Touranin Webastosta

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

JPKT
-
Viestit: 10
Liittynyt: 16.4.2007 11:17

Touranin Webastosta

ViestiKirjoittaja JPKT » 16.2.2009 12:06

Tiedän, että Ultimate VW:n puolella aiheesta on oma ketju, mutta puupäänä en osaa vääntää keskustelua riittävän rautalankamuotoon ymmärtääkseni asiaa. Siksi nöyrimmin kiitän vastauksista jo etukäteen!

Tilanne on siis seuraava: Toin viikonloppuna Ruotsista 2004 rekisteröidyn Touranin, jossa on dieselkäyttöinen lisälämmitin, todennäköisesti Webasto. Laite lähtee käyntiin kylmäkäynnistyksen yhteydessä ja pysyy päällä ainakin nurkka-ajossa enemmän tai vähemmän koko ajan. Mitään katkaisijaa tms. kytkintä en ole auton sisältä tai ajotietokoneelta löytänyt, eli kysessä on todellakin vain perus lisälämmitin.

Sitten kysymykset:

1. Miten laite osaa käynnistyä ja pysäyttää itsensä? Onko jossain joku lämpötila-anturi ja rele, jotka ohjaavat toimintaa?
2. Lämmittääkö laite vain kabiinia, vai myös moottoria?
3. Viitaten edelliseen, kannattaako minun asennuttaa autoon sähkötoiminen lohkolämmitin lisäksi, jotta kylmästartit eivät kuluttaisi konetta turhaan? (Lueskelin kyllä myös jälkiasenteisista kellosarjoista, mutta tämä projekti ei omalla kohdallani hintasyistä houkuttele)

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 16.2.2009 12:21

1)Taisi toimia ihan moottorin lämpötila-anturin perusteella. Ainakin se lämmitin, tai sen ohjausyksikkö on kytketty CAN-väylään, joten luulisi sen sitä kautta saavan moottorin lämpötilatiedon ilman omaa anturia.

3)Kyseessä on ihan 'vesiwebasto' eli lämmittää jäähdytysnestettä.

3)Kannattaa toki asentaa moottorilämmitin ellei kellosarjaan ole varaa.

only4pro
-
Viestit: 1400
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 17.2.2009 18:21

Se kellosarja pitää olla mallilltaan täydennyssarja, koska noissa ne webastot jotka ei löydy kelloa valmiina eikä ajotietokoneesta niin niissä ei ole vesipumppua.

Eli se täydennyssarja sisältää vesipumpun ja johtosarjan + joku kello minkä valitsee

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 17.2.2009 19:24

Ei ainakaan merkkiliikkeessä uuteen autoon (3C Passat, Touran, Caddy) varustelun yhteydessä mahdollisesti suoritettavan kellosarjan asennuksessa mitään vesipumppua asenneta.

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 17.2.2009 20:05

venturessa onkin v-pumppu itessään jo ei tartte kuin c-kitin niin se on siinä.
tullu muutama laitettua töissä.

mrjj
-
Viestit: 308
Liittynyt: 15.7.2006 0:25

ViestiKirjoittaja mrjj » 18.2.2009 10:45

Käytä aika-ajoin auto lämmityskaudella lämpöiseksi vähintään puoltuntia tai jotain että se webasto saa höristä ja palaa kunnolla.
kun ajat pätkää,siirrät autoa tms niin paina ECON niin ei lähde webasto päälle (eikä ilmastointi kesällä)

Ultimatevw oli ne lämpötilarajat joilla tuo webaston ohjaus pelaa. oisko ollut +5ast about se raja.
Ei lähde jos opiskelikavalo palaa eli polttoaine vähissä

Lisäsatsi ebaysta tai marmoroitiskiltä kehiin niin saa kaukosäätimellä ja/tai kellolla esiajastuksen.
Muuten ihan täys webasto eli lämmittää ja kierrättää jäähdytinnesteen myös sisälle.

Lohkari ei taida näihin kiisseleihin ollakaan vaan öljypohjan säteilylämmitin. Se vaatii pitemmän ajan ja on tärkeää ajaa auto kuumaksi kun on käyttänyt moista, muuten kerää kondenssivettä öljyn sekaan. On nähty jäätynyt öljypumpunsihtikin pätkäajon seurauksena.

markoala
-
Viestit: 11
Liittynyt: 28.4.2010 21:24

ViestiKirjoittaja markoala » 4.10.2010 19:22

Auto on Touran 2.0 tdi 2008 climatronicilla ja siinä ei ole econ nappia. Saako jollain napilla ohjattua lämmitintä että automaattikäynnistys ei ole päällä? Tai vaihtoehtoisesti saako automaattikäynnistyksen pois wagcomilla?

