Seat Leon Cupra 2.8l v6 lastu?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

customer
-
Viestit: 8
Liittynyt: 12.2.2014 21:00

Seat Leon Cupra 2.8l v6 lastu?

ViestiKirjoittaja customer » 27.3.2014 0:55

Jees eli kaveri hommasi otsikon mukaisen auton viime viikolla ja tässä yritetty kuumeisesti googletella erilaisia lastutus vaihtoehtoja kyseiseen autoon.

Jos joku tietää esim. suomesta paikan josta voi tilata tai muualta päin maailmaa olisi lämpimästi tervetulleita sillä olisi tarkoitus selata hinta/hyöty sutheet tarkasti läpi ennenkun lähtee tilaamaan.


Tässä omia löydyksiä:
http://www.bar-tek-tuning.com/chiptunin ... +Cupra.htm
- 349€ = 215hp

http://www.hs-elektronik.com/datenblatt ... 270nm.html
- 799€ = 224hp

- 399€ = 220hp
http://www.ebay.com/itm/Seat-Leon-2-8-V ... 4153d25cae

Mima
-
Viestit: 72
Liittynyt: 12.10.2009 23:37

ViestiKirjoittaja Mima » 27.3.2014 4:58

Rahojen haaskaamista jos aikoo lastuttaa vaparin. Mielummin hommaa autoon sopivan pakoputken, joka helpottaa pakopaineita ja sitä kautta nappaa muutaman hp:n.

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 27.3.2014 8:15

Kannattaa vähän hakea tietoa tuosta vaparin lastuttamisesta ennen ostopäätöstä.. Voihan sieltä pollan pari tietty saada, mutta ei välttämättä edes mitään persdynossa tuntuvaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 27.3.2014 12:16

Nokat, putkistot yms vaihtoon, niin sit noista lastuista on jotain hyötyä. Mutta ei siltikään mitään maata mullistavaa.

Mtyy
-
Viestit: 4
Liittynyt: 13.1.2014 21:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mtyy » 27.3.2014 21:51

Ei tuohon tosiaan hevosia hirveästi saa, mutta vääntöjä kuitenkin ihan kivasti. Muutoksen huomaa varmasti

Esim http://www.optimoiautosi.fi/database/27 ... 4hp-264nm/

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 27.3.2014 21:52

Oispa hauska nähä tuleeko tosiaan noi tehot, ihan rullilta siis.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 27.3.2014 23:02

Väittää myös G3 vr6:seen, että tehot nousis 174->190 ja ei muuten varmasti nouse. Rahan hukkaa nuo lastut on jos autolle ei ole lisäksi tehty muutakin.

customer
-
Viestit: 8
Liittynyt: 12.2.2014 21:00

ViestiKirjoittaja customer » 27.3.2014 23:53

Hyviä pointteja, itsekkin sitä mieltä että vaparia aika turha lastuttaa ainakaan tehojen toivossa mutta kaverilla kauhea intoa päällä päästä heti räpläämään uutta perheen jäsentä jollain tavalla.

Mima
Hyvä pointti, putkistossa jonkinlaista vastinetta rahalle jos ei muuta niin kosmeettista ja ääntä lisää.. :D

-tarzi-
Täytyy nyt nähdä mihin kaveri päätyy, mutta jos lastun päätyy hommaamaan niin lupaan että tänne tulee dynotuksesta kuva että tuliko yhtään tehoja sinnepäin mitä luvattiin!

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 27.3.2014 23:54

Jos kaveri oikeasti haluaa lisää tehoja niin 3.2 kansi swappi. :)

customer
-
Viestit: 8
Liittynyt: 12.2.2014 21:00

ViestiKirjoittaja customer » 28.3.2014 1:00

Haha :) Enemmän ehkä tämmöstä hifistelyä/optimointia haetaan vaan, itse sitä mieltä kun halutaan enemmän tehoja vaihdetaan autoon joka on ahtimella sitten. :)

Tottakai jos on paljon rahaa ja sitä tee se itse meininkiä niin ei se virityskään huono idea ole vaparille.

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 28.3.2014 8:39

Omakohtaisesti voisin sanoa, että jo se että saa paremmat äänet moottorista esiin, lisää semmosta tiettyä ajo"mukavuutta". Varsinkin tuossa VR koneesta saa oikein mukavat murinat putkiston/takapöntön vaihdolla.
Ainakin perus V6 vakioputkella on niin nuhaisen kuulonen, ettei koneen kierrättämisestä saa mitään tyydytystä ja räyheemmät äänet korjaa sen.
Ihmisestä sitten riippuu että kuinka pitkäksi aikaa se riittää... :D

Mtyy
-
Viestit: 4
Liittynyt: 13.1.2014 21:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mtyy » 29.3.2014 8:14

Toki se kannattaa rullilla käyttää jos vähänkin epäilyttää. 100% tyytyväisyystakuu, eli sehän meinaa että auto vakioksi ja rahat takaisin, jos tehot ei kasva sitä, mitä luvataan.
Osaan vapareita on nimittäin jätetty yllätävänkin reilusti pelivaraa koneeseen tehtaanjäljiltä.
Esimerkiksi Volvo 4.8 V8 saadaan softalla vielä +30hp ja +50Nm

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 29.3.2014 9:24

Karkeastihan se menee niin, että mitä isompi vapaastihengittävä moottori, sitä suurempi on ohjelmasta saatava hyöty.
2.8 on kyllä suhteellisen heikosti hengittävä moottori vakiona, että en oikein usko ohjelman mitään suurenmoista hyötyä saavuttavan. Parempaa vastinetta rahoille saisi ehkäpä putkistolla ja nokilla.

customer
-
Viestit: 8
Liittynyt: 12.2.2014 21:00

ViestiKirjoittaja customer » 31.3.2014 2:02

Googleteltiin ja youtubesta katseltiin noita putkistoja, ihan komeat murinat ainakin näyttäisi antavan omaan korvaani. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=VorvmWKqW34

Onko kenelläkään mitään hajua mistä sivustolta kannattaisi tilata tai ylipäätänsä löytyy kohtuu hintaisia putkistoja/takavaimentimia.

Kilu7
-
Viestit: 98
Liittynyt: 11.7.2011 18:54

ViestiKirjoittaja Kilu7 » 1.4.2014 8:11

VR6:sta en tiedä, mutta pitkittäisessä V6:ssa ei vakiosoftassa pyydetä kuin 95%:a. Joten kun 100%:iin muuttaa, niin jokunen heppa lisää ulos tulee. Seoksella ja ennakoilla saa ehkä vielä vähän lisää ja käytöskin voi parantua. Tyhjästähän tuo lisäys ei tule, joten kulutus kasvaa. Taitaa putkessa riittää virtaus aivan hyvin muutamalle lisähepalle. Mieluummin kannattaisi alkaa katselemaan remmiahdinta, niin tulee enemmän heppoja lisää.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 2.4.2014 9:43

Kolmoskoppasen 12V VR6:tta olen ajanut dynossa, eikä sieltä ennakoilla kikkailemalla käytännössä yhtään voimaa tullut. Vertailukelpoisia käyriä tosin ei ole tarjota, koska aivan vakiona ei ajettu. Männät oli korkeapuristeisemmat.

Omaa 2.8 24V olen ajanut kadulla pelkästään, mutta ei siihenkään mitään perseellä tuntuvaa eroa aikaiseksi saa. Nokan ajoitusta ja sytytysennakoita testattu kaikenlaisia.

Joitain vaparimoottoreita rajoitetaan kaasuläpän maksimikulmalla, esim R8 V10. Niissä tapauksissa lisävoimaa saakin lähes olemattomilla softamuutoksilla.
Mihinkään autoon en silti suosittele mitään ohjelmaa jota tarjotaan ebayssä.

Kilu7
-
Viestit: 98
Liittynyt: 11.7.2011 18:54

ViestiKirjoittaja Kilu7 » 2.4.2014 19:17

Vaatii E85:sen käyttöä, jotta alavääntöä saa lisää ennakolla. Muuten on säädetty jo valmiiksi tiukaksi. Jos sen pelkän softan välttämättä haluaa, niin kannattaa Suomesta kysellä. Tekijöitä varmasti piisaa ja kukaan tuskin liikoja lupaa pelkällä softalla.

Kiku
-
Viestit: 529
Liittynyt: 1.10.2003 14:20

ViestiKirjoittaja Kiku » 2.4.2014 19:51

Suosittelen ohjelman muutosta omaan ecuun. Putkiston vaihto pelkästään voi tiputtaa tehoja, mutta jos ääniä vaan haluaa niin sitte se on up yours. Ohjelmointia tekee dynotuksineen Lahdessa http://www.powerbyte.fi/ . En tiä mistä päin suomea oot.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 10.4.2014 1:37

Omaa 3.2 laitettiin mielenkiintoinen ohjelma, jossa tutkittiin jokaisen sylinterin omaa nakutusta. Muuten tuollaisessa vr6 yksikin nakuttava mui siirtää kaikkien ennakkoa. Voin sanoa että tunsi alavääntönä kivasti jopa hanurilla. Kuulemma nuo on uusimmissa a3 3.2 ja TT ainoastaan vakilaisista vakiona.
Kokeiltiin useampaa versiota ja heti tuon kohdalla sanon että siellä oli jotain tapahtunut nyt ja kertoi tuon lisänneen juuri tohon versioon.

http://www.custom-chips.de/neu/index.php

Tuo on kuulemma guruimmista päästä noiden VR6 kanssa....

Kilu7
-
Viestit: 98
Liittynyt: 11.7.2011 18:54

ViestiKirjoittaja Kilu7 » 10.4.2014 16:32

Vag comillahan näkee suoraan ennakoiden korjauksen sylinterikohtaisesti, ainakin ME7.1:ssä. Mistä johtuu, jos joku sylinteri nakuttaa ja toinen ei? Eikös korjaukset pitäisi olla aika lailla samoja joka pytyssä?

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 10.4.2014 17:31

Ihmettelen suuresti jos se vakiona myöhästää yhtään. Toki jos komponentteja muutettu, asia voi olla eri.
Joka tapauksessa isoja eroja ei voi sylinterien välillä olla, ilman että on joku vika.
Tosiaan sylinterikohtainen säätö on jo vanha keksintö.
Haiskahtaa hiukan linssiin viilaamiselta, ellei sitten joku väärinymmärrys/kielimuuritekninen juttu. :)
Nokkien säätelyllä noista tietääkseni jotain iloa saa, en ole päässyt henk koht livenä vielä todentamaan.

Kilu7
-
Viestit: 98
Liittynyt: 11.7.2011 18:54

ViestiKirjoittaja Kilu7 » 10.4.2014 17:45

Itse ainakin tuolla ylempänä tarkoitin sytkäennakkoa, en imu-ja pakonokkien hydraulista säätöä, jonka asteet ovat mekaanisesti rajattu. Perusohjelmassahan ei korjata yhtään, mutta ennakoita lisätessä korjausta tapahtuu. Tarkoitus ei toki ole naulaaminen.

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 10.4.2014 17:48

Oisinkohan mä muistaakseen saanu noihin just luokkaa +10 hp ja +10-15 nm lisää dynossa..

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 10.4.2014 20:47

Tekemällä mitä ?

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 11.4.2014 8:37

Ihan softaa muokkaamalla

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 14.4.2014 12:03

Tälläinen viesti oli kun utelin, että mitä silloisessa versiossa oli erinlaista kun tuntui.

" I gave you also a small present with the last update as we developed NWT3.0 some weeks ago, that is doing a more fine cylindre-individual ignition timing, so in case of only one or two cylinders are knocking a small ammount, those cylinders are only going back with the ignition instead of all 6 like in stock. And after detecting no knocking anymore they are much faster trying to go back to the desired ignition angle. That was implented in the last 3.2L engines in the Audi TT and I implented that routine into all the other 3.2L. Those TTs were the best (in stock) running 3.2Ls – they normaly always reached at least their pronounced figures (320nm/250hp). Especially on the older ecus this is giving an extra gain of around 18hp above 4000rpm and around 35nm up to 4000"

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 16.4.2014 13:19

Yksi suht halpa viritys konsti Vr6 sukusiin on ja mikä jopa toimii on vesi/alkoholi ruiskutus. Helpottaa kannen rakenteesta johtuvia ongelmia.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 16.4.2014 14:29

Sylinterikohtainen ennakonsäätö on kyllä ollut jo 80-luvulta lähtien. Nakutuksen mukaan siis myöhäistetään, sekä nakutuksen poistuttua siitä recoveroidaan yksittäisin sylinterein. Toiminnan parametrejä, reagointinopeutta, sen suuruutta, minimiennakkoa jne voidaan kyllä muutella mielin määrin ja joskus siitä saada jopa hyötyäkin.

Olisko Slantsixillä jotain tarkempaa dataa heittää ruutta-aiheesta?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 16.4.2014 14:31

En tiedä sitten mitä muuttivat, mutta kyllä sen huomasi myös.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 17.4.2014 11:31

En epäile sitä.
Loggaile joskus mitä tapahtuu kanavilla 20+21 täyskaasulla.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 17.4.2014 12:16

Jossain vwvorteksilla oli juttua siitä pari vuotta sitten, nyt en löydä sitä enää.
Muistaakseni huipputehoja saivat 12hp lisää, mutta isoin vaikutus oli keskialueen väännön lisääntyminen.

Kilu7
-
Viestit: 98
Liittynyt: 11.7.2011 18:54

ViestiKirjoittaja Kilu7 » 19.4.2014 23:23

Niin, kun siinä originellissa ei pyydetä täysiä, niinpä ei suurta Welhoa vaadita ottaa Maximia :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa