Golf mk4 nykii, ajoittain tehoton
Valvoja: ffp jäsenet
Golf mk4 nykii, ajoittain tehoton
Eli jostain syystä vain 100tkm ajettu Golf on alkanut nykimään, moottoritiellä kierrokset saattaa laskea kokonaan hetkeksi ja ajoittain todella tehottoman oloinen.
Kyseessä on 2000-vuosimallia oleva Golf mk4, 1,4L koneella, manuaali jne.
Vikakoodit luin ja ilmoittaa tälläistä: "Throttle Position Actuator".
Tarkoittaa ilmeisesti kaasuläpän asentotunnistinta?
Täsmääkö oireet siihen että asentotunnistin on rikki,en noihin vikakoodeihin niin luota?
Jos vika on tuossa osassa, niin mistähän tuon osan saisi ostettua, motonetissä ei ainakaan näytä olevan saatavilla.
Kiitos paljon jo etukäteen!
Kyseessä on 2000-vuosimallia oleva Golf mk4, 1,4L koneella, manuaali jne.
Vikakoodit luin ja ilmoittaa tälläistä: "Throttle Position Actuator".
Tarkoittaa ilmeisesti kaasuläpän asentotunnistinta?
Täsmääkö oireet siihen että asentotunnistin on rikki,en noihin vikakoodeihin niin luota?
Jos vika on tuossa osassa, niin mistähän tuon osan saisi ostettua, motonetissä ei ainakaan näytä olevan saatavilla.
Kiitos paljon jo etukäteen!
Re: Golf mk4 nykii, ajoittain tehoton
Laita se vikakoodin numero, tuo teksti nyt voi olla ihan mitä vaan, suomennettuna voi vaikka leivänpaahdin olla rikki.
Osia saa ostettua marmoritiskiltä ja internetistä ja on niitä nyt muitakin paikkoja kuin motonet suomessa.
Kun kerran sait vikakoodit luettua, niin etsi sillä numerolla, ross-tech wiki on hyvä vag vikakoodeissa.
Osia saa ostettua marmoritiskiltä ja internetistä ja on niitä nyt muitakin paikkoja kuin motonet suomessa.
Kun kerran sait vikakoodit luettua, niin etsi sillä numerolla, ross-tech wiki on hyvä vag vikakoodeissa.
Re: Golf mk4 nykii, ajoittain tehoton
Joo eli vikakoodi on 00282.
Putsasin tuota kaasuläppää jo aiemmin ja siihen liittimiä tuloksetta.
Täytyy varmaan ostaa koko kaasuläppäkotelo, jos se sillä lähtisi toimimaan.
Putsasin tuota kaasuläppää jo aiemmin ja siihen liittimiä tuloksetta.
Täytyy varmaan ostaa koko kaasuläppäkotelo, jos se sillä lähtisi toimimaan.
Re: Golf mk4 nykii, ajoittain tehoton
Sopeutitko kaasuläpän testerillä puhdistuksen jälkeen?
Re: Golf mk4 nykii, ajoittain tehoton
Jos se on sellainen mötikkä mitä ajattelen, niin sehän on puristettu kasaan, eli ei kuuluisi avata, mutta sen saa auki pienellä väkivallalla ja tiivistemassalla kasaan, se on varmaan täynnä moottoriöljyä kun sen avaat, mutta vika varmaankin on siellä mekanismissä, rattaat hajoaa ja ne osat kiilaantuu sinne toisten rattaiden väliin.
Jostain taas menee se moottori rikki.
Muistaakseni saa toimimaan vielä hajonneilla rattaillakin, kun niitä kääntelee sopivaan asentoon.
Jostain taas menee se moottori rikki.
Muistaakseni saa toimimaan vielä hajonneilla rattaillakin, kun niitä kääntelee sopivaan asentoon.
Re: Golf mk4 nykii, ajoittain tehoton
En tosiaan sopeuttanut kaasuläppää puhdistuksen jälkeen.
Minkälainen homma se oikein on ja millaisen testerin se vaatii?
Yritin englanniksi lukea tuosta hommasta, mutta ei tuo kieli oikein suju tarpeeksi hyvin että ymmärtäisi riittävän hyvin...
Ilmeisesti se sopeutus pitää tehdä myös vaikka ostaa uuden kaasuläppäkotelon?
En taida viitsiä alkaa rikkomaan sitä vanhaa, kun tuskin tulee kuntoon kuitenkaan tai saa hyvää, kerta joutuu väkisin availemaan. Parempi ostaa vaan uusi suoraan, jos se kestäisi paremmin. Kokeilee nyt tiesti ensin tuota pelkkää sopeuttamista, kunhan selviää miten tapahtuu.
Minkälainen homma se oikein on ja millaisen testerin se vaatii?
Yritin englanniksi lukea tuosta hommasta, mutta ei tuo kieli oikein suju tarpeeksi hyvin että ymmärtäisi riittävän hyvin...
Ilmeisesti se sopeutus pitää tehdä myös vaikka ostaa uuden kaasuläppäkotelon?
En taida viitsiä alkaa rikkomaan sitä vanhaa, kun tuskin tulee kuntoon kuitenkaan tai saa hyvää, kerta joutuu väkisin availemaan. Parempi ostaa vaan uusi suoraan, jos se kestäisi paremmin. Kokeilee nyt tiesti ensin tuota pelkkää sopeuttamista, kunhan selviää miten tapahtuu.
Re: Golf mk4 nykii, ajoittain tehoton
VCDS:llä ainakin onnistuu. Englanniksi, lopussa myös video aiheesta: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... nment_(TBA)
En tiedä onnistuisiko jollain yleistesterilläkin kuten Bosch, Autocom jne. Ehkä?
Pitää tehdä sopeutus aina kaasuläpän vaihdon tai puhdistuksen jälkeen.
En tiedä onnistuisiko jollain yleistesterilläkin kuten Bosch, Autocom jne. Ehkä?
Pitää tehdä sopeutus aina kaasuläpän vaihdon tai puhdistuksen jälkeen.
Re: Golf mk4 nykii, ajoittain tehoton
Pitäs onnistuu melkein kaikilla testereillä esim bosch,autocom. Muutaman kympin paskoilla ei onnistu.
Re: Golf mk4 nykii, ajoittain tehoton
Selvä homma, kiitos paljon vastauksista!
Re: Golf mk4 nykii, ajoittain tehoton
Eli ostin nyt VAG COM piuhan ja yritin alkaa kaasuläpän sopeutusta tekemään.
Tälläinen piuha kyseessä:
http://kimsu.nettix.vilkas.fi/epages/shop71426.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/shop71426/Products/VAGCOM
Yrittänyt asentaa useita eri versioita tuosta VCDS ohjelmasta ja millään en saa yhdistettyä. Onko jokin tietty versio jolla toimii parhaiten?
Olen nyt kokeillut tuota VCDS 17.1 ja 1.2 sekä VAG-COM 409.1 versioita.
Millään niistä ei toimi, ilmoittaa vain: "Ross-Tech USB Interface Not Found. Interface: Not Found.
Ei toimi COM1,COM2,USB tai millään muullakaan vaihtoehdolla.
Laitehallintaan tietokoneelle ei myöskään tule mitään Ross-Tech tyyppisiä laitteita.
Onko teillä millä versiolla lähtenyt toimimaan?
Tälläinen piuha kyseessä:
http://kimsu.nettix.vilkas.fi/epages/shop71426.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/shop71426/Products/VAGCOM
Yrittänyt asentaa useita eri versioita tuosta VCDS ohjelmasta ja millään en saa yhdistettyä. Onko jokin tietty versio jolla toimii parhaiten?
Olen nyt kokeillut tuota VCDS 17.1 ja 1.2 sekä VAG-COM 409.1 versioita.
Millään niistä ei toimi, ilmoittaa vain: "Ross-Tech USB Interface Not Found. Interface: Not Found.
Ei toimi COM1,COM2,USB tai millään muullakaan vaihtoehdolla.
Laitehallintaan tietokoneelle ei myöskään tule mitään Ross-Tech tyyppisiä laitteita.
Onko teillä millä versiolla lähtenyt toimimaan?
Re: Golf mk4 nykii, ajoittain tehoton
Jos oot koittanut aitoja VCDS julkaisuja niin oot jo ehkä tuhonnut kaapelisi. Aito ohjelma ja piraatti kaapeli on semmoinen yhdistelmä mitä ei kannata testailla, tyhjentää kaapelista fläshin.
Heitä roskiin ja osta aito.
Heitä roskiin ja osta aito.
Re: Golf mk4 nykii, ajoittain tehoton
Tuossa ei nyt suoraan sanota että olisi piraattijohto (eikä sen mukana ilmeisesti tullut mitään romppua jossa olisi joku VCDS:n versio?)
Vaikuttaa sellaiselta kiinajohdolta jolle ross-tech "lupaa" toimivuuden lite-version kanssa, ja sen liten voi rekisteröidä 99 dollarilla ja edelleen käyttää tuota kloonikaapelia.
Poista kaikki muut VCDS versiot koneelta ja lataa tämä: http://www.ross-tech.com/vcds-lite/download/index.php
Näkyykö se johto laitehallinnassa kun kytket sen koneeseen? Pomppaako uusien ajurien etsintäikkuna?
Vaikuttaa sellaiselta kiinajohdolta jolle ross-tech "lupaa" toimivuuden lite-version kanssa, ja sen liten voi rekisteröidä 99 dollarilla ja edelleen käyttää tuota kloonikaapelia.
Poista kaikki muut VCDS versiot koneelta ja lataa tämä: http://www.ross-tech.com/vcds-lite/download/index.php
Näkyykö se johto laitehallinnassa kun kytket sen koneeseen? Pomppaako uusien ajurien etsintäikkuna?
Re: Golf mk4 nykii, ajoittain tehoton
Jultsu kirjoitti:Tuossa ei nyt suoraan sanota että olisi piraattijohto (eikä sen mukana ilmeisesti tullut mitään romppua jossa olisi joku VCDS:n versio?)
Vaikuttaa sellaiselta kiinajohdolta jolle ross-tech "lupaa" toimivuuden lite-version kanssa, ja sen liten voi rekisteröidä 99 dollarilla ja edelleen käyttää tuota kloonikaapelia.
Poista kaikki muut VCDS versiot koneelta ja lataa tämä: http://www.ross-tech.com/vcds-lite/download/index.php
Näkyykö se johto laitehallinnassa kun kytket sen koneeseen? Pomppaako uusien ajurien etsintäikkuna?
Joo eli kaapelin mukana tuli kyllä jokin levyke, mutta nykyisessä läppärissä kun ei ole dvd-asemaa ollenkaan. Sen takia latasin netistä ensin tuon 17.1 version ja kun se ei toiminut, niin sitten tuon 1.2 version.
Kokeilin ladata tuolta linkistä tuon ohjelman, mutta ei tosiaan näy kaapeli laitehallinnassa, eikä myöskään pomppaa uusien ajurien etsintäikkunaa.
Olisikohan tässä nyt käynyt niin, että tuo kaapeli meni rikki kun avasin väärällä ohjelmalla?
Mistä sen aidon kaapelin saisi ostettua järkevään hintaan?
Re: Golf mk4 nykii, ajoittain tehoton
Itse tuollaisen vastaavan kaapelin kanssa tappelin aika pitkään enkä saanut toimimaan koneessa jossa oli käyttiksenä vista, kun "älysin" kokeilla toisella koneella xp:n kera niin jo alkoi toimimaan. Ohjelmana vcds lite.
Ja ohjelma ei löydä kaapelia ellei ole kytketty autoon kiinni, ajurit kyllä asentui automaattisesti. Jotain porttiasetuksia muistaakseni jouduin koneessa järjestellä uusiksi että sain kaapelin sopivalle porttinumerolle.
Ihan tarkkaan en muista kun tuosta on aikaa jo +5vuotta...
Ja ohjelma ei löydä kaapelia ellei ole kytketty autoon kiinni, ajurit kyllä asentui automaattisesti. Jotain porttiasetuksia muistaakseni jouduin koneessa järjestellä uusiksi että sain kaapelin sopivalle porttinumerolle.
Ihan tarkkaan en muista kun tuosta on aikaa jo +5vuotta...
Re: Golf mk4 nykii, ajoittain tehoton
Aito johto kyllä tunnistuu ilman "kuormaa"kin, voisikohan piraatit sitten vaatia sen +12v obd:n kautta?
Re: Golf mk4 nykii, ajoittain tehoton
Täytyy vielä kokeilla eri läppärillä, jos se siitä vaikka johtuisi siitä.
Tuossa läppärissä on Windows 8.1, jolla kokeilin tuota piuhaa.
Tuossa läppärissä on Windows 8.1, jolla kokeilin tuota piuhaa.
Re: Golf mk4 nykii, ajoittain tehoton
Koita mieluummin johto autossa kiinni samalla koneella.
Re: Golf mk4 nykii, ajoittain tehoton
Jultsu kirjoitti:Koita mieluummin johto autossa kiinni samalla koneella.
Johto oli kyllä kiinni autossakin kun kokeilin, ei toiminut silti.
Re: Golf mk4 nykii, ajoittain tehoton
Ja autossa oli virta päällä, kuten vcds-liten ohjeissakin mainitaan?
Re: Golf mk4 nykii, ajoittain tehoton
pete73 kirjoitti:Ja autossa oli virta päällä, kuten vcds-liten ohjeissakin mainitaan?
Kyllä luonnollisesti auton virrat oli myös päällä kun kokeilin.
*Eli siis asensin ensin ohjelman tietokoneeseen ja sammutin tietokoneen, ilman että piuha oli kiinni tietokoneessa..
*Sitten autosta virrat päälle ja piuha kiinni tietokoneeseen ja autoon.
*Sitten tietokone päälle ja ohjelma auki.
*Sitten yritin etsiä sopivaa COM porttia, tuloksetta.
Oliko oikea järjestys?
Onko tämä mistään kotoisin? Voiko tällä tehdä nimenomaan kaasuläpän sopeutuksen?
https://www.elekma.com/kattava-vikakoodinlukija-vag-autoon
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 21 vierailijaa