T4 hankintalistalla, mutta millä dieselillä ?
Valvoja: ffp jäsenet
T4 hankintalistalla, mutta millä dieselillä ?
Millä dieselkoneella ko. laitos kannattaisi hankkia ? Imudieselit ei ainakaan edes ajatuksena säväytä yhtään ja TDI:nä ei taida saada kuin 2.5 vajaapyttystä ? Tuo vajaapyttynen kyllä kuulostaa parhaimmalta, mutta ei ole yhtään kokemusta ko. autosta millään koneella varustettuna... Nettiautossa on yksi mielenkiintonen 2.5TDi jolla ajettu 420tkm, onko järkevä ostos vai ei ?
Ok =) Tuossa nyt pari kolmekin vaihtoehtoa joilla ajettu 354tkm, 420tkm ja 571tkm. Tuo eniten ajettu kiinnostaa eniten, se kun on kuvien perusteella erittäin hyvässä kunnossa ja siinä on muitakin kiinnostavia asioita jo tehty. Mutta nuo kilometrit hiukan mietityttää, ettei sitten oston jälkeen parin viikon päästä mene jotain särki ja pahasti, tai mistäs näistä tietää. Ei kai noissa -96 vm. autoissa ole käytetty longlife öljynvaihtoväliä ? Mietin tässä samalla että mitenköhän mahtaa käydä jos ostan tuollaisen 571tkm ajetun Portterin ja laitan siihen lastun ?
Ensimmäiset longlaiffit tuli porttereihin muistaakseni -01, eli tuskin noin vanhassa on käytetty longlife-öljyjä.. Kytkimestä kuuluvat kolinat kannattaa kuulostella ennen ostoa, se kaksoismassakykä kun tuppaa oleen aika arvokas uusittava! Alipainepumput noissa kans usein kolkuttaa ja syytää öljyä mäelle, mutta se ei ole niin kallis korjata kuin kytkin. Kyllä puol miljoonaa veivattuun 2,5tdi portteriin uskaltaa lastun tuupata jos tekniikka vaan muuten on kunnossa..! Ja automaattiinhan ei sitten missään tapauksessa kannata sortua jos ongelmia ei halua määräänsä enempää!!
Minulla on ollut -97 -01 ja nyt 2002 2.5 tdi 102 hv väliltä 300-600 tkm ja viimeinen viritetty ajettu nyt 465 tkm. Kaksi on Lonlifella ollut taksissa ja minä vaihdan synteettiset 15 tkm välein.Ei syö öljyä , laitettavaa on ollut etupallonivelet ,rt päät ja jarrut .Kaksi pyöränlaakeria.Siis aivan normaalia kulutusosaa.
Asia on silleen,että Volkkarissa on vikoja ,mutta köyhän ei kannata muuta ostaa .
Vuotuinen arvonaleneminen on pientä .Ja sinkkikori on hyvä kestämään.
Asia on silleen,että Volkkarissa on vikoja ,mutta köyhän ei kannata muuta ostaa .
Vuotuinen arvonaleneminen on pientä .Ja sinkkikori on hyvä kestämään.
Itsellä liki 250tkm mittarissa ja hyvin kulkee :)
Aika helpolla saa portteriin mukavuuskerrointa kun saa tehoa lisää. Ja muista sleepperi että ei niitä vajaavetosia ;)
150hp mallissa taitaa olla vähän järempää osaa jo vakiona kytkimessä ja onko siinä ne paksummat vakaajatkin?
Itse en eroja ihan tarkkaan tiedä.
Oma auto muuttui kuin uudeksi kun etupäähän vaihdettiin raidetangon päät sekä ylä- ja alapallot, sekä vakaajan puslat tuli vaihdettu pari kuukautta sitten. Kyllä kelpaa ajella toiset 250tkm :)
Aika helpolla saa portteriin mukavuuskerrointa kun saa tehoa lisää. Ja muista sleepperi että ei niitä vajaavetosia ;)
150hp mallissa taitaa olla vähän järempää osaa jo vakiona kytkimessä ja onko siinä ne paksummat vakaajatkin?
Itse en eroja ihan tarkkaan tiedä.
Oma auto muuttui kuin uudeksi kun etupäähän vaihdettiin raidetangon päät sekä ylä- ja alapallot, sekä vakaajan puslat tuli vaihdettu pari kuukautta sitten. Kyllä kelpaa ajella toiset 250tkm :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa