170hv COMMONRAIL 2.0 tehonlisäys luokkaan 240-250hv ?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

JTM
-
Viestit: 83
Liittynyt: 15.2.2005 10:08

170hv COMMONRAIL 2.0 tehonlisäys luokkaan 240-250hv ?

ViestiKirjoittaja JTM » 22.8.2009 21:42

Eli onnistuuko tähän autoon astetta suurempi lisäys ? olin lukevinani, jottei tähän autoon olisi kunnon ohjelmaakaan tarjolla, mutta miten on, onko gurut jo saaneet kunnolla löylyä näistä ?

olikos se 140hv versio, josta mainittiin turbotecin sivuilla helpolla otettavan 240hv, niin jo commonrail vai vanhempaa versiota ?

ahdin luonnollisesti menee uusiksi, mutta kiinnostaa näin ylipäätään, onko kenelläkään kokemuksia jo tarjota.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 22.8.2009 22:14

Viime viikolla tuli Golf 6 4Motion 140hp commonraililla. Systeemit on tutkinnan alla, mutta kyllä tuosta mopommastakin jotain yli 200 saa otettua ahtimen vaihdolla ja hiukkiksen mettään paiskaamisella.

Nyt ensiksi kuitenkin täytyy heittää esp mettään ihan kokonaan. On nimittäin ihan vehkeestä tuon toiminta.

Jude
-
Viestit: 21
Liittynyt: 18.7.2005 21:46

ViestiKirjoittaja Jude » 23.8.2009 17:11

Tuota hiukkassuodattimen poistoa olen itsekkin miettinyt. Käykö se vaan että kairaa pöntön tyhjäksi eikä mitään vikavaloja syttyyisi. Eihän siellä paine-eroa silloin tule, eli ei myöskään koskaan regeneroi, hmm....
Minkälaisia turboja noihin cr koneisiin on laitettu? ihan mielenkiinnosta kyselen. Siellähän on vakiona joku kkk:n tekemä laite.

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 23.8.2009 19:08

Ei onnistu tuo hiukkas suodattimen poisto ihan vaan pöntön tyhjennyksellä. syttyy vikavalo. Ohjelmasta täytyy poistaa tuo dpf toiminto.

dera
-
Viestit: 8
Liittynyt: 1.9.2009 8:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja dera » 1.9.2009 9:05

EDC17 (eli nämä uudet Common Rail-koneet) VAG DPF-poisto ei ole mikään ihan hetkessä speksattu juttu. Mä oon tehnyt kai ensimmäisen sellaisen Suomessa.

LTR, miksi se ESP pitäisi heittää metsään? Sen toimintaan pystyy kajoamaan ECUnkin kautta.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 1.9.2009 19:50

On niitä EDC17 vehkeitä kourallinen liikenteessä muuallakin suomessa ilman DPF:ää.

Tuota tämäkään ei liity otsikon aiheeseen suoraan, mutta syy siihen että espi pitää heittää metsään on mielestäni itsestään selvä. Sama koskee ABS:ää ja vasemmanjalan jarutuksen "estintä".

Suurinta osaa "vanhan"(eli ei joulukuusimittaristosukupolvea) koulukunnan autoilijoita häiritsee se, että tietokone luulee tietävänsä paremmin miten ajettavaa ajouneuvoa tulisi kuljettaa.

Noiden 170hp commonrailin suuttimien tuottavuudesta saadaan lisätietoa parin viikon sisällä, kun ne mitataan penkissä.

dera
-
Viestit: 8
Liittynyt: 1.9.2009 8:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja dera » 1.9.2009 22:12

Njoo. VAG EDC17 ei taida olla kuin tuo yksi. En tiedä onko viime aikoina tullut lisää. Olen varsin varma että se oli Suomessa ensimmäinen, kun taisi olla Euroopassakin ensimmäisten joukossa. Siis vajaa vuosi sitten.

Bemarin EDC17 DPF-poiston taisi Karala tehdä joku aika sitten, muissa merkeissä ei vielä hirveästi EDC17 ECUja ole ollutkaan.

maketap
-
Viestit: 9
Liittynyt: 2.6.2009 23:53

ViestiKirjoittaja maketap » 2.9.2009 22:06

LTR, miksi se ESP pitäisi heittää metsään? Sen toimintaan pystyy kajoamaan ECUnkin kautta.

tämä alko kiinnoostaan. mitähän sille mahollisesti pystyy tekeen? mulle ainakin sano (oulun parhaimpia lastuttajia) että esp lle ei pysty tekeen mitään kun tiedustelin että miten sen vois kytkeä pois talveksi tiguaaniin.

