Ajatuksena Golf -08 1.4 TSI

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

only4pro
-
Viestit: 1400
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

Ajatuksena Golf -08 1.4 TSI

ViestiKirjoittaja only4pro » 26.1.2015 13:36

Ajattelin jos vahingossa kääntyisin väärän polttoaineen puolelle, ja ostaisin tuollaisen. Eli kyseessä Golf -08 farmari, ja 1.4 TSI manuaaliaskilla. Ja arvaisin että BMY koneella kun on ilmoitettu että olisi 103kW, ilmeiseti sama kone kuin 125kW? Eli helposti lastulla lisää tehoa. Nyt siis alla pelkästään diesel vehkeitä...

Ajettu n. 133tkm, pitää katsoa kirjasta näkyykö siellä mitään ketjunvaihdosta tai jotain, luulisi sen olevan ainakin kerran vaihdettu. Myös googlasin että kannattaa katsella tuota turbon öljyputkea, että onko se vaihdettu eristettyyn, sen kai näkee ylhäältä sen kummosemmin tavaraa irroittamatta?

Onko muuta mitä kannattaa varoa tai testata? Saan auton illaksi ajoon, paikallinen tuttu autoliike on myyjä, joten vähän apua siitä että on liikkeestä eikä yksityiseltä. Hinta olisi sopiva.

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 26.1.2015 14:38

BMY taitaa olla huonoin koskaan tehty TSI. Eli melko kehno. Noihin kilsoihin lienee ketju tehty jo pariin kertaan :)

only4pro
-
Viestit: 1400
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 27.1.2015 8:58

jaahas...

ajoa tälle ei paljon tulisi vuodessa, ehkä 10tkm... kestääkö tuo ketju jotain 50tkm vai paljonko? Kuitenkin sen ikäinen että mitään virhevastuuta tai takuutahan tässä ei enää ole, paitsi myyjälikkeen vastuu...

Oli siellä myös Volvo V50, saman ikäinen... Tosin 1.6D, onko se VAG koneella?

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 27.1.2015 9:43

Kyllähän tuolla Tsi haulla aika karmivia tarinoita löytyy. Sen verran pelottaa,että itse ainakin luovuin moisen hankinta ajatuksesta. Näyttää kestävän ketju mitä milloinkin ( 20 000 km- x 000 km) Ja hajoaa mitä milloinkin ( välillä pelkkä ketju ja pahimmassa tapauksessa koko moottori) Pari tapausta totaalituhosta tiedossakin ihan lähettyvillä.
Pysyttelen ainakin itse tdi,ssä tai sitten pitää ostaa uusi mikä on jo hihnakoneella.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 27.1.2015 9:48

Volvon 1.6D on DLD, eli Fordin/PSA:n moottori. Eli aika kaukana VAGista. :)

Cokkeli
-
Viestit: 187
Liittynyt: 23.3.2008 9:35

ViestiKirjoittaja Cokkeli » 27.1.2015 12:12

no jos yhtään uskominen niin uusi ketju kestävämpi. ja jos longlife vaihdettu kiinteään esim 10tkm välein tehtävään niin eiköhän pelit sitten jo kestä. olen nyt uudella ketjulla ja kannella ajellut sekalaiset 45tkm ja ei mitään ennakko oireita vielä. Uskon että ainakin 200tkm on ihan hyvin vielä ajettavaa edessä ilman kummempia remontteja.

htm
-
Viestit: 405
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 27.1.2015 12:30

V50 on kyllä varsin huoleton ostos verrattuna TSI:hin. Ford/PSA-koneet ovat osoittautuneet ihan luotettaviksi, mikä ymmärrettävästi kuulostaa uskomattomalta. 1,6 D sais olla mielellään se viimeisin versio, eli 84 kW/115 hp. 80 kW versio on selvästi tuhnumpi.

Jos kiinnostaapi, niin tuolta lisää: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=358.0

only4pro
-
Viestit: 1400
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 27.1.2015 14:31

Volvo näyttäisi olevan 81kw/110hv?

VOLVO V50 1.6D Kinetic ja vuosimalli tosiaan 2008

Cokkeli
-
Viestit: 187
Liittynyt: 23.3.2008 9:35

ViestiKirjoittaja Cokkeli » 27.1.2015 16:04

onhan noi moottorit ja autot ihan erilaisia. tsi on yllättävän pirteä kulkemaan. maailmalla niistä on vakionakin mittailtu yli 150 kaakkia. ja jos se on ehjä niin on hieno ajaa. Volvo on varmasti myös hyvä. Molemmat kuitenkin jo vanhoja joten remppaa tulee kuitenkin omasta pussista maksettavaksi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa