g60 corradon lämpö anturit

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

g60 corradon lämpö anturit

ViestiKirjoittaja janneza » 25.9.2005 13:59

eli tarvitsisin kyseisen vehkeen jäähdytysnesteen sekä imuilman lämpöanturien vastusarvot eri lämpötiloissa tai edes valmistajan varaosanumerot jotta voisin etsiä tiedot netistä... kiitos jo etukäteen...

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 25.9.2005 14:00


janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 25.9.2005 14:04

tämä oli nopea tieto kiitos tästä täällä homma pelaa

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 25.9.2005 18:51

osaisko joku viel sanoa ton imuilman lämpöanturin arvoja tai ees sitte valmistajan varaosa numeroa ja tulkata ylläolevan linkin kuvaa se on mielestäni hivenen epätarkka...=)

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 25.9.2005 19:31

Ainakin Golfissa imusarjan anturi antaa samoja lukemia kuin jäähdytysnesteen anturi. Mikä tuossa kuvassa on epäselvää?

No tuossa on tulkattuna asteet - ohmit.
0 - 5...6kohm
5 - 4500
10 - 3750
15 - 3000
25 - 2000
30 - 1750
35 - 1500
40 - 1250
50 - 1000
60 - 600
70 - 425
...

Edit: Se kuva on epätarkka toleranssien takia :) Tuota listaamaani taulukkoakaan ei kannata ohmin tarkkuudella tuijottaa.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 26.9.2005 7:59

Niin ja siinä puolessa välissä se asteikko heittää sinne oikeaan sivuun, koska mennään alle 1000 ohm arvoihin ja niitä ei enää tuosta matalampien lämpöjen asteikosta kunnolla voisi lukea. Arvo ei tosiaan pomppaa 50 asteen kohdalla mihinkään. Jos se arvo on tuolla keltaisella alueella, niin menee "specsiin".

Koska koneelle syötetään enemmän kakkua kylmänä, niin periaatteessa tuota voisi "twiikata" laittamalla sarjavastuksen anturin johtoihin, koska silloin koneen säätöarvot olisi kylmemmällä ja saisi enemmän tavaraa. Kylmällä koneella parin sadan ohmin vastus ei vielä vaikuttaisi seoksiin nimeksikään, mutta kun kone lämpiäisi se saisi ehkä vähän paksumpaa seosta. Tuommoisen virityksen teko voisi tulla kyseeseen jos vaihtaa vaikka nokkaa ja seos hakisi laihalle...

esim. kone 100 asteinen -> alkuperäinen arvo on silloin 200 ohm, 200 ohm sarjavastuksella 400 ohm. -> ohjausyksikkö kuvittelisi arvon olevan 100 asteen sijasta n.72 astetta.

Homma tosin menee arpomiseksi jos ei ole lastun karttoja käytössä, mutta irto lambdalla voisi seosta mitata ja kokeilla, kukas kokeilee? Hommaan voisi tehdä tällä systeemillä vaikka säädön potikasta.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 26.9.2005 8:41

Epäilen että imulämpöanturi antaa samaa kaliiberia olevaa vastusta kuin vedenlämpö. Perustan tämän eiliseen mittaukseen josta sain +15asteen lämpötilassa 3kilo-ohmia.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 125 vierailijaa