passatti lämpeää huonosti

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

boneheadab
-
Viestit: 86
Liittynyt: 7.9.2008 16:20
Viesti:

passatti lämpeää huonosti

ViestiKirjoittaja boneheadab » 29.10.2009 8:09

mulla on -04 1,9tdi passat,tässä ilmojen viilennettyä olen huomannut että vaikka ajan kuinka paljon niin lämppäristä puhaltava ilma on ainoastaan haaleaa muttei lämmintä,eikö tosiaan noista saa lämmintä ulos vai onko jossakin vikaa?

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 29.10.2009 8:28

taitaapi olla ominaisuus...laita webasto/eeberi tai aja yli 120km/h niin tulee pirttiinki lämmintä..

boneheadab
-
Viestit: 86
Liittynyt: 7.9.2008 16:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja boneheadab » 29.10.2009 8:43

no juu kuulostaa kivalle. Onkos kenelläkään tietoa missä on edullisimmat eberit tai webastot,eilen ehtoona kyselin webastoa niin jonkinlaisen automatiikan knssa olisi tullut maksamaan 2200 eskobaria, se ikäänkuin ylitti mun budjetin pahasti.

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

ViestiKirjoittaja Killer » 29.10.2009 10:01

Eberi on paljon halvempi, ite olen kans harkinnut laittoa ku ei tosiaan ole mitään maailman, lämpimimpiä autoja vakiona.
Oulussa oli tarjous asennettuna 1600€ automaatti-ilmastoituun Boraan.

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 29.10.2009 10:10

Heh, vai ominaisuus jo näillä keleillä? Kehottaisin tutkimaan vag-comilla termostaatin toiminnan tai vaihtamaan suoriltaan.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 29.10.2009 10:12

Luulis tuon nyt vielä näillä keleillä lämpiävän mutta jos eberiä olet vailla niin www.preheat.eu on kohtuuhintainen vaihtoehto... Asennus sitten jollain pätevällä kyläsepällä.

tex102
-
Viestit: 70
Liittynyt: 25.1.2009 14:31

ViestiKirjoittaja tex102 » 29.10.2009 10:58

Termari kannattaa tarkistaa. Omassa ransussa oli ilmeisesti vuotanut ohi jo pidemmän aikaa. Meni vaihtoon kun kone ei enää lämmennyt kuin 70 asteiseksi. Ero aikaisempaan huomattava, nyt lämpenee arviolta puolta nopeammin 90 asteeseen kuin vuosi sitten.

Bob
-
Viestit: 79
Liittynyt: 31.5.2007 12:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Bob » 29.10.2009 16:34

Joo samaa mieltä, taitaa termostaatti olla vaa kaput. Termostaatin saat varmaan alle kympillä.

hencca_v
-
Viestit: 29
Liittynyt: 22.1.2004 8:36

ViestiKirjoittaja hencca_v » 3.11.2009 14:48

Omasta Passatista pitäisi ilmeisesti uusia termostaatti. Toimiiko näissä esimerkiksi nuo Motonetin tarvikeosat vai kannattaako hakea merkkiliikkeestä?
Hintaeroa noilla on kumminkin aika reilusti 7,40€ vs 35,40€.

Janssoni
-
Viestit: 212
Liittynyt: 11.5.2005 21:03

ViestiKirjoittaja Janssoni » 3.11.2009 21:02

Elä vaan mee laittaa sitä italialaispaskaa, termarilla ku on aika iso merkitys siellä koneessa. Jos laitat tarvikeosan nii laita wahler.

MT
-
Viestit: 25
Liittynyt: 15.12.2008 19:55

ViestiKirjoittaja MT » 4.11.2009 12:53

itsekin olen eberiä miettinyt ja bongasin www.eeperi.com -osoitteesta kohtuuhintaisa tuotteita

Tuna_
-
Viestit: 343
Liittynyt: 12.3.2008 19:18

ViestiKirjoittaja Tuna_ » 4.11.2009 17:07

Omaan passattiin asennin viime vuonna tämän paketin.
D/B4W S Komplett- sarja EasyStart R+ kauko-ohjaimella 950euroa

Paketin tilasin täältä ja hienosti toimi homma www.preheat.eu

Vuosi sitten toi paketti maksoi tasan 900e.


Toi paketti sisältää siis 4.3kW vesieberin jossa on erillinen vesipumppu ja kaukosäädin.
Vuoden verran nyt käyttänyt enkä kyllä pois antaisi, on se niin mukava painaa vain sisältä eberi käyntiin tai ohjelmoida vain lähtöaika, niin eberi päättelee lämpömittarin mukaan että koska autoa pitää alkaa lämmittämään, että on lämmin sillon kun lähdet liikkeelle...

Kaukosäätimestä näet lisäksi livenä auton sisälämpötilan koko ajan ja virhekoodit ym tulee suoraan kaukosäätimeen, koska tuossa paketissahan ei olekaan autossa itsessään mitään kelloa, vaan kaikki ohjelmointi tapatuu tuolla kaukosäätimellä.

Olihan tuossa asentamisessa tietysti oma hommansa, mutta hyvän palkan siinä kyllä saa, vaikka pari viikonloppua tuhrautuikin asentamiseen.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 5.11.2009 13:06

Mitä tulee tuohon itse ohgelmaan joka autossa on, niin todennäköisesti vika sijaitsee termostaatissa, kannattaa myös tarkastaa jäähdytysnesteen määrä! Tällaisilla keleillä lämpenemisen pitäisi olla kyllä vielä kohtalaisen nopeaa ehjällä termarilla.
Viimeksi muokannut p0wer, 7.11.2009 3:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MT
-
Viestit: 25
Liittynyt: 15.12.2008 19:55

ViestiKirjoittaja MT » 6.11.2009 22:43

Joo itsekin olen termarin kannalla... mitäs lämpömittari näyttää kun mainitsit vaan haaleasta ilmasta? kyllä 90 pitäis nousta näillä keleillä

boneheadab
-
Viestit: 86
Liittynyt: 7.9.2008 16:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja boneheadab » 7.11.2009 16:29

mittari näyttää 90 kyllä,mutta jäähdytysneste on kylmää toisinaan eli välillä lämpee ja välillä ei.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 2.12.2009 10:24

Lämpenee joo aika verkkaisesti. Tommoset 8 km ajoa vaati että mittari oli 90 asteessa, ehkä 4 km ennenkuin nousi 50 asteen päälle.

Mahtaako moottorin lämpötila-anturin vika vaikuttaa lämpenemiseen? Vai pelkästään termostaatti? Termari taitaa olla täysin mekaaninen, eli siihen ei sähkösignaalin vaikuttele?

Carbonfiber
-
Viestit: 57
Liittynyt: 30.7.2009 12:07

ViestiKirjoittaja Carbonfiber » 2.12.2009 17:28

Itsellänikin Polo lämpeää jo näillä keleillä melko hitaasti, mutta kyllä ne aina lämmöt pikkuhiljaa keskelle nousee varsinkin, kun saa vähän kierroksia koneeseen. Lämpenemistä nopeutti kyllä huomattavasti puskurin ritilän tilkitseminen.

uti
-
Viestit: 46
Liittynyt: 11.8.2007 8:34

Nesteet

ViestiKirjoittaja uti » 4.12.2009 9:20

Ettei olisi nesteitä hävinnyt ja ilmaa kennossa?

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 4.12.2009 9:40

Onko normaalia kun aamussa olin parkissa 90 asteen koneella niin putosi 83 asteeseen mittarin mukaan lämpötila? Eli tyhjäkäynti paikallaan. Silloin kai yleensä tuppaa lämmöt nouseen.

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

ViestiKirjoittaja Killer » 4.12.2009 12:55

Kyllä dieselissä yleensä lämmöt putoaa paikallaan ollessa jos ei ole sisäkierto päällä!

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 4.12.2009 13:27

Lämpenee joo aika verkkaisesti. Tommoset 8 km ajoa vaati että mittari oli 90 asteessa, ehkä 4 km ennenkuin nousi 50 asteen päälle.


Olisin hyvin onnellinen jos TDI lämpenee noin nopeasti. Audi vaatii pikkupakkasilla 20km ajoa että nousee jonnekin 80 yläpuolelle. Ja termostaattina on uusi wahler.

-Kari-
-
Viestit: 17
Liittynyt: 3.12.2009 16:58

ViestiKirjoittaja -Kari- » 6.12.2009 13:27

Mulla Passatissa samoja oireita: mittari näytti 90 astetta, mutta lämppäri puhalsi vain haaleaa. VAG-COM:lla katsottuna moottorin lämmöt kuitenkin vain 72 astetta=> lämpötila-anturi vaihtoon. Seuraavaksi mittari sekä VAG-COM näytti molemmat sen 72 astetta=> termostaatti vaihtoon.
Nyt näyttää molemmat 90 astetta ja lämpöäkin tulee ihan eri tavalla. Yllättäen savutuskin väheni myös, taisi moottorinohjaus syöttää "kylmälle" koneelle liikaa evästä. Moottori voi siis olla kylmä vaikka lämpömittari näyttäisikin normaalilämpöjä, vedenlämmityshehkut kannattaa tarkastaa myös jos koneessa sellaiset on.
Laitoin samalla EGR-venttiilin toimimaan automaattisesti vain kylmälle koneelle, eipähän tuki lopullisesti koko imusarjaa. Sekin pitäisi puhdistaa jossakin vaiheessa....
Verrokiksi: mulla lämmöt 90 astetta 10 kilometrin jälkeen ja kyllä, lämmöt putoaa parkissa.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 6.12.2009 15:34

Mulla näyttää 90asteen lämmössä VAG-COMilla 77 astetta suurinpiirtein. Luulen, että termari falskaa mutta koneessa pysyy näillä keleillä kumminkin "tarpeeksi" lämpötilaa. Ongelma lämpenemiseen voi tulla siitä osin, että termarin falskatessa vesipumppu pyörittää isompaa määrää nestettä niin lämppärille tulee heikommin soppaa.

Saako EGRn pois ihan vaan vag-comilla? Onko sen poiskytkennästä haittoja?

Timpe^^
-
Viestit: 262
Liittynyt: 22.6.2005 19:43

ViestiKirjoittaja Timpe^^ » 6.12.2009 15:57

Oulussa oli tarjous asennettuna 1600€ automaatti-ilmastoituun Boraan.

Veljen automaatti-ilmastoituun Leoniin nakattiin eberi kaukokäynnistyksellä ja maksoi karvan alle 900€

-Kari-
-
Viestit: 17
Liittynyt: 3.12.2009 16:58

ViestiKirjoittaja -Kari- » 6.12.2009 16:53

EGR:n poisto ei tietääkseni onnistu Vag-comilla, käyttöastetta sillä voi pienentää. Kokonaan poisto onnistuu ohjelmoimalla ECU uudelleen tai EGR:n alipaineletku tulppaamalla, saman asian tekee imu- ja pakosarjan välisen putken tulppaus umpilaipalla. Viimeksimainittu taitaa olla varmin tapa poistaa EGR käytöstä. Haittapuolena tulppauksesta on moottorin hitaampi lämpeneminen ja lämpöjen riittämättömyys pakkasilla. Jotkut voivat sanoa että typen oksidit lisääntyy, moisesta ei ole vielä näköhavaintoa.....;-) Toiset taitaa tulpata EGR:n kesäksi ja ottaa käyttöön sitten kun autossa ei enää tarkene, itse laitoin alipaineletkuun ylimääräisen magneettiventtiilin (vanha N75) jolle ohjausjännitteet vedenlämmitysvastuksilta. Nyt ei ole EGR käytössä kun kylmällä koneella.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 16.12.2009 10:45

Loggailin aamulla työmatkan. Auto oli roikassa kiinni jossa tosin on joku katkojan sähkön juttu eli välillä lämmittää, välillä ei. Ei mitään kelloa ajastukseen. Jäähdytysneste +30 C lähtiessä. Ulkona noin -15C.

Sanooko kuvat mitään erikoista?

vaaka-akselit on sekunteja

Kuva

Kuva

Huom tässä kaksi eri ptkää, alku kylmänä ja loppu lämpöisenä

Kuva


Ihmeellisesti EGR seilaa lämpöisellä koneella ja cruise päällä vakionopeudella?
Kuva

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 16.12.2009 11:48

kortoopassa on egr tulpattu ja keula melkolailla nyt kokonaan tukittu. kesällä vaihdettu uusi org-termostaatti.
ei jaksa kone niin paljon lämpöjä ajossa nostaa, että termostaattiletku lämpiäis.
eipä sillä kulutus sekalaisessa ajossa näillä pakkasilla oli 4.8 litraa satkulle.
sen minkä jääkaapissa istumisessa häviää, voittaa tankatessa :p

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 16.12.2009 11:51

Niin juu pitikin vielä sanoa, että kyllä huomaa että kulutus on suurempi kuin kesällä. Varmaan jotain 7 litraa nyt jo. Ehkä se termari vaikuttaa sitten sen verran, vaikka toisaalta nousee lämpötila 77 asteeseen kumminki.

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 16.12.2009 12:08

itsellä ei oikeastaan kulutuksessa ole muutoksia.
kaverilla on 07 vuotinen 74kw pumppari keitin, siinä viime kulutus oli ollut 9.6. toki eeperi ollut käytössä mutta siitä huolimatta melko paljon.
autolla ajettu n. 25tkm

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 16.12.2009 14:39

Vielä noista linkittämistäni kuvista, ensimmäisestä kuvasta huomaa että kyllä kierrokset auttaa lämmön nuosuun.
Välillä käytin 3000 rpm ajossa, niin kyllä alkaa voimakkaammin coolant temp käyrä nousta.

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 16.12.2009 14:45

eikö ne sähkövastukset lohkossa mene päälle kun jengoja on enemmän kuin 2500rpm, sillä voisi tuon selittää

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 16.12.2009 15:00

No eikös se muutenkin lämpiä enemmän kierroksilla, lisää syöttö ja kitkaa ja männät vatkaa..

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 16.12.2009 15:11

ju

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 16.12.2009 19:23

Nouseeko lainkaan "tavoitelämpötilaan" +87?

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 16.12.2009 20:12

Ei mulla kyllä nouse kuin +77C:een.

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 17.12.2009 10:57

Eli termostaatti vaihtoon. Niin kuin kenties mittariston lämpömittarista olet saattanut huomata, tuolta ei juuri 10 asteen muutoksia voi havaita. VAG-COM/VCDS on tarkkana :)

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 17.12.2009 11:24

kokeile sitä termostaatin takaa lähtevää letkua, jos on tuossa koneenlämmössä vielä letku täysin kylmä, ei termostaatissa ole vikaa.
silloin vain eukolta välihousut keulaan tukkeeksi ;)

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 18.12.2009 11:00

No kyllähän toi oma rakkine lämpeää kohtuullisesti jos ottaa huomioon lämpötilan. Penkinlämmitin ykkösellä ja auto roikassa, niin ei juurikaan kabiinissa ole kylmä talvivaatteilla. Ei siine kuumaa saa millään, mutta hyvin pysyy lasit auki jne.

Kyllä toi talvi teettää kaikenmoista. Pakkasella alkanut:
* kulutus nousee
* tehon puutosta (ylämäessä huomaa selvästi kun ei vedä kuten kesällä)
* ovien tunnistimet on alkaneet vittuilla, hälytin huutaa kun luulee oven olevan auki

Hyvin lähtee päivän jälkeen -15 C hehkulla käyntiin.

harald
-
Viestit: 241
Liittynyt: 26.3.2005 22:59

ViestiKirjoittaja harald » 22.12.2009 19:46

Hankin juuri ekan dieselini (AVF, a4:sessa) Åresta. Siellä oli -24°C eikä lämmön kanssa kyllä ollut yhtään ongelmaa. Itseasiassa pönttö-ilmastointi ei salli kuin +18°C tuossa vuosimallissa ja jalkoja kuumotti.

Jorrma
-
Viestit: 151
Liittynyt: 6.7.2004 23:25

ViestiKirjoittaja Jorrma » 3.1.2010 17:53

Täällä kellään tietoa? Passatilla kun ajaa vähän päälle satasta niin rupeaa kylmää työntämään sisään niin että ikkunat menee jäähän. 125kw:lla koneella varustettu ja Webasto löytyy myös. Kolmas viikko menossa kyseisellä autolla josta se oli viime viikon pajalla. Vaihtoivat termarin ja jotain läppien asentoja päivittelivät, huollossa sanoivat että se on ominaisuus näillä nykykoneilla kun ne ei tuota lämpöä. Luulisi VW:een testanneen autoja myös kylmissä oloissa. Vedenlämpömittari näyttää 90 kun painelen menemään, välillä laskien ennenkuin Webasto lähtee tulille. Ja ongelma siis moottoritienopeuksissa.

helix
-
Viestit: 200
Liittynyt: 17.5.2005 1:01

ViestiKirjoittaja helix » 3.1.2010 18:51

huollossa sanoivat ETTÄ SE ominaisuus Näillä nykykoneilla kun ne ei tuota lämpöä. Luulisi VW: een testanneen autoja myös kylmissä oloissa.


Tuon takiahan näissä on Weba.
Sulla on vissiin Climatronic?
Kyllähän SEN lämmintä pitäis puhaltaa Olipa ajonopeus mitä tahansa, jos koneessa / kierrossa on lämmintä, "ellet lämppäriltä Pyydä kylmää"
Minusta vaikuttais siltä, ETTÄ Clima Ruuvaa lämmöt kiinni ja Kääntää jäähdytykselle.
Vois laittaa Digi-ulkolämpömittarin anturin vaikka teipillä lämpp. vesiletkuun ja mittari koppiin, Niin vois ajaessa seurata lämmön Muutoksia ongelmatilanteissa.
Ja sama ilmakanavasta.

Jorrma
-
Viestit: 151
Liittynyt: 6.7.2004 23:25

ViestiKirjoittaja Jorrma » 3.1.2010 19:29

Kiimatronikki juu. En oo kylmää siltä pyytänyt, kaikella mahdollisella rämppäyksellä edes lämmintä. Myyjä itsekin todennut että kylmää pukkaa kun viimeviikolla kyselin auton kuulumisia. Sehän se on kumma kun mittarinopeus on jossain 105km/h niin vielä tulee haaleeta, ei kuumaa mutta sitten kun nostaa mittarinopeuden tuosta yli niin rupeaa kylmentää tosiaan niin että ikkunat menee umpeen, ei auta vaikka laittaa tuulilasin väkisinavauksen päälle. Toi on varmaan joku turvallisuusasetus, eihän talvella saa motarilla satasta kovempaa ajaa!
Aamulla taas VW:een huoltoon jonottamaan.

vorkkari
-
Viestit: 29
Liittynyt: 16.1.2009 9:52

ViestiKirjoittaja vorkkari » 4.1.2010 10:27

Täällä vaihdettiin lopulta lämppärin kenno ja johan rupes tulee lämmintä !

Jorrma
-
Viestit: 151
Liittynyt: 6.7.2004 23:25

ViestiKirjoittaja Jorrma » 4.1.2010 14:25

Minkä ikäseen kenno vaihdettiin? Tää Passatti on -09 ja 7000km mittarissa, voisko olla jo kenno tukos?

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 4.1.2010 15:05

No tuskinpa. Jotenkin tuntuu, että vesipumpun siivet tai ilma on paljon todennäköisempi vika kuin kenno niin tukossa etteikö kiertäisi ja lämmittäisi.

Tsekkaa koodin lukijalla mitä lämpötila näyttää, se ei välttämättä ole oikeasti se mitä mittaristo näyttää.

vorkkari
-
Viestit: 29
Liittynyt: 16.1.2009 9:52

ViestiKirjoittaja vorkkari » 5.1.2010 13:15

Juu tää on vm.-98 1,9Tdi. Tuskailtiin ton lämmön kanssa vuoden verran tosin kesällä oli helpompaa !

Tuunari
-
Viestit: 11
Liittynyt: 29.3.2004 8:55

ViestiKirjoittaja Tuunari » 8.1.2010 8:24

Mulla on -01 1.9tdi 130hp automaatti. Ostin keulaan sellaset nahkaläpyskät pörhöltä ja sen jälkeen on ollu mukava ajella.

Olen tehnyt nyt sillain että pidän ennen lähtöä webastoa päällä ja sitten kun lähden ajeleen matka ajoa otan pois päältä. -> Lämmöt pysyy hyvin 90:ssä ja sisälle pukkaa ihan lämmintä. (Testattu -30pakkasta 120km ajoa)

Sitten kaupunki ajossa hehkutan tietenki ennen lähtöä webastoa ja lisäksi pidän päällä köröttelyn aikanakin. Ilman webastoa ei kerkeä viisari paljoa yli 70aseteen, ja jos kerkeää niin tippuu heti kun seisahdan liikennevaloihin.

Nimittäin huomasin, että kun pidän webastoa päällä matka-ajon aikana niin sisälle tulee aivan jäistä ilmaa???

Kun taas kaupungissa lämpöä riittää webasto päällä sisällekkin.

Eihän nuo kyllä mitään täydellisiä vehkeitä ole... Ehkä joutuu vähän pähkäileen mikä kullekkin autolle on se oma sopiva Webasto/viimasuojanahkaläpyskä/matka- /kaupunkiajo/penkinlämmitin combo :)

Ah niitä aikoja kun kortin sain ja ajelin audi 80 nuhapumpulla eikä vauhti päätä huimannut, mutta LÄMPÖÄ RIITTI :)

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 8.1.2010 9:23

Olen huomannut, että aika hyvin pärjää penkinlämppäreiden tehoilla ja talvivaatteilla mitä nyt muutenkin talvella tulee käytettyä. Itse en ainakaan ole sellainen kuski, että nakkaisin talvitakin pois ajon ajaksi :-) Eli vaikkei Pasuunan lämppäri hirveästi jaksa kuumaa puskea niin pärjää hyvin ja lasit pysyy auki. Persgrilli ykkösellä aina.

Jorrma
-
Viestit: 151
Liittynyt: 6.7.2004 23:25

ViestiKirjoittaja Jorrma » 9.1.2010 21:15

Vika selvisi maahantuojan yhteydenotolla tehtaalle, käskivät Webaston letkujen kytkennät tarkistamaan, oli pari letkua väärin. Nyt tarkenee.

Elmeri H.
-
Viestit: 266
Liittynyt: 11.1.2005 18:37

ViestiKirjoittaja Elmeri H. » 10.1.2010 2:01

Oikeasti? Miten voi olla "pari" webaston letkua väärin?

Jorrma
-
Viestit: 151
Liittynyt: 6.7.2004 23:25

ViestiKirjoittaja Jorrma » 10.1.2010 11:29

Kyllä itsekin ihmettelin, eiköhän letkut ole noissa tehdasasennetuissa määrämittaisia ja mutkat matkassa oikeisiin kohteisiin, en tiedä, mutta näin oli vahinko linjalla sattunut vai missä ne nää laittaa paikalleen?

helix
-
Viestit: 200
Liittynyt: 17.5.2005 1:01

ViestiKirjoittaja helix » 10.1.2010 14:01

Jos siel` on letkunlaittajat ulkoistettu! (Finnair ottaa mallia, kun menee laukutkin sekaisin:)

dasherman
-
Viestit: 13
Liittynyt: 24.9.2008 23:24

ViestiKirjoittaja dasherman » 14.1.2010 22:52

alspe...
Vieläkö oven tunnistimet vittuilee? mulla -00 Golf TDI ja sehän rupes syksyllä ilmojen kylmetessä loksutteleen ovia lukkoon. Koskaan ei onneksi aukassu itestään.. joskus se teki sitä ajon aikana ja varsinki ku kuskin oven aukas ni loksautti ovet lukkoon. Sisävalokaan ei pelannu kuskin ovesta.

Soittelin Gobran huoltoon että onko siinä kaukoohjauksessa häikkää, meinasivat että kuplan omassa keskuslukossa on vika..

Käytin kuskin oven levällään ja irrotin sen keskuslukon yksikön sieltä oven sisältä. Sekin melkeen atomeiksi ja tinailin piirilevystä kuus pinniä uudestaan.. Päällepäin niissä alkuperäsissä juotoksissa ei mitään halkeimia tms. näkyny.. Paketti takasi kasaan ja nyt pelittää keskuslukko lostavasti.. Vähän viitseliäisyyttä vaatii mutta helpo homma :)

Tossa muuan linkki joista tod.näkösesti on apua:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1542461
http://forums.tdiclub.com/showpost.php?p=2596339&postcount=233
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=961163

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 15.1.2010 9:34

alspe...
Vieläkö oven tunnistimet vittuilee? mulla -00 Golf TDI ja sehän rupes syksyllä ilmojen kylmetessä loksutteleen ovia lukkoon. Koskaan ei onneksi aukassu itestään.. joskus se teki sitä ajon aikana ja varsinki ku kuskin oven aukas ni loksautti ovet lukkoon. Sisävalokaan ei pelannu kuskin ovesta.

Soittelin Gobran huoltoon että onko siinä kaukoohjauksessa häikkää, meinasivat että kuplan omassa keskuslukossa on vika..

Käytin kuskin oven levällään ja irrotin sen keskuslukon yksikön sieltä oven sisältä. Sekin melkeen atomeiksi ja tinailin piirilevystä kuus pinniä uudestaan.. Päällepäin niissä alkuperäsissä juotoksissa ei mitään halkeimia tms. näkyny.. Paketti takasi kasaan ja nyt pelittää keskuslukko lostavasti.. Vähän viitseliäisyyttä vaatii mutta helpo homma :)

Tossa muuan linkki joista tod.näkösesti on apua:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1542461
http://forums.tdiclub.com/showpost.php? ... tcount=233
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=961163


Kiitos kysymästä, vittuilee välillä. :-( Yleensä kun ajaa nimismiehen kiharaan niin päräyttää sisävalot päälle ja kuskin ovesta valitus että auki olisi. Auki ja kiinni ovi, niin taas mennään. Toinen ongelma on välillä, että kaukosta ei mene ovet lukkoon helposti ja alkaa häläri huutaa. uusin juuri patterin ohjaimeen ainakin. Täytyy vielä katsoa COMilla koodit ja sitten lopuksi repiä ovi auki.

Kiitti.

dasherman
-
Viestit: 13
Liittynyt: 24.9.2008 23:24

ViestiKirjoittaja dasherman » 15.1.2010 19:01

Oleppas hyvä vain! :)
Tuli mieleen että kannattaa tutkia myös se johtonippu saranan kohalta. Paljon on ollu vikoja siinäkin.. Siellä yksikön sisällä on sitten muistaakseni kolme mikrokykintä joitten kans saa olla tarkkana että ne tulee oikein paikalleen kasatessa. Voi kyllä olla joku niistä mikrokytkimistäki paskana.. mut jostaki se on alotettava, onnea yritykseen :)

andeRS
-
Viestit: 604
Liittynyt: 23.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja andeRS » 16.1.2010 21:20

Kovimmat pakkaset tuli paleltua Passatissa mut eilen AVF:ään tuli vaihdettu termari. Johan rupes koppi lämpee prkl.
-10 pakkasta ja komeesti nousee lämmöt. Loggailin tuossa kaupunki ja maantieajoa niin nätisti pysyi 87-91 välillä. Lämmön puolesta ei näihin kyl polttoainelämmitintä kaipaa.

ukormi
-
Viestit: 237
Liittynyt: 2.11.2005 20:14

ViestiKirjoittaja ukormi » 25.1.2010 8:56

Ande.

Oliko millainen homma vaihtaa termari?
En ole lainkaan asiaan vielä perehtynyt mutta alkaisi vissiin olemaan aika. Oma kipponi ei nosta eberilläkään lämpöjä ajossa 80 asteeseen. Täällähän on nyt ne 25 asteen pakkaset, saattaapi olla että termari alkaa olla entinen.

kevinc
-
Viestit: 60
Liittynyt: 3.9.2006 19:04

ViestiKirjoittaja kevinc » 25.1.2010 10:03

Omassa autossa (A4 -97) vika oli lämmityslaitteen kennossa, josta löytyi sellaista kahvinpuruja muistuttavaa möhnää.

Oire oli sellainen, että vaikka kone lämpeni lähes 90 asteeseen (myös Scangaugen mukaan), ei lämmintä juuri tullut sisälle. Jos puhaltimen pysäytti hetkeksi ja käynnisti, tuli lämmintä hetken aikaa, kunnen kenno taas jäähtyi. Lämmityslaitteen letkut kyllä lämpeni molemmat, mutta ilmeisesti tuo möhnä esti lämmön luopumisen kennossa.

Puhdistuksen tein laittamalla lämppärin kennosta letkut vesisankoon. Sankoon kuumaa vettä ja syylärin pesuainetta. Porakonepumpulla kierrätin vettä kennossa takaperin normaali kiertosuuntaan ja jätin muhimaan tunnikse. Sen jälkeen sankoon uusi vesi ja lisää kierrätystä. Sieltähän sitä möhnää tuli ainakin kourallinen.

Pitänee keväällä pestä koko moottori, mutta nyt on kuitenkin pari viikkoa lämpöä piisannut, joten tämän talven tuntuisi pärjäävän tuolla pikapesullakin.

passatvw
-
Viestit: 60
Liittynyt: 31.12.2009 14:54

ViestiKirjoittaja passatvw » 25.1.2010 11:19

Kuinkas tuosta climasta saa noi moottori lämmöt esiin,kun on vain aatun kielinen opus.

andeRS
-
Viestit: 604
Liittynyt: 23.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja andeRS » 25.1.2010 14:40

Oliko millainen homma vaihtaa termari?


Helppo homma, yläkautta onnistuu hienosti. Kunhan et pudota kotelon pulttia koneen korvan ja lohkon väliin kuten itte turasin.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 1.2.2010 12:04

Onko kokemuksia miten paljon vaikuttaa termarin vaihto auton pirteyteen ja kulutukseen? Eli jos kone nostaa lämmöt kohtuullisesti 80 asteen tietämiin muttei ihan kuumaksi 90 asteeseen kumminkaan.

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 1.2.2010 12:14

ite mitä aikoinaan katselin vagcomilla niin kylmällä koneella oli IQ arvo suurempi, esim. 4.5. sitten kun koneen lämmöt on jotain 85c, niin IQ arvo tipahti 3.2.
eli periaatteessa vaikuttanee vähän kulkupuoleenkin jos kone on kokoajan alilämpöinen.

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

ViestiKirjoittaja Killer » 2.2.2010 9:02

Nykyinen AVF passatti on kyllä todella lämmin ja nopea lämpeämään. Ei tarvi laittaa pahvia keulaan ainakaan vielä -25 pakkasessa ja sisällä tarkenee reilusti.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 4.2.2010 9:52

Uudella Motonetistä ostetulla termarilla lämpesi aamulla 88-89 asteeseen 100 km/h ajossa. Aiemmin muistaakseni 78 C oli maksimi. Kyllä auto tuntuu pirteämmältä kun vaihdoin polttoainesuodattimen ja laitoin Forte diesel-litkun tankkiin samalla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 24 vierailijaa