1.9tdi öljynsuodatin patruuna kummin päin??

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

chrisse
-
Viestit: 28
Liittynyt: 26.3.2010 18:08

1.9tdi öljynsuodatin patruuna kummin päin??

ViestiKirjoittaja chrisse » 26.3.2010 18:15

Bora makaa tuossa tallissa pelti auki ja öljyt kartanolla ensimmäistä kertaa minun aikana ja tuli päivällä haettua repullinen huolto-osia motonetistä mukaanlukien öljynsuodatin patruuna. Tuli hivenen hassu fiilis sen jälkeen kun vanha patruuna oli heitetty nurkkaan ja uutta piti asennella paikalleen. Uusi näyttäisi menevän kumminkin päin paikalleen (öljy pääsee vain toisesta päästä suodattimen lävitse) ja tarvike patruunassa kun ei ole merkintää kumpi pää on ylös päin. Alfamer muistuttaa katsomaan vanhaa irroittaessa että mikäli autossa on ns.epäsymmetrinen suodin että kummin päin uusi tulee asentaa. Nyt vanha suodin on tosiaan vaaka-asennossa tallin nurkassa. Apuja??

Kiitos jo etukäteen ja rattoisaa viikonloppua foorumilaisille!

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 26.3.2010 18:40

http://www.seat-ibiza-mk4.co.uk/seat_ib ... change.htm
tuossa ihan kuvallinen ohje jolla onnistuu vaikka perjantai iltana.
eli siten päin että filtteriin jää öljyä aina.

Heko
-
Viestit: 57
Liittynyt: 11.8.2009 20:24

Re: 1.9tdi öljynsuodatin patruuna kummin päin??

ViestiKirjoittaja Heko » 20.10.2016 13:55

Lainaan tätä topicia, kun ongelmani juontaa suoraan tästä .

Eli olen ensimmäistä kertaa vaihtamassa tdi koneeseen öljyjä, ja huomasin käyttämäni Korjaamon asentaneen suodinpatruunan väärinpäin, huolimatta selvästä top-merkinnästä...

Tanko oli sitten tiukassa kiinni patruunan rungossa, ja sen pääty reikään meni vähän puuta irroitellessa. Kysymys kuuluu, kuinka syvä tangon kolo on, mulla menee tikku n.1cm tangon sisään?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 89 vierailijaa