170hv COMMONRAIL 2.0 tehonlisäys luokkaan 240-250hv ?
Valvoja: ffp jäsenet
170hv COMMONRAIL 2.0 tehonlisäys luokkaan 240-250hv ?
Eli onnistuuko tähän autoon astetta suurempi lisäys ? olin lukevinani, jottei tähän autoon olisi kunnon ohjelmaakaan tarjolla, mutta miten on, onko gurut jo saaneet kunnolla löylyä näistä ?
olikos se 140hv versio, josta mainittiin turbotecin sivuilla helpolla otettavan 240hv, niin jo commonrail vai vanhempaa versiota ?
ahdin luonnollisesti menee uusiksi, mutta kiinnostaa näin ylipäätään, onko kenelläkään kokemuksia jo tarjota.
olikos se 140hv versio, josta mainittiin turbotecin sivuilla helpolla otettavan 240hv, niin jo commonrail vai vanhempaa versiota ?
ahdin luonnollisesti menee uusiksi, mutta kiinnostaa näin ylipäätään, onko kenelläkään kokemuksia jo tarjota.
Viime viikolla tuli Golf 6 4Motion 140hp commonraililla. Systeemit on tutkinnan alla, mutta kyllä tuosta mopommastakin jotain yli 200 saa otettua ahtimen vaihdolla ja hiukkiksen mettään paiskaamisella.
Nyt ensiksi kuitenkin täytyy heittää esp mettään ihan kokonaan. On nimittäin ihan vehkeestä tuon toiminta.
Nyt ensiksi kuitenkin täytyy heittää esp mettään ihan kokonaan. On nimittäin ihan vehkeestä tuon toiminta.
Tuota hiukkassuodattimen poistoa olen itsekkin miettinyt. Käykö se vaan että kairaa pöntön tyhjäksi eikä mitään vikavaloja syttyyisi. Eihän siellä paine-eroa silloin tule, eli ei myöskään koskaan regeneroi, hmm....
Minkälaisia turboja noihin cr koneisiin on laitettu? ihan mielenkiinnosta kyselen. Siellähän on vakiona joku kkk:n tekemä laite.
Minkälaisia turboja noihin cr koneisiin on laitettu? ihan mielenkiinnosta kyselen. Siellähän on vakiona joku kkk:n tekemä laite.
On niitä EDC17 vehkeitä kourallinen liikenteessä muuallakin suomessa ilman DPF:ää.
Tuota tämäkään ei liity otsikon aiheeseen suoraan, mutta syy siihen että espi pitää heittää metsään on mielestäni itsestään selvä. Sama koskee ABS:ää ja vasemmanjalan jarutuksen "estintä".
Suurinta osaa "vanhan"(eli ei joulukuusimittaristosukupolvea) koulukunnan autoilijoita häiritsee se, että tietokone luulee tietävänsä paremmin miten ajettavaa ajouneuvoa tulisi kuljettaa.
Noiden 170hp commonrailin suuttimien tuottavuudesta saadaan lisätietoa parin viikon sisällä, kun ne mitataan penkissä.
Tuota tämäkään ei liity otsikon aiheeseen suoraan, mutta syy siihen että espi pitää heittää metsään on mielestäni itsestään selvä. Sama koskee ABS:ää ja vasemmanjalan jarutuksen "estintä".
Suurinta osaa "vanhan"(eli ei joulukuusimittaristosukupolvea) koulukunnan autoilijoita häiritsee se, että tietokone luulee tietävänsä paremmin miten ajettavaa ajouneuvoa tulisi kuljettaa.
Noiden 170hp commonrailin suuttimien tuottavuudesta saadaan lisätietoa parin viikon sisällä, kun ne mitataan penkissä.
Njoo. VAG EDC17 ei taida olla kuin tuo yksi. En tiedä onko viime aikoina tullut lisää. Olen varsin varma että se oli Suomessa ensimmäinen, kun taisi olla Euroopassakin ensimmäisten joukossa. Siis vajaa vuosi sitten.
Bemarin EDC17 DPF-poiston taisi Karala tehdä joku aika sitten, muissa merkeissä ei vielä hirveästi EDC17 ECUja ole ollutkaan.
Bemarin EDC17 DPF-poiston taisi Karala tehdä joku aika sitten, muissa merkeissä ei vielä hirveästi EDC17 ECUja ole ollutkaan.
LTR, miksi se ESP pitäisi heittää metsään? Sen toimintaan pystyy kajoamaan ECUnkin kautta.
tämä alko kiinnoostaan. mitähän sille mahollisesti pystyy tekeen? mulle ainakin sano (oulun parhaimpia lastuttajia) että esp lle ei pysty tekeen mitään kun tiedustelin että miten sen vois kytkeä pois talveksi tiguaaniin.
[quote]tämä alko kiinnoostaan. mitähän sille mahollisesti pystyy tekeen? mulle ainakin sano (oulun parhaimpia lastuttajia) että esp lle ei pysty tekeen mitään kun tiedustelin että miten sen vois kytkeä pois talveksi tiguaaniin
Kyllä ainakin golf 6 4motionista saa ohjelmallisesti esp pois. Tuli ajettua viime keväänä jonkin verran sellaisella.
Kyllä ainakin golf 6 4motionista saa ohjelmallisesti esp pois. Tuli ajettua viime keväänä jonkin verran sellaisella.
-
- -
- Viestit: 41
- Liittynyt: 12.3.2006 21:36
-
- -
- Viestit: 148
- Liittynyt: 23.7.2003 8:17
Juu no makuasiahan se oli koirankin mielestä.
Oletkos koittanut mitä tiquaani sanoo kun painat napista sen esp:n pois ja satku lasissa koitat syöttää mutkaan sitä autoa.
Ainakin omakohtaisissa kokemuksissa on muistikuva siitä kun ralliauton testipätkällä ajelin tiquanilla viime kevättalvesta oranssi liukasteluvalo palaen kojetaulussa ihan rauhakseltaan tarkistellen tietä ennen ekaa vetoa kilpurilla.
Tuli mutka ja vielä oli kaikki ihan hyvin.. Auto menee nelipyörää jolloin alkaa jokin itsekseen painelemaan jarrua eri fillareihin ja auto luisuu johonkin muualle kuin se oli menossa. Sitten pomppaa peuranperä tielle ja arvatkaan tietääkö se esp, minne sitä autoa halutaankaan nyt viedä?
Normi tilanteessa ja normi kuskilla on tietysti parempi, että tuo on päällä.
Vetoluistonesto, pelkällä jarrulla(ei konetehon alennusta) on toki ihan hyödyllinen ominaisuus mitä tuleekin hyödyntää.
Oletkos koittanut mitä tiquaani sanoo kun painat napista sen esp:n pois ja satku lasissa koitat syöttää mutkaan sitä autoa.
Ainakin omakohtaisissa kokemuksissa on muistikuva siitä kun ralliauton testipätkällä ajelin tiquanilla viime kevättalvesta oranssi liukasteluvalo palaen kojetaulussa ihan rauhakseltaan tarkistellen tietä ennen ekaa vetoa kilpurilla.
Tuli mutka ja vielä oli kaikki ihan hyvin.. Auto menee nelipyörää jolloin alkaa jokin itsekseen painelemaan jarrua eri fillareihin ja auto luisuu johonkin muualle kuin se oli menossa. Sitten pomppaa peuranperä tielle ja arvatkaan tietääkö se esp, minne sitä autoa halutaankaan nyt viedä?
Normi tilanteessa ja normi kuskilla on tietysti parempi, että tuo on päällä.
Vetoluistonesto, pelkällä jarrulla(ei konetehon alennusta) on toki ihan hyödyllinen ominaisuus mitä tuleekin hyödyntää.
OT
onhan siinä se nappi mutta kuten tunnettua se ei poista kun luistoneston toiminnasta
mersussa oli vielä herkemp matalissa nopeuksissai tuo esp mutta yllättävän hyvin pysty 100+ vauhdissa vetään kahvaa, oli aika harvinaista että esp puuttu peliin tuossa vauhdissa paitsi sillon kun teit pienenki virheen.
pelkäämpä että tuolla tiguaanilla ei pääse nauttimaan tuommosista luisuista ku on neliveto ja liian vähän tehoja.
kerro lisää yv: llä tai tänne.maketap: kyllä voi.
Eikö siinä Tiguanissa ole sitä ESP -nappia? Tai jos on, niin mitä se sitten tekee, kun haluatte vielä ohjelmallisen poiston?
onhan siinä se nappi mutta kuten tunnettua se ei poista kun luistoneston toiminnasta
mersussa oli vielä herkemp matalissa nopeuksissai tuo esp mutta yllättävän hyvin pysty 100+ vauhdissa vetään kahvaa, oli aika harvinaista että esp puuttu peliin tuossa vauhdissa paitsi sillon kun teit pienenki virheen.
pelkäämpä että tuolla tiguaanilla ei pääse nauttimaan tuommosista luisuista ku on neliveto ja liian vähän tehoja.
Eikö siinä Tiguanissa ole sitä ESP -nappia? Tai jos on, niin mitä se sitten tekee, kun haluatte vielä ohjelmallisen poiston?
onhan siinä se nappi mutta kuten tunnettua se ei poista kun luistoneston toiminnasta
:O Kyllä meillä vaan 5 kolffissa lähtee koo systeemi pois päältä siitä napista, ABS kylläkin jää.
Eli meni jäällä ihan niinkun ite halus tossa viimetalvena :P Tiguanissa on sitte jo ajateltu että ei se kuljettaja sitä osaa ajaa :D
kaverille kerrottiin, jottei kannata tota 170hv pataa ollenkaan viritellä, materiaali vahvuuksien takia !
tämä tietoa tuli suomalaisesta turbopajasta !
eli siis onko näin, jotta 140hv kestää toista ahdinta yms, mutta 170hv jos meinaa ahdinta vaihtaa ja tehoja ottaa n. 240hv, niin rikki särki koko paska : = (
ei ihan heti uskoisi, että vw olisi markkinoille laittanut konetta joka ei pientä osien vaihtoa kestäisi.. ymmärtäisin, jos tehoja ruvettaisiin tuplaamaan...
käyttäjästä on moni juttu kiinni, mutta ettei kone kestäisi, tuntuu oudolta.
tämä tietoa tuli suomalaisesta turbopajasta !
eli siis onko näin, jotta 140hv kestää toista ahdinta yms, mutta 170hv jos meinaa ahdinta vaihtaa ja tehoja ottaa n. 240hv, niin rikki särki koko paska : = (
ei ihan heti uskoisi, että vw olisi markkinoille laittanut konetta joka ei pientä osien vaihtoa kestäisi.. ymmärtäisin, jos tehoja ruvettaisiin tuplaamaan...
käyttäjästä on moni juttu kiinni, mutta ettei kone kestäisi, tuntuu oudolta.
juu, tämä oli tosiaan kuultua, joten en tiedä koko tarinaa..
hieman sitä itsekkin ihmettelin, joten oli pakko laittaa tänne kyselyä aiheeseen liittyen, jotta
joku viisaampi vastaisi.
eli siis tämä käytännössä tarkoittaisi pakosarjan ja turbon vaihtoa...
silloinhan taitaa olla vaan taivas rajana ; )
onkohan noista DSG-vaihteistoista kokemusta noilla tommosilla +240 tehoilla ?
tai kestääkö siis vääntöä jotain 450nm huoletta ?
hieman sitä itsekkin ihmettelin, joten oli pakko laittaa tänne kyselyä aiheeseen liittyen, jotta
joku viisaampi vastaisi.
eli siis tämä käytännössä tarkoittaisi pakosarjan ja turbon vaihtoa...
silloinhan taitaa olla vaan taivas rajana ; )
onkohan noista DSG-vaihteistoista kokemusta noilla tommosilla +240 tehoilla ?
tai kestääkö siis vääntöä jotain 450nm huoletta ?
^ 6G ESP:n saa pois ohjelmalla, tarkempaa tietoa ei valitettavasti ole että miten, mutta tästä oli juttua Nokian rengastestaajien kanssa uuden HKPL-seiskan testien aikaan. LTR:n kanssa samoilla linjoilla tämän nykyautoilun ylivarjelu-politiikan kanssa, kyllä kuljettajan on voitava päättää ajaako autoa sähkö- vai harmaa-aivo.
Keskustelusta jää jotenkin käsitys, että ainakin tällä hetkellä jos haluaa 2.0tdi:ttän piristää kohtuulisesti/huomattavasti niin olisi tuo 103kw pumpparina parempi vaihtoehto? Eli onko noihin 125kw malleihin vielä uskominen? Kait niihinkin jotain tulee lisää aikanaan, mutta oncommonraileista miten nyt tullut faktaa potentiaalin suhteen? Tai kestävyyden?
Voisi kuvitella, että -06 170hv passatti olisi edelleen pumppari?
DPF vai ilman on lähinnä makuasia. Sen kanssa ei mitään +150kw potkuja kannata lähteä haaveilemaan, puhumattakaan sitten 200kw:n rikkomisesta.
Cr-koneessa on potentiaalia jopa kilpailukäyttöä silmälläpitäen, mutta ainakin itse joudun vielä pari kuukautta odottelemaan sopivien suuttimien valmistumista.
DPF vai ilman on lähinnä makuasia. Sen kanssa ei mitään +150kw potkuja kannata lähteä haaveilemaan, puhumattakaan sitten 200kw:n rikkomisesta.
Cr-koneessa on potentiaalia jopa kilpailukäyttöä silmälläpitäen, mutta ainakin itse joudun vielä pari kuukautta odottelemaan sopivien suuttimien valmistumista.
Re: 170hv COMMONRAIL 2.0 tehonlisäys luokkaan 240-250hv ?
Nostetaanpas vanhaa keskustelua. Varmasti tästäkin aiheesta on jo enemmän kokemuksia kertynyt.
Itselläni on -09 3C passatti 170hp commonraililla, ja olen miettinyt jos jossain vaiheessa hommaisin siihen uuden softan. Jossain näin mainostettavan 204hp 420nm softaa. Miten on, Kannattaako operaatio varsinkaan jos jättää DPF:n suolestamatta? DPF ei ole vielä näyttänyt tukkeutumisen merkkejä. Kilsoja alkaa olemaan 220tkm.
Itselläni on -09 3C passatti 170hp commonraililla, ja olen miettinyt jos jossain vaiheessa hommaisin siihen uuden softan. Jossain näin mainostettavan 204hp 420nm softaa. Miten on, Kannattaako operaatio varsinkaan jos jättää DPF:n suolestamatta? DPF ei ole vielä näyttänyt tukkeutumisen merkkejä. Kilsoja alkaa olemaan 220tkm.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa