Mistä saa 2.5 tdi t5 automaattivaihteiston/ korjaus
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 362
- Liittynyt: 21.9.2003 13:17
Mistä saa 2.5 tdi t5 automaattivaihteiston/ korjaus
Elikkäs tuossa otsikossa selvinnee se että mitä tässä ollaan vailla,
Olen tekemässä kauppaa kyseisestä vaihteisto vikaisesta autosta ja nyt olis tarve tietää mistä ja millä hintaa saa uuden askin/ kuinka korjaus onnistuu
Vika on vain ja ainoastaan nykyminen ja hieman heikko vaihtaminen..
Olen tekemässä kauppaa kyseisestä vaihteisto vikaisesta autosta ja nyt olis tarve tietää mistä ja millä hintaa saa uuden askin/ kuinka korjaus onnistuu
Vika on vain ja ainoastaan nykyminen ja hieman heikko vaihtaminen..
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 4.5.2004 10:42
Auts, paljonkos on autolla ajettu?
Niin,
ihan mielenkiinnosta kun voi sama asia vaivata itseä jatkossa, paljon tolla on ajettu?
Nimim. Kohtako jo VW:n omistaja?
ihan mielenkiinnosta kun voi sama asia vaivata itseä jatkossa, paljon tolla on ajettu?
Nimim. Kohtako jo VW:n omistaja?
-
- -
- Viestit: 362
- Liittynyt: 21.9.2003 13:17
Kokemus on kertoo, että öljyt ja suodatin kannattaa vaihtaa 60 tkm välein noihin automaatteihin, vaikkei sitä huolto-ohjelmassa luekaan.
Vaikuttaa vaihtamiseen yms.
Käsittääkseni paras tapa korjata todellinen vaihteistovika on laitattaa uusi vaihtovaihteisto (=tehdaskunnostettu) merkkiliikkeessä. Näin saat sekä osille että työlle 2 vuoden takuun ilman km-rajoitusta.
Tietenkin vian tutkiminen antaa lisää osvittaa; noihin laatikkoihin löytyy osiakin, lisäksi mm. moottorin toiminta ja esim. johtosarjat vaikuttavat laatikon toimintaan.
Vaikuttaa vaihtamiseen yms.
Käsittääkseni paras tapa korjata todellinen vaihteistovika on laitattaa uusi vaihtovaihteisto (=tehdaskunnostettu) merkkiliikkeessä. Näin saat sekä osille että työlle 2 vuoden takuun ilman km-rajoitusta.
Tietenkin vian tutkiminen antaa lisää osvittaa; noihin laatikkoihin löytyy osiakin, lisäksi mm. moottorin toiminta ja esim. johtosarjat vaikuttavat laatikon toimintaan.
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 4.5.2004 10:42
Tuli sitten ostettua
Jepjep,
tuli hommattua tuollainen T5 Multivan automaagilla ja itse en parin eri paikkakunnilla asuvan VW-huoltajan puolesta kuullut noissa olevan mitään erityisen välteltävää, päinvastoin.
Toivotaan ettei tähän topikkiin tule paljon ihmettelyjä hajonneista T5 automaateista. Itsellä ei ole koukkua tossa pelissä, ostettu tila-autoks perhekäyttöön...
tuli hommattua tuollainen T5 Multivan automaagilla ja itse en parin eri paikkakunnilla asuvan VW-huoltajan puolesta kuullut noissa olevan mitään erityisen välteltävää, päinvastoin.
Toivotaan ettei tähän topikkiin tule paljon ihmettelyjä hajonneista T5 automaateista. Itsellä ei ole koukkua tossa pelissä, ostettu tila-autoks perhekäyttöön...
Juu, täälläkin automaatti T5 Multivaani. Juuri tuli mittariin 80tkm, joten Essolla pojat vaihtoivat huollon yhteydessä öljyt myös vaihteistoon. Peräkoukku löytyy ja silloin tällöin vetelen kärryä, tosin jarrutonta.
Edellinen T4 tdi Caravelle oli myös automaatilla ja uudesta lähtien mittariin kertyi 200tkm täysin ongelmatonta kilometriä, vaikka kaikki internetissä manasivatkin kyseisen laatikon alimpaan helvettiin. Täytyy koputtaa puuta ja toivoa, että Multivanin loota kestäisi yhtä hyvin :)
Edellinen T4 tdi Caravelle oli myös automaatilla ja uudesta lähtien mittariin kertyi 200tkm täysin ongelmatonta kilometriä, vaikka kaikki internetissä manasivatkin kyseisen laatikon alimpaan helvettiin. Täytyy koputtaa puuta ja toivoa, että Multivanin loota kestäisi yhtä hyvin :)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 362
- Liittynyt: 21.9.2003 13:17
VArmastihan se automaatti kestää kun liikutetaan pelkkää autoa, takseissahan niitä on useitakin käytössä ja muutamalta kyseltyäni ilmeni että yksi laatikko on vaihdettu 150 tkm kohdalla... mutta näyttää olevan ihan 500-600 tkm ajettuja jo myynnissä, tiedä sit monesko aski menossa.
Kuulemma tulee edullisemmaksi ostaa korjattu vaihto vaihteisto ja heittää se sinne.
Itsellä tuo automaatti jäi kauppaan kun pitää kesällä kuiteski vedellä sellaista 2500 kg massaa perässä..
Kuulemma tulee edullisemmaksi ostaa korjattu vaihto vaihteisto ja heittää se sinne.
Itsellä tuo automaatti jäi kauppaan kun pitää kesällä kuiteski vedellä sellaista 2500 kg massaa perässä..
Nyt kannan itse korteni kekoon tähän keskusteluun;
Muutama tomaattiloota tullut aukaistua ja pariin vaihtanut uudet hilppeet sisään, kylläkin ihan eri autoon kuin vag vehkeisiin. Muutamat räjäytyskuvat kahtonut nuista vagien tomaateista ja eihän ne nyt ainakaan äkkiseltään tutkittuna mitään rakettitiedettä sisällä.
Kyllä minun mielestä ne tomaatit särjetään ihan omalla käytöllä. Varsinkin vageissa tuo öljy + suodatin kannattaa vaihtaa jopa useammin kuin se 60 tkm, itse vaihtanut muutamiin n.25 tkm välein. Ja ne on muuten kestänytkin, ihan vaununvedossakin. Toisella taitaa mennä se 400 tkm raja rikki, ilman mitään ongelmia. Ei varmaan pahitteeksi olisi vaihtaa vieläkin useammin, tuskin se ainakaan siihen useaan öljynvaihtoon hajoaa...
Automaatti on hyvä laatikko, vaikkakin vanhat mehuaskit on urheilullisuuden tappajia. Automaatti on myös helppo haukkua; Kun se toimii, siitä ei välitetä. Sitten kun se hajoaa, se haukutaan. Toisilla automaatti kestää 600tkm ja toisilla ei kunnolla 100 tkm, mistähän johtuisi...
Enkä nyt väitä että nämä vagin tomaatit maailman parhaita keksintöjä olisi, kyllä ne parhaat automaatit taitaa olla jonkun ihan muun maan vehkeissä.
Eikä sitten herneitä tästä =)
Muutama tomaattiloota tullut aukaistua ja pariin vaihtanut uudet hilppeet sisään, kylläkin ihan eri autoon kuin vag vehkeisiin. Muutamat räjäytyskuvat kahtonut nuista vagien tomaateista ja eihän ne nyt ainakaan äkkiseltään tutkittuna mitään rakettitiedettä sisällä.
Kyllä minun mielestä ne tomaatit särjetään ihan omalla käytöllä. Varsinkin vageissa tuo öljy + suodatin kannattaa vaihtaa jopa useammin kuin se 60 tkm, itse vaihtanut muutamiin n.25 tkm välein. Ja ne on muuten kestänytkin, ihan vaununvedossakin. Toisella taitaa mennä se 400 tkm raja rikki, ilman mitään ongelmia. Ei varmaan pahitteeksi olisi vaihtaa vieläkin useammin, tuskin se ainakaan siihen useaan öljynvaihtoon hajoaa...
Automaatti on hyvä laatikko, vaikkakin vanhat mehuaskit on urheilullisuuden tappajia. Automaatti on myös helppo haukkua; Kun se toimii, siitä ei välitetä. Sitten kun se hajoaa, se haukutaan. Toisilla automaatti kestää 600tkm ja toisilla ei kunnolla 100 tkm, mistähän johtuisi...
Enkä nyt väitä että nämä vagin tomaatit maailman parhaita keksintöjä olisi, kyllä ne parhaat automaatit taitaa olla jonkun ihan muun maan vehkeissä.
Eikä sitten herneitä tästä =)
pussissa näytti olevan joku jousi ja jonku näköinen kara? jotka tulee orkkisten tilalle.
Googllella:
A quick way to improve your car's acceleration without modifying your engine is to add a shift kit to your automatic transmission. This upgrade makes for a crisper, more precise response when shifting. It also makes the shift from First to Second gear shorter for a better launch, but with no loss of smoothness. It also corrects, reduces, or prevents early shifts, soft shifts and stacked or late shifts.
Eron kyllä huomas menee lukko aijemmin päälle ja veto on erinlainen kuin ennen, ei huuata konetta ja kuminauha ilmiö hävisi.
Googllella:
A quick way to improve your car's acceleration without modifying your engine is to add a shift kit to your automatic transmission. This upgrade makes for a crisper, more precise response when shifting. It also makes the shift from First to Second gear shorter for a better launch, but with no loss of smoothness. It also corrects, reduces, or prevents early shifts, soft shifts and stacked or late shifts.
Eron kyllä huomas menee lukko aijemmin päälle ja veto on erinlainen kuin ennen, ei huuata konetta ja kuminauha ilmiö hävisi.
Shift kitin asennuksesta en tiedä kun se oli jarmolla laitossa, auto sinne ehjähä haku ja takuu mukaan.
Jarmolla oli yks setti hyllyssä noita ja suositeli sen laittoa samalla kun teki lootan täysin ylös.
"kaikki uutta"
En muista lootan tyyppiä.
suosittelen Ko. paikkaa jos loota kaipaa remonttia/huoltoa.
Jarmolla oli yks setti hyllyssä noita ja suositeli sen laittoa samalla kun teki lootan täysin ylös.
"kaikki uutta"
En muista lootan tyyppiä.
suosittelen Ko. paikkaa jos loota kaipaa remonttia/huoltoa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa