Golf V 2.0tdi BKD sammutusläppä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

Golf V 2.0tdi BKD sammutusläppä

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 8.11.2010 10:36

Täälläkin on välistä ollut puhetta 2.0tdi koneiden vikaantuvista sammutusläpista. Omassa BKD-koneisessa Golfissa läppä pitää virrat päällä melko kovaa, hieman xenonin ballastin ääntä muistuttavaa sirinää. Puhdistin läpän ja EGR:n joku aika sitten, mutta tällä ei tuntunut olevan mitään vaikutusta. Onko tämä nyt merkki vikantuneesta läppämoottorista? Mitään muita oireita ei ole 1200-1700rpm. välillä kuuluvaa pintä ulinaa / vollotusta lukuun ottamatta, joka kuuluu vain kaasua painettaessa. Ideoita?

adsl2+
-
Viestit: 35
Liittynyt: 22.10.2007 12:26

ViestiKirjoittaja adsl2+ » 8.11.2010 13:10

Laita kaveri laittamaan virtoja päälle ja pois niin selviää äänen lähde.

Täältä kannattaa läppämoottori ja egr tilata jos tarvetta (tulivat noin viikossa lähipostiin) :

http://www.teiledirekt.de/product_info. ... id/1075060

Omassa vika valo syttyi vasta kun tuo viallinen läppämoottori oli poksauttanut sulakkeen.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 8.11.2010 21:26

Omas se läppämoottori/mekanismi/mokkula vinkunu 3v ja ~70tkm, tai siitä asti ku auto tuli taloon.
On se välillä putsattukin.

Vinkuna jatkuu virran katkasun jälkeen jonkun sekunnin ja kuuluu "naps" kun läppä aukee.
Joskus sammutuksen jälkeen voi kuulua "pof" kun paine vapautuu.

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 8.11.2010 21:49

tos, juurikin samat oireet kuin omassa. Ilmeisesti tuo ei kuitenkaan ole normaalia? Koodia tuo ei anna, mutta ääni on aika häiritsevä nyt kun sitä osaa kuunnella.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 8.11.2010 21:56

No tällä mennään.
En usko että se välille jäis, jos se käyttömoottori hajoaa.
Jousi ilmeisesti pitää läppää auki ja moottori taasen sulkee sitä pakottaen lisää egr kaasuja koneeseen...

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 9.11.2010 8:37

Omassa kans ääntelee ja epätasaisesta sammumisesta päätellen läppä ei sulkeudu kunnolla sammutuksessa. Liekö menee aukikaan kunnolla. Pitää ottaa imuputki irti ja katsoa missä asennossa se läppä majailee.

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 9.11.2010 13:04

Itsellä oli läppä kokonaan auki kun sen puhdistin.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 9.11.2010 15:03

Auki sen pitäiski olla sillon kun ei tule virtaa...

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 17.10.2011 9:15

No nyt se sit hajosi....

Saksaan siis

Saman sulakkeen takaa löytyy myös rupellien ohjaus

Koodi: Valitse kaikki

Address 01: Engine        Labels: 03G-906-016-BKD.lbl
   Part No SW: 03G 906 021 KK    HW: 03G 906 021 KK
   Component: R4 2,0L EDC G000SG  9970 
   Revision: --H03---    Serial number: VWZ7Z0F7031513
   Coding: 0000172
   Shop #: WSC 44000 205 89580
   VCID: 72E02C3813B5

2 Faults Found:
012547 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): Malfunction
               P3103 - 000 -  -
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 3
                    Mileage: 151159 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 13:12:24

             Freeze Frame:
                    RPM: 0 /min
                    Speed: 0.0 km/h
                    Load: 0.0 %
                    Voltage: 13.38 V
                    Bin. Bits: 00001010
                    Torque: 0.0 Nm
                    Torque: 351.4 Nm

001681 - Fan 1 Control Circuit: Short to GND
               P0691 - 000 -  -
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 151159 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 13:58:23

             Freeze Frame:
                    RPM: 798 /min
                    Speed: 0.0 km/h
                    Load: 0.0 %
                    Voltage: 14.21 V
                    Bin. Bits: 00101100
                    Temperature: 60.3°C
                    Duty Cycle: 9.7 %



e: täynnä huohotusvisvaa
http://tos.pp.fi/images/image/golf/egr/DSC_0250.JPG

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 17.10.2011 15:53

Toi vinkuna on sit normaalia, eli on ehjä kun vinkuu. Jos ei vingu on moottori mennyt/ sulake.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 18.10.2011 15:43

joku voisi kertoa missä tuon läppämoottorin sulake sijaitsee? bkd leon kyseessä. ohjekirja ei kerro, tai ei osannut etsiä. flekti on kuitenkin samalla sulakkeella. palanutta sulaketta ei löydy, jäähdyttimen flekti ei toimi.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 18.10.2011 16:39

Moottoritilassa, akun vieressä oli ainakin meitin Touranissa kun tuo läppämotti hajos ja sulakkeen poltti.
Rasia aukeaa kun sivuissa olevat lukot liu-uttaa auki ja nostaa kannen poies.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 18.10.2011 17:15

sieltä on etsitty. auto on kaverin jota käytti laakkosella, siellä ovat sulakkeen nypänneet irti.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 18.10.2011 18:46

Kuva

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 18.10.2011 22:20

Noita sähkökeskuksia on sitten ainakin low- ja high-mallia joissa sulakkeiden paikat ja asennussuunta poikkeavat toisistaan. Eli tuo tos:in kuva ei välttämättä päde aivan kaikkiin Golf V-sukuisiin. Jollei sitten kaikissa disuleissa ole high-boxi?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 19.10.2011 8:18

Eikö se sähkökeskus kuitenkin ole sisätiloissa, kuskin jalkatilassa.
Itse olen ainakin päivittäny sen highline versioon xenonien ja sumareiden myötä.

Sulakerasiasta en tiedä onko niitäkin montaa eri sorttia.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 19.10.2011 17:36

toi on e-box mikä on kuvassa. eli tos on tässä asiassa oikeassa.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 19.10.2011 21:00

Sorry, mybad. Käytin väärää termiä.

Simppa79
-
Viestit: 3
Liittynyt: 27.3.2011 10:16

ViestiKirjoittaja Simppa79 » 25.10.2011 16:00

No nyt jysähti multa sit tuo sammutusläppä. Täysin samat vikakoodit kuin Tos:illa. Ihmetyttää et miks herjaa myös tuota flektiä?

EDIT:

Eilen kehnossa valossa katsoin et sulake on ehjä mut nyt uudelleen kun katsoin niin hajalla se on.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 25.10.2011 17:36

Ehkä ollu niin kylmä ettei ilmastointi oo kytkeny flektejä päälle?

Ei oo viel tullu saksasta uutta, jos huomenna?

qwe2
-
Viestit: 15
Liittynyt: 12.5.2009 20:34

ViestiKirjoittaja qwe2 » 25.10.2011 20:03

Kun omassani sammutusläppä hajosi, niin Keravan Laakkosmurskaamo vaihtoi myös muutaman satkun flektin. Turhaanko?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 25.10.2011 20:26

Melko varmaan turhaan...

Sain ainaki vag-comilla testattua puhaltimet: kun revin läpän johdon irti ja uusi sulake tilalle.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 27.10.2011 21:07

Se toimii taas.

Jostain kumman syystä paketti lojui perjantaista keskiviikkoon DPD:n varastolla jyväskyläs.
http://tos.pp.fi/images/image/golf/egr/DSC_0398.JPG

Näkyi olevan versioltaan M, kun tätä ennen G


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa