T4 hehkutulppien vaihto?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

oh5yw
-
Viestit: 51
Liittynyt: 1.6.2007 9:38
Viesti:

T4 hehkutulppien vaihto?

ViestiKirjoittaja oh5yw » 2.2.2011 7:50

Mulla on T4 transportteri vm. 94 ja epäilyttää, ettei kaikki hehkutulpat olisi kunnolla pelissä.

Minkämoinen projekti on hehkujen vaihto? En ole mikään oikea autorassaaja, mutta kyllä ainakin hylsysatsi löytyy....ja yleismittari :)

Saako ne vaihdettua koko konetta purkamatta?

apua


Kari

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 2.2.2011 11:05

http://www.variantclub.fi/phpbb/viewtop ... ght=hehkut

Löytyy haulla kuvien kanssa ohjeita, onko talli lämmin missä vaihdat, menee huonoilla tiedoilla/vehkeillä useita tuntia työhön, muuten n.tunti.

Keula huoltoasentoon, suutinputket ja kaksi suutinta (27mm pitkä hylsy), yksi alakautta ja neljä hehkua yläkautta vaihtoon, ja ohjeita niin monta kuin miestäkin +välineet?

oh5yw
-
Viestit: 51
Liittynyt: 1.6.2007 9:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja oh5yw » 2.2.2011 14:07

Eipä ole lämmintä tallia.

täytynee jättää osaaviin käsiin, vaikutti kuitenkin aika hommalata verrattuna sytytystulppien vaihtoon jossain bensiinautossa...


kari

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 2.2.2011 14:25

Älä luovuta, ensimmäinen kerta se pahin, joihinkin nelisylinterisiin on helppo vaihtaa hehkutulpat (kuin bensa autoihin tulpat).

Lasse
-
Viestit: 351
Liittynyt: 30.7.2003 22:45

ViestiKirjoittaja Lasse » 2.2.2011 18:38

ainakin 2.5TDI :ssä tosi helppoa.. Valojen välistä pelti pois 4 ruuvia.Maski pelti irti, jäähdytin huoltoasentoon. Pikku räikkä käteen ja pitkä 10mm hylsy. Kaikki hehkut yläkautta helposti auki eikä mitään muuta tarvinnut irroittaa. Ja kaikki tuo noin puolessa tunnissa- tuskin eroaa 2.4

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 3.2.2011 13:54

"Ja kaikki tuo noin puolessa tunnissa- tuskin eroaa 2.4"

PALJON!!!!! eroaa, 2.5tdi acv on hehkut suuttimien vieressä, ja 2.4d suuttimien alapuolella, jos huoltoliikkeessä vaihdatat niin vähintään nelinkertainen lasku 2.4d tulee.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 3.2.2011 14:41

juu aikamoinen ero, 2,5:seen vaihtaa pimeessäkin :D (ps. otan heti töihin jos alle puoleentuntiin 2.4:seen hehkut viahtuu) =)
Viimeksi muokannut TerZi1982, 3.2.2011 14:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Timos
-
Viestit: 19
Liittynyt: 28.12.2010 23:17

ViestiKirjoittaja Timos » 3.2.2011 14:41

offtopic...T5 2.5tdi multa meni kaksi päivää ekalla kerralla. Puskuri, välijäähy, syyläri, ilmastoinnin kenno, Ohj.tehostimen kenno, imusarja pois ennen kuin tulppiin mitään mahollisuutta päästä käsiksi. Varmaan seuraavallakin kerralla menee vielä 3-4 tuntia...

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 3.2.2011 14:44

juu t5:seen meneekin pari tuntia vähintään vaikka olis nyppiny ennenkin, mut nyt oli puhe t4:sesta =)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.2.2011 14:45

Mahtaako tollaset olla jumissa vai lähteekö ne yleensä normi sylsysatsilla ehjänä pois?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 3.2.2011 15:01

"Mahtaako tollaset olla jumissa vai lähteekö ne yleensä normi sylsysatsilla ehjänä pois?"

2.4d tulppa on vahva perusvanha hehku ei niitä helpolla poikki väännä.
Niin se jännitekiskon kiinnitys mutterilla saa helpolla tulpan pilalle kiristämällä liikaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa