Vw Vento 1.8i (55kW), 1997 oli pesussa ja konepellin alle pääsi kunnolla (painepesurin suihku kasteli...) vettä, joten piuhat ja "kaikki" sai kosteutta, niin ei lähtenyt märkänä käyntiin... Startti pyöritti, mutta ei inahdustakaan... Kuivasin paineilmalla myös johtojen liittimien kohdat, mutta startti oudosti rääkyen pyöritti ja pyöritti, mutta ei startannut. Latasin akun, kun kymmenien starttausten jälkeen akku alkoi polvistua. Yön yli nukuttiin.
Seuraavana päivänä akku ladattuna samat käynnistysyritykset, mutta tuloksetta.
Iskikö jokin käynnistyksenesto tms. päälle ?? Sulakkeet näyttivät ehjiltä. Sitten otin purkin CRC 5-56:sta ja suihkutin moottoritilassa kaikkiin mahdollisiin sähköliittimiin ja uusi starttausyritys, niin kas kummaa, kun pytty pytyltä moottori lähti yrittämään käyntiin.
Parin uuden starttauksen jälkeen Vento lähti käyntiin... Mutta nyt jää palamaan valokytkimen vieressä (valokytkimen oven puolella oleva:) Airbagin varoitusvalo, punainen... Normaalisti aiemmin ko.valo sammui, kun moottori käynnistyi, mutta nyt jää päälle. Missä vika ?? Voiko ko. Airbagin (?) varoitusvalon jotenkin kuitata ? Esim. johtoja, hyppylankoja kytkemällä ? Neuvoja, ohjeita ?
Vw Vento 1.8i (55kW), 1997 Airbagin valo päällä
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: Vw Vento 1.8i (55kW), 1997 Airbagin valo päällä
Ajonesto antaa käynnistyä mutta sammuttaa noin sekunnin päästä.
Todennäköisesti siitä löytyy vikakoodi alhaisesta jännitteestä. Tarkastus ja nollaus OBD:n kautta.
Todennäköisesti siitä löytyy vikakoodi alhaisesta jännitteestä. Tarkastus ja nollaus OBD:n kautta.
Re: Vw Vento 1.8i (55kW), 1997 Airbagin valo päällä
Foorumilta löytyy VCDS avunantajien ketju, sieltä etsimään oman paikkakunnan velho.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa