passatti lämpeää huonosti
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 86
- Liittynyt: 7.9.2008 16:20
- Viesti:
passatti lämpeää huonosti
mulla on -04 1,9tdi passat,tässä ilmojen viilennettyä olen huomannut että vaikka ajan kuinka paljon niin lämppäristä puhaltava ilma on ainoastaan haaleaa muttei lämmintä,eikö tosiaan noista saa lämmintä ulos vai onko jossakin vikaa?
-
- -
- Viestit: 86
- Liittynyt: 7.9.2008 16:20
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Luulis tuon nyt vielä näillä keleillä lämpiävän mutta jos eberiä olet vailla niin www.preheat.eu on kohtuuhintainen vaihtoehto... Asennus sitten jollain pätevällä kyläsepällä.
itsekin olen eberiä miettinyt ja bongasin www.eeperi.com -osoitteesta kohtuuhintaisa tuotteita
Omaan passattiin asennin viime vuonna tämän paketin.
D/B4W S Komplett- sarja EasyStart R+ kauko-ohjaimella 950euroa
Paketin tilasin täältä ja hienosti toimi homma www.preheat.eu
Vuosi sitten toi paketti maksoi tasan 900e.
Toi paketti sisältää siis 4.3kW vesieberin jossa on erillinen vesipumppu ja kaukosäädin.
Vuoden verran nyt käyttänyt enkä kyllä pois antaisi, on se niin mukava painaa vain sisältä eberi käyntiin tai ohjelmoida vain lähtöaika, niin eberi päättelee lämpömittarin mukaan että koska autoa pitää alkaa lämmittämään, että on lämmin sillon kun lähdet liikkeelle...
Kaukosäätimestä näet lisäksi livenä auton sisälämpötilan koko ajan ja virhekoodit ym tulee suoraan kaukosäätimeen, koska tuossa paketissahan ei olekaan autossa itsessään mitään kelloa, vaan kaikki ohjelmointi tapatuu tuolla kaukosäätimellä.
Olihan tuossa asentamisessa tietysti oma hommansa, mutta hyvän palkan siinä kyllä saa, vaikka pari viikonloppua tuhrautuikin asentamiseen.
D/B4W S Komplett- sarja EasyStart R+ kauko-ohjaimella 950euroa
Paketin tilasin täältä ja hienosti toimi homma www.preheat.eu
Vuosi sitten toi paketti maksoi tasan 900e.
Toi paketti sisältää siis 4.3kW vesieberin jossa on erillinen vesipumppu ja kaukosäädin.
Vuoden verran nyt käyttänyt enkä kyllä pois antaisi, on se niin mukava painaa vain sisältä eberi käyntiin tai ohjelmoida vain lähtöaika, niin eberi päättelee lämpömittarin mukaan että koska autoa pitää alkaa lämmittämään, että on lämmin sillon kun lähdet liikkeelle...
Kaukosäätimestä näet lisäksi livenä auton sisälämpötilan koko ajan ja virhekoodit ym tulee suoraan kaukosäätimeen, koska tuossa paketissahan ei olekaan autossa itsessään mitään kelloa, vaan kaikki ohjelmointi tapatuu tuolla kaukosäätimellä.
Olihan tuossa asentamisessa tietysti oma hommansa, mutta hyvän palkan siinä kyllä saa, vaikka pari viikonloppua tuhrautuikin asentamiseen.
Mitä tulee tuohon itse ohgelmaan joka autossa on, niin todennäköisesti vika sijaitsee termostaatissa, kannattaa myös tarkastaa jäähdytysnesteen määrä! Tällaisilla keleillä lämpenemisen pitäisi olla kyllä vielä kohtalaisen nopeaa ehjällä termarilla.
Viimeksi muokannut p0wer, 7.11.2009 3:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 86
- Liittynyt: 7.9.2008 16:20
- Viesti:
Lämpenee joo aika verkkaisesti. Tommoset 8 km ajoa vaati että mittari oli 90 asteessa, ehkä 4 km ennenkuin nousi 50 asteen päälle.
Mahtaako moottorin lämpötila-anturin vika vaikuttaa lämpenemiseen? Vai pelkästään termostaatti? Termari taitaa olla täysin mekaaninen, eli siihen ei sähkösignaalin vaikuttele?
Mahtaako moottorin lämpötila-anturin vika vaikuttaa lämpenemiseen? Vai pelkästään termostaatti? Termari taitaa olla täysin mekaaninen, eli siihen ei sähkösignaalin vaikuttele?
-
- -
- Viestit: 57
- Liittynyt: 30.7.2009 12:07
Mulla Passatissa samoja oireita: mittari näytti 90 astetta, mutta lämppäri puhalsi vain haaleaa. VAG-COM:lla katsottuna moottorin lämmöt kuitenkin vain 72 astetta=> lämpötila-anturi vaihtoon. Seuraavaksi mittari sekä VAG-COM näytti molemmat sen 72 astetta=> termostaatti vaihtoon.
Nyt näyttää molemmat 90 astetta ja lämpöäkin tulee ihan eri tavalla. Yllättäen savutuskin väheni myös, taisi moottorinohjaus syöttää "kylmälle" koneelle liikaa evästä. Moottori voi siis olla kylmä vaikka lämpömittari näyttäisikin normaalilämpöjä, vedenlämmityshehkut kannattaa tarkastaa myös jos koneessa sellaiset on.
Laitoin samalla EGR-venttiilin toimimaan automaattisesti vain kylmälle koneelle, eipähän tuki lopullisesti koko imusarjaa. Sekin pitäisi puhdistaa jossakin vaiheessa....
Verrokiksi: mulla lämmöt 90 astetta 10 kilometrin jälkeen ja kyllä, lämmöt putoaa parkissa.
Nyt näyttää molemmat 90 astetta ja lämpöäkin tulee ihan eri tavalla. Yllättäen savutuskin väheni myös, taisi moottorinohjaus syöttää "kylmälle" koneelle liikaa evästä. Moottori voi siis olla kylmä vaikka lämpömittari näyttäisikin normaalilämpöjä, vedenlämmityshehkut kannattaa tarkastaa myös jos koneessa sellaiset on.
Laitoin samalla EGR-venttiilin toimimaan automaattisesti vain kylmälle koneelle, eipähän tuki lopullisesti koko imusarjaa. Sekin pitäisi puhdistaa jossakin vaiheessa....
Verrokiksi: mulla lämmöt 90 astetta 10 kilometrin jälkeen ja kyllä, lämmöt putoaa parkissa.
Mulla näyttää 90asteen lämmössä VAG-COMilla 77 astetta suurinpiirtein. Luulen, että termari falskaa mutta koneessa pysyy näillä keleillä kumminkin "tarpeeksi" lämpötilaa. Ongelma lämpenemiseen voi tulla siitä osin, että termarin falskatessa vesipumppu pyörittää isompaa määrää nestettä niin lämppärille tulee heikommin soppaa.
Saako EGRn pois ihan vaan vag-comilla? Onko sen poiskytkennästä haittoja?
Saako EGRn pois ihan vaan vag-comilla? Onko sen poiskytkennästä haittoja?
EGR:n poisto ei tietääkseni onnistu Vag-comilla, käyttöastetta sillä voi pienentää. Kokonaan poisto onnistuu ohjelmoimalla ECU uudelleen tai EGR:n alipaineletku tulppaamalla, saman asian tekee imu- ja pakosarjan välisen putken tulppaus umpilaipalla. Viimeksimainittu taitaa olla varmin tapa poistaa EGR käytöstä. Haittapuolena tulppauksesta on moottorin hitaampi lämpeneminen ja lämpöjen riittämättömyys pakkasilla. Jotkut voivat sanoa että typen oksidit lisääntyy, moisesta ei ole vielä näköhavaintoa.....;-) Toiset taitaa tulpata EGR:n kesäksi ja ottaa käyttöön sitten kun autossa ei enää tarkene, itse laitoin alipaineletkuun ylimääräisen magneettiventtiilin (vanha N75) jolle ohjausjännitteet vedenlämmitysvastuksilta. Nyt ei ole EGR käytössä kun kylmällä koneella.
Loggailin aamulla työmatkan. Auto oli roikassa kiinni jossa tosin on joku katkojan sähkön juttu eli välillä lämmittää, välillä ei. Ei mitään kelloa ajastukseen. Jäähdytysneste +30 C lähtiessä. Ulkona noin -15C.
Sanooko kuvat mitään erikoista?
vaaka-akselit on sekunteja
Huom tässä kaksi eri ptkää, alku kylmänä ja loppu lämpöisenä
Ihmeellisesti EGR seilaa lämpöisellä koneella ja cruise päällä vakionopeudella?
Sanooko kuvat mitään erikoista?
vaaka-akselit on sekunteja
Huom tässä kaksi eri ptkää, alku kylmänä ja loppu lämpöisenä
Ihmeellisesti EGR seilaa lämpöisellä koneella ja cruise päällä vakionopeudella?
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
kortoopassa on egr tulpattu ja keula melkolailla nyt kokonaan tukittu. kesällä vaihdettu uusi org-termostaatti.
ei jaksa kone niin paljon lämpöjä ajossa nostaa, että termostaattiletku lämpiäis.
eipä sillä kulutus sekalaisessa ajossa näillä pakkasilla oli 4.8 litraa satkulle.
sen minkä jääkaapissa istumisessa häviää, voittaa tankatessa :p
ei jaksa kone niin paljon lämpöjä ajossa nostaa, että termostaattiletku lämpiäis.
eipä sillä kulutus sekalaisessa ajossa näillä pakkasilla oli 4.8 litraa satkulle.
sen minkä jääkaapissa istumisessa häviää, voittaa tankatessa :p
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
No kyllähän toi oma rakkine lämpeää kohtuullisesti jos ottaa huomioon lämpötilan. Penkinlämmitin ykkösellä ja auto roikassa, niin ei juurikaan kabiinissa ole kylmä talvivaatteilla. Ei siine kuumaa saa millään, mutta hyvin pysyy lasit auki jne.
Kyllä toi talvi teettää kaikenmoista. Pakkasella alkanut:
* kulutus nousee
* tehon puutosta (ylämäessä huomaa selvästi kun ei vedä kuten kesällä)
* ovien tunnistimet on alkaneet vittuilla, hälytin huutaa kun luulee oven olevan auki
Hyvin lähtee päivän jälkeen -15 C hehkulla käyntiin.
Kyllä toi talvi teettää kaikenmoista. Pakkasella alkanut:
* kulutus nousee
* tehon puutosta (ylämäessä huomaa selvästi kun ei vedä kuten kesällä)
* ovien tunnistimet on alkaneet vittuilla, hälytin huutaa kun luulee oven olevan auki
Hyvin lähtee päivän jälkeen -15 C hehkulla käyntiin.
Täällä kellään tietoa? Passatilla kun ajaa vähän päälle satasta niin rupeaa kylmää työntämään sisään niin että ikkunat menee jäähän. 125kw:lla koneella varustettu ja Webasto löytyy myös. Kolmas viikko menossa kyseisellä autolla josta se oli viime viikon pajalla. Vaihtoivat termarin ja jotain läppien asentoja päivittelivät, huollossa sanoivat että se on ominaisuus näillä nykykoneilla kun ne ei tuota lämpöä. Luulisi VW:een testanneen autoja myös kylmissä oloissa. Vedenlämpömittari näyttää 90 kun painelen menemään, välillä laskien ennenkuin Webasto lähtee tulille. Ja ongelma siis moottoritienopeuksissa.
huollossa sanoivat ETTÄ SE ominaisuus Näillä nykykoneilla kun ne ei tuota lämpöä. Luulisi VW: een testanneen autoja myös kylmissä oloissa.
Tuon takiahan näissä on Weba.
Sulla on vissiin Climatronic?
Kyllähän SEN lämmintä pitäis puhaltaa Olipa ajonopeus mitä tahansa, jos koneessa / kierrossa on lämmintä, "ellet lämppäriltä Pyydä kylmää"
Minusta vaikuttais siltä, ETTÄ Clima Ruuvaa lämmöt kiinni ja Kääntää jäähdytykselle.
Vois laittaa Digi-ulkolämpömittarin anturin vaikka teipillä lämpp. vesiletkuun ja mittari koppiin, Niin vois ajaessa seurata lämmön Muutoksia ongelmatilanteissa.
Ja sama ilmakanavasta.
Kiimatronikki juu. En oo kylmää siltä pyytänyt, kaikella mahdollisella rämppäyksellä edes lämmintä. Myyjä itsekin todennut että kylmää pukkaa kun viimeviikolla kyselin auton kuulumisia. Sehän se on kumma kun mittarinopeus on jossain 105km/h niin vielä tulee haaleeta, ei kuumaa mutta sitten kun nostaa mittarinopeuden tuosta yli niin rupeaa kylmentää tosiaan niin että ikkunat menee umpeen, ei auta vaikka laittaa tuulilasin väkisinavauksen päälle. Toi on varmaan joku turvallisuusasetus, eihän talvella saa motarilla satasta kovempaa ajaa!
Aamulla taas VW:een huoltoon jonottamaan.
Aamulla taas VW:een huoltoon jonottamaan.
Mulla on -01 1.9tdi 130hp automaatti. Ostin keulaan sellaset nahkaläpyskät pörhöltä ja sen jälkeen on ollu mukava ajella.
Olen tehnyt nyt sillain että pidän ennen lähtöä webastoa päällä ja sitten kun lähden ajeleen matka ajoa otan pois päältä. -> Lämmöt pysyy hyvin 90:ssä ja sisälle pukkaa ihan lämmintä. (Testattu -30pakkasta 120km ajoa)
Sitten kaupunki ajossa hehkutan tietenki ennen lähtöä webastoa ja lisäksi pidän päällä köröttelyn aikanakin. Ilman webastoa ei kerkeä viisari paljoa yli 70aseteen, ja jos kerkeää niin tippuu heti kun seisahdan liikennevaloihin.
Nimittäin huomasin, että kun pidän webastoa päällä matka-ajon aikana niin sisälle tulee aivan jäistä ilmaa???
Kun taas kaupungissa lämpöä riittää webasto päällä sisällekkin.
Eihän nuo kyllä mitään täydellisiä vehkeitä ole... Ehkä joutuu vähän pähkäileen mikä kullekkin autolle on se oma sopiva Webasto/viimasuojanahkaläpyskä/matka- /kaupunkiajo/penkinlämmitin combo :)
Ah niitä aikoja kun kortin sain ja ajelin audi 80 nuhapumpulla eikä vauhti päätä huimannut, mutta LÄMPÖÄ RIITTI :)
Olen tehnyt nyt sillain että pidän ennen lähtöä webastoa päällä ja sitten kun lähden ajeleen matka ajoa otan pois päältä. -> Lämmöt pysyy hyvin 90:ssä ja sisälle pukkaa ihan lämmintä. (Testattu -30pakkasta 120km ajoa)
Sitten kaupunki ajossa hehkutan tietenki ennen lähtöä webastoa ja lisäksi pidän päällä köröttelyn aikanakin. Ilman webastoa ei kerkeä viisari paljoa yli 70aseteen, ja jos kerkeää niin tippuu heti kun seisahdan liikennevaloihin.
Nimittäin huomasin, että kun pidän webastoa päällä matka-ajon aikana niin sisälle tulee aivan jäistä ilmaa???
Kun taas kaupungissa lämpöä riittää webasto päällä sisällekkin.
Eihän nuo kyllä mitään täydellisiä vehkeitä ole... Ehkä joutuu vähän pähkäileen mikä kullekkin autolle on se oma sopiva Webasto/viimasuojanahkaläpyskä/matka- /kaupunkiajo/penkinlämmitin combo :)
Ah niitä aikoja kun kortin sain ja ajelin audi 80 nuhapumpulla eikä vauhti päätä huimannut, mutta LÄMPÖÄ RIITTI :)
Olen huomannut, että aika hyvin pärjää penkinlämppäreiden tehoilla ja talvivaatteilla mitä nyt muutenkin talvella tulee käytettyä. Itse en ainakaan ole sellainen kuski, että nakkaisin talvitakin pois ajon ajaksi :-) Eli vaikkei Pasuunan lämppäri hirveästi jaksa kuumaa puskea niin pärjää hyvin ja lasit pysyy auki. Persgrilli ykkösellä aina.
alspe...
Vieläkö oven tunnistimet vittuilee? mulla -00 Golf TDI ja sehän rupes syksyllä ilmojen kylmetessä loksutteleen ovia lukkoon. Koskaan ei onneksi aukassu itestään.. joskus se teki sitä ajon aikana ja varsinki ku kuskin oven aukas ni loksautti ovet lukkoon. Sisävalokaan ei pelannu kuskin ovesta.
Soittelin Gobran huoltoon että onko siinä kaukoohjauksessa häikkää, meinasivat että kuplan omassa keskuslukossa on vika..
Käytin kuskin oven levällään ja irrotin sen keskuslukon yksikön sieltä oven sisältä. Sekin melkeen atomeiksi ja tinailin piirilevystä kuus pinniä uudestaan.. Päällepäin niissä alkuperäsissä juotoksissa ei mitään halkeimia tms. näkyny.. Paketti takasi kasaan ja nyt pelittää keskuslukko lostavasti.. Vähän viitseliäisyyttä vaatii mutta helpo homma :)
Tossa muuan linkki joista tod.näkösesti on apua:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1542461
http://forums.tdiclub.com/showpost.php?p=2596339&postcount=233
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=961163
Vieläkö oven tunnistimet vittuilee? mulla -00 Golf TDI ja sehän rupes syksyllä ilmojen kylmetessä loksutteleen ovia lukkoon. Koskaan ei onneksi aukassu itestään.. joskus se teki sitä ajon aikana ja varsinki ku kuskin oven aukas ni loksautti ovet lukkoon. Sisävalokaan ei pelannu kuskin ovesta.
Soittelin Gobran huoltoon että onko siinä kaukoohjauksessa häikkää, meinasivat että kuplan omassa keskuslukossa on vika..
Käytin kuskin oven levällään ja irrotin sen keskuslukon yksikön sieltä oven sisältä. Sekin melkeen atomeiksi ja tinailin piirilevystä kuus pinniä uudestaan.. Päällepäin niissä alkuperäsissä juotoksissa ei mitään halkeimia tms. näkyny.. Paketti takasi kasaan ja nyt pelittää keskuslukko lostavasti.. Vähän viitseliäisyyttä vaatii mutta helpo homma :)
Tossa muuan linkki joista tod.näkösesti on apua:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1542461
http://forums.tdiclub.com/showpost.php?p=2596339&postcount=233
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=961163
alspe...
Vieläkö oven tunnistimet vittuilee? mulla -00 Golf TDI ja sehän rupes syksyllä ilmojen kylmetessä loksutteleen ovia lukkoon. Koskaan ei onneksi aukassu itestään.. joskus se teki sitä ajon aikana ja varsinki ku kuskin oven aukas ni loksautti ovet lukkoon. Sisävalokaan ei pelannu kuskin ovesta.
Soittelin Gobran huoltoon että onko siinä kaukoohjauksessa häikkää, meinasivat että kuplan omassa keskuslukossa on vika..
Käytin kuskin oven levällään ja irrotin sen keskuslukon yksikön sieltä oven sisältä. Sekin melkeen atomeiksi ja tinailin piirilevystä kuus pinniä uudestaan.. Päällepäin niissä alkuperäsissä juotoksissa ei mitään halkeimia tms. näkyny.. Paketti takasi kasaan ja nyt pelittää keskuslukko lostavasti.. Vähän viitseliäisyyttä vaatii mutta helpo homma :)
Tossa muuan linkki joista tod.näkösesti on apua:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1542461
http://forums.tdiclub.com/showpost.php? ... tcount=233
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=961163
Kiitos kysymästä, vittuilee välillä. :-( Yleensä kun ajaa nimismiehen kiharaan niin päräyttää sisävalot päälle ja kuskin ovesta valitus että auki olisi. Auki ja kiinni ovi, niin taas mennään. Toinen ongelma on välillä, että kaukosta ei mene ovet lukkoon helposti ja alkaa häläri huutaa. uusin juuri patterin ohjaimeen ainakin. Täytyy vielä katsoa COMilla koodit ja sitten lopuksi repiä ovi auki.
Kiitti.
Oleppas hyvä vain! :)
Tuli mieleen että kannattaa tutkia myös se johtonippu saranan kohalta. Paljon on ollu vikoja siinäkin.. Siellä yksikön sisällä on sitten muistaakseni kolme mikrokykintä joitten kans saa olla tarkkana että ne tulee oikein paikalleen kasatessa. Voi kyllä olla joku niistä mikrokytkimistäki paskana.. mut jostaki se on alotettava, onnea yritykseen :)
Tuli mieleen että kannattaa tutkia myös se johtonippu saranan kohalta. Paljon on ollu vikoja siinäkin.. Siellä yksikön sisällä on sitten muistaakseni kolme mikrokykintä joitten kans saa olla tarkkana että ne tulee oikein paikalleen kasatessa. Voi kyllä olla joku niistä mikrokytkimistäki paskana.. mut jostaki se on alotettava, onnea yritykseen :)
Omassa autossa (A4 -97) vika oli lämmityslaitteen kennossa, josta löytyi sellaista kahvinpuruja muistuttavaa möhnää.
Oire oli sellainen, että vaikka kone lämpeni lähes 90 asteeseen (myös Scangaugen mukaan), ei lämmintä juuri tullut sisälle. Jos puhaltimen pysäytti hetkeksi ja käynnisti, tuli lämmintä hetken aikaa, kunnen kenno taas jäähtyi. Lämmityslaitteen letkut kyllä lämpeni molemmat, mutta ilmeisesti tuo möhnä esti lämmön luopumisen kennossa.
Puhdistuksen tein laittamalla lämppärin kennosta letkut vesisankoon. Sankoon kuumaa vettä ja syylärin pesuainetta. Porakonepumpulla kierrätin vettä kennossa takaperin normaali kiertosuuntaan ja jätin muhimaan tunnikse. Sen jälkeen sankoon uusi vesi ja lisää kierrätystä. Sieltähän sitä möhnää tuli ainakin kourallinen.
Pitänee keväällä pestä koko moottori, mutta nyt on kuitenkin pari viikkoa lämpöä piisannut, joten tämän talven tuntuisi pärjäävän tuolla pikapesullakin.
Oire oli sellainen, että vaikka kone lämpeni lähes 90 asteeseen (myös Scangaugen mukaan), ei lämmintä juuri tullut sisälle. Jos puhaltimen pysäytti hetkeksi ja käynnisti, tuli lämmintä hetken aikaa, kunnen kenno taas jäähtyi. Lämmityslaitteen letkut kyllä lämpeni molemmat, mutta ilmeisesti tuo möhnä esti lämmön luopumisen kennossa.
Puhdistuksen tein laittamalla lämppärin kennosta letkut vesisankoon. Sankoon kuumaa vettä ja syylärin pesuainetta. Porakonepumpulla kierrätin vettä kennossa takaperin normaali kiertosuuntaan ja jätin muhimaan tunnikse. Sen jälkeen sankoon uusi vesi ja lisää kierrätystä. Sieltähän sitä möhnää tuli ainakin kourallinen.
Pitänee keväällä pestä koko moottori, mutta nyt on kuitenkin pari viikkoa lämpöä piisannut, joten tämän talven tuntuisi pärjäävän tuolla pikapesullakin.
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 60 vierailijaa