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 15.10.2010 22:20

Siis 3C Passat ei tarvitse tuota pumppukittiä?

Pelkkä kellosatsi riittäisi mukamas? Tai esim T91?

peeki
-
Viestit: 1311
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 15.10.2010 22:41


Matti H.
ffp jäsen
Viestit: 56
Liittynyt: 1.9.2009 20:23

ViestiKirjoittaja Matti H. » 15.10.2010 22:51

3C passatissa oleva TT-V lämmitin on varustettu jo vesipumpulla.Kellosarjassa tulee mukana kello,johtosrj + ipcu rele.Kellolta vedetään johto lämmittimeen , ilmastoinnin paneelin taakse ,vähän maata ja plussaa. tämän jälkeen Webaston ohjainlaite päivitetään jotta se ymmärtää kello ohjausta.Ohjainlaitteen päivittäminen vaatii donglen joka tulee sarjan mukana, kotikonstein päivitys ei onnistu, ellei omaa tarvittavia webasto mokkuloita.

peeki
-
Viestit: 1311
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 15.10.2010 22:59

Yksi dongle ylimääräisenä, juuri laitoin myyntiosioon... Uuden/uudenkarhean tt-v:n metsästys omalta osalta jatkuu pitäisi löytyä tuollainen 071T loppuinen; uutta en raaski merkkiliikkeestä ostaa ja käytetystä ei paljoa viitsi maksaa...

Matti H.
ffp jäsen
Viestit: 56
Liittynyt: 1.9.2009 20:23

ViestiKirjoittaja Matti H. » 15.10.2010 23:11

Henkilökohtaisesti odottaisin vielä hetken Webaston hankinnan/päivityksen kanssa , sillä Webasto on tuonut markkinoille TT-evo mallin joka on TT-V:n kokoinen mutta toimii eri tavalla. Jos Skodaan joudutaan vaihtamaan TT-V takuuna tilalle tulee TT-evo ja uusi p-a pumppu. Joten en usko että menee montaa hetkeä niin VW tiskiltäkin saa tuota uutta päivitys pakettia.

peeki
-
Viestit: 1311
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 15.10.2010 23:46

Tuo evo oli vissiin aika hintava kuitenkin? Miten asennus; meneekö suoraan lukuunottamatta p-a pumpun päivitystä? Toimii can-väyläisissä ihan bolt-on vai pitääkö siihenkin oma kello ja softa, nehän on tunnetusti kalliita nekin..?

-Hege-
-
Viestit: 147
Liittynyt: 29.3.2010 13:13

ViestiKirjoittaja -Hege- » 15.1.2011 15:33

Itelläkin meni 3c passatista orkkiswebasto,liekin syttymistä valittaa.Korjausarvio 700-800e uutta osaa tulisi jonkun verran,ei purkamatta tiedä mitä kaikkea.Ajattelin itsekkin uutta C mallin lämmitintä asennuttaa autoon.Miten jälkiasennettu pelaa autossa,eli can väylään tuskin laitetta asennetaan,vaan ihan omaksi yksikökseen.Herjaako auto vikaa mikäki lämppärin asentaa,koska jännitehäviötä ainakin tulee kun lämmitintä käyttää?Onko joku asennellu orkkislämppärin tilalle uutta touraniin tai passattiin,kertokaa ihmeessä hyviä tarinoita toimivuuden suhteen.

peeki
-
Viestit: 1311
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 15.1.2011 22:07

Uusi orkkiswebastokaan ei ole tuon hintainen saati sitten saksan ebaysta ostettuna.. muistaakseni omaan Touraniin hinta suomessa jotain 500 luokkaa, ei merkkiliikkestä...

Jos sulla on webaston orkkiskoodi niin hintatietoa saat tuolta: http://www.speed-autoteile.fi/index.php?p=hintahaku

-Hege-
-
Viestit: 147
Liittynyt: 29.3.2010 13:13

ViestiKirjoittaja -Hege- » 16.1.2011 17:05

Joo,tyyris korjaus on,mutta eihän ne siellä uutta tarjoa jos korjausta kysytään.Uusi "tehtaanorkkis" webasto olis 537,40e+alv. Tuolla koodilla antaa huolto käypäisen lämppärin koodin,en saa tuolta linkin takaa hintaa näkyville vaikka kuinka syötän.1K0 815 071 AD.
Tänään taas toimi lämppäri,viimeisiään vetelee joka tapauksessa...ei oikein luotto pelaa tuohon tämänhetkisessä kunnossa.Heh.

JTT
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 7.2.2011 10:05

ViestiKirjoittaja JTT » 7.2.2011 10:25

Mikä on viimeisin tieto webaston automaattikäynnistyksen poiskytkemiselle? Onko se mahdollista esim. ohjelmoida pois päältä? Kaksi vuotta vanhaan tdi-passattiin, jossa jälkiasennettu kellolaite, vaihdettiin takuuajan loppumetreillä uusi webasto, kun ei vanha pelannut huonostikkaan. Nyt huolettaa, että se kestää taas sen pari vuotta ja lasahtaa. Riittäisi, että kellolaitteesta käskyttää lämmitintä esilämmitykseen ja tarvittaessa ajon aikana.

mla
-
Viestit: 617
Liittynyt: 7.12.2003 21:23

ViestiKirjoittaja mla » 7.2.2011 16:25

JTT: Joku kirjoitteli moisen palvelun saaneensa merkkiliikkeestä, mutta aina kun itse sitä kysyn niin sanovat etteivät voi tehdä moista.

JTT
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 7.2.2011 10:05

ViestiKirjoittaja JTT » 7.2.2011 18:57

mla: Niin minullekin sanottiin merkkiliikkeessä. Täytyy kysellä asennusfirmoista, josko ne asialle jotain mahtaisivat.

-Hege-
-
Viestit: 147
Liittynyt: 29.3.2010 13:13

ViestiKirjoittaja -Hege- » 7.2.2011 21:02

Saisko silleen poiskytkettyä,että lämpötila-anturista ottaa johdon veke.Siis siitä anturista mitä webasto lukee,eikös se ole jossain etupuskurin luona?Vai onko ulkolämpötila anturi sama webastolle mikä näyttää mittaristoon ulkolämpötilan?Onko tietoa?

mla
-
Viestit: 617
Liittynyt: 7.12.2003 21:23

ViestiKirjoittaja mla » 7.2.2011 23:26

Käsittääkseni se on sama anturi jota moottori ja muu elektroniikka käyttää ulkolämpötilan määrittämiseen. Sen poistamisesta seuraa ongelmia - tai ainakin niin väittävät.

peeki
-
Viestit: 1311
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 14.2.2011 13:42

Nyt tarvittaisiin pikaista faktatietoa:

Mikä on se kanava lisälämmittimessä (siis puhutaan checkerillä tehtävästä toimenpiteestä) jossa määritellään lämmittääkö webasto moottori, sisätilaa vai molempia...

Ongelma on tämä:
Ennen webasto lämmitti koneen 90 asteiseksi ja sen jälkeen sisäpuhallin rupesi puhaltamaan lämmintä kabinettiin

Nyt sisäpuhallin lähtee samantien päälle eli yhtäaikaa kuin webasto ja tuntuu ettei moottorin lämpötila nouse vaikka webastoa huudattaa puoli tuntia+puoli tuntia... C-tec kiinni koko ajan eli ei akkukaan pitäsi tyhjä olla. Silti lupaa vain keväämmällä...

Jos joku muistaa kanavan mistä tuo asetus piti muuttaa niin tietoa tulemaan vaan.

Ajokki on Touran -06, 1.9TDI, ja webasto on äp2 eli se uudempi versio

Muistaakseni mukavuusboxista tuon sai määriteltyä tms...

Count
-
Viestit: 77
Liittynyt: 20.10.2006 20:05

ViestiKirjoittaja Count » 20.2.2011 20:11

Tämmöistä pukkaa. Aikansa kun yrittää käynnistää, menee lukkoon.
Syksyllä vielä pelitti mutta sitten hiipui. Hehku/sukka/tiiviste/muu rikki?
'

Sunday,20,February,2011,20:31:20:56766
VCDS Version: Release 10.6.3

Address 18: Aux. Heat Labels: None
Control Module Part Number: 1K0 815 007 BC
Component and/or Version: Standheizer 041 4303
Software Coding: 0001112
Work Shop Code: WSC 11400 205 57233
VCID: 66C8203F28E1
1 Fault Found:

01406 - No Flame
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 5
Mileage: 332651 km
Time Indication: 0

Freeze Frame:
Start
Temperature: 41.0°C
Temperature: 32.0°C
Voltage: 14.45 V

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 20.2.2011 20:55

Laita output test päälle. Ja hehkun kohdalla katso mistä ohm arvosta lähtee. Ei saa alkaa alle 0.3. Jos menee alle, niin hehku kannattaa tarkistaa. Samalla palopesä kannattaa putsata karstasta.

create
-
Viestit: 16
Liittynyt: 9.7.2008 22:31

ViestiKirjoittaja create » 25.12.2011 23:28

Millainen sarja uusikoriseen 2,0TDI Touraniin pitää laittaa, että saa webastolle kellon ja kaukosäätimen? Mistä saa ja mitä maksaa?

Saako webaston jotenkin pienessä ajossa kytkettyä pois toiminnasta?

-Hege-
-
Viestit: 147
Liittynyt: 29.3.2010 13:13

ViestiKirjoittaja -Hege- » 26.12.2011 11:39

Jos Econ- nappi löytyy paina se päälle.Ei käynnisty automaattisesti webasto.Kellosarjan ostin itse vw-liikkeestä,mutta asennutin toisella webasto asentajalla. Kellosarja oli siihen aikaan jotain 370 e.asennus 100 e. Passat 3c tosin autona,mutta samat kilkkeet tulee touraniin.

create
-
Viestit: 16
Liittynyt: 9.7.2008 22:31

ViestiKirjoittaja create » 26.12.2011 21:14

Eipä tuossa kyllä mitään econ nappia ole. http://www.autotribute.com/wp-content/u ... -radio.jpg


Ebayssä näkyy olevan kaukosäädinsarja 159e, mahtaakohan sitä kelloa saada näihin lisäksi?

edit: mahtaakohan tuohon tarvita vielä jonkun lisäsarjan, niin kuin vanhakoriseen?

mla
-
Viestit: 617
Liittynyt: 7.12.2003 21:23

ViestiKirjoittaja mla » 26.12.2011 22:39

Uudemmissa vuosimalleissa ei ole ECON toimintoa.

Kaikki jälkiasennettavat kaukosäätimet tarvitsevat sen kalliin lisäsarjan - vuosimalli ei vaikuta tuohon mitään. Korihan ei ole vaihtunut vielä mihinkään Touranissa, vaan pelkkiä faceliftejä siihen on tehty.

Danhagilla on väitteitä, että heidän GSM kaukosäätimen saisi juttelemaan suoraan tehtaan ajonaikaisen Webaston kanssa ja se mahdollistaisi esilämmittämisen. Danhagista löytyy lisätietoa haulla.

create
-
Viestit: 16
Liittynyt: 9.7.2008 22:31

ViestiKirjoittaja create » 27.12.2011 22:15

Tätä settiä katselin, mutta pitänee vissiin unohtaa... http://www.ebay.de/itm/VW-Webasto-Teles ... 2eb7ef71c9

Mitäs siihen tulee lisää, että saa toimimaan?

topgun
-
Viestit: 334
Liittynyt: 23.7.2003 15:42

ViestiKirjoittaja topgun » 27.12.2011 22:28

http://www.ebay.de/itm/DANHAG-GSM-Ferns ... 324wt_1141

Tuollaista ilmeisesti mla tarkoitit?

mla
-
Viestit: 617
Liittynyt: 7.12.2003 21:23

ViestiKirjoittaja mla » 27.12.2011 23:06

create: Tarvitset tuon lisäksi sen 400-600e johtosarjan jossa usein tyrkytetään kellokin mukana.

topgun: Tuo valmistaja mainostaa, että heidän laitteellaan saa ilman tuota johtosarjaa zuheizerin -> standheizungiksi eli ajonaikaisen lämmittimen esilämmittäväksi. Tuo 'johtosarja' joka maksaa sen 400-600e sisältää tuon päivityksen, mutta tässä ei sitä kuulemma pitäisi tarvita.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa