Mistä saa 2.5 tdi t5 automaattivaihteiston/ korjaus

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

antti_volkkaristi
-
Viestit: 362
Liittynyt: 21.9.2003 13:17

Mistä saa 2.5 tdi t5 automaattivaihteiston/ korjaus

ViestiKirjoittaja antti_volkkaristi » 30.8.2009 11:54

Elikkäs tuossa otsikossa selvinnee se että mitä tässä ollaan vailla,
Olen tekemässä kauppaa kyseisestä vaihteisto vikaisesta autosta ja nyt olis tarve tietää mistä ja millä hintaa saa uuden askin/ kuinka korjaus onnistuu
Vika on vain ja ainoastaan nykyminen ja hieman heikko vaihtaminen..

Pudejovicky
-
Viestit: 7
Liittynyt: 4.5.2004 10:42

Auts, paljonkos on autolla ajettu?

ViestiKirjoittaja Pudejovicky » 31.8.2009 11:16

Niin,

ihan mielenkiinnosta kun voi sama asia vaivata itseä jatkossa, paljon tolla on ajettu?

Nimim. Kohtako jo VW:n omistaja?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 31.8.2009 11:57

Samalla kun purkaa entisen irti, laittaa paikalleen manuaali askin

antti_volkkaristi
-
Viestit: 362
Liittynyt: 21.9.2003 13:17

ViestiKirjoittaja antti_volkkaristi » 5.9.2009 11:30

Käytönnön kokemukset kuultuani jos vetää muuta kun pulkkaa perässä niin kannattaa se automaatti jättää kauppaan...
Samoin tein itse. tuollainen 170 hp 4 motion kiikuttaa isoakin pulkkaa..

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 6.9.2009 9:31

Kokemus on kertoo, että öljyt ja suodatin kannattaa vaihtaa 60 tkm välein noihin automaatteihin, vaikkei sitä huolto-ohjelmassa luekaan.
Vaikuttaa vaihtamiseen yms.

Käsittääkseni paras tapa korjata todellinen vaihteistovika on laitattaa uusi vaihtovaihteisto (=tehdaskunnostettu) merkkiliikkeessä. Näin saat sekä osille että työlle 2 vuoden takuun ilman km-rajoitusta.

Tietenkin vian tutkiminen antaa lisää osvittaa; noihin laatikkoihin löytyy osiakin, lisäksi mm. moottorin toiminta ja esim. johtosarjat vaikuttavat laatikon toimintaan.

Pudejovicky
-
Viestit: 7
Liittynyt: 4.5.2004 10:42

Tuli sitten ostettua

ViestiKirjoittaja Pudejovicky » 26.9.2009 23:38

Jepjep,

tuli hommattua tuollainen T5 Multivan automaagilla ja itse en parin eri paikkakunnilla asuvan VW-huoltajan puolesta kuullut noissa olevan mitään erityisen välteltävää, päinvastoin.

Toivotaan ettei tähän topikkiin tule paljon ihmettelyjä hajonneista T5 automaateista. Itsellä ei ole koukkua tossa pelissä, ostettu tila-autoks perhekäyttöön...

Schimmi
-
Viestit: 28
Liittynyt: 1.4.2006 17:47

ViestiKirjoittaja Schimmi » 27.9.2009 1:23

Juu, täälläkin automaatti T5 Multivaani. Juuri tuli mittariin 80tkm, joten Essolla pojat vaihtoivat huollon yhteydessä öljyt myös vaihteistoon. Peräkoukku löytyy ja silloin tällöin vetelen kärryä, tosin jarrutonta.

Edellinen T4 tdi Caravelle oli myös automaatilla ja uudesta lähtien mittariin kertyi 200tkm täysin ongelmatonta kilometriä, vaikka kaikki internetissä manasivatkin kyseisen laatikon alimpaan helvettiin. Täytyy koputtaa puuta ja toivoa, että Multivanin loota kestäisi yhtä hyvin :)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.9.2009 1:32

Tästä konsernin automaateista ei ole montaa kiitosta mainittu, niin mikä niissä hajoaa? Vai meneekö ne jotenkin totaalisti rikki että mitään yksittäistä osaa vaihtamalla ei korjaa?

Noiden automaattien tuntemus on mulla jokseenkin vaihdekaavion tasolla, joten ehkä alkeistason kertomusta jos saisi :)

antti_volkkaristi
-
Viestit: 362
Liittynyt: 21.9.2003 13:17

ViestiKirjoittaja antti_volkkaristi » 27.9.2009 10:04

VArmastihan se automaatti kestää kun liikutetaan pelkkää autoa, takseissahan niitä on useitakin käytössä ja muutamalta kyseltyäni ilmeni että yksi laatikko on vaihdettu 150 tkm kohdalla... mutta näyttää olevan ihan 500-600 tkm ajettuja jo myynnissä, tiedä sit monesko aski menossa.
Kuulemma tulee edullisemmaksi ostaa korjattu vaihto vaihteisto ja heittää se sinne.
Itsellä tuo automaatti jäi kauppaan kun pitää kesällä kuiteski vedellä sellaista 2500 kg massaa perässä..

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 27.9.2009 14:33

Nyt kannan itse korteni kekoon tähän keskusteluun;

Muutama tomaattiloota tullut aukaistua ja pariin vaihtanut uudet hilppeet sisään, kylläkin ihan eri autoon kuin vag vehkeisiin. Muutamat räjäytyskuvat kahtonut nuista vagien tomaateista ja eihän ne nyt ainakaan äkkiseltään tutkittuna mitään rakettitiedettä sisällä.

Kyllä minun mielestä ne tomaatit särjetään ihan omalla käytöllä. Varsinkin vageissa tuo öljy + suodatin kannattaa vaihtaa jopa useammin kuin se 60 tkm, itse vaihtanut muutamiin n.25 tkm välein. Ja ne on muuten kestänytkin, ihan vaununvedossakin. Toisella taitaa mennä se 400 tkm raja rikki, ilman mitään ongelmia. Ei varmaan pahitteeksi olisi vaihtaa vieläkin useammin, tuskin se ainakaan siihen useaan öljynvaihtoon hajoaa...

Automaatti on hyvä laatikko, vaikkakin vanhat mehuaskit on urheilullisuuden tappajia. Automaatti on myös helppo haukkua; Kun se toimii, siitä ei välitetä. Sitten kun se hajoaa, se haukutaan. Toisilla automaatti kestää 600tkm ja toisilla ei kunnolla 100 tkm, mistähän johtuisi...

Enkä nyt väitä että nämä vagin tomaatit maailman parhaita keksintöjä olisi, kyllä ne parhaat automaatit taitaa olla jonkun ihan muun maan vehkeissä.

Eikä sitten herneitä tästä =)

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 27.9.2009 18:43

Kyllä saksasta parhaat automaatit löytyy mutta vaan eri merkiltä ;)

nim. 490tkm ajettu tomaatti 200cdi mersu

Lasse
-
Viestit: 351
Liittynyt: 30.7.2003 22:45

ViestiKirjoittaja Lasse » 29.9.2009 17:35

simo joroinen mäntsälän kupeessa ainakin tehnyt paljon remontteja ja olen itdekin käyttänyt vw typ3 askin hänellä. Pienkonekorjaamo Juha Sorvisto Porvoo ilmeisesti myös asiantunteva

jarkkoma
-
Viestit: 377
Liittynyt: 11.7.2004 17:01

ViestiKirjoittaja jarkkoma » 11.10.2009 21:02

Tmi: Jarmo Kaustinen Tekee noita ammatikseen.

Passattiin teki remontin laatikkoon ja turbiiniin.

samalla asensi shift kitin loppu se kuminauha ilmiö.

Saleksi
-
Viestit: 384
Liittynyt: 8.10.2003 22:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saleksi » 11.10.2009 23:41

Mitähän tuo shift kit pitää sisällä?

jarkkoma
-
Viestit: 377
Liittynyt: 11.7.2004 17:01

ViestiKirjoittaja jarkkoma » 13.10.2009 21:08

pussissa näytti olevan joku jousi ja jonku näköinen kara? jotka tulee orkkisten tilalle.

Googllella:

A quick way to improve your car's acceleration without modifying your engine is to add a shift kit to your automatic transmission. This upgrade makes for a crisper, more precise response when shifting. It also makes the shift from First to Second gear shorter for a better launch, but with no loss of smoothness. It also corrects, reduces, or prevents early shifts, soft shifts and stacked or late shifts.


Eron kyllä huomas menee lukko aijemmin päälle ja veto on erinlainen kuin ennen, ei huuata konetta ja kuminauha ilmiö hävisi.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 13.10.2009 22:58

Hommasitko sen shift kitin itte jostain? Mikä loova passatissa?

Saleksi
-
Viestit: 384
Liittynyt: 8.10.2003 22:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saleksi » 13.10.2009 23:02

Saikos sen kitin vaihettua pohjairti vai pitikö venttilistö irrottaa?

jarkkoma
-
Viestit: 377
Liittynyt: 11.7.2004 17:01

ViestiKirjoittaja jarkkoma » 14.10.2009 21:46

Shift kitin asennuksesta en tiedä kun se oli jarmolla laitossa, auto sinne ehjähä haku ja takuu mukaan.

Jarmolla oli yks setti hyllyssä noita ja suositeli sen laittoa samalla kun teki lootan täysin ylös.
"kaikki uutta"

En muista lootan tyyppiä.

suosittelen Ko. paikkaa jos loota kaipaa remonttia/huoltoa.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 14.10.2009 22:39

Vaatii koneikon käteen tai siis pöydälle.Kaljapäissään turha tehdä mitään.On meinaan pikku hili -pimpeliä.Kaikki uutta maksaa enemmän kuin tehdaslaatikko.btw

Turbiiniä jos tarvii niin sitten ilmo , tehdään kyllä mutta maksaa min. 500€.

mikan
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.8.2004 11:23

ViestiKirjoittaja mikan » 14.10.2009 23:04

> Kyllä saksasta parhaat automaatit löytyy mutta vaan eri merkiltä ;)

Eiks volkkari käytä ZF:n tekemiä 5-lovisia lootia? ZF:n laatikoita käyttää kait moni muukin valmistaja. Ilmeisesti ei kuitenkaan tämä josta löytyy parhaat automaatit?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 14.10.2009 23:25

Itse vaan ihmettelen mikä näissä automaateissa on niin vaikeaa eurooppalaisille. Omaa Audia 25 vuotta vanhempi Moparin laatikko on vaan Paljon parempi...

jarkkoma
-
Viestit: 377
Liittynyt: 11.7.2004 17:01

ViestiKirjoittaja jarkkoma » 16.10.2009 19:02

Ei se remppa niin kallis ollut. halvemmaks tuli kuin tehdas kunnostettu / uusi.

Tarkoitin tuolla kaikki uutta pakat ym kuluvat osat..

Saleksi
-
Viestit: 384
Liittynyt: 8.10.2003 22:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saleksi » 17.10.2009 0:09

Mistäs tohon passatin tomaattin saisi shiftkittiä? vai onko siihen olemassakaan?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa