DSG- kytkin..

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

RikuK
-
Viestit: 24
Liittynyt: 18.6.2016 21:40

DSG- kytkin..

ViestiKirjoittaja RikuK » 29.9.2017 16:00

Minä olen se onnellinen, joka on löytänyt helmen; Tsi/DSG yhdistelmä..
Yllättäen minulla on ollut siunaus, koska kilometrejä on kertynyt 117000 lähes "ongelmitta".
Nyt sitten syttyi kolme valoa kojetauluun;
punainen ympyrä suluissa, sisällä huutomerkki,
toinen keltainen "ABS",
ja kolmas kaltainen "auto liukastelee", kaiketi luistonesto..

Kävin Motonetin Motomaatilla, ja järjestelmän tarkistus löysi vian:
01130 "ABS-järjestelmää häiritty, ulkoinen häiriö"

Mitä?? En ole ajellut pellolla tms. Kuinka sitä voi häiritä ulkoa päin? Mikä tuo voisi olla?

Sitten löytyi DSG-vaihteistosta kaksi koodia:
P189A kytkin 1 toleranssi liian pieni.
P177C kytkin 2 toleranssin raja saavutettu.

Tietääkö kukaan, onko DSG-tuplakytkimen kummatkin kytkinlevy paketit tullut tiensä päähän,
eikö automaattivaihteiston kuulu kestää hyvinkin 250000-300000km?
Osaako kukaan kertoa mitä ihmettä tuolla lootassa oikein tapahtuu..??
Tuo Motomaatti Matti aprikoi, että nuo DSG-koodit ja kojelaudalla olevat varoitusvalot
voivat liittyä toisiinsa..
Tietääkö kukaan missä tampereen alueella kannattaa käydä VW korjaamolla? Laakkonen on minun kukkarolleni ihan liikaa..

Auttakaa te viisaammat.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

Re: DSG- kytkin..

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 29.9.2017 20:50

Kytkin on rikki juu, mutta suosittelen jotain parempaa vikakoodin lukua kuin motomaatti abs suhteen. Sulla on varmaan abs yksikkö rikki. Autoon saattaa olla kampanjapäivitys tuohon liittyen. Jos auto on tyyliin 08-10 vm..

Vika on ohjainlaitteen sähköpuolella, venttiilien tinaukset rikki. Suosittelen molempien vikojen takia visiittiä merkkiliikkeessä.

Valot ei liity toisiinsa

Ot: 117 000km on paljon tollaselle kytkimelle

RikuK
-
Viestit: 24
Liittynyt: 18.6.2016 21:40

Re: DSG- kytkin..

ViestiKirjoittaja RikuK » 29.9.2017 23:06

Kiitos vastauksesta!
Tarkoittaako tuo kampanjapäivitys jotakin sellaista että laskusta menisi osa volkkarin piikkiin, vai mitä tarkoitat?
Kyseinen Golf 6 on -09 Kyllä tuo auto pelaa ihan moitteettomasti mutta harmittaa
vain nuo varoitusvalot. Kai tuolla kuitenkin uskaltaa ajaa, ettei yht'äkkiä leviä tielle..?
Olisikohan kytkinlevyt menossa uusiksi? Vaihteet ja jarrut pelaa aivan kuin uutena.
Minkähän hintaluokan ongelmista me mahdetaan puhua?
Tiedätkö tampereella/pirkanmaalla mitään huokeaa (versus Laakkonen) merkkiliikettä?
Kiitos vielä vastauksesta!

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

Re: DSG- kytkin..

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 30.9.2017 9:12

Jos päivityksen jälkeen tulisi nuo viat niin ainakin vois mennä takuuseen, tässä tapauksessa en tiedä. Abs/esp ei sulla toimi.

Vaihteiston kytkimet on joo kuluneet loppuun joten vaativat kytkinpakan uusinnan, toki voit ajaa siihen asti kunnes tuntuu vikaa (tärinää,luistamista...)

RikuK
-
Viestit: 24
Liittynyt: 18.6.2016 21:40

Re: DSG- kytkin..

ViestiKirjoittaja RikuK » 30.9.2017 12:16

Kiitos selventävistä vastauksista, olo huojentui huomattavasti..
Vaikka diagnostiikka on nykypäivänä mennyt huikeasti eteenpäin, ei kotioloissa
voi paljoakaan itse tehdä.
Ennen sentään oli jonkinlainen haisu mistä kiikasti milloinkin. Vian etsinnässäkin oli sentäänjokin tolkku! Nyt lyödään piuha
jonnekin kojetaulun alle ja koodi kertoo "jotain"
Siten kaipaan entisiä aikoja.. Toki nykypäivänä on helpompaa, jos on ohjelmat ja on joku datanomi tahi muuten geekki..
Vien nuo Motomaatin paperit rantatielle tai Laakkoselle, ja toivoa parasta.

No, näillä mennään.. Kaipaisin vinkkiä suht' huokeasta VW-huollosta pirkanmaalla..
Kiitos sinulle!


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa