Oisko ollut muilla samaista ongelmaa VAG tdi:ssä? Kun auton ko. päästää moottorijarrutukseen se ikäänkuin pumppailee kaasua lisää. Kun kytkimen painaa pohjaan auton ollessa liikkeellä huomaa kiekkomittaristakin että se lisää kierroksia n.100rpm:n luokkaa muutaman sekunnin välein. Aikalailla vaan hermostuttavaa tollasella ajella...
Tyhjäkäynti paikallaan on kuitenkin tasaista ja tasakaasulla ajettaessa ei ole myöskään mitään nykimisongelmaa. Mistähän mahdollisesti vois kyseisen ongelman ratkomisen aloittaa?
Passat 3BG 1.9TDI (avf) nykii moottorijarrutuksessa
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 3BG 1.9TDI (avf) nykii moottorijarrutuksessa
Viimeksi muokannut HantE, 12.11.2010 8:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 86
- Liittynyt: 7.9.2008 16:20
- Viesti:
Egr:n saa putsattua kun ottaa sen irti, ei vaikuta kovin monimutkaiselta toimenpiteeltä. Mulla meni viimeviikko muuta touhutessa kuitenkin, eli nykiminen jatkuu täälläkin toistaiseksi. Täytyy putsailla sitä kunhan kerkiää. (joulunpyhinä)
Jos boneheadab kerkeät putsaamaan sen aiemmin niin kerrohan auttoiko mitään?
Jos boneheadab kerkeät putsaamaan sen aiemmin niin kerrohan auttoiko mitään?
Tätä ongelmaa onkin jo kuukausia ihmetelty. Nyt taas kun asiaa kerkesin tutukia lisää, näyttää siltä, että kyseisen hölläysnykimisen aiheuttaa ESP.
Ilmeni myös muuta ESP:hen viittaavaa ongelmaa:
Nyt kun on taas kuivalla asfaltilla päässy kiihdyttämään niin huomasin, että ESP alkaa esim. 3 vaihteella isoilla kierroksilla rutisemaan ja meno loppuu kuin jotain rajoitinta vasten ajaisi. Rutina loppuu vasta, kun höllää kaasua tai vaihtaa isompaa vaihdetta pesään. Myös 6 vaihteella kun ajelee jotain 80 ja alkaa kiihdyttämään esim. ohitusta varten, rupeaa jossain 85 kohalla ESP rutisemaan ja rutina loppuu kun nostaa kaasua ja painaa sitten uudestaan pohjaan. Kyseisten nykimisten aikana myös mittariston luistoneston valo vilkkuu.
Kun ESP on pois päältä, auto toimii normaalisti. Mistähän kyseistä vikaa vois ruveta paikantamaan? ABS antureiden putsausta ajattelin ainakin aluksi kokeilla, mutta oiskohan jotain muuta mikä vois kyseisiä ongelmia aiheuttaa?
Ilmeni myös muuta ESP:hen viittaavaa ongelmaa:
Nyt kun on taas kuivalla asfaltilla päässy kiihdyttämään niin huomasin, että ESP alkaa esim. 3 vaihteella isoilla kierroksilla rutisemaan ja meno loppuu kuin jotain rajoitinta vasten ajaisi. Rutina loppuu vasta, kun höllää kaasua tai vaihtaa isompaa vaihdetta pesään. Myös 6 vaihteella kun ajelee jotain 80 ja alkaa kiihdyttämään esim. ohitusta varten, rupeaa jossain 85 kohalla ESP rutisemaan ja rutina loppuu kun nostaa kaasua ja painaa sitten uudestaan pohjaan. Kyseisten nykimisten aikana myös mittariston luistoneston valo vilkkuu.
Kun ESP on pois päältä, auto toimii normaalisti. Mistähän kyseistä vikaa vois ruveta paikantamaan? ABS antureiden putsausta ajattelin ainakin aluksi kokeilla, mutta oiskohan jotain muuta mikä vois kyseisiä ongelmia aiheuttaa?
Taas on tullut vaan ajeltua, mutta pakko palata taas tähän aiheeseen.
Nyt edellämainitut ongelmat eli nykiminen ja rutinat alkaa pahenemaan ESP:n päällä ollessa.
ABS anturit on putsattu, eikä auttanut ongelmiin. Mitähän seuraavaksi vois tehdä, olis kyllä aika saada auto pelittämään normaalisti. Oiskohan VAGcomin paikka, mutta vähän epäilyttää sekin kun että löytyykö vikakoodeja kun on niin outo vika kyseessä, ekä itellä oo sitä.
Nyt edellämainitut ongelmat eli nykiminen ja rutinat alkaa pahenemaan ESP:n päällä ollessa.
ABS anturit on putsattu, eikä auttanut ongelmiin. Mitähän seuraavaksi vois tehdä, olis kyllä aika saada auto pelittämään normaalisti. Oiskohan VAGcomin paikka, mutta vähän epäilyttää sekin kun että löytyykö vikakoodeja kun on niin outo vika kyseessä, ekä itellä oo sitä.
Viimeksi muokannut HantE, 4.5.2010 12:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuolta auttajia --> http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65197
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa