turbo entinen?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 86
- Liittynyt: 7.9.2008 16:20
- Viesti:
turbo entinen?
tehot häipy kokonaan ajossa,tuntuu että ahdin ei laula enään mukana ja äsken huomasin ku sammutin auton ja käynnistn uudestaa niin tuli helvetin moinen savu jostain haisi aika pitkälle öljylle. kone on sitten avf 1.9 tdi..elikkä vissin turbo sökönä,meneekö jotain muuta samalla?
Viimeksi muokannut boneheadab, 21.12.2009 9:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 220
- Liittynyt: 6.8.2003 12:44
-
- -
- Viestit: 86
- Liittynyt: 7.9.2008 16:20
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 220
- Liittynyt: 6.8.2003 12:44
-
- -
- Viestit: 86
- Liittynyt: 7.9.2008 16:20
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 220
- Liittynyt: 6.8.2003 12:44
-
- -
- Viestit: 86
- Liittynyt: 7.9.2008 16:20
- Viesti:
niin en tiedä.Softa siihen on ajettu sisään kyllä.Itse en ole tajunnu cooleri edes katsastaa viel,onko siellä jotain ylimääräistä.Noilla kovilla pakkasilla alkoi temppuilee hiukan tuntui että meni niin jäkyttävän hyvin pari päivää kunnes tehot katos toissapäivänä hetkellisesti ja eilen kokonaan,sammutin koneen ja laitoin vartin päästä uudestaan päälle heitin 400m lenkin niin puski savut pihalle.On se toki vähän happeakin saanu näillä liukkailla..
Mikä voisi olla epätavallista joka rikkoo ahtimen?
Mikä voisi olla epätavallista joka rikkoo ahtimen?
-
- -
- Viestit: 220
- Liittynyt: 6.8.2003 12:44
Itse en osaa sanoa, olisiko jollain suodattimen tukkeutumisella tai vastaavalla pitkäkestoisesti vaikutusta akselin voitelulle jos joutuu imemään väkisin.. Ehkä joku viisaampi voisi spekuloida tätä enemmän.
Itsekin ajattelin lopulta ottaa ohjelman tuohon keväällä, mutta käsittääkseni ahdin on kovemmilla tuolloin. Tosin kuullut vähän ristiriitaista juttua 130hp ahtimesta. Toiset kehuu, että riittää hyvin ja toiset taas kertovat lastutuksen jälkeen pyörivän rajoilla?? Kun puhutaan siis n. 160-170hv tehoista. Tiedä sitten..
Itsekin ajattelin lopulta ottaa ohjelman tuohon keväällä, mutta käsittääkseni ahdin on kovemmilla tuolloin. Tosin kuullut vähän ristiriitaista juttua 130hp ahtimesta. Toiset kehuu, että riittää hyvin ja toiset taas kertovat lastutuksen jälkeen pyörivän rajoilla?? Kun puhutaan siis n. 160-170hv tehoista. Tiedä sitten..
-
- -
- Viestit: 86
- Liittynyt: 7.9.2008 16:20
- Viesti:
Se voi olla et joutuu hiukan kovemille ohjelman jälkeen mutta on kyllä sen arvoista Nelikossa, muuttuu ajossa täysin, ero on ihan ku yöllä ja päivällä. mulla tais olla potkua reilu 170/425nm2500rpm).Voisikohan osa syy olla tuhoutumiseen pitkittynyt öljynvaihto väli (25tkm sitten).no tälläistä tämä ja toivottavasti saan uuden hybridin jostain halvalla.
Ei hitto 25tkm öljynvaihtoväli ja vielä viritetyssä koneessa. Ajatelkaa nyt ihan omilla aivoilla ettei se terva siellä koneessa enää pahemmin voitele ja pakkas keleillä on vielä pahempi tilanne. Vaihtakaa nyt edes 15tkm välein öljyt. Antakaa autollenne vaikka joululahjaksi uudet öljyt ja suodatin.
ps. Autojenne moottoreiden parasta ajatellen :D
ps. Autojenne moottoreiden parasta ajatellen :D
-
- -
- Viestit: 86
- Liittynyt: 7.9.2008 16:20
- Viesti:
itsekin vaihtanut maks 10tkm välein aikaisemmin mutta nyt vaan unohtunut kiireen takia.Itseäni vähä puolustellen niin olin vaihtanutkin öljyt 145 tkm kohdalla,veny liikaa silti. Mutta tossa nyt öljyt ja suodattimet odottelee sisälle pääsyä. Heti kun uusi rulla on kiinni ja kunhan sen jostain löydän. :D
-
- -
- Viestit: 220
- Liittynyt: 6.8.2003 12:44
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
-
- -
- Viestit: 220
- Liittynyt: 6.8.2003 12:44
Eikös sen LL-huoltovälin pitäisi automaattisesti lyhentyä jos sille autolle antaa happea? Jos LL-huoltovälin laskukaavan yksi osatekijä on kulutus niin ainakin 1.8T:ssä hetkelliset kulutuslukemat nousivat uusiin sfääreihin softauksen jälkeen.
Joo, mutta ei käsittääkseni mene alle 15tkm kuitenkaan. Muutenkin on mielestäni vähän turhan optimistinen, kun itselläni vakiossa tarjoaa aina n. 33tkm, vaikka poljen säännöllisesti, joskin matka-ajomaisesti. On tullut vähän sovellettua vaihtovälejä, mutta silti aina mielenkiinnosta tsekkaan mitä tietokone tarjoisi.
Ilmansuodattimen vaihdan aina samalla kun öljytkin. Ei maksa paljon mitään ja on toiseksi tärkein öljynsuodattimen jälkeen koneen keston kannalta. Ahdettuhan ottaa sen ilmansa vaikka väkisin. Jo kympin ajettu suodatin on monesti mukavan likainen toiselta puolelta eli 60tkm on jo mielestäni mainostemppu. Sama pahvihan on myös ei LL-autoissa ja niissä vaihdellaan tiheämmin. Ei diesel-suodattimessakaan ole mielestäni eroa, mutta silläkin saa LL-auto ajella tuplat!!
volkswagenista en tiedä,mutta skodassa ilmansuodatin vaihdetaan 30tkm oli LL-ohjelma tai ei.naftasuodatin sama homma,ei eroa LL-ohjelman kanssa tai ilman.itse olen tehnyt niin että öljyt vaihdan varsinaisten huoltojen välillä kerran,ja kun huoltonäyttö ilmoittaa huollosta,teen huollon kokonaisuudessaan.
-
- -
- Viestit: 220
- Liittynyt: 6.8.2003 12:44
volkswagenista en tiedä,mutta skodassa ilmansuodatin vaihdetaan 30tkm oli LL-ohjelma tai ei.naftasuodatin sama homma,ei eroa LL-ohjelman kanssa tai ilman.
Dieseleissä näkyy volkkarissa olevan 60tkm (esim. -04 passat 3BG). Muistelisin kyllä meillä vitos-golfissa (FSI) olleen myös 60tkm vaikka bensakoneella (tosin vapari). No, noi on näitä markkinateknisiä juttuja.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa