Seat ibiza 1.8t vm 01
Valvoja: ffp jäsenet
Seat ibiza 1.8t vm 01
Ongelmana olisi moottorin liiallinen lämpeäminen, torquella seurannut seatin lämpöjä, nostaa nopeasti kyllä lämpöjä, mutta omasta mielestäni liian korkeaksi. Pyörii siinä 95-105 asteen välissä normaalissa ajossa. Ei herjaa mitään vikakoodeja, vedot tallessa, käynnistyy normaalisti, eikä muitakaan kansipahvi oireita. Ainoa mikä on niin vuotaa jäähdytinnestettä termostaatin kotelon kohdilta, voiko tämä aiheuttaa ongelman? Ilmaa järjestelmään? Missä lämpötilassa termostaatin kuuluisi aueta? Kun epäilyttää toimiiko termari oikein.
Re: Seat ibiza 1.8t vm 01
Ihan normaali lämmöt. 87 on alkuperäinen termari.
Mitään oireita ei kuitenkaan ole ?
Mitään oireita ei kuitenkaan ole ?
Re: Seat ibiza 1.8t vm 01
Normi lämmöt tuolle on kyllä, omassa meni aivan samoissa lukemissa ja kesähelteillä vielä kuumempanakin. Kannattaa katsoa, että sähkönen vesipumppu pelaa, auttaa jäähdyttämään turboa, moottorin sammuttamisen jälkeen. Jos sen haluaa vähän kylmempänä käymään, niin vaihtaa paremmat flektit ja tekee paremman tuulenohjaimen niille. Ibiza myös tuntui lämpeävän nopeammin, mitä esim. octavia rs tai golf gti.
Termarin kotelo kannattaa vaihtaa ensi tilassa, omassani se halkesi kesken matkan ja siitä tuli ylimääräistä päänvaivaa..
Termarin kotelo kannattaa vaihtaa ensi tilassa, omassani se halkesi kesken matkan ja siitä tuli ylimääräistä päänvaivaa..
Re: Seat ibiza 1.8t vm 01
Volkkarin ingenjöörit on suunnitelleet sen mittariston lämpöviisarin tarkoituksella näyttämään tasan 90 vaikka lämmöt seilais 75-105 asteen välillä. Vasta kun neula alkaa liikkumaan oikealle päin kannattaa huolestua.
Re: Seat ibiza 1.8t vm 01
Okei. Tuntui vaan kovilta nuo lämmöt kun kuitenkin oli ihan normiajoa pakkasessa. Uusi termari ja kotelo tossa jo oottelee asennusta. Meinasin että jos vetää ilmaa järjestelmään siitä termarikotelon vuotokohdasta ja siksi aiheuttaisi tuollaisia lämpöjä, ilmalukkoa tms johonkin. Voiko tuosta vuodosta päästä ilmaa järjestelmään?
Re: Seat ibiza 1.8t vm 01
Kyllähän 1.8T moottori ainakin esim. A4 B6 Audissa on herkkä vetämään ilmaa sisäänsä hyvin pienistä vuotopaikoista jotka ei pahemmin ulospäin edes vuoda, ilmavaivat ainakin tuossa Audissa käytännössä ilmenee usein ensiksi niin että ei puhalla lämmintä sisälle tyhjäkäyntikierroksilla.
En tiedä sitten miten paljon vaikutusta on eri automallien rakenneratkaisu eroilla siihen miten herkkiä noille ilmavaivoille ja niiden ilmenemisille ovat -paisuntasäiliön ja lämmityslaitteen korkeuserot vaikuttanevat.
Malleissa joissa sähköinen termostaatti lämpöä säädetään tälläisellä termostaatilla moottorin kuormituksen mukaan jolloin kevyellä kuormalla moottorin lämmöt ovat perinteisiin termostaatteihin verrattuna korkeammat.
En tiedä sitten miten paljon vaikutusta on eri automallien rakenneratkaisu eroilla siihen miten herkkiä noille ilmavaivoille ja niiden ilmenemisille ovat -paisuntasäiliön ja lämmityslaitteen korkeuserot vaikuttanevat.
Malleissa joissa sähköinen termostaatti lämpöä säädetään tälläisellä termostaatilla moottorin kuormituksen mukaan jolloin kevyellä kuormalla moottorin lämmöt ovat perinteisiin termostaatteihin verrattuna korkeammat.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa