2.0TDI GOLF V . Dieselin kylmäkäynnistys ?
Valvoja: ffp jäsenet
2.0TDI GOLF V . Dieselin kylmäkäynnistys ?
Minulla 2005 2.0TDI DSG golffi ja näillä kylmillä keleillä hörähtää kuin traktori käyntiin ja käy hetken niiin ennen kuin käynti tasaantuu ja savua tulee reilummin.
Ja auto ollut kuiteskin lämmityksessä pari tuntia.
Onko tällainen ihan normaalia Dieseleille ? Vai onko jotain pas**** ?
Muutaman kerran sammunutkin mutta uudella starttaamisella käynnistyy kuiteskin,sitten kun on ajelllut jonkun aikaa niin sen jälkeen samana päivänä lähtee ihan hyvin käyntiiin,se on vaan se aamun ensimmäinen kylmästartti mikä tuota tekee kun seisonut pidempään kylmässä.
Ja auto ollut kuiteskin lämmityksessä pari tuntia.
Onko tällainen ihan normaalia Dieseleille ? Vai onko jotain pas**** ?
Muutaman kerran sammunutkin mutta uudella starttaamisella käynnistyy kuiteskin,sitten kun on ajelllut jonkun aikaa niin sen jälkeen samana päivänä lähtee ihan hyvin käyntiiin,se on vaan se aamun ensimmäinen kylmästartti mikä tuota tekee kun seisonut pidempään kylmässä.
Täytyy tarkistaa jäähytin nesteet onko hävinnyt,ainakin tänään oli öljyn merkkivalo syttynyt että öljy ainakin on vähentynyt mikä on melko normaalia näille koneille.
Ja taitaa tuo traktorimainen käyntikin melko normaalia olla näille diesel vehkeille kylmänä startatessa,mitä nyt vanhemmilta herrasmiehiltä kuulin.
Ja taitaa tuo traktorimainen käyntikin melko normaalia olla näille diesel vehkeille kylmänä startatessa,mitä nyt vanhemmilta herrasmiehiltä kuulin.
.
Mistäs kuulit, että öljyn häviäminen on "normaalia" ?
Riippuuhan se tietty siitä määrästäkin, mutta mutta...
Varmaan sitä longlaiffii pitää joskus lisätäkkin, mutta jos sitä poltetaan sylinterissä, niin siitäpä juurikin tulee kamala käynti ja aikamoinen käry...
Jäähdytysnesteen lisäksi katsasteleppas sitä huohotustakin.
Kun auto pysäytetään ja annetaan moottorin vähän jäähtyä, niin kuitenkin pitäisi jäähdytysjärjestelmässä olla pikkuisen painetta jäljellä, jos ei ole, niin tod näköisesti jossain on ylimääräinen reikä, vaikkapa sinne egr,n, josta se neste käynnistyksen yhteydessä imaistaan sitten sylintereihin.
Mistäs kuulit, että öljyn häviäminen on "normaalia" ?
Riippuuhan se tietty siitä määrästäkin, mutta mutta...
Varmaan sitä longlaiffii pitää joskus lisätäkkin, mutta jos sitä poltetaan sylinterissä, niin siitäpä juurikin tulee kamala käynti ja aikamoinen käry...
Jäähdytysnesteen lisäksi katsasteleppas sitä huohotustakin.
Kun auto pysäytetään ja annetaan moottorin vähän jäähtyä, niin kuitenkin pitäisi jäähdytysjärjestelmässä olla pikkuisen painetta jäljellä, jos ei ole, niin tod näköisesti jossain on ylimääräinen reikä, vaikkapa sinne egr,n, josta se neste käynnistyksen yhteydessä imaistaan sitten sylintereihin.
Vaikka esim tuolta : http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=5834 lueskellut öljyn kulutuksista.
Ja googleen kun laitta 2.0tdi öljynkulutus niin huomaan etten ole ainoa jolla sitä hiukan menee.
Maaliskuussa vaihdoin öljyt 12tkm sitten ja Tänään lisäsin öljyä reilu puol litraa niin öljy valo ainakin sammui,saas nähdä nyt aamulla miten starttaa kun -25 luvataan.
Niin ja jäähdytys nestettä on ihan normaalin verran,pitää viel kokeilla ett onko siel painetta käytön jälkeen.
Ja googleen kun laitta 2.0tdi öljynkulutus niin huomaan etten ole ainoa jolla sitä hiukan menee.
Maaliskuussa vaihdoin öljyt 12tkm sitten ja Tänään lisäsin öljyä reilu puol litraa niin öljy valo ainakin sammui,saas nähdä nyt aamulla miten starttaa kun -25 luvataan.
Niin ja jäähdytys nestettä on ihan normaalin verran,pitää viel kokeilla ett onko siel painetta käytön jälkeen.
Eikös tuo traktorimainen kylmäkäynti ole ihan normaalia jos kylmänä vetäsee käyntiin, on vaan niin pirun kauheen kuuloista kun tuntuu että venttiilit hyppii polkkaa siellä venttiilikopan kannen alla.
Sulla ilmeisesti säteilylämmitin joka on se heikoin vaihtoehto koneen esilämmittämiseen eli se lämmittää konetta todella heikosti. Uskon että jos sulla olis kunnon lohkolämmitin niin tuota kolinaa ei tulis.
Sulla ilmeisesti säteilylämmitin joka on se heikoin vaihtoehto koneen esilämmittämiseen eli se lämmittää konetta todella heikosti. Uskon että jos sulla olis kunnon lohkolämmitin niin tuota kolinaa ei tulis.
mulla myös 20tdi (bkd) vm 2008 käy rumasti,tänään -24 ja auto 2h lämmityksessä,pölläyttää hieman sinistä ja käy karkeasti muutamia sekunteja,,säteily lämmittäjä on vaan senverran kehno että ei riitä lämmittämään kunnolla näillä pakkasilla.
ajettu alle 90tkm ja näin on ollut uudesta asti tuon lämmityksen kans.
ja öljyähän volkkarit on syöny aina ja tulevat syömäänkin elleivät sitten japsin konetta laita tulevaisuudessa :)
ajettu alle 90tkm ja näin on ollut uudesta asti tuon lämmityksen kans.
ja öljyähän volkkarit on syöny aina ja tulevat syömäänkin elleivät sitten japsin konetta laita tulevaisuudessa :)
Liekkö tuo mikään ihme jos kolisee ja paukkuu ku ei ne öljy nyt kuitenkaan nanosekunnissa niitä hydraulisia kuppeja täytä.. Tuo savun pukkaaminen. Eikö sielä ole softassa omat syötöt sitä kylmästarttia varten että se kans lähtee käyntiin. Nappaat vielä katin pois niin sitte alkaa jo oikeasti haisemaanki kylmästartin jälkeen:)
Minä ku täräytin -35 asteessa agr:n tulille kylmiltään niin se sitte käyä nakutti puoli minuuttia vajailla pytyillä. En pidä mitenkään erikoisena ku ottaa huomioon mihin lämpötiloihin nuo vehkeet on oikeasti suunniteltu. Aivan normaalia siis. Jos siinä on oikeasti joku vialla niin kyllä sinä sen tulet huomaamaan ennen ku mikään oikeasti hajoaa.
Miten hehkutat? Kerran ja väännät kammesta heti ku valo sammuu? VAI pari kolme kertaa ja odotat että hehkureleki sammuu?
Minä ku täräytin -35 asteessa agr:n tulille kylmiltään niin se sitte käyä nakutti puoli minuuttia vajailla pytyillä. En pidä mitenkään erikoisena ku ottaa huomioon mihin lämpötiloihin nuo vehkeet on oikeasti suunniteltu. Aivan normaalia siis. Jos siinä on oikeasti joku vialla niin kyllä sinä sen tulet huomaamaan ennen ku mikään oikeasti hajoaa.
Miten hehkutat? Kerran ja väännät kammesta heti ku valo sammuu? VAI pari kolme kertaa ja odotat että hehkureleki sammuu?
Mullakin Alteassa tuo BKD-mylly, eikä mitään lämmittimiä ole :(
Toista talvea mennään nyt näillä eväillä. Väittävät ettei saa muutakuin tuota säteilylämmitintä tähän malliin.
Defan luettelo tuntee seatin kohdalla vain tuon samalla koneella olevan dsg-mallin, eikä kuulemma sovi letkulämmitin manuaali vehkeeseen ?
Muutaman sekunnin on karkea käynti, mutta tasaantuu ja käy hyvin. Maski peitetty, niin lämpiää kyllä hyvinkin.
Toista talvea mennään nyt näillä eväillä. Väittävät ettei saa muutakuin tuota säteilylämmitintä tähän malliin.
Defan luettelo tuntee seatin kohdalla vain tuon samalla koneella olevan dsg-mallin, eikä kuulemma sovi letkulämmitin manuaali vehkeeseen ?
Muutaman sekunnin on karkea käynti, mutta tasaantuu ja käy hyvin. Maski peitetty, niin lämpiää kyllä hyvinkin.
Itelläni on BLS 1.9TDI Touran ja siinän calixin letkulämppäri. AD.n pojat sanoi mulle että calixin letkulämppärin saa autoon kun autoon. True or false?? Ainoa ongelma on ollut riisselissä että ei taho lämmitä vasta ku 20min ajon jälkeen vaik on ollu piuhas riittävän ajan. Mut onko näis tuonti autois erillainen sisälämmitys sydeemi ku Suomiautois??
Noita sopivuustaulukoita ei kannata lukea kuin raamattua.. (ehkä vastuksen takuukysymyksissä voi olla merkitystä?)
Esim. Bkc-moottorin kyseessä ollen samaan letkuun tarjotaan lämmittimiä näin:
-Defa ei tarjoa etuvetoon
-Defa tarjoaa nelivetoon
-Calix tarjoaa kaikkiin tapauksiin..
kyseessä siis täysin identtiset tapaukset lämmittimen toiminnan kannalta..
Eli etuvedon tapauksessa ainoa syy on kai se, että laatikossa ei ole korvakkoreikää asennusraudalle, joka on sinänsä täysin tarpeeton, kunhan ei jätä kylmänpuolen letkua liian pitkäksi.. Tai sitten vääntää vaikka reikälistasta jonkin hengarin sille sopivaan paikkaan, jos haluaa?
Lisäähän se myös kalliimman säteilijän myyntiä...
Esim. Bkc-moottorin kyseessä ollen samaan letkuun tarjotaan lämmittimiä näin:
-Defa ei tarjoa etuvetoon
-Defa tarjoaa nelivetoon
-Calix tarjoaa kaikkiin tapauksiin..
kyseessä siis täysin identtiset tapaukset lämmittimen toiminnan kannalta..
Eli etuvedon tapauksessa ainoa syy on kai se, että laatikossa ei ole korvakkoreikää asennusraudalle, joka on sinänsä täysin tarpeeton, kunhan ei jätä kylmänpuolen letkua liian pitkäksi.. Tai sitten vääntää vaikka reikälistasta jonkin hengarin sille sopivaan paikkaan, jos haluaa?
Lisäähän se myös kalliimman säteilijän myyntiä...
Oon kans harkinnu tuota säteilijää letkulämppärin lisäksi.
Ei vaan saa aikaseks
Omassa on ptc elementti kanavassa yrittämässä lämmittää lisäks.
Tuon olemassa olon näkee ainakin vag-comilla. Mutta moottoritilan sulakeaskissa on joku 100A tms sulake. En muista paikkaa.
Taitaa moottorissakin olla jotku tulpat lämmittämäs vettä?
e: vissiin 40A(Fuse 4 on fuse holder A) ja 80A (Fuse 7 on fuse holder A)
Nuokin vaihtelee vuosimallin mukaan.
Ei vaan saa aikaseks
Mut onko näis tuonti autois erillainen sisälämmitys sydeemi ku Suomiautois??
Omassa on ptc elementti kanavassa yrittämässä lämmittää lisäks.
Tuon olemassa olon näkee ainakin vag-comilla. Mutta moottoritilan sulakeaskissa on joku 100A tms sulake. En muista paikkaa.
Taitaa moottorissakin olla jotku tulpat lämmittämäs vettä?
e: vissiin 40A(Fuse 4 on fuse holder A) ja 80A (Fuse 7 on fuse holder A)
Nuokin vaihtelee vuosimallin mukaan.
Siis joku lisälämmitin sydeemi (webasto) löytyy touranista ja se toimii vain ajon aikana = "ajon aikana toimiva lisä lämmitin" !? mutta eise kyl mikää tehokas ole!!
On se vähän hassua ettei uudes autos tule riittävästi lämmintä ja lapset pitää pukea toppa tamineisiin.
Golffi-91 lämmittää nii tehokkaasti että siellä voi olla pelkillä verkkareilla ja huppareilla. Nykyteknikka ottanu takapakkia :) Ajan mielummin golffilla ku touranilla!
On se vähän hassua ettei uudes autos tule riittävästi lämmintä ja lapset pitää pukea toppa tamineisiin.
Golffi-91 lämmittää nii tehokkaasti että siellä voi olla pelkillä verkkareilla ja huppareilla. Nykyteknikka ottanu takapakkia :) Ajan mielummin golffilla ku touranilla!
Tuolla on touranin webastosta http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?c ... 11&id=3141
Ilmeisesti tällä paketilla sen saa pelittään esilämmittimenä?
http://cgi.ebay.de/Aufrustsatz-Webasto- ... 088wt_1145
Ilmeisesti tällä paketilla sen saa pelittään esilämmittimenä?
http://cgi.ebay.de/Aufrustsatz-Webasto- ... 088wt_1145
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa