mk3 golffi äffäryhmään 8 venasena

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

mk3 golffi äffäryhmään 8 venasena

ViestiKirjoittaja jaketech » 8.7.2015 21:13

olis halvalla mk3 golfin aihio josta suuniteltiin tehä äffäryhmään ralliauto. näytäs että noita 16V ABF moottoreita on aika vähän tajolla ni tuli mieleen että tekis 2.0 8 venasena.
minkä verran noista on otettu tehoa irti 8venasena vapaastihengittävänä ja minkälaisilla osilla?

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 10.7.2015 23:04

Onko pakko tehdä siitä 2-litraista jos ei ABF:ää löydy?

Kakkos GTI 16V:n 1781cc KR-kone aihioksi, parin millin ylikokoon poraus, 12:1 takomännät, teräsveivit, kanteen virtauspenkki työt, sopivat nokat ( ~280'/12mm) tuplien imusarja+45mm läppärungot, pakosarja mittojen mukaan ja säädettävä moottorinohjaus suorasytkällä. Velipojalla noilla lääkkeillä 1870cc 220hp@7400rpm ja 238Nm@5000rpm. Vetää sievästi 1300 ylöspäin, 2500 lähtee kiskomaan voimalla, 4000-7700 vetää raivokkaasti.
Tuo on ihan siviiliautossa ja menee katittoman päästömittauksista heittämällä läpi. Eli kiristysvaraa on vielä paljon kun hytikkanokat ja asteita alle 280'.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 14.7.2015 0:26

Jos jokkismiehet ottaa 1.6 8v vesikoneista ykskurkkusilla kaasareilla 170hv, ni kai 2.0 8v pannusta saman saa tuplilla??

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

ViestiKirjoittaja jaketech » 14.7.2015 1:01

oishan KR moottoriki yks vaihtoehto, onko niitä sitte kui hyvin tarjolla?

8 venasena sais tehä kevyemän ;)

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 14.7.2015 10:10

On niitä täälläkin aina silloin tällöin myynnissä. Kannattaa tarkkailla myyntipalstaa.

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

ViestiKirjoittaja jaketech » 16.7.2015 7:17

onko kit carissa sama abf lohko ku siviiliautossa. kit carissa on lyhempi iskunpituus ja mäntä isompi ku normi moottorissa

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 16.7.2015 8:32

Kyllä on ABF-lohko. Kitcarissa on erikoiskampiakseli joka on siihen luokiteltu kittisarjan osana ja lohko porattu max mittaan.

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

ViestiKirjoittaja jaketech » 17.7.2015 13:32

onko muita VAG 2.0 16V moottoreita tarjolla joista vois tehä äffä ryhmään moottorin.
lohko on sääntöissä vapaa seuraavasti.

3.1. Moottori
3.1.1 Alkuperäinen sylinterilohko voidaan vaihtaa toiseen
seuraavin edellytyksin
• sylinterilohkon materiaalia ei saa vaihtaa
• luokiteltu sylinterinkansi pitää sopia käytettävään
sylinterilohkoon ilman sylinterilohkoon tai sylinterinkanteen
tehtäviä muutoksia
• luokiteltu kampiakseli pitää sopia käytettävään sylinterilohkoon
ilman sylinterilohkoon tai kampiakseliin
tehtäviä muutoksia
• sylinterilohko pitää olla sarjavalmisteisesta autosta
Sylinterilohkon kiinnityspisteitä koriin voidaan muuttaa
ja lisätä.


iskun pituus ei saa olla pitempi mitä on luokiteltu mutta lyhempää saa käyttää.

JariP
-
Viestit: 195
Liittynyt: 23.7.2003 15:53

ViestiKirjoittaja JariP » 17.7.2015 16:35

Audin 6A ja ACE moottorit, molemmat matalalla lohkolla ja 82,5 porauksella. Audissa pitkittäin asennettuna, en muista käykö suoraan poikittaisasennukseen kannakekiinnitysten puolesta. ABF pitäisi käydä suoraan audiin, joten saattoivat sopia toisinkin päin.

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

ViestiKirjoittaja jaketech » 17.7.2015 20:15

minkä mallin audista löytyy kyseisiä moottoreita?

JariP
-
Viestit: 195
Liittynyt: 23.7.2003 15:53

ViestiKirjoittaja JariP » 17.7.2015 20:54

Tälläisia valmistusaikoja näyttää etka:
6A:
1/92-7/92 coupe
3/90-7/92 80

ACE:
1/92-10/96 välillä coupe, cabrio, 100/A6 ja 80.

Pääpiirteissään ovat samoja moottoreita, kansissa ja nokissa vaihtuu versiot välillä ja lohkoissa on pieniä eroja.

Minulla on yksi 6A alakerta purettuna, josta voisin luopua edullisesti. Ja kansiakin löytyy.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 17.7.2015 23:38

Korkealla lohkolla saadaan parempi "veivisuhde" , kierrosherkkyytä.
Korkea lohko+kr kansi on vakiomitoissaan paras. 6A 9A ACE kannet on hitusen erillaisia. Vakio 9A moottorista lähti hayabusan läpillä 170hp200nm. Sakemannit tekee 265 heppasia "ABFiä" cnc portattu kansi jne.

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

ViestiKirjoittaja jaketech » 1.8.2015 12:25

kävin eilen hakee 2.0 8v aihioksi. kumpi kansi olis parempi viriaihioksi. läpivirtaava ja ei läpivirtaava?
kori aihiokin pitäs kohta tulla tallille.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 1.8.2015 17:16

Läpivirtaavalla saa imupuolen auton etupuolelle. Kanavista tai muusta ei ole tietoa. Onkos tulppa miten läpivirtaavassa?

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 1.8.2015 19:44

huhujen mukaan läpivirtaava parempi. Imusarjaakaan ei tule lämmitettyä pakoputkella niin paljoa. teetkö läppärungoilla?

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

ViestiKirjoittaja jaketech » 1.8.2015 20:37

läppärunkot tulee.

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

ViestiKirjoittaja jaketech » 16.8.2015 15:22

puhutaan korkee lohkosesta ja matala lohkosesta ni mistä kohtaa lohkoa korkeus mitattu?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 16.8.2015 17:10

Nyt menee hieman mutuiluksi mutta kampuran keskilinjalta deckki tasoon, lohkoa on venytetty keskeltä ei öljynsuodattimen jalka jne ei käy ristiin

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

ViestiKirjoittaja jaketech » 23.8.2015 12:10

millä moottorikoodilla on korkee lohkoset?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 23.8.2015 14:22

Oonkohan ymmärtänyt jotain väärin mutta mun käsityksen mukaan 2.0 on korkeita ja 1.8 matalempia?

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 23.8.2015 14:40

2litraset korkeita, poislukien 9A ja 6A. Myös dieselit pääosin korkeita.

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

ViestiKirjoittaja jaketech » 23.8.2015 15:45

miten 3A? matala vai korkee?

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

ViestiKirjoittaja jaketech » 25.8.2015 15:42

onko AGG korkia lohkonen?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 25.8.2015 16:27

Ihan näin päätellen että jos AGG on kaksilitrainen ja kaksilitraiset on korkeita niin mihin lopputulokseen voisi tulla?

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

ViestiKirjoittaja jaketech » 25.8.2015 17:10

ei oo kaikki, tallilla oleva 2.0 lohko on 220mm korkee mun mittauksella.
olis tommonen AGG tiedossa ni ei viitis turhaan ostaa jos se ei ookkaan.

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 25.8.2015 18:07

millä moottorikoodilla on korkee lohkoset?

2E, AGG, ADY ja ABF. Noista 2E:ssä ja ABF:ssä on öljyruiskutus männille jos sellaiselle hienoudelle on tarvetta.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 25.8.2015 18:28


jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

ViestiKirjoittaja jaketech » 25.8.2015 20:21

ok. en ossaa lontoota ni aika vaikee on googlella hakea.

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

ViestiKirjoittaja jaketech » 28.8.2015 15:31

pitäs käydä katastusmiestä porisuttaa että pysyykö valkokilpisenä vai joutuuko muuttaa "punakilpiseksi"
valkokilipsessä etuja ettei tarvis olla aina hakemassa siirtolappuja, menis vain käytöönotto ja poistolla.
punakilpisessa ei tarvis käyttömaksuja maksella mutta vuosikatastus on kalliimpi ku valkokillpisessä.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 22.12.2015 18:02

Nyt olis läpivirtaava AKL:län kansi ja tarkoitus on istuttaa se 2E:n lohkoon. Näyttää ainakin ölyreiät olevan lähes samanlaiset kummassakin. Imusarja on vielä ihan auki, AFT:n sarjan jos jostain löytäs niin sais ainakin laipat

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 22.12.2015 20:50

ALZ löytyy myös sellaiset imusarjan tumpit. Muoviset tosin.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 22.12.2015 21:14

Jees, olinkin varma että olin sellaset nähnyt mutten kovallakaan googlauksella meinannut löytää

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

ViestiKirjoittaja jaketech » 23.12.2015 10:40

kestääkö nuo muoviset, tai jos laittaa tukia lohkosta läppärunkoihin ni jämäköityy. missä hintoissa nuo AKL kannet on?
onko muissa moottoreissa läpivirtaavaa kantta?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 23.12.2015 10:59

Satkun maksoi kansi

Mulla tulee kone vinoon niin ajatus on laittaa 45° silikoonit ton muovisarjan ja läppärunkojen väliin että mahtuu pellin alle, jos näyttää että ei onnaa tai jotain muuta niin täytyy joko teettää imusarja tai soveltaa valmista.

http://www.mts-motorsport.com/epages/61 ... N%20013%22

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

Re: mk3 golffi äffäryhmään 8 venasena

ViestiKirjoittaja jaketech » 2.8.2016 15:16

nyt on useampi kipale akl kansia. minkä kansipahvilla sopii AGG tai ADY lohkon päälle, kokeilin sovittaa noiten tiivistettä kantee ni jää öljyreijän tiivistys aika tipalle.

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

Re: mk3 golffi äffäryhmään 8 venasena

ViestiKirjoittaja jaketech » 6.4.2017 12:12

Kuva

tähän asti ollaan päästy. eka koeajokin suoritettu jäisellä pihalla kesärenkailla ja pyöränkulmat mitä sattuu.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 22 vierailijaa