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 2.9.2009 23:52

[quote]tämä alko kiinnoostaan. mitähän sille mahollisesti pystyy tekeen? mulle ainakin sano (oulun parhaimpia lastuttajia) että esp lle ei pysty tekeen mitään kun tiedustelin että miten sen vois kytkeä pois talveksi tiguaaniin

Kyllä ainakin golf 6 4motionista saa ohjelmallisesti esp pois. Tuli ajettua viime keväänä jonkin verran sellaisella.

JiiKanerva
-
Viestit: 41
Liittynyt: 12.3.2006 21:36

ViestiKirjoittaja JiiKanerva » 3.9.2009 1:27

(oulun parhaimpia lastuttajia)

Valinnanvaraa siis on, Sorry offtopic.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 3.9.2009 8:41

Olen aivan varma, että on ainakin muutama muukin vag EDC17 ilman dpf:ää, kuten aiemmin mainittu..

maketap
-
Viestit: 9
Liittynyt: 2.6.2009 23:53

ViestiKirjoittaja maketap » 4.9.2009 2:41

Valinnanvaraa siis on, Sorry offtopic.

??

maketap
-
Viestit: 9
Liittynyt: 2.6.2009 23:53

ViestiKirjoittaja maketap » 4.9.2009 2:46

OT
no kysytäämpä sitten näin voisko joku mulle tehdä tuon esp.n poiston/ei niin herkäksi?,tietenki korvausta vastaan

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 4.9.2009 9:22

tietokone luulee tietävänsä

Valitettavan usein se silti on oikeassa..

Ei sillä, leikkiessä noi on syvältä ja leikkiähän tahtoo liukkaalla ajaminen kokoajan olla..

nokian neule
-
Viestit: 148
Liittynyt: 23.7.2003 8:17

ViestiKirjoittaja nokian neule » 4.9.2009 9:57

Eikö siinä Tiguanissa ole sitä ESP -nappia? Tai jos on, niin mitä se sitten tekee, kun haluatte vielä ohjelmallisen poiston?

dera
-
Viestit: 8
Liittynyt: 1.9.2009 8:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja dera » 4.9.2009 10:22

maketap: kyllä voi.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 4.9.2009 10:30

Juu no makuasiahan se oli koirankin mielestä.

Oletkos koittanut mitä tiquaani sanoo kun painat napista sen esp:n pois ja satku lasissa koitat syöttää mutkaan sitä autoa.

Ainakin omakohtaisissa kokemuksissa on muistikuva siitä kun ralliauton testipätkällä ajelin tiquanilla viime kevättalvesta oranssi liukasteluvalo palaen kojetaulussa ihan rauhakseltaan tarkistellen tietä ennen ekaa vetoa kilpurilla.

Tuli mutka ja vielä oli kaikki ihan hyvin.. Auto menee nelipyörää jolloin alkaa jokin itsekseen painelemaan jarrua eri fillareihin ja auto luisuu johonkin muualle kuin se oli menossa. Sitten pomppaa peuranperä tielle ja arvatkaan tietääkö se esp, minne sitä autoa halutaankaan nyt viedä?

Normi tilanteessa ja normi kuskilla on tietysti parempi, että tuo on päällä.

Vetoluistonesto, pelkällä jarrulla(ei konetehon alennusta) on toki ihan hyödyllinen ominaisuus mitä tuleekin hyödyntää.

maketap
-
Viestit: 9
Liittynyt: 2.6.2009 23:53

ViestiKirjoittaja maketap » 4.9.2009 14:10

OT
maketap: kyllä voi.
kerro lisää yv: llä tai tänne.

Eikö siinä Tiguanissa ole sitä ESP -nappia? Tai jos on, niin mitä se sitten tekee, kun haluatte vielä ohjelmallisen poiston?

onhan siinä se nappi mutta kuten tunnettua se ei poista kun luistoneston toiminnasta

mersussa oli vielä herkemp matalissa nopeuksissai tuo esp mutta yllättävän hyvin pysty 100+ vauhdissa vetään kahvaa, oli aika harvinaista että esp puuttu peliin tuossa vauhdissa paitsi sillon kun teit pienenki virheen.
pelkäämpä että tuolla tiguaanilla ei pääse nauttimaan tuommosista luisuista ku on neliveto ja liian vähän tehoja.

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 4.9.2009 16:32

Eikö siinä Tiguanissa ole sitä ESP -nappia? Tai jos on, niin mitä se sitten tekee, kun haluatte vielä ohjelmallisen poiston?

onhan siinä se nappi mutta kuten tunnettua se ei poista kun luistoneston toiminnasta



:O Kyllä meillä vaan 5 kolffissa lähtee koo systeemi pois päältä siitä napista, ABS kylläkin jää.

Eli meni jäällä ihan niinkun ite halus tossa viimetalvena :P Tiguanissa on sitte jo ajateltu että ei se kuljettaja sitä osaa ajaa :D

Valhalla
-
Viestit: 14
Liittynyt: 28.4.2009 12:07

ViestiKirjoittaja Valhalla » 4.9.2009 19:34

Tiguanissa lähtee luistonesto pois napista, muttei ajonvakautus... ...vaikkakin pitäs pohjassa maailman tappiin.

Pieneen sladiin sen saa ennen kuin alkaa rutina ja pauke...

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 4.9.2009 21:03

No voi perse. Siinä se on taas ollu insinööri niin maan perusteellisen viisas. Tekee autosta lähes hupiajoon kelpaamattoman :O

ei ole insinööri ajatellu että joku haluiais ajaa ihan ite :D

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 5.9.2009 2:02

Pösössäkin ESPin saa pois päältä että pääsee leikkimään. Viiteenkymppiin asti. Sitten se pamahtaa päälle eikä auta vaikka kuinka yrittäisi leikkiä käsijarrulla :D Hyviä keksintöjä, mutta toteutus ontuu jos sitä ei saa halutessaan pois päältä.

JTM
-
Viestit: 83
Liittynyt: 15.2.2005 10:08

ViestiKirjoittaja JTM » 10.9.2009 13:03

kaverille kerrottiin, jottei kannata tota 170hv pataa ollenkaan viritellä, materiaali vahvuuksien takia !

tämä tietoa tuli suomalaisesta turbopajasta !

eli siis onko näin, jotta 140hv kestää toista ahdinta yms, mutta 170hv jos meinaa ahdinta vaihtaa ja tehoja ottaa n. 240hv, niin rikki särki koko paska : = (

ei ihan heti uskoisi, että vw olisi markkinoille laittanut konetta joka ei pientä osien vaihtoa kestäisi.. ymmärtäisin, jos tehoja ruvettaisiin tuplaamaan...
käyttäjästä on moni juttu kiinni, mutta ettei kone kestäisi, tuntuu oudolta.

JTM
-
Viestit: 83
Liittynyt: 15.2.2005 10:08

ViestiKirjoittaja JTM » 10.9.2009 13:04

tämähän tarkoittaisi siis sitä, että esim Audi TT, Skoda RS, vw GTD ovat kaikki jo viritetty sietokykynsä äärirajoille ...

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 11.9.2009 9:30

Ainakin 170hp mallin ahtimen koneistusvarat on niin ja näin, ehkäpä asia on siten ymmärretty väärin. Konehan kyllä varmaan sietää voimaa, mutta minkäs teet ahtimelle, jonne et saa järkevästi isompia osia sisälle.

JTM
-
Viestit: 83
Liittynyt: 15.2.2005 10:08

ViestiKirjoittaja JTM » 11.9.2009 14:06

juu, tämä oli tosiaan kuultua, joten en tiedä koko tarinaa..

hieman sitä itsekkin ihmettelin, joten oli pakko laittaa tänne kyselyä aiheeseen liittyen, jotta
joku viisaampi vastaisi.

eli siis tämä käytännössä tarkoittaisi pakosarjan ja turbon vaihtoa...
silloinhan taitaa olla vaan taivas rajana ; )
onkohan noista DSG-vaihteistoista kokemusta noilla tommosilla +240 tehoilla ?
tai kestääkö siis vääntöä jotain 450nm huoletta ?

JTM
-
Viestit: 83
Liittynyt: 15.2.2005 10:08

ViestiKirjoittaja JTM » 11.9.2009 14:08

se piti vielä kysyä, jotta jokos on suuttimista tietoa, mihin asti riittää ?

ahdin ja pakosarja vaihtamalla ja uudella ohjelmalla jos pääsee 240 tuntumaan, niin
kuulostaa aikas makosalta paketilta.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 11.9.2009 20:10

Eikös ne GTI Magazinessa ottanu siitä Avengerista tuolla 140hv 2.0 tdi koneella ja 170hv ahtimella ja Karalan ohjelmalla jonku 235hv ? Ja tuossahan on ahdin ja pakosarja yhtä puuta.

JTM
-
Viestit: 83
Liittynyt: 15.2.2005 10:08

ViestiKirjoittaja JTM » 11.9.2009 20:52

eikös avenkeeri ollu vielä pumppedusse, eli pumppusuutinkone, jossa siis myös eri ahtimetkin ...

noissa 140hv alkupään pumppukoneissahan oli sitä virivaraa toisella ahtimella ja ohjelmalla justis sinne 230-240 tehoihin.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 11.9.2009 22:30

Kyllähän se on CRDI, eli common rail. Ei oo VAG ikinä tehnyt 2.0 TDI:tä pumpparina, ainoastaan Common Railina.

DjLeca
-
Viestit: 417
Liittynyt: 23.7.2003 18:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja DjLeca » 11.9.2009 22:45

Ei oo VAG ikinä tehnyt 2.0 TDI:tä pumpparina, ainoastaan Common Railina.


No nythän lipsahti aimo annos tietoa.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 12.9.2009 2:07

ryslerilläkin on crd nimellä volskin 2.0tdi:tä... ihan pumppareita =)

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 12.9.2009 10:55

Juu kyllä nyt sleepperillä tuli pieni lipsahdus ;)

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 13.9.2009 1:07

railit tuli vasta hetki sitten joten kyllähän kaikki alkupään 2.0tdi on pumppareita. bkd näistä se tunnetuin

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 13.9.2009 18:09

Ai, no eihän sitä aina voi olla oikeessa =)

Mizka
-
Viestit: 102
Liittynyt: 13.7.2005 13:40

ViestiKirjoittaja Mizka » 14.9.2009 22:18

^ 6G ESP:n saa pois ohjelmalla, tarkempaa tietoa ei valitettavasti ole että miten, mutta tästä oli juttua Nokian rengastestaajien kanssa uuden HKPL-seiskan testien aikaan. LTR:n kanssa samoilla linjoilla tämän nykyautoilun ylivarjelu-politiikan kanssa, kyllä kuljettajan on voitava päättää ajaako autoa sähkö- vai harmaa-aivo.

eemeli2
-
Viestit: 5
Liittynyt: 19.10.2009 13:00

ViestiKirjoittaja eemeli2 » 21.12.2009 20:37

Nostetaas vanhaa juttua, kiinnostais tuoda saksan maalta -06 uudempi passatti 125 kw common reil. elikkäs mitäs tehoja dera ja LTR ovat koneesta ottaneet ??
DPF.llä vai ilman?

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 5.1.2010 9:38

Keskustelusta jää jotenkin käsitys, että ainakin tällä hetkellä jos haluaa 2.0tdi:ttän piristää kohtuulisesti/huomattavasti niin olisi tuo 103kw pumpparina parempi vaihtoehto? Eli onko noihin 125kw malleihin vielä uskominen? Kait niihinkin jotain tulee lisää aikanaan, mutta oncommonraileista miten nyt tullut faktaa potentiaalin suhteen? Tai kestävyyden?

eemeli2
-
Viestit: 5
Liittynyt: 19.10.2009 13:00

ViestiKirjoittaja eemeli2 » 6.1.2010 19:59

odettelen lähinnä deran vastausta ,mutta taitaa vierailla foorumilla harvoin. puska radion kautta kuultuna hänellä olisi kokemusta??cr koneesta

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 6.1.2010 22:37

Voisi kuvitella, että -06 170hv passatti olisi edelleen pumppari?

DPF vai ilman on lähinnä makuasia. Sen kanssa ei mitään +150kw potkuja kannata lähteä haaveilemaan, puhumattakaan sitten 200kw:n rikkomisesta.

Cr-koneessa on potentiaalia jopa kilpailukäyttöä silmälläpitäen, mutta ainakin itse joudun vielä pari kuukautta odottelemaan sopivien suuttimien valmistumista.

Jurmu
-
Viestit: 43
Liittynyt: 15.5.2004 17:59

Re: 170hv COMMONRAIL 2.0 tehonlisäys luokkaan 240-250hv ?

ViestiKirjoittaja Jurmu » 21.10.2016 13:47

Nostetaanpas vanhaa keskustelua. Varmasti tästäkin aiheesta on jo enemmän kokemuksia kertynyt.

Itselläni on -09 3C passatti 170hp commonraililla, ja olen miettinyt jos jossain vaiheessa hommaisin siihen uuden softan. Jossain näin mainostettavan 204hp 420nm softaa. Miten on, Kannattaako operaatio varsinkaan jos jättää DPF:n suolestamatta? DPF ei ole vielä näyttänyt tukkeutumisen merkkejä. Kilsoja alkaa olemaan 220tkm.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa