2.0 tdi DSG kokemuksia käytöstä
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 362
- Liittynyt: 21.9.2003 13:17
2.0 tdi DSG kokemuksia käytöstä
Olen ostamassa kyseisellä tekniikalla olevan touranin , niin onkos kellään tullut eteen ongelmia kyseisen tekniikan kanssa ? ja jos niin minkälaisia ja missä vaiheessa?Onko kytkin yhtä heikko automaatissa kuin normaalissa polkuauto versiossa? eli massat lähtee irti?
Liekö sitten ominaisuus vai vika: Auto (Octavia 2,0 tdi dsg) jolla on ikää n. 2 vuotta ja kilometrejä takana n. 30 tuhatta lähtee paikaltaan kuin norsu makuulta. Aika ärsyttävä piirre. Lisäksi tuo dsg ei ole parhaimmillaan ns. nurkkapyörityksessä tai vaikkapa ruuhkassa ajamisessa. Varsin nykivää menoa. Kokeile näitä juttuja koeajolla.
Samanlainen auto ja (3v/90tkm) aikalailla päinvastaiset kokemukset.
Lähtee vikkelästi paikalta ja Kehätien ruuhkassa mitä miellyttävin.
Toiminta ei ole muuttunut käyttöiän aikana.
Joissakin versioissa kaksoismassat ovat antautuneet ja niitä mennyt takaisinkutsuissa.
Huhujen mukaan kestävät noin 140tkm. Viritystä ei laatikko kestä (jo rajoitettu vääntö).
Lähtee vikkelästi paikalta ja Kehätien ruuhkassa mitä miellyttävin.
Toiminta ei ole muuttunut käyttöiän aikana.
Joissakin versioissa kaksoismassat ovat antautuneet ja niitä mennyt takaisinkutsuissa.
Huhujen mukaan kestävät noin 140tkm. Viritystä ei laatikko kestä (jo rajoitettu vääntö).
Pitää hieman kommentoida tuota viritys puolta. Laatikko kestää virittämistä, mutta väännönrajoittimiin (muistaakseni 285Nm) ei kannata koskea alle 2500rpm. Sen jälkeen niitä voi nostaa maltillisesti (285Nm->415Nm). Näillä väännöillä saadaan tehoa yli 200hv joka on jo ihan mukavasti perheautolle.
Omassa Octaviassa muokattu ahdin ja ohjelma -> laatikko toimii erittäin sivistyneesti. Tarvittaessa eteneminen myös ripeää.
Omassa Octaviassa muokattu ahdin ja ohjelma -> laatikko toimii erittäin sivistyneesti. Tarvittaessa eteneminen myös ripeää.
Hyvin toimii ainakin -07 touran tuolla 140hp dieselillä ja dsg:llä, vähän viilattunakin=182hp ja 400nm. Askikin on kestänyt tuon ihan hyvin.
Mikään kulutusihme tuo ei ole, mutta 1669kg ja tomaatti sekä huono ilmanvastuskerroin edesauttavat kuluttamisjuhlaa myös. Parin kymmenen tuhannen matkalla n. 6.2l mitattuna tankkauksista.
Mikään kulutusihme tuo ei ole, mutta 1669kg ja tomaatti sekä huono ilmanvastuskerroin edesauttavat kuluttamisjuhlaa myös. Parin kymmenen tuhannen matkalla n. 6.2l mitattuna tankkauksista.
Ocu II, 2,0tdi+dsg yhdistelmällä ollut kuukauden verran ja mukavahan tuo laatikko on, ei hypi tai muutakaan kun sillä oppii ajamaan, "keppimiehellä" meni ehkä päivä kaasun käytön opettelemiseen ettei tuu kenguru lähtöjä.
Keppiversioon nähdeen helvetin paljon korkeampi kulutus josta olen ollut yllättynyt. Keskikulutus pyörii melkein 6L/100km kun kepillä mentiin litran vähemmällä.
Kaikinpuolin mukava paketti, kestosta ei osaa sanoa kun tuolla ajettu nyt 15tkm.
Keppiversioon nähdeen helvetin paljon korkeampi kulutus josta olen ollut yllättynyt. Keskikulutus pyörii melkein 6L/100km kun kepillä mentiin litran vähemmällä.
Kaikinpuolin mukava paketti, kestosta ei osaa sanoa kun tuolla ajettu nyt 15tkm.
350 tkm ajettu vanha 3c taksi passatti 2 litraisella TDI llä. Itte ajanu noin 40tkm. Hyvin pelaa, mitä nyt se vauhtipyörä joskus kylmällä moottorilla kolisee. Lämpimänä tämä ominaisuus katoaa, toimintaan se ei kuitenkaan vaikuta mitään. Ei ole kuin positiivisia kokemuksia DSG laatikosta. Työmaan (lue Itella OYJ) kahdessa caddyssa DSG ja vanhempaan vaihdettu vauhtipyörä takuuna noin 30 tuhannessa. Sen jälkeen ei onkelmaa. Tällä hetkellä sen mittarissa 95tkm, jonka voi kertoa kolmella että vastaa normi ajoa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 55 vierailijaa