2.0TDI GOLF V . Dieselin kylmäkäynnistys ?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

tanttaa
-
Viestit: 37
Liittynyt: 11.8.2008 13:18

2.0TDI GOLF V . Dieselin kylmäkäynnistys ?

ViestiKirjoittaja tanttaa » 20.12.2010 21:29

Minulla 2005 2.0TDI DSG golffi ja näillä kylmillä keleillä hörähtää kuin traktori käyntiin ja käy hetken niiin ennen kuin käynti tasaantuu ja savua tulee reilummin.
Ja auto ollut kuiteskin lämmityksessä pari tuntia.

Onko tällainen ihan normaalia Dieseleille ? Vai onko jotain pas**** ?

Muutaman kerran sammunutkin mutta uudella starttaamisella käynnistyy kuiteskin,sitten kun on ajelllut jonkun aikaa niin sen jälkeen samana päivänä lähtee ihan hyvin käyntiiin,se on vaan se aamun ensimmäinen kylmästartti mikä tuota tekee kun seisonut pidempään kylmässä.

Timbou
-
Viestit: 3
Liittynyt: 10.3.2008 19:37

Hehkut

ViestiKirjoittaja Timbou » 20.12.2010 22:29

pölläyttääkö sinistä? kuulostaa ihan ettei kaikki hehkut pelitä.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 21.12.2010 6:55

Onkos näissä masiinoissa tavattu sitä ongelmaa että lohkolämmittimen käyttö sekottaa hehkujen toimintaa "valehtelemalla" koneen olevan lämpimämpi kuin oikeasti on. Antaa liian lyhkäsen hehkutuksen tai ei ollenkaan ja sen takia käy vähän aikaa kuin Hagertin mersu?

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 21.12.2010 9:01

Ainoa mikä tarvitsee hehkuja kaks tuntia roikassa olleena on just tuo "Hagertin mersu".

mla
-
Viestit: 617
Liittynyt: 7.12.2003 21:23

ViestiKirjoittaja mla » 21.12.2010 10:35

Jos paistinpannulla öljyjä lämmittää niin tarvitsee hehkujakin jokainen diesel kone. Harva kone kun lämpiää juuri nimeksikään niillä öljypohjan lämmittimillä.
Tyhjää parempi se toki on, mutta ei se ole sama kuin 2h lämmittäisit jäähdytysnestettä jolloin kone on varmasti lämmin.

AnttiK
-
Viestit: 90
Liittynyt: 26.2.2006 12:11

ViestiKirjoittaja AnttiK » 21.12.2010 10:38

Häviääkö jäähdytin nestettä?

tanttaa
-
Viestit: 37
Liittynyt: 11.8.2008 13:18

ViestiKirjoittaja tanttaa » 21.12.2010 13:10

Täytyy tarkistaa jäähytin nesteet onko hävinnyt,ainakin tänään oli öljyn merkkivalo syttynyt että öljy ainakin on vähentynyt mikä on melko normaalia näille koneille.

Ja taitaa tuo traktorimainen käyntikin melko normaalia olla näille diesel vehkeille kylmänä startatessa,mitä nyt vanhemmilta herrasmiehiltä kuulin.

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 21.12.2010 14:05

.
Mistäs kuulit, että öljyn häviäminen on "normaalia" ?
Riippuuhan se tietty siitä määrästäkin, mutta mutta...
Varmaan sitä longlaiffii pitää joskus lisätäkkin, mutta jos sitä poltetaan sylinterissä, niin siitäpä juurikin tulee kamala käynti ja aikamoinen käry...

Jäähdytysnesteen lisäksi katsasteleppas sitä huohotustakin.

Kun auto pysäytetään ja annetaan moottorin vähän jäähtyä, niin kuitenkin pitäisi jäähdytysjärjestelmässä olla pikkuisen painetta jäljellä, jos ei ole, niin tod näköisesti jossain on ylimääräinen reikä, vaikkapa sinne egr,n, josta se neste käynnistyksen yhteydessä imaistaan sitten sylintereihin.

tanttaa
-
Viestit: 37
Liittynyt: 11.8.2008 13:18

ViestiKirjoittaja tanttaa » 21.12.2010 19:24

Vaikka esim tuolta : http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=5834 lueskellut öljyn kulutuksista.

Ja googleen kun laitta 2.0tdi öljynkulutus niin huomaan etten ole ainoa jolla sitä hiukan menee.

Maaliskuussa vaihdoin öljyt 12tkm sitten ja Tänään lisäsin öljyä reilu puol litraa niin öljy valo ainakin sammui,saas nähdä nyt aamulla miten starttaa kun -25 luvataan.

Niin ja jäähdytys nestettä on ihan normaalin verran,pitää viel kokeilla ett onko siel painetta käytön jälkeen.

*Patu*
-
Viestit: 385
Liittynyt: 22.8.2006 7:35

ViestiKirjoittaja *Patu* » 21.12.2010 22:41

Eikös tuo traktorimainen kylmäkäynti ole ihan normaalia jos kylmänä vetäsee käyntiin, on vaan niin pirun kauheen kuuloista kun tuntuu että venttiilit hyppii polkkaa siellä venttiilikopan kannen alla.

Sulla ilmeisesti säteilylämmitin joka on se heikoin vaihtoehto koneen esilämmittämiseen eli se lämmittää konetta todella heikosti. Uskon että jos sulla olis kunnon lohkolämmitin niin tuota kolinaa ei tulis.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 22.12.2010 0:06

Letkulämmitin (Defa) tuntuisi BKD:ssa toimivan oikein hyvin. Hyvin lähtee aina käyntiin ja kuulostaa lämmitetylle. Ei ole tullut katsottua nesteen lämpöjä, että miten ylös nostaa lämmittimellä näillä keleillä.

adsl2+
-
Viestit: 35
Liittynyt: 22.10.2007 12:26

ViestiKirjoittaja adsl2+ » 22.12.2010 8:43

Hehkut ja akku tuli vaihdettua omaan..lähtee huomattavasti paremmin käyntiin kovalla pakkasella..savuahan tuosta ei saa pois kokonaan kylmänä..letkulämppäri olisi kyllä hyvä lisä,säteilijän tilalle.

Elmeri H.
-
Viestit: 266
Liittynyt: 11.1.2005 18:37

ViestiKirjoittaja Elmeri H. » 22.12.2010 8:59

Bkc:hen lisäsin haarasarjalla letkulämmittimen säteilijän rinnalle. Tuo yhdistelmä alkaa jo toimia..

sville
-
Viestit: 17
Liittynyt: 2.10.2007 12:36

ViestiKirjoittaja sville » 22.12.2010 11:45

Ravistaako kone voimakkaasti, varsinkin jos sammuu? Tekeekö samaa jos kone ei ole lämmityksessä? Kyse voi nimittäin olla myös tästä tutusta välijäähdyttimen kondenssivesiongelmasta. Parin tunnin lämmitys voi sulattaa jäätynyttä vettä, joka pääsee startin yhteydessä koneeseen.

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 22.12.2010 20:58

mulla myös 20tdi (bkd) vm 2008 käy rumasti,tänään -24 ja auto 2h lämmityksessä,pölläyttää hieman sinistä ja käy karkeasti muutamia sekunteja,,säteily lämmittäjä on vaan senverran kehno että ei riitä lämmittämään kunnolla näillä pakkasilla.
ajettu alle 90tkm ja näin on ollut uudesta asti tuon lämmityksen kans.

ja öljyähän volkkarit on syöny aina ja tulevat syömäänkin elleivät sitten japsin konetta laita tulevaisuudessa :)

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 22.12.2010 21:16

Liekkö tuo mikään ihme jos kolisee ja paukkuu ku ei ne öljy nyt kuitenkaan nanosekunnissa niitä hydraulisia kuppeja täytä.. Tuo savun pukkaaminen. Eikö sielä ole softassa omat syötöt sitä kylmästarttia varten että se kans lähtee käyntiin. Nappaat vielä katin pois niin sitte alkaa jo oikeasti haisemaanki kylmästartin jälkeen:)

Minä ku täräytin -35 asteessa agr:n tulille kylmiltään niin se sitte käyä nakutti puoli minuuttia vajailla pytyillä. En pidä mitenkään erikoisena ku ottaa huomioon mihin lämpötiloihin nuo vehkeet on oikeasti suunniteltu. Aivan normaalia siis. Jos siinä on oikeasti joku vialla niin kyllä sinä sen tulet huomaamaan ennen ku mikään oikeasti hajoaa.

Miten hehkutat? Kerran ja väännät kammesta heti ku valo sammuu? VAI pari kolme kertaa ja odotat että hehkureleki sammuu?

hefner
-
Viestit: 235
Liittynyt: 7.5.2005 20:19

ViestiKirjoittaja hefner » 23.12.2010 7:56

Mullakin Alteassa tuo BKD-mylly, eikä mitään lämmittimiä ole :(
Toista talvea mennään nyt näillä eväillä. Väittävät ettei saa muutakuin tuota säteilylämmitintä tähän malliin.
Defan luettelo tuntee seatin kohdalla vain tuon samalla koneella olevan dsg-mallin, eikä kuulemma sovi letkulämmitin manuaali vehkeeseen ?

Muutaman sekunnin on karkea käynti, mutta tasaantuu ja käy hyvin. Maski peitetty, niin lämpiää kyllä hyvinkin.

Harjula
-
Viestit: 244
Liittynyt: 27.7.2003 23:21

ViestiKirjoittaja Harjula » 23.12.2010 9:09

Muutenkin menee erikoisesti välillä tuo jako että saako esim. letkulämmitintä vai pelkkää säteilylämmitintä, ainakin Defalta.
Esimerkiksi, '06 Octaviaan (BKD&DSG) sai pelkkää säteilylämmitintä, mutta faceliftattuun '09 Octaviaan (edelleen tekniikkana BKD&DSG) saa letkulämmittimen.

adsl2+
-
Viestit: 35
Liittynyt: 22.10.2007 12:26

ViestiKirjoittaja adsl2+ » 23.12.2010 9:23

-23C tänä aamuna..nätisti lähti käyntiin..säteilijä+sisätilalämppäri oli about 1,5tuntia päällä..viime talvena oli vaivanloista näillä keleillä eli akun ja hehkujen vaihto auttoi.

weikka
-
Viestit: 174
Liittynyt: 16.2.2010 15:59

ViestiKirjoittaja weikka » 23.12.2010 9:58

Itelläni on BLS 1.9TDI Touran ja siinän calixin letkulämppäri. AD.n pojat sanoi mulle että calixin letkulämppärin saa autoon kun autoon. True or false?? Ainoa ongelma on ollut riisselissä että ei taho lämmitä vasta ku 20min ajon jälkeen vaik on ollu piuhas riittävän ajan. Mut onko näis tuonti autois erillainen sisälämmitys sydeemi ku Suomiautois??

Elmeri H.
-
Viestit: 266
Liittynyt: 11.1.2005 18:37

ViestiKirjoittaja Elmeri H. » 23.12.2010 13:08

Noita sopivuustaulukoita ei kannata lukea kuin raamattua.. (ehkä vastuksen takuukysymyksissä voi olla merkitystä?)

Esim. Bkc-moottorin kyseessä ollen samaan letkuun tarjotaan lämmittimiä näin:


-Defa ei tarjoa etuvetoon
-Defa tarjoaa nelivetoon
-Calix tarjoaa kaikkiin tapauksiin..

kyseessä siis täysin identtiset tapaukset lämmittimen toiminnan kannalta..

Eli etuvedon tapauksessa ainoa syy on kai se, että laatikossa ei ole korvakkoreikää asennusraudalle, joka on sinänsä täysin tarpeeton, kunhan ei jätä kylmänpuolen letkua liian pitkäksi.. Tai sitten vääntää vaikka reikälistasta jonkin hengarin sille sopivaan paikkaan, jos haluaa?

Lisäähän se myös kalliimman säteilijän myyntiä...

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 25.12.2010 10:25

Oon kans harkinnu tuota säteilijää letkulämppärin lisäksi.
Ei vaan saa aikaseks

Mut onko näis tuonti autois erillainen sisälämmitys sydeemi ku Suomiautois??

Omassa on ptc elementti kanavassa yrittämässä lämmittää lisäks.
Tuon olemassa olon näkee ainakin vag-comilla. Mutta moottoritilan sulakeaskissa on joku 100A tms sulake. En muista paikkaa.

Taitaa moottorissakin olla jotku tulpat lämmittämäs vettä?

e: vissiin 40A(Fuse 4 on fuse holder A) ja 80A (Fuse 7 on fuse holder A)
Nuokin vaihtelee vuosimallin mukaan.

weikka
-
Viestit: 174
Liittynyt: 16.2.2010 15:59

ViestiKirjoittaja weikka » 25.12.2010 12:18

Siis joku lisälämmitin sydeemi (webasto) löytyy touranista ja se toimii vain ajon aikana = "ajon aikana toimiva lisä lämmitin" !? mutta eise kyl mikää tehokas ole!!
On se vähän hassua ettei uudes autos tule riittävästi lämmintä ja lapset pitää pukea toppa tamineisiin.
Golffi-91 lämmittää nii tehokkaasti että siellä voi olla pelkillä verkkareilla ja huppareilla. Nykyteknikka ottanu takapakkia :) Ajan mielummin golffilla ku touranilla!

mla
-
Viestit: 617
Liittynyt: 7.12.2003 21:23

ViestiKirjoittaja mla » 25.12.2010 13:28

ECON toimintohan kytkee sitten nämä tehtaan lisälämmittimet pois päältä ja sitten hytistään :)

Jos silti on kylmä Touranissa niin kannattaa tarkistuttaa sen tehtaan Webaston toiminta, se kun on aika vika-altis ja ihme jos toimisi vielä -06 vuosimallissa ilman että on tarvinnut huoltaa.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 25.12.2010 15:09

Ja kellolaitteella rakkineen saa esilämmittimeks

weikka
-
Viestit: 174
Liittynyt: 16.2.2010 15:59

ViestiKirjoittaja weikka » 25.12.2010 23:55

Okei! THXfor info!
Tos: Kellolaite?? tarkennatko :)
Mia: Huolto ?? = Ilmastoinnin huolto??? vai joku muu ? :)

mariko
-
Viestit: 146
Liittynyt: 27.9.2008 17:15

ViestiKirjoittaja mariko » 26.12.2010 8:22

Ei ole täälläkään mitään lämmitintä=tallissa vähä vähemmän pakkasta kun ulkona.Uudet hehkut/akku sekä oilit ovat auttaneet paljon verraten viime talveen.

T.N
-
Viestit: 32
Liittynyt: 12.2.2009 21:55

ViestiKirjoittaja T.N » 26.12.2010 9:58

Itsellä oli octavia BKD koneella ja ihan samaa vaivaa tuon kylmä käynnistyksen kanssa,siihen ei korjaus keinoa läydetty ikinä. Mulla se harvoin lähti ekalla käyntiinkään ja jos lähti niin sammui heti.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 26.12.2010 13:05

Tuolla on touranin webastosta http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?c ... 11&id=3141

Ilmeisesti tällä paketilla sen saa pelittään esilämmittimenä?
http://cgi.ebay.de/Aufrustsatz-Webasto- ... 088wt_1145

weikka
-
Viestit: 174
Liittynyt: 16.2.2010 15:59

ViestiKirjoittaja weikka » 27.12.2010 20:19

Lueskelin tota vwultimate keskustelua webastosta ja ajattelin tarkistaa sulakkeet ja kokeilla sit "nollaamista" jos ne vaik auttais asiaa jotenki :)
kerron kyl sit kuin kävi!


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa