2.0 tsi ja misfire

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Ggttii
-
Viestit: 7
Liittynyt: 18.7.2013 18:12

2.0 tsi ja misfire

ViestiKirjoittaja Ggttii » 18.7.2013 18:18

Eli 2010 Gti Golf.
Tyhjäkäynnillä antaa 1 ja 3 sylinterille misfireä käy kolmella ja täristää, mutta ei kylmällä koneella.
Pätkii matalilla kierroksilla kiihdyttäessä. Välillä kuullostaa vähän dieseliltä ja rilkattaa
Suuttimet ja tulpat vaihdettu, missä vika?
Viimeksi muokannut Ggttii, 20.7.2013 9:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

klapinaattori
-
Viestit: 85
Liittynyt: 23.7.2008 12:35

ViestiKirjoittaja klapinaattori » 19.7.2013 12:44

Vaihda 1sylinterin puola , jos haluat varmistua puolaviasta niin vaihda se ensin johonkin toiseen sylinterille ja katso siirtyykö vika.

Ggttii
-
Viestit: 7
Liittynyt: 18.7.2013 18:12

ViestiKirjoittaja Ggttii » 19.7.2013 17:52

Puolat on kokeiltu. Dieselmäiseltä kuulostaa ääni

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 19.7.2013 22:19

Suutinvika? onko vikakoodia rikkaasta tai laihasta seoksesta?

Ggttii
-
Viestit: 7
Liittynyt: 18.7.2013 18:12

ViestiKirjoittaja Ggttii » 20.7.2013 9:56

Suuttimet on uudet, ei korjaantunut.
Voiko olla ketjuvika? Antaa vikakoodin 1 ja 3 sylinterille Misfire. 1 sylinterille useammin kuin kolmoselle. Vikakoodi tulee vain tyhjäkäynnillä.
Muutaman kerran antanut nakutusanturia, mut harvemmin
Ei anna rikkaasta tai laihasta seoksesta vikakoodia

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 20.7.2013 11:44

Onko kanavat putsattu karstasta samalla kun suuttimet uusittu?

Ggttii
-
Viestit: 7
Liittynyt: 18.7.2013 18:12

ViestiKirjoittaja Ggttii » 20.7.2013 23:00

Ei sen paremmin, ku forten suuttimen puhdistusaine ja venttiilien puhdistusaine laitettu tankkiin. Ja fortekäsittely tehty öljytilaan

William
-
Viestit: 634
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 21.7.2013 11:40

Ainakin minun tfsi kuullostaa diisseliltä tyhjäkäynnillä ilman ongelmiakin. Tosin siinä nokka-akselien välinen ketju rallattaa aika tavalla. Toisilla foorumeilla käyttäjät ovat onnistuneet korjaamaan ongelman mm. vaihtamalla Ecun, puolat, tulpat, PCV:n moottorin käyntinopeusanturin, nakutusanturin, bensapaineanturin, MAFfin yms. eli melkoista hakuammuntaa. Toimiikohan ketjunkiristin kunnolla, tai onko ketju venynyt? Se on tosin melko kallis korjaus (yli 1000eur), joten sitä ei oikein viittis kokeilla, jos ei ole ihan varma.

Ggttii
-
Viestit: 7
Liittynyt: 18.7.2013 18:12

ViestiKirjoittaja Ggttii » 21.7.2013 14:06

Ketjun venyminen ja kiristin ollut mielessä, mutta luulisi antavan vikakoodin myös 2 ja 4 sylinterille? Eikä anna nokka akselin asennontunnistimen vikakoodia.

Ggttii
-
Viestit: 7
Liittynyt: 18.7.2013 18:12

ViestiKirjoittaja Ggttii » 21.7.2013 14:18

Ketjun venyminen ja kiristin ollut mielessä, mutta luulisi antavan vikakoodin myös 2 ja 4 sylinterille? Eikä anna nokka akselin asennontunnistimen vikakoodia.

Ggttii
-
Viestit: 7
Liittynyt: 18.7.2013 18:12

ViestiKirjoittaja Ggttii » 22.7.2013 15:15

Kävi mielessä, et toimiiko näissä ketjunkiristin äljynpaineella? Koska kylmällä koneella toimii hyvin

William
-
Viestit: 634
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 22.7.2013 18:42

Öljynpaineella toimii.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa