Elikkäs.. taas laitetaan pystyyn tätä tuttua threadia. 1.8t superb -04 awt koneella temppuilee. Kabiiniin tuli bensan/palaneen käryä tyhjäkäynnillä ja paikansin vian huohotinletkuun joka oli aivan murusina. Autoon vaihdettiin kyseinen letku sekä venttiili siihen.
No, käry ongelma kabiinissa hävisi sillä, mutta sen jälkeen rupesi paineensäätöventtiili aka pannari suhisemaan, tässä välissä täytyy mainita että ainoa vikakoodi alusta alkaen ollut 17544 moottorivikavalosta. Vaihdoin eilen kyseisen venttiilin ja töihin tultuani pamahti näyttöön tyhjäkäynnillä taas tuo moottorivikavalo. Tyhjäkäynnillä on koneessa aivan järkyttävä imu tällä hetkellä kun nostaa öljytikkua ja/tai aukaisee öljykorkin ja suhina kuuluu lähinnä imusarjan sisältä tai jostain siitä lähettyviltä, en pysty paikantamaan kunnolla.
Maffi vaihdettu 140tkm kohdalla ja autolla ajettu nyt 280tkm, ei kyllä anna oireita tukkoisesta maffista ym. Mites tuo "suction jet pump" ja siihen liittyvät putket/venttiilit? Y-haara letkulle sain 058 133 784P v.osanumeron, mutta taitaa olla vanhentunut. 1.8t awt konkaria kaivataan..
1.8t paineet (huohotus/kampikammio ym.)
Valvoja: ffp jäsenet
Re: 1.8t paineet (huohotus/kampikammio ym.)
ootko vaihtanu sinne imusarjan alle t-haaraan se venttiilin?
https://www.google.fi/search?q=PCV+vent ... NrmKEeHeSM:
https://www.google.fi/search?q=PCV+vent ... dvSesUMiQM:
https://www.google.fi/search?q=PCV+vent ... NrmKEeHeSM:
https://www.google.fi/search?q=PCV+vent ... dvSesUMiQM:
Re: 1.8t paineet (huohotus/kampikammio ym.)
Toi kuullostaa sitä normaalilta 1.8t elämältä. Eli saat vaihtaa kaikki alipaine ja huohotusletkut ja niiden osat. Tuo on sen ikäinen auto että, kaikki niistä on vaihtokunnossa ja tukossa.
Mahdoton sanoa mikä yksittäinen niistä voisi olla nyt vian aiheuttaja, kun tuo toimii kokonaisuutena.
Maffi ei vaikuta tuohon huohotukseen ja alipaine puoleen, mutta toki rikkinäisenä voi aiheuttaa omat ongelmat.
Mahdoton sanoa mikä yksittäinen niistä voisi olla nyt vian aiheuttaja, kun tuo toimii kokonaisuutena.
Maffi ei vaikuta tuohon huohotukseen ja alipaine puoleen, mutta toki rikkinäisenä voi aiheuttaa omat ongelmat.
Re: 1.8t paineet (huohotus/kampikammio ym.)
Luotijuna kirjoitti:ootko vaihtanu sinne imusarjan alle t-haaraan se venttiilin?
https://www.google.fi/search?q=PCV+vent ... NrmKEeHeSM:
https://www.google.fi/search?q=PCV+vent ... dvSesUMiQM:
035 103 245 G tämä vaihdettu.
Taas alkoi käryämään kabiinissa.. jos huohotinletku meni halki niin kesti se 2 viikkoa, vaikka onhan noita vaihtoehtoj a muitakin. Mitäs tässä keksis? Pitäs varmaan vaihtaa kaikki osat kerralla (letku, pvc, sut jection, ym ym), alkaa kyllä olemaan meikäläisellä vaihtoehdot vähissä tän auton suhteen.
Re: 1.8t paineet (huohotus/kampikammio ym.)
Vaihdat kaikki kerralla, 14v vanhat letkut on oikeasti kaikki jo finaalissa. ja niitä on siellä liian monta metriä. netistä löytyy hyvin ohjeita uusimiseen tai poistamiseen.
Re: 1.8t paineet (huohotus/kampikammio ym.)
Itellä samaa vikaa passatissa. Huomasin että imusarjan alla lohkosta tuleva 90-mutka letku halki ja hönkii öljyä koneen kylkeen, käryää..
Onko kuinka iso homma vaihtaa nuo kaikki huohotusletkut ja saako valmiita "kittejä" jostain? Itellä ei ole nosturi mahdollisuutta.. Montakohan sataa € maksaa korjaamolla?
Onko kuinka iso homma vaihtaa nuo kaikki huohotusletkut ja saako valmiita "kittejä" jostain? Itellä ei ole nosturi mahdollisuutta.. Montakohan sataa € maksaa korjaamolla?
Re: 1.8t paineet (huohotus/kampikammio ym.)
Riippuu ostaako ebaysta kiinaletkut vai forgen letkuja, niin puhutaan jostain 50-200e osat.
Itse ostin metritavarana kotimaisesta kaupasta suorat letkut, muotoletkut ebaysta ja venttiilit marmorilta. Imusarjan kun ottaa pois, niin saa hyvin vaihdettua kaikki letkut, siitä päältä katsottuna ihan mahdonta nähdä niitä ja saada klemmareita auki. Nosturia ei tarvitse.
Itse kun tekee rauhassa ja miettii samalla miten ne purkaantuu, niin saa siihen 4h käytettyä
Itse ostin metritavarana kotimaisesta kaupasta suorat letkut, muotoletkut ebaysta ja venttiilit marmorilta. Imusarjan kun ottaa pois, niin saa hyvin vaihdettua kaikki letkut, siitä päältä katsottuna ihan mahdonta nähdä niitä ja saada klemmareita auki. Nosturia ei tarvitse.
Itse kun tekee rauhassa ja miettii samalla miten ne purkaantuu, niin saa siihen 4h käytettyä
Ei ole kyllä mitään hajua noista normi letkuista, että minkälaista pitää olla ja monta metriä? Aion ostaa kaikki osat kerralla, mutta nuo letkut mietityttää. Vaihtaminen kyllä onnistuu itse, pajalle en enää vie tästä samasta syystä ja alkaa kyllä olemaan pikkuhiljaa tuttu tuo konehuone.
Laihalle iskee todennäköisesti ainoastaan tyhjäkäynnillä, tulpat ei ole kuivat/valkoiset ym. Moottorivikavalokin lähti taas vaihteeksi näytöstä lämpimällä koneella kaupan pihalla.
Laihalle iskee todennäköisesti ainoastaan tyhjäkäynnillä, tulpat ei ole kuivat/valkoiset ym. Moottorivikavalokin lähti taas vaihteeksi näytöstä lämpimällä koneella kaupan pihalla.
Re: 1.8t paineet (huohotus/kampikammio ym.)
Tuolta vähän mallia millainen huohotin puoli on.
http://www.ttforum.co.uk/forum/viewtopi ... &t=1742514
Sitten on yhtä hienot vermeet alipainepuolella kun aiheuttaa vuotoja.
http://www.ttforum.co.uk/forum/viewtopi ... &t=1742514
Sitten on yhtä hienot vermeet alipainepuolella kun aiheuttaa vuotoja.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 55 vierailijaa