Pahoittelen huonoa otsikkoa, mutta olen ensikertalainen täällä ja olen nyt ostamassa itselleni
Golf IV 2001 1.4 koneella manuaalilla varustettua. Biltema ilmoittaa siitä seuraavan tiedon: Moottorin kooi AXP.
Mutta se mihin tarvin apua- on kone sillä on ajettu 180 000 ja mietin
- onko kone miten kestävä?
- huohotinongelmallinen? Olen niin paljon kauhutarinaa kuullut, mutta uskaltaako sellaisen ostaa? Miten se ilmenee jos jäätyy ja onko tuo miten herkkä jäätymään? Voiko sen jäätymisen ennaltaehkäistä miten?
Ajan työajoa arkisin 40km päivittäin ja lämmittäjännokkaan auto samoin iltasin auto on taloyhtiönpihalla lämmittäjässä.
Kaupunkiajoa harvemmin korkeintaain jotain 2-3km pyrähdyksen jonkun kaverin tai harrastuksen vuoksi.
- Mitä muita vikoja voi ilmetä em autoissa?
Golf vm 2001 IV 1.4 apupyyntö
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Golf vm 2001 IV 1.4 apupyyntö
Auton hankinnassa on kyllä itse tehtävä lopullinen päätös niiden asioiden pohjalta joista netissä kirjoitellaan. Jotkut ovat tyytyväisiä hankintaansa, toiset eivät. Viat ja niiden esiintymisen kirjoitusajankohta kannattaa huomioida, koska osa tyyppivioista on korjattu jo aikojen saatossa takuuseen. Yhtään vehjettä ei taida olla ilman "tyyppivikoja".
Hyvä referenssi on selata vaikka nettiauton myynti-ilmoja ja katsella kuinka paljon kyseistä autoa ko. tekniikalla myydään pikkuvikaisena "alle torihinnan" ja millä vioilla.
Päätöksen tekoa helpoittamaan:
viewtopic.php?f=4&t=117164
viewtopic.php?t=23980
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=664.0
https://www.autotie.fi/tyyppivika/Volkswagen/Golf
https://www.tyyppiviat.com/volkswagen-tyyppiviat/
https://www.nettiauto.com/volkswagen/go ... g_mdl=7581
https://murobbs.muropaketti.com/threads ... si.690094/
Laatikko on (voi olla) heikko lenkki, koodilla DUU. Toki omassa 2000 1.6 Borassani on DUU ja mittarissa 350 tkm ja veillä pelaa ongelmitta, tiedä sitten onko rempattu joskus. Tuo 180 tkm on kaiketi sellainen lukema, että ollaan tappirajalla, että kilahtaa jos on kilahtaakseen:
https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/aihe/t2013/
viewtopic.php?t=164888
Tyyppikilpi kertoo jos laatikko on DUU, ERT on ok
http://www.autowiki.fi/index.php/Luette ... arusteista
http://aijaa.com/ASHjAt
Lattiamatot kanatta katsoa, etteivät ole märkiä. Hermot voi mennä vuotokohtaa etsiessä/korjatessa. Jos ikkunat ovat huurussa tällä kelillä normaalia enemmän, niin matot ovat suurella todennäköisyydellä märät.
https://www.google.fi/search?ei=z8wnWte ... D-X7Z5Nv8s
viewtopic.php?t=95709
Ellei itsellä riitä taito selvittää ostettavan kuntoa, niin jollain autotohtorilla käynti voi maksaa itsensä takaisin. Älä maksa niistä vioista mitä itse osaat/voit/haluat korjata. Laita painoarvoa vialle, että haluatko tosiaankin maksaa sen korjaamisesta.
http://www.autotohtori.fi/
Pieni tsekkilista:
-katsastus voimassa
-viimeinen katsastusodistus (päästöarvojen arviointi)
-renkaiden kunto
-tiputtaako nesteitä (punainen tippa:vuotaa vettä)
-onko pikkuvikoja, mitä myyjä vähättelee
-verot ja omistajuus ok
https://rekkari.fi/?rekkari=XII-275&kuv ... euvolaji=1
https://asiointi.trafi.fi/henkiloasiakk ... verotiedot
-luotettava myyjä
-moottoritilan siisteys (öljy/vesivuotoja)
-onko kahdet sirulliset avaimet (toisten teettäminen väh 100€ ja vaatii auton viemisen paikan päälle)
-lähteeekö auto käymään molemmilla avaimilla (ota toinen avain irti avaimenperästä ja laita se virtalukosta riittävän kauas, laskee vaikka etupenkille)
-yleinen ajotuntuma
-renkaiden kuluminen epätasaisesti
-jos radio ei toimi, niin antennin vahvistin voi olla rikki, sitten on isompi jumppa:
https://www.youtube.com/watch?v=5k_d2zTiHp8
-kojelaudan merkkivalot pitää syttyä ja sammua käynnistettäessä
-jakohihna vaihdettu
-iän puolesta jäähdytin alkaa oleen "vaihtolistalla"
-testaa kaikkien hilavitkuttimien toiminta, pyyhkijät, vilkut, valot, tuuletin, keskuslukko,,,,,,
Hyvä referenssi on selata vaikka nettiauton myynti-ilmoja ja katsella kuinka paljon kyseistä autoa ko. tekniikalla myydään pikkuvikaisena "alle torihinnan" ja millä vioilla.
Päätöksen tekoa helpoittamaan:
viewtopic.php?f=4&t=117164
viewtopic.php?t=23980
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=664.0
https://www.autotie.fi/tyyppivika/Volkswagen/Golf
https://www.tyyppiviat.com/volkswagen-tyyppiviat/
https://www.nettiauto.com/volkswagen/go ... g_mdl=7581
https://murobbs.muropaketti.com/threads ... si.690094/
Laatikko on (voi olla) heikko lenkki, koodilla DUU. Toki omassa 2000 1.6 Borassani on DUU ja mittarissa 350 tkm ja veillä pelaa ongelmitta, tiedä sitten onko rempattu joskus. Tuo 180 tkm on kaiketi sellainen lukema, että ollaan tappirajalla, että kilahtaa jos on kilahtaakseen:
https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/aihe/t2013/
viewtopic.php?t=164888
Tyyppikilpi kertoo jos laatikko on DUU, ERT on ok
http://www.autowiki.fi/index.php/Luette ... arusteista
http://aijaa.com/ASHjAt
Lattiamatot kanatta katsoa, etteivät ole märkiä. Hermot voi mennä vuotokohtaa etsiessä/korjatessa. Jos ikkunat ovat huurussa tällä kelillä normaalia enemmän, niin matot ovat suurella todennäköisyydellä märät.
https://www.google.fi/search?ei=z8wnWte ... D-X7Z5Nv8s
viewtopic.php?t=95709
Ellei itsellä riitä taito selvittää ostettavan kuntoa, niin jollain autotohtorilla käynti voi maksaa itsensä takaisin. Älä maksa niistä vioista mitä itse osaat/voit/haluat korjata. Laita painoarvoa vialle, että haluatko tosiaankin maksaa sen korjaamisesta.
http://www.autotohtori.fi/
Pieni tsekkilista:
-katsastus voimassa
-viimeinen katsastusodistus (päästöarvojen arviointi)
-renkaiden kunto
-tiputtaako nesteitä (punainen tippa:vuotaa vettä)
-onko pikkuvikoja, mitä myyjä vähättelee
-verot ja omistajuus ok
https://rekkari.fi/?rekkari=XII-275&kuv ... euvolaji=1
https://asiointi.trafi.fi/henkiloasiakk ... verotiedot
-luotettava myyjä
-moottoritilan siisteys (öljy/vesivuotoja)
-onko kahdet sirulliset avaimet (toisten teettäminen väh 100€ ja vaatii auton viemisen paikan päälle)
-lähteeekö auto käymään molemmilla avaimilla (ota toinen avain irti avaimenperästä ja laita se virtalukosta riittävän kauas, laskee vaikka etupenkille)
-yleinen ajotuntuma
-renkaiden kuluminen epätasaisesti
-jos radio ei toimi, niin antennin vahvistin voi olla rikki, sitten on isompi jumppa:
https://www.youtube.com/watch?v=5k_d2zTiHp8
-kojelaudan merkkivalot pitää syttyä ja sammua käynnistettäessä
-jakohihna vaihdettu
-iän puolesta jäähdytin alkaa oleen "vaihtolistalla"
-testaa kaikkien hilavitkuttimien toiminta, pyyhkijät, vilkut, valot, tuuletin, keskuslukko,,,,,,
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa