T5Lämpömittarin seilailu
Valvoja: ffp jäsenet
T5Lämpömittarin seilailu
Rupesi T5:ssa (130hp) hieman kovemman moottoritieajon (turbon karstanpoltto) jälkeen lämpömittari vaeltamaan 70-90 asteen väliä. Oma arvaus olisi että lämpötila-anturi meni sököksi. Mistähän päin tuota anturia voisi ruveta etsimään, vai onko ylipäätään itse vaihdettavissa oleva palikka, vai onko jotain muuta kentis hajonnut? Vinkkejä ja arvauksia otetaan kiitollisuudella vastaan.
Niinpä niin on kuulema puolen päivän homma tuon vaihtaminen, jälleen kerran keula purkuun. Käyttääkö muuten moottorin ohjauseletroniikka tuota samaa anturia tiedon lähteenä. Vagcatin kuvien perusteella tuolla voisi olla eri anturit mittarille ja eletroniikalle. Toistaiseksi ainkaan ei ole tullut vikakoodeja.
No niin nyt on viimein osia vaihdatettu. Lämpötila-anturi on näköjään ainakin vanhemmissa T5:ssa yksipiirinen, eli sama viesti mittarille ja ECU:lle. Anturin vaihdon jälkeen selvisi sitten ettei kone jaksa pitää lämpöjä ajossa kuin 70 hujakoilla. Eli siis termari vaihtoon, oli termarin kumitiiviste hajonnut ja ollut venttiilin välissä pitäen se koko ajan auki.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa