1Z pukkaa sinistä ja rynkyttää toisinaan (ajoitus?)

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

1Z pukkaa sinistä ja rynkyttää toisinaan (ajoitus?)

ViestiKirjoittaja Matti M » 20.4.2011 21:15

n300tkm ajettu 1Z pukkaa sinistä kylmällä koneella aika reilusti ja varsinkin kuormittaessa. Toinen juttu on että kun muutaman kerran koe mielessä otin autolla äkäisempiä lähtöjä paikoiltaan niin eka moottori sammui ja toisella kertaa alkoi rynkyttämään tyhjäkäynnillä pirusti ja otti kierroksia tosi laiskasti. Uudelleen käynnistyksen jälkeen pelasi normaalisti.
Tänään kokeilin käyttää kierroksia tapissa paikoillaan että näkee kuinka kone savuttaa silloin. Noh taas alkoi tämä sama rynkytys, mutta se loppui muutaman sekunnin päästä.

Autolla en ole vielä montaa kilometriä ajellut niin kovin paljon kokemuksia tuosta ei ole. Savutus kylmällä koneella kuitenkin häiritsee. Varsinkin kun kyseessä on tuollainen kitkerä sininen käry.

Voisko pielessä oleva pumpun ajoitus aiheuttaa tuollaista? Vielä en ole sitä tarkistanut, mutta huomenna vois vag-commilla katsoa. Vai voisko suuttimet olla jo nuilla kilometreillä sökönä tai kone pukata huohottimesta öljy sumua imupuolelle.

Mitenkäs sitä pumpun ajoitusta säädettiin mekaanisesti jos tulee tarvis? Haulla löytyy vähän liikaakin tavaraa niin ei meinaa löytyä säätö ohjetta. :D

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 21.4.2011 6:08

Viileellä koneella öljynpaineet karkaa kierroksilla hillittömän suureksi isoilla kierroksilla jos pumpun yläpainerajoitin ei toimi, saattaa sitä samalla lirahtaa vähän joka välistä palotilaankin ja nostajat voi jäädä kantamaan.
Kannattaahan se pumpun ajoitus tarkistaa (ajoituksen säätäminen pumppua kääntämällä), mutta kylmän koneen savutukset löytynee ennemmin jonkun muun asian kuluneisuudesta; väljät ohjurinkumit, ohjurit, sylinterit...

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 21.4.2011 15:29

e: Ilmeisestikkin kone oli kankea pitkästä seisonnasta ja uusista öljyistä. Nyt kun autolla on ajeltu niin ei ole enää mitään rynkyttämistä tms ilmaantunut. Kylmänä haiskahtaa vähän vanhalle diisselille, mutta ei kuitenkaan pukkaa sinistä. Ilmeisesti kuuluu vanhan dieselin ominaisuuksiin?


e2: Muutaman kerran teki edelleen tuota että kylmänä alkoi rynkyttämään kun polkasi kierroksia. Noh vikamuistiin oli tullut vika liian kovasta ahtopaineesta. Vaihdoin N75 venttiilin niin keveni käynti ja kulkukin huomattavasti. Ilmeisestikkin ahdot on ollut aika ronskisti liian kovat.

Tarinan opetus on ainakin se ettei tuninki ahtopainemittarista olis haittaa vakiokoneellakaan. Tulis ainakin tuollaiset huomattua nopeammin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa