2.0 tfsi ostamassa
Valvoja: ffp jäsenet
2.0 tfsi ostamassa
Olen aikaissa ostaa golffin 2.0 tfsi koneella. Vuosimalli 2005 ja ajettu 220tkm, mitkä tämän koneen tyyppiviat ja mihin kannattaa varautua noilla kilsoilla? Korkeapainepumpun paininkuppi ainakin vissiin tyyppivikana, mitä muuta? Syökö kaikki yksilöt öljyä? Jos verrataan vanhaan 1.8T pataan niin miten paljon enemmän 2.0 tfsi on vikoja?
Re: 2.0 tfsi ostamassa
Noi moottorit ei ole vielä sitä ikäluokkaa, että veisivät älyttömästi öljyä. Paininkuppi ja huohotuksen hilppeet sekä öljysihti ovat tyypillisiä vikakohteita. Öljynvaihtoväli kannattaa pitää 10-15tkm, jotta ei kertys paskaa öljysihtiin. Aika lailla samanlaiset tyyppiviat 1.8t:n kanssa.
Re: 2.0 tfsi ostamassa
Missä vuosimallissa tulee öljynsyönti ongelmat? Passateissa sama kone kuin golffeissa?
Re: 2.0 tfsi ostamassa
Löytyy samoilla moottoreilla. Karkee sääntö: jos moottorikoodi on nelikirjaiminen niin saattaa olla riski reilummalle öljynsyönnille. Volkkareissa niitä koneita on 2010- eteenpäin.
Korjatkaa jos puhun palturia.
Korjatkaa jos puhun palturia.
-
- -
- Viestit: 85
- Liittynyt: 23.7.2008 12:35
Re: 2.0 tfsi ostamassa
Eikös 2011 tullut päivitys ja öljynsyönti ongelmaa ei enää olisi, eli uudenlaiset männät ja kiertokanget. Niin ja eikös samoja moottoreita käyteä Audissa ja kansanautossa ??
Re: 2.0 tfsi ostamassa
Ainakaan mun 2011 CDLF ei oo öljyä syönyt kohtuuttomasti. Ajettu n. 90tkm. Huollettu huolto-ohjelman mukaisesti.
Re: 2.0 tfsi ostamassa
Miten näissä alkupään tfsi koneissa kestää nokkaketju? Onko ollut niissä ongelmia?
Re: 2.0 tfsi ostamassa
Mitä eroa on AXX ja BWA koneilla? Eikös AXX käytetty 05 ja BWA korvasi tuon 06 alussa? Kumpi näistä vähä vikaisempi/varmempi?
-
- -
- Viestit: 80
- Liittynyt: 17.9.2008 15:00
Re: 2.0 tfsi ostamassa
Hyvä nyrkkisääntö on, että hihnavetoisissa(kolmikirjaiminen moottoritunnus) öljynkulutus mitataan deseissä/1000km ja ketjuvetoisissa(4-kirjainta) litroissa/1000km. Jälkimmäisen korjaus maksaa 4-5K€, josta valmistaja voi maksaa osan. Hihnavetoisissa kuulemma riittää öljy/männärenkaiden vaihto. Huhujen mukaan vuodesta 2011 eteenpäin ei pitäisi olla tätä ongelmaa. AXX on vanhin 2.0tfsi moottori, joissa ilmeisesti ö-syöntiä vähemmän. Itsellä ollut kaksi BWA moottorillista ja molemmat kuluttaneet öljyä 0.3-0.5l/1000km. Polttoainepumpun paininkuppi kuluu, vaihto ainakin poikittain olevaan moottoriin on 30min. homma ja osa maksaa 50€. Nokkien välisiä ketjuja ilmeisesti mennyt pienillä kilometreillä, kultakorva kuulee sen käyntiäänestä, ennen kuin kilkkaa. "Carbon build up" on ongelma kilometrien karttuessa, niin kuin kaikissa suoran polttoainesuihkutuksen omaavissa moottoreissa. Talvella on kylmä, kun termarit jumittaa ja niitähän taitaa moottorista löytyä peräti kolme.
Yli 200tkm. ajetussa autossa tosin voi hajota mikä vain, jos ei sitä ole kertaalleen vaihdettu.
Yli 200tkm. ajetussa autossa tosin voi hajota mikä vain, jos ei sitä ole kertaalleen vaihdettu.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 54 vierailijaa