Ahu nopeammin lämpimäksi talvella?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

pasattdi
-
Viestit: 163
Liittynyt: 26.2.2009 13:56

Ahu nopeammin lämpimäksi talvella?

ViestiKirjoittaja pasattdi » 15.10.2010 15:00

webasto tai eberspähheri ei kuulu vaihtoehtoihin.. termari vaihettu ja keula tukittu mut menee vaa nii pirun kauan ennenku tulee lämmintä sisälle! lämmitysvastusta letkun väliin vai onko olemassa mitään millä sais nopeemmin lämpöseks Ahun??

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 15.10.2010 15:23

Jätät vitosvaihteen käyttämättä moottoritielläkin.

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

ViestiKirjoittaja Sakke » 15.10.2010 15:38

Onkos siinä ne lämmitysvastukset ("hehkutulpat") kannen vesiletkulähdössä ?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 15.10.2010 15:47

Mites niitten vastusten pitäis toimia? Kummassakin Passatissa mullakin on ollu ne, mutta ei ne mitään oo lämmittäny... Tuo enempi kierrättäminen on ainakin auttanut lämpiämisessä.

pasattdi
-
Viestit: 163
Liittynyt: 26.2.2009 13:56

ViestiKirjoittaja pasattdi » 15.10.2010 15:54

kyllähän se kierrättäminen lämmittää mutta ei raaskis huuattaa heti kun lähtee ajamaan, voiskos semmosen "hehku" tulpan/vastuksen laittaa vesiletkun väliin ja katkasijalla on/off? sammuttaa sit ku kone lämmin...?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 15.10.2010 19:53

virittämällä ;)

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 15.10.2010 20:10

Voithan ohjata niitä orkkis vesihehkuja vaikka releellä ja napilla.

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 15.10.2010 20:11

Onkos egr tulpattu?

--Make--
-
Viestit: 47
Liittynyt: 29.5.2010 12:30

ViestiKirjoittaja --Make-- » 15.10.2010 20:41

"Onkos siinä ne lämmitysvastukset ("hehkutulpat") kannen vesiletkulähdössä ?"

Mitenkäs tämä glow plug heater toimii?
Olin lukevinani, että ne kolme hehkutulppaa ei lähde päälle, jos climatronicissa on econ päällä?

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 15.10.2010 20:54

Kyllä pitäis lämmetä vielä näillä keleillä mainiosti. Vaikkei lohkolämmitintä käyttäisikään. Lohkolämmitin auttaa tietenkin _paljon_. Toki, jos on tapana vääntää potikat kaakkoon heti liikkeellelähtiessä, niin ei lämpene. Järkevästi puhallinnopeutta säätelemällä, samalla lämpömittaria seuraten, pitäisi kopin kyllä lämmetä näillä ja em. opeilla keli kuin keli.

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 15.10.2010 21:05

kone kääriä folioon kuin makkara konsanaan kiukaalle :)

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 15.10.2010 21:49

Ne vesiletkussa olevat hehkut lähtee tulille vasta noin 2200 kierroksilla, sulakeboksin läheltä pitäisi kuulua ihan ajossakin releen naksahdus kun menevät päälle. Yksi vaihtoehto olisi ajaa vahvemmalla pakkasnesteseoksella jolloin jäähdytysnesteen ominaislämpökapasiteetti laskee = ei kykene sitomaan enää yhtä paljon lämpöä itseensä. Myös Water Wetter on oikeasti toimivaksi testattu lisäaine.

Ja voishan sinne jonkun kiertovesipumpunkin patentoida jolloin saisi koko moottorissa olevan jäähdytysnesteen lämpiämään, passiivisella kierrolla ja johtumisella kestää lohkolämpäriltä varmasti useamman tunnin ennenkuin kone on kokonaisuudessaan lämmennyt.

--Make--
-
Viestit: 47
Liittynyt: 29.5.2010 12:30

ViestiKirjoittaja --Make-- » 15.10.2010 22:09

Minkälainen on Golf IV:n viimasuoja, jos siitä olis apuja?
Hinta marmorilla? ja saako jostain muualta edullisemmin?

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 15.10.2010 22:32

A6:ssa on itselläni ainakin ilmakavavissa ne sähkölämmityselementti "siilit" heti puhaltimen jälkeen hankalokeron takana. Onko passatissa siinä kanavassa semmonen "luukku"? Jos on niin siihenhän voisi laittaa tuon sähkölisälämmityksen vähän auttamaan sisätiloja vaikka erillisellä kytkimellä jos ei saa järjestelmään kytkettyä helposti.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 16.10.2010 7:56

Ne vesiletkussa olevat hehkut lähtee tulille vasta noin 2200 kierroksilla


Eikö tuo ole toisin päin, että isommilla kierroksilla PTC vastukset tippuvat pois?

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 16.10.2010 9:01

No niinpä tuo sitten taitaa ollakkin. Jotenkin oli jäänyt vaan mieleen että ne olisi latausjärjestelmän suojelemiseksi tehty noin päin, mutta ilmeisesti ei sittenkään. Jokatapauksessa reilusti virtaa ne ottaa. Lisäksi selvis että toimivat vaan kunnes jäähdytysneste on lämmennyt 50-60 asteiseksi.

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 16.10.2010 9:49

MIelenkiintoisia asioita. Kellä on satavarmaa tietoa esim. noista lämmitysvastuksista, onko tullut testattua milloin ovat päällä/pois? 2-2.5k jälkeen kyllä releet naksuu, mutta pirustaskos sen tietää naksaako jälkihehku pois, vesivastukset päälle/pois vai mikä :D? Vuosiahan näitä on täällä kylmyyden tullen arvailtu, mutta kukaan Peloton ei oo tainnut seurata vastuksien sielunelämää vaikkapa rinnalle kytketyin lampuin? No, laiskempihan voi VCDS:llä tuijottaa ykkösiä ja nollia ja taas arvailla.

Sama juttu noiden "siilien" kanssa. Siili voi kyllä puhallinkotelon uumenissa olla, mutta sitä ei päällepäin nää eikä lisätä mitenkään helposti. Siilille kyllä näyttää myös puhallinmoottorin vastuspaketin jäähdytyssiili. Sehän sieltä hyppää silmille punaisine väreineen ja kaikkineen :)

Tonkka
-
Viestit: 79
Liittynyt: 17.3.2005 0:06

ViestiKirjoittaja Tonkka » 16.10.2010 10:22

Vesihehkut sammuu kierrosten noustessa yli 2500rpm. Sammuvat myös koneen Lämmetttyä 60-70 asteiseksi.

Oma auto piti lämmöt hyvin viime talvena vielä -35 pakkasilla matkaajossa. Siihen pitää ollakkin EGR käytössä, moottorin pohja muovi kunnossa ja puskurin keskireikä + cooleri peitettynä. Taajamassa piti sitten webasto töhöttää koko ajan että tarkeni..

PS:Pakokaasu jarruhan tuossa olis aika pätevä jos nopeasti haluaa lämpimäksi :D
Viimeksi muokannut Tonkka, 8.3.2011 22:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 16.10.2010 16:25

Vesihehkut sammuu kierrosten noustessa tuonne 2-2500rpm. Sammuvat myös koneen Lämmetttyä 60-70 asteiseksi. Ilmastoinnin economi nappula myös sammuttaa lämmityshehkut.


Lähde? Vai itsekö testailit?

Tonkka
-
Viestit: 79
Liittynyt: 17.3.2005 0:06

ViestiKirjoittaja Tonkka » 16.10.2010 16:50

n.2 vuotta aikaa kun tutkin edellisestä autosta. Pitäisi tästä uudemmasta myös tarkistaa. VCDS:llä helppo katsoa!!

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 16.10.2010 19:42

Siili voi kyllä puhallinkotelon uumenissa olla, mutta sitä ei päällepäin nää eikä lisätä mitenkään helposti


No ei tuo kyllä kovin vaikeaakaan ole todeta jos on sama kanava kuin minulla. Ja kyllähän tuon huomaa kun auton käynnistää talvella lämmittämättä ja laittaa käden venttiilin eteen. Jos ilma on 10 sekunnissa lämpimämpää kuin muu ilma niin elementti löytyy. Audissa tuo oli heti pian puhaltimen jälkeen paksussa muovisessa ilmakanavassa. Näyttää kannelta johon menee muutama paksu johto. Avautuu klipseistä ja alta paljastuu "kanteen" liitetty metallitankorypäs. Jos Passatissa on tuo luukku samassa paikassa, niinkuin periaatteessa voisi helposti olla, avaa sen ja tutkii onko siellä siiliä vai ei. Sitten marssii marmorille ja pienellä riskillä tilaa samanikäisen A4 tai A6 Audin elementin.

--Make--
-
Viestit: 47
Liittynyt: 29.5.2010 12:30

ViestiKirjoittaja --Make-- » 16.10.2010 20:38

"n.2 vuotta aikaa kun tutkin edellisestä autosta. Pitäisi tästä uudemmasta myös tarkistaa. VCDS:llä helppo katsoa!!"

Voisitko Tonkka neuvoa, että kuinka vag comilla vesihehkut tarkistetaan?

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 16.10.2010 22:45

Yksi vaihtoehto olisi ajaa vahvemmalla pakkasnesteseoksella jolloin jäähdytysnesteen ominaislämpökapasiteetti laskee = ei kykene sitomaan enää yhtä paljon lämpöä itseensä. Myös Water Wetter on oikeasti toimivaksi testattu lisäaine.

ja water wetter on tehty korvaamaan glykolin jäähdytysnesteessä kilpasarjoissa, missä glykolin käyttö on kiellettyä, mutta halutaan silti saada jonkinnäköinen korroosionsuoja, koska glykolin poistaminen radan pinnasta on hieman vittumaista touhua. Mun mielestä se ei nyt ole mikään ihmeaine, miksi sitä tuuningpuolella sanotaan.Toisekseen moottorin lämpötilaa säätelee termostaatti, eikä niinkään jäähdytysneste, mitään hyötyä ei vehvemmalla seoksella ole, muutakuin että tietyn ajan päästä auto saattaa ruveta keittämään (jopa pakkasilmalla, on käyny omalla kohdalla) ja pakkaskestävyys putoaa jos seos on liian vahvaa. Mitään käytännön hyötyä tästä ei ole moottorin nopeampaan lämmittämiseen, koska termari on kiinni ja kaikki neste kiertää bypass kanavan kautta vain lohkon ja kannen sisällä, termari kun aukeaa pääsee vasta neste kiertämään syylärin kautta.
Täytyy myös muistaa, että lämppärin kennokin on lämmönvaihdin ja näin ollen sekin jäähdyttää moottorin lämpötilaa (mainittiinkin aikasemmin).

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 16.10.2010 23:35

No kyllä se water wetter vaan toimii kun TDI-leonin jäähdytysjärjestelmään sitä laitoin. Aiemmin alkoi tulla selkeästi lämpöä kabiiniin kun mittari näytti siihen 70 asteen viivaa aiemman viivan kohdalle, water wetterin jälkeen alkoi tulla lämpöä melkeenpä heti kun viisari vähänkään nousi pohjalta.

Ja kyllä sillä jäähdytysnesteen lämmönsitomiskyvylläkin on vaikutusta. Mitä pienempi ominaislämpökapasiteetti niin sitä nopeammin normaali käyttölämpötila saavutetaan ja termostaatti aukeaa. Toki termarin avauduttua sillä ei ole enää juurikaan väliä kuin siinä tapauksessa että moottorin tuottamaa lämpöenergiaa ei enää kyetä haihduttamaan ja moottori alkaa ylikuumenemaan.

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 18.10.2010 16:29

Passat-A6 -vertailusta vielä sen verran, että noissa on täysin erilaiset lämmityslaitekopat. Eipä juuri mikään osa käy ristiin. Njoo, ei kiinnostanmut 100% osavertailua tehdä. Turha näitä arvailla on. Katsoo osakuvista ja sillä selvä.

vk: eikö se "metallitankorypäs" näytä siilille sun mielestä :D? Laitos joka lämmittää ilmaa tehokkaasti on ihan erinäkönen.

chrisse
-
Viestit: 28
Liittynyt: 26.3.2010 18:08

ViestiKirjoittaja chrisse » 18.10.2010 19:35

Mikäs rele noita "vesihehkuja" oikein ohjaa kun Bora ei nosta / luovuta lämpöjä ennen ku vasta piiitkän ajon jälkeen. Meinaan Passatissa tuon releen äänen kyllä kuulee kun lämpörullaa kääntelee kylmältä lämpimälle ja koppi ja kone lämpenee huomattavasti nopeammin kun tuossa Boran pahasessa.

- Hehkujen vastus mitattu = ok

- Hehkuihin syötetty virtaa = ok

- Hehkujen sulake tarkastettu = ok

Mutta kun ei edes pikku pakkasella anna rele virtaa noille kirotuille hehkuille...

Voiko vika olla vielä jossain muualla?? Onko eculle esim joku toinen (ulko/neste-) lämpömittari jossain mikä voi tuota sekoittaa? Meinaan auto kyllä näytttää koneen ja ulkolämmön oikein.

Tonkka
-
Viestit: 79
Liittynyt: 17.3.2005 0:06

ViestiKirjoittaja Tonkka » 19.10.2010 12:22

Tuolla myös tarinaa lämmitysvastuksista http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=11 ... svastukset

pasattdi
-
Viestit: 163
Liittynyt: 26.2.2009 13:56

ViestiKirjoittaja pasattdi » 20.10.2010 18:36

oisko mitään järkeä laittaa semmosta hehkulämmitysvastusta lämppärinkennolle menevän letkun väliin? ja ohjaus perinteisesti katkaisijalla?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 20.10.2010 19:25

No se hehkuvirityshän on tehtaan jäljiltä siinä lämppärille menevässä letkussa. Ei toki kaikissa, mutta niissä joissa ne hehkut on.

andyks
-
Viestit: 25
Liittynyt: 20.9.2010 18:44

ViestiKirjoittaja andyks » 20.10.2010 23:55

Minkä tehoisia nuo vettä lämmittävät hehkut ovat?

Oma AFN lämpeää mielestäni suht nopeasti, mutta lämmöt pysyy 68-76 välillä moottoritieajossakin. Nopeutta se sallittu 120kmh ja ulkolämpötila nyt ollut 5-10C välillä.
Tuntuu että termostaatti ei kuitenkaan olisi jumissa ja vuotaisi ohi jatkuvasti, koska lämmöt nousee kuitenkin suht pikaisesti, mutta alkaisiko termostaatti sitten avautua liian aikaisin? Vai eikö näissä tosiaan kone lämpiä tuon enempää... Eberiä jos pitää päällä ajossa, lämmöt vaihtelee 70-85 välillä..
Kaikki nuo lämpötilat siis vagcomilla katsottu, mittariston viisari näyttää aina kauniisti 90C tai "puolikkaan viivavälin" verran vajaata... Onko muuten mittaristolle ja ECUlle omat anturinsa, vai ohjaako ECU yhden anturin perusteella myös mittaristoa "tasaavasti"?

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 21.10.2010 18:24

Kuulostaa juurikin vialliselle termostaatille. Mittarin näyttö on vain suuntaa-antava.

andyks
-
Viestit: 25
Liittynyt: 20.9.2010 18:44

ViestiKirjoittaja andyks » 21.10.2010 21:37

Näin mä vähän epäilinkin... Uusi termari olis jo tuossa odottamassa, mutta kattelin että vaihto on sen verran v-mäinen homma, että kysynpä nyt kannattaako tuota motonetin OSSCA merkkistä termostaattia edes laittaa paikalleen vai hakeeko suosiolla marmorilta alkuperäisen? Kenen valmistama alkuperäinen mahtaa olla? Onko kellään hajua alkuperäisen hinnasta?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 22.10.2010 7:17

Marmorilta tai tarvikeliikkeestä Wahler. Marmorin hinta 45e, tarvikkeena halvempi.

htm
-
Viestit: 405
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 22.10.2010 9:11

En tiiä noista uudempien koneiden termareista, mutta omassa 1,6 D:ssä taistelin jonkun aikaa motonetin halpojen ja hyvien termarien kanssa. Sitten kävin ostamassa alkuperäisvaraosan. hintakin oli noin kolminkertainen motonettiin nähden (30 e), mutta sille sai kahden vuoden takuun ja kaikkea.

En siis edes harkitsisi OSSCAa, enkä muutakaan ****kaa. Termaria ei kuitenkaan tarvitse niin usein vaihtaa (etenkin kun ostaa kunnollisen), että talous siihen kaatuisi, jos ostaa vähän kalliimman.

andyks
-
Viestit: 25
Liittynyt: 20.9.2010 18:44

ViestiKirjoittaja andyks » 22.10.2010 12:41

Tähän tulokseen tulin itsekin. Laitoin tarvikeliikkeestä tilaukseen Wahlerin termostaatin, hintaa sille tuli 22e eli puolet marmorin hinnasta.. Täytyy tuo OSSCA tipauttaa takaisin motonettiin ohiajellessa...

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 22.10.2010 14:58

Onkos porukka mitä mieltä siitä jos poraa vaikka 1mm reijän termostaattiin siten että se jää yläreunaan. Ajatuksena järjestelmän helpompi ilmattavuus. Joissakin volkkareissa on ollut yllättävän vaikea joskus saada kaikki ilmat pois.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 23.10.2010 8:34

no sillä saa varmasti systeemin sekaisin, toisin sanoen läämöt nousee hitaammit sitten, tai ei ollenkaan. järjestelmät kyllä ilmaantuu kun osaa ilmata.

--Make--
-
Viestit: 47
Liittynyt: 29.5.2010 12:30

ViestiKirjoittaja --Make-- » 23.10.2010 9:08

hmm.. on olemassa termareita missä on pieni reikä ja jonka läpi menee tappi mikä päästää vettä vain toiseen suuntaan..

Kuva

Uploaded with ImageShack.us

Tonkka
-
Viestit: 79
Liittynyt: 17.3.2005 0:06

ViestiKirjoittaja Tonkka » 30.10.2010 17:45

Osaisiko joku sanoa mikä ohjaa vesihehkujen releitä? Releet ja vesihehkut ehjät, heräte vain puuttuu. Ecultako se tulee??

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 30.10.2010 21:06

Ecultako se tulee??

Jep

MIKE73
-
Viestit: 24
Liittynyt: 19.12.2008 18:49

ViestiKirjoittaja MIKE73 » 7.12.2010 22:15

Boran vesihehkuissa oli hapettumaa liittimissä.Nyt putsauksen jälkeen ainakin toimii, kun oppi vielä käyttämään niitä. Eli auto käyntiin, parkit päälle ja puhallin 2 tai 3 asentoon virran kulutuksen säästämiseksi, ei penkinlämmitintä eikä takalasin lämmitintä päälle. Sitten käyttää kierroksia yli tuhannessa, sisävalo hieman himmenee kun vesihehkut menee päälle. Sen jälkeen olen hetkisen käyttänyt paikallaan ja eiku menox.
Tuolla konstilla lämpenee huomattavasti tehokkaammin, kuin jos suoraan lähtee ajamaan valot päällä ja puhallin täysillä. Kaksi tulppaa lämpenee johonkin 45 asteen paikkeille ja yksi jonnekin 70-80 asteen paikkeille. Tyhjäkäynnillä nuo hehkut ei kytkeydy päälle.

Mataro
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 13.12.2010 10:37

ViestiKirjoittaja Mataro » 13.12.2010 10:45

Ongelma. Omistan tuollaisen Seat Toledo TDI 1.9 2006 josta testeri ilmoittaa että vesihehku olisi sökö. Tai se ilmoittaa jotenkin näin että lisälämminitin vika jatkuva. Mistähän kohtaa tuon vesihehkun oikeen nyt löytäs ja onko miten vaikea vaihtaa?

pasattdi
-
Viestit: 163
Liittynyt: 26.2.2009 13:56

ViestiKirjoittaja pasattdi » 22.5.2011 22:15

Mitäs ne hehkut ois siitä mieltä jos niille antas oman katkasijan ja releen kautta virtaa? Vai perinteitä kunnioittaen vag-com? Joo, tiedetään nyt on KESÄ :D Mut ei tuo raggine lämpee kovin nopeesti nyttenkään.

pasattdi
-
Viestit: 163
Liittynyt: 26.2.2009 13:56

ViestiKirjoittaja pasattdi » 23.5.2011 20:02

No joo, on niin vanha ahu -99 että ei comilla näe toimiiko ne lämpövastukset. Kenties rele mennyt? Mistäs sen saa selville, ostaa uudet ja toivoo parasta että toimii?

ella
-
Viestit: 39
Liittynyt: 26.1.2009 22:17

ViestiKirjoittaja ella » 25.10.2011 11:09

Nyt vaihdoin Passattiin termostaatin, ahu-koneella. Aiemmin lämmöt ajaessa noin 80 nyt syksyllä, vaihdon jälkeen lähempänä 90 maantienopeudessa, ulkona tais olla +5. Hain uuden termarin Laakkoselta, kun hintaeroa ei ollut kuin 8e vrt wahler ad-varaosilta. En löytänyt vanhasta termostaatista valmistusvuodesta merkintää, normaalit vw/audi + varaosanumerot, sitten L8-merkintä, voisko tuo olla se, auto käyttöönotettu alkuvuodesta 1999? Kun ei tullut verrattua uuden merkintöihin:(

Vekke
-
Viestit: 96
Liittynyt: 5.9.2011 22:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Vekke » 9.11.2011 21:34

Koneen saa myös lämpenemiseen lisää nopeutta, kun ottaa välijäähdyttimen kokonaan pois. Sanoisin, että talvella vaikutus on vain positiivinen kaikin puolin. Ahtolämmöt ei nouse 100 vauhdissa yli 50 asteen +10 celsiuksen syyskeleilläkään. Toki jos ajetaan talvellakin kovempaa niin ahtolämmöt pyörii varmasti 80 asteen tuntumassa.

RIR
-
Viestit: 15
Liittynyt: 25.11.2005 15:00

Re: Ahu nopeammin lämpimäksi talvella?

ViestiKirjoittaja RIR » 25.12.2016 10:58

Huomasin konehuonetta (1.9 TDI -02) tutkiessa, että yksi vesihehkun liitin on vähän sulanut siihen tulpan päälle. Kolme noita siis löytyy ja kaksi muuta liitintä ovat ehjiä. Painoliittimillä näyttää olevan ja yksi tosiaan ottanut lämpöä. Onko tossa ollut huono kontakti vai mistä johtuu?
Saakohan motonetista noita painoliittimiä?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa