T4 hankintalistalla, mutta millä dieselillä ?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

T4 hankintalistalla, mutta millä dieselillä ?

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 21.5.2009 10:56

Millä dieselkoneella ko. laitos kannattaisi hankkia ? Imudieselit ei ainakaan edes ajatuksena säväytä yhtään ja TDI:nä ei taida saada kuin 2.5 vajaapyttystä ? Tuo vajaapyttynen kyllä kuulostaa parhaimmalta, mutta ei ole yhtään kokemusta ko. autosta millään koneella varustettuna... Nettiautossa on yksi mielenkiintonen 2.5TDi jolla ajettu 420tkm, onko järkevä ostos vai ei ?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 21.5.2009 10:59

no ainakin se 102hv kun siinä on jo kestävämpi laatikko.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 21.5.2009 11:00

Eikös tuo 102hv ole juurikin 2.5TDI ? Vai onko T4:sta jollain muullakin 102hv koneella ?

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 21.5.2009 11:42

ACV on 102 hv, ja on luja kone. Parhailla ajettu toista miljoonaa, 700 tkm on kevyttä.
Hihnat kun pitää kunnossa ja korjauttaa mahdolliset öljyvuodot, niin vähällä vaivalla kulkee. Ja jos konevammaisen auton saa halvalla, Volkkarilta löytyy vaihtokoneet tarjouksessa.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 21.5.2009 11:57

2,5TDI / 102hv voi lämpimästi suositella, 370tkm ajettu ja hyvin kukkuu. Mun mielestä nuo 4syl. mallit on enemmänkin niitä vajaapyttyisiä kuin tuo 5-mukinen.
Tietenkin TDI olis vielä kivempi mut samalla myös harvinaisempi

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 21.5.2009 12:58

Ok =) Tuossa nyt pari kolmekin vaihtoehtoa joilla ajettu 354tkm, 420tkm ja 571tkm. Tuo eniten ajettu kiinnostaa eniten, se kun on kuvien perusteella erittäin hyvässä kunnossa ja siinä on muitakin kiinnostavia asioita jo tehty. Mutta nuo kilometrit hiukan mietityttää, ettei sitten oston jälkeen parin viikon päästä mene jotain särki ja pahasti, tai mistäs näistä tietää. Ei kai noissa -96 vm. autoissa ole käytetty longlife öljynvaihtoväliä ? Mietin tässä samalla että mitenköhän mahtaa käydä jos ostan tuollaisen 571tkm ajetun Portterin ja laitan siihen lastun ?

azibi
-
Viestit: 173
Liittynyt: 18.5.2007 9:24

ViestiKirjoittaja azibi » 22.5.2009 12:18

Ensimmäiset longlaiffit tuli porttereihin muistaakseni -01, eli tuskin noin vanhassa on käytetty longlife-öljyjä.. Kytkimestä kuuluvat kolinat kannattaa kuulostella ennen ostoa, se kaksoismassakykä kun tuppaa oleen aika arvokas uusittava! Alipainepumput noissa kans usein kolkuttaa ja syytää öljyä mäelle, mutta se ei ole niin kallis korjata kuin kytkin. Kyllä puol miljoonaa veivattuun 2,5tdi portteriin uskaltaa lastun tuupata jos tekniikka vaan muuten on kunnossa..! Ja automaattiinhan ei sitten missään tapauksessa kannata sortua jos ongelmia ei halua määräänsä enempää!!

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 22.5.2009 16:43

Automaatti ei ole vaihtoehto :)

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 22.5.2009 21:59

Minulla on ollut -97 -01 ja nyt 2002 2.5 tdi 102 hv väliltä 300-600 tkm ja viimeinen viritetty ajettu nyt 465 tkm. Kaksi on Lonlifella ollut taksissa ja minä vaihdan synteettiset 15 tkm välein.Ei syö öljyä , laitettavaa on ollut etupallonivelet ,rt päät ja jarrut .Kaksi pyöränlaakeria.Siis aivan normaalia kulutusosaa.
Asia on silleen,että Volkkarissa on vikoja ,mutta köyhän ei kannata muuta ostaa .
Vuotuinen arvonaleneminen on pientä .Ja sinkkikori on hyvä kestämään.

mrjj
-
Viestit: 308
Liittynyt: 15.7.2006 0:25

ViestiKirjoittaja mrjj » 25.5.2009 12:00

iman muuta 2.5TDI on viimeisen päälle huippukone tuohon autoon.
Pääse ripsakkaan ajeleen vaikka olisi lastiakin.
Itsellä automaattina, mutta manuaalina varmaan vielä vikkelämpi.
Ja on taloudellinenkin....

snowman
-
Viestit: 257
Liittynyt: 25.7.2003 15:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja snowman » 27.5.2009 15:51

Itsellä liki 250tkm mittarissa ja hyvin kulkee :)
Aika helpolla saa portteriin mukavuuskerrointa kun saa tehoa lisää. Ja muista sleepperi että ei niitä vajaavetosia ;)

150hp mallissa taitaa olla vähän järempää osaa jo vakiona kytkimessä ja onko siinä ne paksummat vakaajatkin?
Itse en eroja ihan tarkkaan tiedä.

Oma auto muuttui kuin uudeksi kun etupäähän vaihdettiin raidetangon päät sekä ylä- ja alapallot, sekä vakaajan puslat tuli vaihdettu pari kuukautta sitten. Kyllä kelpaa ajella toiset 250tkm :)

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 27.5.2009 18:21

Muita olekaan koskaan ollut kuin vajaavetosia :D Katsotaan nyt miten käy, oli hieman tarkoitus ostaa isäukon kanssa moinen kimppaan mutta ei nyt ainakaan tällä hetkellä olla käyty edes katsomassa yhtään laitetta. Hieman isän rahat kiinni talon kunnostuksessa ja itsellä ei niin ole rahaa :P


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa