Mk3 GTI moottorista

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

Mk3 GTI moottorista

ViestiKirjoittaja boliisi » 27.2.2015 20:55

Onko tuossa 2,0 GTI Golf mk3 sessa ihan normi ADY/AGG moottori? tai jos ei ole niin käykö suoraan tiLalle AGG/ADY?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.2.2015 21:01

Onko tuossa 2,0 GTI Golf mk3 sessa ihan normi ADY/AGG moottori?
No ei se kovin ihmeellinenkään moottori ole, kato mallitarrasta moottorikoodi :D

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 27.2.2015 21:41

No he he :) sieltähän se näkyy kun auton luo pääsen, mutta ihan ennakko tietoja olisin kaivannut

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.2.2015 22:26

No minkä ikäinen? Esmes -96:ssa on ADYä ja AGG:tä.

Koita biltsun sivulta rekisteritunnuksella hakua.

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 28.2.2015 8:26

Rek tunnus ei vielä tiedossa. Itsellä varaosa Vento 95 jossa AGG sekä Sharan vm95 jossa ADY ja käyttöautona Alhambra 99 jossa ADY ...

Ja jatko kysymys mikä ero ADY vs AGG koneissa on? moottorin sähköt?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 28.2.2015 9:58

Voi siellä olla 2E.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 28.2.2015 12:01

Ja jatko kysymys mikä ero ADY vs AGG koneissa on? moottorin sähköt?
Lohko eri, öljypohja sama, kansi eri, kannentiiviste sama, venttiiilikoppa sama, kampiakseli sama, vauhtipyörä sama, Kiertokanget samat, Männät eri, männänrenkaat samat, jakohihnan vaihto-osat samat, nokka-akselit eri, venttiilin ja nostimen välillä osat samat, öljypumppu ja sen hilut samat, öljynsuodatin hiluineen samat, vesipumppu hiluineen samat, jäähdytin letkuneen samat, ilmansuodatinkotelo hiluineen samat, kaasuläppä sama, suuttimet samat, kytkin sama, pakosarja sama. Noin niinku muun muassa :)

Onkohan noissa eri puristussuhde?

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 28.2.2015 14:46

Internet kertoo että AGG:n puristussuhde on 9.6:1, kun taas 2E:n ja ADY:n 10:1.
Huipputeho otetaan 2600 kierroksella, jälkimmäisissä 3200 rpm.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 28.2.2015 14:49

Kelpaiskohan sitten tolle ei-kisakoneelle 95E10 bensa 98E5:n sijaan, jos ei sitten molemmille kelpaa toi matalampioktaaninen?

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 28.2.2015 20:40

Eli AGG vs ADY menee ristiin jos tarvii vaihtaa konetta
??

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 28.2.2015 20:43

Luulis.

Ja sitten moottorinohjain on eri.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 28.2.2015 22:39

ADY:lle ainakin kelpaa 95E10 - ihan virallisesti.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa