei mennyt läpi katsastuksesta, savutusarvo oli kolmen paikkeilla kun raja on 1.5. Tästä viisastuneena ajoin katsastusyrityksen jälkeen 1000 km kierrokset punaisella että saisin karstat poltettua, mutta sekään ei auttanut. Ostin auton vuosi sitten ja ajan pelkkää moottoritieajoa n. 30 tkm vuodessa, mielestäni kierrätän konetta niin ettei karstaa pitäisi syntyä, mutta pitäisi kai polkea vielä reippaammin. Korjaamolla suosittelivat Fortén Fuel System Cleaner:ia, joten sitä tankkiin ja menoksi. Mutta, yllätys, yllätys, ei vaikutusta. Tänään koeilin vielä tulpata EGR ohuella peltiläpyskällä, mutta mielestäni auto pölläyttää edelleenkin komean savupilven käynnistettäessä. Mikäköhän voisi auttaa tähän vaivaan, korjaamon mukaan juuri tuo eka pölläys on niin kova, että savutusarvon keskiarvo nousee yli rajan sen takia?
-
- -
- Viestit: 63
- Liittynyt: 24.6.2012 12:22
Hehkuvalo ei pala eikä ole ollut mitään muutakaan ongelmaa. Nyt ongelma ratkesi sikäli, että auto kävi korjaamolla, ja he saivat päästöt kuntoon pelkällä 'kunnon karstojen polttamisella' asentajan mukaan. Minä olin vähän WTF, koska olinhan juuri ajanut n. 1000 km turbo punaisena ilman tulosta. En ymmärrä, olisi ehkä ollut helpompi, jos autossa olisi ollut selkeä vika, jonka olisivat saaneet korjattua, nyt on varmaan sama rumba edessä ennen seuraavaa katsastusta? No, aion ajaa 'ongelmaa ennalta ehkäisevästi' vähän entistä reippaammin, ehkä niin ei sitä karstaa kerry niin helposti.
Itsellä 4 ahdinta mennyt rikki. Juurikin ilmenee lähinnä sillä, että ei mene päästöistä läpi ja kun vienyt volkkarille/fin-turbolle todettu, että ahdin rikki, kun se korvattu ehjään ja taas mennyt heittämällä päästöistä.
En sitten tiedä mitä on korjaamolla tehnyt mutta hyvin todennäkösesti sulla ahdin rikki tai ainakin menossa rikki.
En sitten tiedä mitä on korjaamolla tehnyt mutta hyvin todennäkösesti sulla ahdin rikki tai ainakin menossa rikki.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa