Tiptronic-ongelma LUVASSA PALKKIO!
Valvoja: ffp jäsenet
Tiptronic-ongelma LUVASSA PALKKIO!
Palkkio (50€) sille, joka kertoo mistä johtuu tiptronicissa ongelma, mikä on seuraavanlainen:
Vaihdevalitsin D-asennossa: D-ei valikoidu päälle, eli ei mustaannu ja 1-vaihde on ainoastaan käytössä.
N, R ja 2 -asento toimivat normaalisti
4 ja 3 -asennot laittavat laatikon vikatilaan, jolloin nelonen on sisässä.
Tippipuoli on myös pimeenä.
Vikakoodit luettu.
Asentotunnistin vaihdelaatikon kylkeen vaihdettu, eikä sekään muuttanut tilannetta. Merkkiliike ei osaa auttaa asiassa.
Auto on Passat 1.9TDi vm.2000 85kW
Vaihdevalitsin D-asennossa: D-ei valikoidu päälle, eli ei mustaannu ja 1-vaihde on ainoastaan käytössä.
N, R ja 2 -asento toimivat normaalisti
4 ja 3 -asennot laittavat laatikon vikatilaan, jolloin nelonen on sisässä.
Tippipuoli on myös pimeenä.
Vikakoodit luettu.
Asentotunnistin vaihdelaatikon kylkeen vaihdettu, eikä sekään muuttanut tilannetta. Merkkiliike ei osaa auttaa asiassa.
Auto on Passat 1.9TDi vm.2000 85kW
Viimeksi muokannut jannet^, 29.11.2008 13:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Millä ja missä katsottu vikakoodit? Ja varmasti automaatin puolelta.
Jos olisi sähköpuolen ohjausvikaa anturit yms. ne jättäis kyllä koodit.
Onko varma että kolmosella ja nelosella jää nelonen päälle.
Jotenkin vain äkkiä tuntuu menevän boxin suuntaan tai sen tuleviin sähköihin.
Jos laatikko luistais mekaanisesti liikaa tai solkut olisi rikki jäisi koodit.
Ihme että ei ollut koodeja jos vain itse boxi toimii niin kuin pitäisi.Katso nyt perinteisesti
apparin jalkatilaan ettei boxi ui vedessä.
Mistäpäin olet?Eikä tässä palkkiota kaivata kiitos vaan.
Missä tilanteessa tuli vika ja onko autolle tehty silloin jotain ihan mitä vain?
Jos olisi sähköpuolen ohjausvikaa anturit yms. ne jättäis kyllä koodit.
Onko varma että kolmosella ja nelosella jää nelonen päälle.
Jotenkin vain äkkiä tuntuu menevän boxin suuntaan tai sen tuleviin sähköihin.
Jos laatikko luistais mekaanisesti liikaa tai solkut olisi rikki jäisi koodit.
Ihme että ei ollut koodeja jos vain itse boxi toimii niin kuin pitäisi.Katso nyt perinteisesti
apparin jalkatilaan ettei boxi ui vedessä.
Mistäpäin olet?Eikä tässä palkkiota kaivata kiitos vaan.
Missä tilanteessa tuli vika ja onko autolle tehty silloin jotain ihan mitä vain?
Vikakoodit luettiin VAS 5051B Savonlinna, Savilahden auto
17978 P1570 035
Moottorinohjainlaite lukittu - Ajottainen vika
17087 P0703 035
Jarruvalokatkaisin F - Virtapiirissä sähkövika
17090 P0706 035
Ajoalueentunnistin F125 - Epäuskottava signaali
Eli 3, ja 4 asento loksauttaa laatikon vikatilaan, eli näytön värit invertoituvat. Olivat liikkeella kattoneet sinne apparin maton alle ja kuivalta oli vaikuttanut.
Ajoin n.100 km mielettömässä lumipyryssä ja laatikko toimi moitteetta. Seuraavana aamuna n. 5C pakkasta ja D ei kytkeytynyt päälle. Ajoin noin 2km ja sen jälkeen D-taas toimi melkein kokonaisen päivän. Iltapäivän jälkeen laatikko ei ole enää hetkellisestikään toiminut. Joensuun suunnilla auto, tosin remonttiin voin viedä kyllä ihan minne päin vain otetaan.
17978 P1570 035
Moottorinohjainlaite lukittu - Ajottainen vika
17087 P0703 035
Jarruvalokatkaisin F - Virtapiirissä sähkövika
17090 P0706 035
Ajoalueentunnistin F125 - Epäuskottava signaali
Eli 3, ja 4 asento loksauttaa laatikon vikatilaan, eli näytön värit invertoituvat. Olivat liikkeella kattoneet sinne apparin maton alle ja kuivalta oli vaikuttanut.
Ajoin n.100 km mielettömässä lumipyryssä ja laatikko toimi moitteetta. Seuraavana aamuna n. 5C pakkasta ja D ei kytkeytynyt päälle. Ajoin noin 2km ja sen jälkeen D-taas toimi melkein kokonaisen päivän. Iltapäivän jälkeen laatikko ei ole enää hetkellisestikään toiminut. Joensuun suunnilla auto, tosin remonttiin voin viedä kyllä ihan minne päin vain otetaan.
Viimeksi muokannut jannet^, 29.11.2008 15:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vaivautuiko ne katto mutalahessa miten tuo käyttäytyy ajossa vaan käyttikö vaan piuhanpäässä?
Viimeksi muokannut Putko, 29.11.2008 14:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Siihen vaihdettiin multi-function switch for automatic gearbox 01V 919 821 D (430€)
Kävi ajamassa sillä kiekan ja sanoi, että pystyy sillä ajamaan. Ei tarjonnut edes aikaa milloin voisivat tutkia. Tuossa äsken tutkin matonaluset ja kurkkasin boxiin sisälle, kuivalta näytti. Kaikki liittimet suihkuttelin kontakti sprayllä ohimennen. Huomasin, kun laittaa virrat päälle, kun keppi on asennossa D, niin D on valittuna n. 2 sek. ja sitten häviää valitsin jonnekin. Kuuluukohan normaalisti, kun kytkee virrat päälle, niin sellainen vähän niinkuin sähkön läpilyönnin ääni? On vaan joka kerta täsmälleen samankuuloinen. Samaan aikaan d, kytkeytyy pois valinnasta.
Kävi ajamassa sillä kiekan ja sanoi, että pystyy sillä ajamaan. Ei tarjonnut edes aikaa milloin voisivat tutkia. Tuossa äsken tutkin matonaluset ja kurkkasin boxiin sisälle, kuivalta näytti. Kaikki liittimet suihkuttelin kontakti sprayllä ohimennen. Huomasin, kun laittaa virrat päälle, kun keppi on asennossa D, niin D on valittuna n. 2 sek. ja sitten häviää valitsin jonnekin. Kuuluukohan normaalisti, kun kytkee virrat päälle, niin sellainen vähän niinkuin sähkön läpilyönnin ääni? On vaan joka kerta täsmälleen samankuuloinen. Samaan aikaan d, kytkeytyy pois valinnasta.
Onko laatikko öljyt vaihdettu milloin?
Jos on ,onko oikeet öljyt?
Duuni Audista meni väärien öljyjen takia joku solenoidi Tiptronikista paskaksi lootan sisältä.
Oireet kutakuinkin samat ja syynä väärät loota öljyt (sähkön johtavuus... yms juttu)
Toivon ettei sama. Hinta reteleille n.1200€ ja työtä sen verran että teutaroivat Laakkosella askin irti,
elikkäs kalliiksi tuli.
Jos on ,onko oikeet öljyt?
Duuni Audista meni väärien öljyjen takia joku solenoidi Tiptronikista paskaksi lootan sisältä.
Oireet kutakuinkin samat ja syynä väärät loota öljyt (sähkön johtavuus... yms juttu)
Toivon ettei sama. Hinta reteleille n.1200€ ja työtä sen verran että teutaroivat Laakkosella askin irti,
elikkäs kalliiksi tuli.
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... place.html
Onko noissa mitään samaa kuin sinulla (näkyy vaijerin toinen pää).
Onko noissa mitään samaa kuin sinulla (näkyy vaijerin toinen pää).
http://www.jc-mallozzi.com/audi/Transmission/5sp%2520Automatic%2520Transmission%252001V%2520OBD/
Sieltä lataat sen viimeisen dokun, siinä on hardwaren mittausohjeet. Niissä muissa on sitte softan testausohjeet yms.
Sieltä lataat sen viimeisen dokun, siinä on hardwaren mittausohjeet. Niissä muissa on sitte softan testausohjeet yms.
Kiitoksia.. Alkaa jo polttaa. Jotain tuosta testikohdasta 4 pitäisi päätellä (sivu 16).
9+6, 9+28 nastaan jännite n. 2,8V, kun keppi asennossa D, 4 ja 3, vaikka pitäisi olla akun jännite. Eli 6 ja 28 on GND, niin silloinhan nastaan 9 tulee liian alhainen jännite. Syöttöhän taitaa siihen tulla cruise control systemsistä. Mikäköhän voi jännitteen alentaa?
9+6, 9+28 nastaan jännite n. 2,8V, kun keppi asennossa D, 4 ja 3, vaikka pitäisi olla akun jännite. Eli 6 ja 28 on GND, niin silloinhan nastaan 9 tulee liian alhainen jännite. Syöttöhän taitaa siihen tulla cruise control systemsistä. Mikäköhän voi jännitteen alentaa?
Vois olla liitos huonona josta tuo jännitehäviö tulee.Tai yksi mitä joskus ollut niin johto on sisältä poikki ei näy ulospäin helposti.Nyt vaan kun ei ole kaavoja niin tässä
hieman hankala sanoa miten nuo kolmen vikakoodin aiheuttajat liittyvät toisiinsa.
Jos 6 ja 28 on maa niin mittaa niiden välinen resistanssi akulle ja runkoon.
hieman hankala sanoa miten nuo kolmen vikakoodin aiheuttajat liittyvät toisiinsa.
Jos 6 ja 28 on maa niin mittaa niiden välinen resistanssi akulle ja runkoon.
Muuttuuko tuo 2.8V jännite jos keppiä liikuttaa, ts. näkyykö pinnissä missään vaiheessa täyttä akkujännitettä?.
Siellä dokun sivulla 54 on tuon F125-n mittausohjeet, ja mainitaan että voi joutua säätämään kepin vaijeria tjsp. ellei ohmit ole kuten pitää. Nähtävästi sisältää vain 2kpl mikrokytkimiä tuo F125, löysin netistä jonkin kuvan jossa oli tollanen halkastuna.
Siellä dokun sivulla 54 on tuon F125-n mittausohjeet, ja mainitaan että voi joutua säätämään kepin vaijeria tjsp. ellei ohmit ole kuten pitää. Nähtävästi sisältää vain 2kpl mikrokytkimiä tuo F125, löysin netistä jonkin kuvan jossa oli tollanen halkastuna.
vika edelleen päällä
Auto kävi Laakkosella ja korjasivat siellä. Sininen johdin oli mennyt poikki.
tiptronic ongelma
Hei.
Apuja ja vinkkejä tarvittaisiin.
Muutaman kerran 5-lovinen tiptronic on automaatilla heittänyt ajossa vikatilaan. ESP-valo syttyy ja näytön valot mustuu. Vetää normaalisti, mutta ei vaihda vaihtetta D:llä. Vika tullut 3-5 vaihteilla. Vika poistuu kun sammutta ja lähtee uudestaan.
Apukuski lattioita kosteudelta en ole vielä tutkinut. Onko millainen homma aukaista kynnykset ja nostaa pohjamattoa? Autoa olen nyt muutaman kerran pessyt, oliskohan saanut kosteutta..
EDIT: tutkin akun ympäristön (en napannut sitä ylös kuitenkaan), ei kosteutta eikä roskiakaan juurikaan). Nostin hanttarin pohjamattoa ja paksua fyllinkiä hanskalokeron alta edestä pois ja käsikopelolla tutkiskelin, kuivaa on. Missä se ohjainboksi tarkalleen ottaen on?
Missä on jarruvalon katkaisija?
EDIT: Se on kai polkimen takana.
Ajettu 240 tkm, laatikon öljyillä nyt 50 tkm.
Huomenna vikakoodin lukuun.
EDIT: En menekään. Otin cruisen katkaisimesta pois päältä kun on sellainen fiilis että se vaikuttaa jotenkin. ;-) Enpä tiedä mistä moisen idean sain päähäni, mutta kokeilen kumminkin. Koodin lukuun jos vikaa tulee vielä.
Ideoita?
Mistä pääsee A/C kondenssiveden poiston tarkistamaan? Yllättävän vähän tiputtaa parkissa alle vettä, ei jää lammikkoa alle. Olisko tukossa...
Apuja ja vinkkejä tarvittaisiin.
Muutaman kerran 5-lovinen tiptronic on automaatilla heittänyt ajossa vikatilaan. ESP-valo syttyy ja näytön valot mustuu. Vetää normaalisti, mutta ei vaihda vaihtetta D:llä. Vika tullut 3-5 vaihteilla. Vika poistuu kun sammutta ja lähtee uudestaan.
Apukuski lattioita kosteudelta en ole vielä tutkinut. Onko millainen homma aukaista kynnykset ja nostaa pohjamattoa? Autoa olen nyt muutaman kerran pessyt, oliskohan saanut kosteutta..
EDIT: tutkin akun ympäristön (en napannut sitä ylös kuitenkaan), ei kosteutta eikä roskiakaan juurikaan). Nostin hanttarin pohjamattoa ja paksua fyllinkiä hanskalokeron alta edestä pois ja käsikopelolla tutkiskelin, kuivaa on. Missä se ohjainboksi tarkalleen ottaen on?
Missä on jarruvalon katkaisija?
EDIT: Se on kai polkimen takana.
Ajettu 240 tkm, laatikon öljyillä nyt 50 tkm.
Huomenna vikakoodin lukuun.
EDIT: En menekään. Otin cruisen katkaisimesta pois päältä kun on sellainen fiilis että se vaikuttaa jotenkin. ;-) Enpä tiedä mistä moisen idean sain päähäni, mutta kokeilen kumminkin. Koodin lukuun jos vikaa tulee vielä.
Ideoita?
Mistä pääsee A/C kondenssiveden poiston tarkistamaan? Yllättävän vähän tiputtaa parkissa alle vettä, ei jää lammikkoa alle. Olisko tukossa...
Kokemuksen syvää ääntä. :) - Huomannut vaan joskus sen, että sen vian etsintä kestää sen verran pitkään että ei ole mitään järkeä yrittää purkkavirityksiä yms montaa satkua kun uuden (tehdaskorjatun 12kk takuulla) lootan saa reilulla 1k5 hinnalla. - Ainakaan jos autoa tarvitsee.. eri sitten jos voi tutkia ja ropailla useamman viikonkin ihan rauhassa..
Mut tossa sun tapauksessa, vikakoodien luku auttanee ens alkuun vianhaussa, mansessakin lienee useampi harrastelija joka lukaisee vikakoodit pullakahvipalkalla. Olisit eilen poikennyt pyynikillä..
Mut tossa sun tapauksessa, vikakoodien luku auttanee ens alkuun vianhaussa, mansessakin lienee useampi harrastelija joka lukaisee vikakoodit pullakahvipalkalla. Olisit eilen poikennyt pyynikillä..
Laita tonne yleiselle puolelle joku topic asiasta, uskoisin että apuja löytyy.. Joskus moinen topic tais ollakin, katso haulla jos vielä löytyy...
http://hakala-yhtiot.com/ kannattaa käydä kanssa, soittele vaikka Hannulle ja kysele miten siellä onnais.. sano vaikka multa terkkuja:)
http://hakala-yhtiot.com/ kannattaa käydä kanssa, soittele vaikka Hannulle ja kysele miten siellä onnais.. sano vaikka multa terkkuja:)
Tuossa se vag-com auttajalista:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65 ... ght=vagcom
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65 ... ght=vagcom
Tuossa se vag-com auttajalista:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65 ... ght=vagcom
Jep, sen kautta tulossakin ystävällismielinen kaveri lukemaan koodia. Kiitosta kaikille ja toivottavasti ollaan viisaampia kohta koodien kera.
VAG-COM -topicissa on vikakoodit. Mitä sanoo?
EDIT: Koodien nollauksen jälkeen tuntuu auto ikään kuin liikkuvan liukkaammin. Enpä tiedä onko placeboa vai mitä, mutta katsellaan palautuuko tipin ongelmat. Öljyt taidan mennä vaihtamaan uudestaan vaikka 50 tkm sitten ne vaihdettiin. Nehän eivät sieltä kerralla pois tule.
EDIT: Koodien nollauksen jälkeen tuntuu auto ikään kuin liikkuvan liukkaammin. Enpä tiedä onko placeboa vai mitä, mutta katsellaan palautuuko tipin ongelmat. Öljyt taidan mennä vaihtamaan uudestaan vaikka 50 tkm sitten ne vaihdettiin. Nehän eivät sieltä kerralla pois tule.
Tänä aamuna taas heitti mystisesti mustiksi näytön ja vaihde jäi vitoselle. Ennen sitä välkäytti ESP-valoa ja sit heitti ilmeisesti varaohjelmalle. Mä en itte usko, että tossa laatikossa on mitään mekaanista ongelmaa, niin hienosti ja pehmeästi se vaihtelee. Tosiaan polttoaineen ja jäähdytysnesteen antureista oli vikakoodit, eräs korjaaja oli kaverille sanonut, että jos syötössä on häikkää/vikakoodia niin voi heittää laatikon varaohjelmalle. Pitää vaihtaa anturit kun ehtis.
Mikä osa voi heittää erroria ESP-valoon?
Mikä osa voi heittää erroria ESP-valoon?
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Eipä ollut Cruisessa vika, tekee välilä ilman cruiseakin vikatilan.
Tekeekö muilla sen, että jos meni valintakirjaimet mustiksi niin sytyttääkö ESP-valon? Tai toisin päin, että ESP-valo jostain syystä välähtää ja laatikko menee suojatilaan (mustat valinnat)?
Voiko ESP mitenkään haistella niin tarkasti, että väläyttää valoa jos renkaissa on ilman paineet mitä sattuu? Mulla toinen etukumi falskaa sen verran että nyt oli 1,2 bar kun muissa 2,3 bar. Voisiko ESP tuntea sen jotenkin pyörimisessä?
"Mielenkiintoinen" on vika. Tekee vikatilan välillä ja aina vaan silloin kun ajettu noin 1 minuutti. Kuumana ei tee sitä "koskaan". Tipin öljyn katsottu, aski täynnä öljyä. Tuli ylikin täyttöaukosta ,kuumana eilen katsottiin.
Täytyy varmaan vaihtaa ne anturit (jäähdytysnesteen lt-anturi ja polttoaineen lt-anturi) joista moottori antoi vikakoodit.
Ideaoita?
Tekeekö muilla sen, että jos meni valintakirjaimet mustiksi niin sytyttääkö ESP-valon? Tai toisin päin, että ESP-valo jostain syystä välähtää ja laatikko menee suojatilaan (mustat valinnat)?
Voiko ESP mitenkään haistella niin tarkasti, että väläyttää valoa jos renkaissa on ilman paineet mitä sattuu? Mulla toinen etukumi falskaa sen verran että nyt oli 1,2 bar kun muissa 2,3 bar. Voisiko ESP tuntea sen jotenkin pyörimisessä?
"Mielenkiintoinen" on vika. Tekee vikatilan välillä ja aina vaan silloin kun ajettu noin 1 minuutti. Kuumana ei tee sitä "koskaan". Tipin öljyn katsottu, aski täynnä öljyä. Tuli ylikin täyttöaukosta ,kuumana eilen katsottiin.
Täytyy varmaan vaihtaa ne anturit (jäähdytysnesteen lt-anturi ja polttoaineen lt-anturi) joista moottori antoi vikakoodit.
Ideaoita?
Toki rengaspaineet vaikuttaa..
Meikäläisen golf osaa ilmottaa painevajauksista kun asentaa 40 euron nappulan ;)
Toiminta perustuu juuri nopeuseroihin.
Vastaan nyt tähän uudestaan jollet sattunu vag-com topiikissa näkeen:
Meikäläisen golf osaa ilmottaa painevajauksista kun asentaa 40 euron nappulan ;)
Toiminta perustuu juuri nopeuseroihin.
Vastaan nyt tähän uudestaan jollet sattunu vag-com topiikissa näkeen:
Error message from ECU? Mikä sitten ikinä lieneekään...
Eli se käskee tarkistaa/korjaamaan moottorin vikakoodit...
Eihän sulla oo jotain evry patentteja siellä?
Jos ei niin...
Pistä nuo lämpöanturit vaihtoon, maksanee yhteensä joku 40€.
Kun moottorissa on ongelma, se säteilee kyllä muuallekkin.
edit:
http://wiki.ross-tech.com/index.php/18265/P1857/006231
Päivitellääs vähän.
Eli ei ole vika rengaspaineissakaan.
En vieläkään kiireiltäni ehtinyt hakemaan polttoaineen ja jähdytysnesteen lämpötila-antureita. Jokin anturivika se varmasti on, vika tulee lähes aina (siis silloin kun tulee) kun koneen lämpötilaviisari on 60-70 C välissä. Eikä koskaan tule uudestaan kuumana. Missä on kyseiset anturit? Ja mistä Tampereelta saa parhaiten laatuosia jos haluaa vaihdattaa anturit tutun korjaamolla?
Pitää seuraavaksi tarkastella alipaineletkutkin. Ja sekin tietty voi olla, että vika johtuu ahtopaineen nostoista (kone viileänä?).
Voiko vika olla jäähdytysnesteen anturissa jos kerran mittariston viisari pelaa hienosti, nököttää kuumana 90 asteessa vakaana.
Samaan aikaan on muuten hiukan kulutus noussut. Ennen pääsin 600 km kunnes tankin viisari oli puolessa välissä, nyt pääsi 530 km. Eroa kumminkin noin 10%.
Eli ei ole vika rengaspaineissakaan.
En vieläkään kiireiltäni ehtinyt hakemaan polttoaineen ja jähdytysnesteen lämpötila-antureita. Jokin anturivika se varmasti on, vika tulee lähes aina (siis silloin kun tulee) kun koneen lämpötilaviisari on 60-70 C välissä. Eikä koskaan tule uudestaan kuumana. Missä on kyseiset anturit? Ja mistä Tampereelta saa parhaiten laatuosia jos haluaa vaihdattaa anturit tutun korjaamolla?
Pitää seuraavaksi tarkastella alipaineletkutkin. Ja sekin tietty voi olla, että vika johtuu ahtopaineen nostoista (kone viileänä?).
Voiko vika olla jäähdytysnesteen anturissa jos kerran mittariston viisari pelaa hienosti, nököttää kuumana 90 asteessa vakaana.
Samaan aikaan on muuten hiukan kulutus noussut. Ennen pääsin 600 km kunnes tankin viisari oli puolessa välissä, nyt pääsi 530 km. Eroa kumminkin noin 10%.
Voiko vika olla jäähdytysnesteen anturissa jos kerran mittariston viisari pelaa hienosti, nököttää kuumana 90 asteessa vakaana.
1. Lämpöanturissa on kaksi piiriä, joista toinen voi olla hajalla - tässä tapauksessa tuo moottorin ohjauksen osasto.
2. Mittaristossa on "ohjelma" joka vakauttaa mittarin siten että oikeat lämmöt voi olla 70 - 110 (en muista tarkkaa skaalaa) astetta, mutta viisari särmästi 90.
Tämä siksi, kun TDI lämpenee talvella miten sattuu, niin huolto välttyy turhilta soitoilta ;)
Jos on climatronic niin voit sen näytöltä saada ilmi todellisen* moottorin lämpötilan.
ks. http://pics.tdiclub.com/data/517/Climat ... ostics.pdf
Kannattaa hakea ehdottomasti alkuperäinen anturi. LMS servicellä varmasti on niitä kaupan, tai sit laakkosen marmoritiski.
* Tai siis sen mitä lämpöanturi luulee sen olevan
Jos on climatronic niin voit sen näytöltä saada ilmi todellisen* moottorin lämpötilan.
ks. http://pics.tdiclub.com/data/517/Climat ... ostics.pdf
Kannattaa hakea ehdottomasti alkuperäinen anturi. LMS servicellä varmasti on niitä kaupan, tai sit laakkosen marmoritiski.
* Tai siis sen mitä lämpöanturi luulee sen olevan
Hyvä linkki, kiitti. Koitin heti eilen tuolla OBD:lla, mutta ei kanavassa 45 (motor temperature) näkynyt mitään järkeää lämpötilaa. Lukema oli "04" eikä yksikköä (C) kuten muissa lämpötilaa ilmoittavissa kohdissa.
error codeja taisi tulla temperature flap servo motor ja recirculation flap servo motor. Ilmeisesti climatronic osaa näyttää itsensä vikakoodit.
Lukema oli "04" eikä yksikköä (C) kuten muissa lämpötilaa ilmoittavissa kohdissa.
Kuten siel pdf:ssä lukee, kanavat voi vaihdella.
Mutta voi myös olla, että se yksikkö puuttuu siitä perästä kokonaan.
Vaihda lämpöanturi ja kato muuttuuko mitään.
Tämän mukaan taas moottorin lämpö näkys kanavalla 7, kolme vuotta aikaa kun olen viimeks leikkiny noiden kans...
e:
Ja tämän mukaan olis 23 - ota niistä ny selvää sit heh
e2: Ja olihan täälläkin näitä (kanava 51 vissiinkin):
http://ffp-motorsport.com/index.php?mid=2&pid=125
Ei se ainakaan kanava 7 ollut.
Passatworldin koodit oli ehkä mun autossa olevat.
4 Outside air temp - -E87- Calculated from -G89- and -G17- (?) Value Learned (meas block val 6.1)
5 Outside air temp - -G17- lower bumper sensor (?) Sensor (meas block val 6.3)
6 Outside air temp - -G89- air intake duct sensor (from engine?) Sensor (meas block val 6.2)
7 Outlet temp Floor sensor (-G192-) Sensor (meas block val 7.2)
8 Outlet temp Center sensor (-G191-) Sensor (meas block val 7.1)
23 Coolant temp in HVAC heater element (?) Sensor
24 Temp wanted in heater or car (?) Adjustable
Noi piti paikkaansa aika hyvin. Kun climan laittoi kunnolla pakkolämmittämään, niin 24:sen pyynti oli 67,5C ja 23 jotain siinä 56,0 C. Kun laitoin kunnon jäähyn päälle niin pyynti 24 oli 0,0 C ja 23 laski kohti sitä. Mut ei se nyt voi olla moottorinohjaukseen vaikuttava lämpötila, se on jokin lämpötila lämppärin kennon / hoyrystimen kennon yhteydessä.
Mun climassa taisi loppua kanavat 45:een.
EDIT: ei oo auto taas viikkoon kettuillutkaan... :-)
Passatworldin koodit oli ehkä mun autossa olevat.
4 Outside air temp - -E87- Calculated from -G89- and -G17- (?) Value Learned (meas block val 6.1)
5 Outside air temp - -G17- lower bumper sensor (?) Sensor (meas block val 6.3)
6 Outside air temp - -G89- air intake duct sensor (from engine?) Sensor (meas block val 6.2)
7 Outlet temp Floor sensor (-G192-) Sensor (meas block val 7.2)
8 Outlet temp Center sensor (-G191-) Sensor (meas block val 7.1)
23 Coolant temp in HVAC heater element (?) Sensor
24 Temp wanted in heater or car (?) Adjustable
Noi piti paikkaansa aika hyvin. Kun climan laittoi kunnolla pakkolämmittämään, niin 24:sen pyynti oli 67,5C ja 23 jotain siinä 56,0 C. Kun laitoin kunnon jäähyn päälle niin pyynti 24 oli 0,0 C ja 23 laski kohti sitä. Mut ei se nyt voi olla moottorinohjaukseen vaikuttava lämpötila, se on jokin lämpötila lämppärin kennon / hoyrystimen kennon yhteydessä.
Mun climassa taisi loppua kanavat 45:een.
EDIT: ei oo auto taas viikkoon kettuillutkaan... :-)
Kettuilu loppui kokonaan. Selitykseni asiaan on se, että joko moottorin tai polttoaineen lämpötila-anturi hajosi lopullisesti, ei anna enää virheilmoituksia välillä joten ei klikkaa ESP:tä eikä heitä laatikkoa vikatilaan. Tosin tehottomuutta tuntuu ja hieman noussutta kulutusta.
Tänään etsin lt-anturia koneesta. En heti löytänyt, missä se on ? Löytyi yksi anturi, mutta se oli polttoaineen saman näköinen anturi kuin ostamani jäähdytysnesteen anturi, mutta vain kahdella pinnillä liittimessä. Jäähdytysnesteessä on 4 pinninen anturi.
No, otin polttoaineen anturin irti ja laitoin paikoilleen. Se tiiviste kai muljahti hukkaan ja koeajolla reiluhkosti naftaa mäelle. Voi perse. Tankin mittarissa näki kun pinta laski. :-) Heitti auto sitten 2 kertaa ESP-valoa ja vikatilaan. Eli vikaa on ehkä polttoaineen anturissa(kin). Johdotkin oli myös hieman maailmaa nähneet. Kai nekin pitää kolvata uusiksi.
Eli missä kohtaa jäähdytysnesteen anturi on?
Tänään etsin lt-anturia koneesta. En heti löytänyt, missä se on ? Löytyi yksi anturi, mutta se oli polttoaineen saman näköinen anturi kuin ostamani jäähdytysnesteen anturi, mutta vain kahdella pinnillä liittimessä. Jäähdytysnesteessä on 4 pinninen anturi.
No, otin polttoaineen anturin irti ja laitoin paikoilleen. Se tiiviste kai muljahti hukkaan ja koeajolla reiluhkosti naftaa mäelle. Voi perse. Tankin mittarissa näki kun pinta laski. :-) Heitti auto sitten 2 kertaa ESP-valoa ja vikatilaan. Eli vikaa on ehkä polttoaineen anturissa(kin). Johdotkin oli myös hieman maailmaa nähneet. Kai nekin pitää kolvata uusiksi.
Eli missä kohtaa jäähdytysnesteen anturi on?
Kädet ristissä toivon, että asia selkisi. Vaihdoin polttoaineen lämpötila-anturin ja tutkin+hutkin sen johtoja. Aika kierästi mustan johdon muovikuoren _alla_ oli toinen sähköpiuha melkein irti-poikki-katki. Vikahan mulla meni niin, että vika joku aika sitten lakkasi kokonaan mutta auto tuntui hieman nuhaiselta. Uskon että piuha katkesi lopullisesti eikä antanut erroria jolloin kone ei mennyt vikatilaan.
Nyt piuha korjattu ja uusi anturi. Saa nähdä.
EDIT: aamulla ei ainakaan vikaillut enää.
Nyt piuha korjattu ja uusi anturi. Saa nähdä.
EDIT: aamulla ei ainakaan vikaillut enää.
Julistetaan tämä nyt ratkenneeksi.
Vika oli polttoaineen lämpötila-anturissa tai sen johdossa. Luultavasti johdossa joka oli melkein poikki. Hassua, että sellainen vika oireilee ensin ESP-valoon ja siitä heittää laatikon vikatilaan.
Pitääkö nyt muuten nollata vikakoodit vai tajuaako moottorinohjaus, että nyt on anturi kunnossa?
Vika oli polttoaineen lämpötila-anturissa tai sen johdossa. Luultavasti johdossa joka oli melkein poikki. Hassua, että sellainen vika oireilee ensin ESP-valoon ja siitä heittää laatikon vikatilaan.
Pitääkö nyt muuten nollata vikakoodit vai tajuaako moottorinohjaus, että nyt on anturi kunnossa?
Re: vika edelleen päällä
jannet^ kirjoitti:Auto kävi Laakkosella ja korjasivat siellä. Sininen johdin oli mennyt poikki.
Moi
Mistä paikasta oli johto poikki ku mulla sama vika
Kiitos
Aarne
Re: vika edelleen päällä
jannet^ kirjoitti:Auto kävi Laakkosella ja korjasivat siellä. Sininen johdin oli mennyt poikki.
Missä vika tarkemmin oli
Re: Tiptronic-ongelma LUVASSA PALKKIO!
JANNET^
Yksityisviesti:
Lähetä yksityisviesti
TILASTOT
Liittynyt:
28.11.2008 17:04
Viimeisin käynti:
11.12.2008 20:12
Viestejä yhteensä:
Ei taida ko herra olla vastaamassa...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa