Transporter 2.5TDI ja syylärinesteen katoaminen

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mrjj
-
Viestit: 308
Liittynyt: 15.7.2006 0:25

Transporter 2.5TDI ja syylärinesteen katoaminen

ViestiKirjoittaja mrjj » 13.4.2011 22:31

Ongelma johon kaipaisin vinkkejä vian paikallistamiseen on se että saa muutaman tuhannen kilsan välein lisäillä paisuntasäiliöön nestettä, tahti kiihtynyt, oli vuosi sitten paljon harvemmin.
Lämmöt ok paitsi ilman eberiä ei kyllä saanut juuri lainkaan lämpöjä tupaan.
Mittari pysyy kuin nakutettu keskikohdassa, mutta näillä keleilläkin Eber tuntuu olla pöhisemässä.
Ei mene tyhjäksi vaan vajoaa sen verran että välillä piippaa pintahälytys välillä ei.
Onko noissa jotain muuta tyypillistä kohtaa kuin vesipumppu ?
Ennen ei ole ainakaan selviä vuotokohtia näkynyt eikä tippoja/lätäköitä auton alla havaittu, vaihtelen viikonloppuna öljyt ja suodattimen niin koitan samalla tutkailla auton alla touhutessa näkyykö mitään.
Oliko mitään käytännöllisiä konsteja varmistua ettei ole kansi(pahvi) mennyt ?
Olen ihmetellyt sellaisia outoja yskäyksiä tyhjäkäynnissä joita esiintyy yleensä vain kun ajosta pysähdyn tyhjäkäynnille seisomaan parkkiin. Ei ole löytynyt syytä.Joku epäili että joku suutin reistaisi ?
Ei ongelmia käynnistyksessä, tehot ok. Ajossa ei havaittu mitään moitteita ajossa ollessa.
Öljy ja syylärineste terveen näköistä.
Onko järjestelmän paineistaminen tässä vehkeessä hyödyllistä ja mistä sellaisen laitteen saisi ?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 14.4.2011 8:32

"Oliko mitään käytännöllisiä konsteja varmistua ettei ole kansi(pahvi) mennyt ? "

Kuplat paisuntasäiliöön tulee joko säännöllisesti tai harvemmin, se vuoto näkyy parhaiten heti ajon jälkeen ennen kuivumista ja normaalin vesitilan paineen laskua.

uti
-
Viestit: 46
Liittynyt: 11.8.2007 8:34

ViestiKirjoittaja uti » 14.4.2011 20:17

Kannattaisko mittauttaa pakokaasut nesteistä? Jos lämppärin kenno vähän vuotaa niin sitä ei varmaan helposti huomaa. Jos pinta on vähän alhaalla, vaikuttaa varmaan lämmitykseen, tulee osaksi kylmää ilmaa lämppärin läpi. Yleensä nesteen vuotokohtaan jää vaalea läikkä, kun se kuivaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 29 vierailijaa