Kiperä kytkinlevy kysymys

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

antti_volkkaristi
-
Viestit: 362
Liittynyt: 21.9.2003 13:17

Kiperä kytkinlevy kysymys

ViestiKirjoittaja antti_volkkaristi » 26.1.2013 17:34

elikkäs, nyt tässä kun ollaan jettaan tehty vaihteisto remonttia niin ilmeni ongelma.
Auto on siis vm 94 mk 3 ihan aito jetta malli. moottori on 2.0 , jossa on läpivirtaava kansi, eli imusarja menee kannen yli. tämä olisi ensimmäinen kysymys että onko kysessä siis 2.0 8v gti moottori vai? koska tallissa on toinen 2.0 motti mikä on gl mallin jossa ei ole läpi viertaava kansi.
ongelma on siis seuraava.. ostin vaihteiston mikä on irroitettu 2.0 ventosta mutta nyt ei kytkin/akseli kohtaa, eli vaihteiston pääakselissa oleva booritus on ohuempi kuin kytkimessä oleva.
Kytkimen halkaisia on 210mm ja keskireikä oli 21mm niitä boorien määriä en laskenut.
Ratkaisuna meinasin että oisko 1.8 kytkinlevy nyt vaihtoehto vai löytyykö jostain 210mm levy missä olisi tämä ohuempi booritus?

antti_volkkaristi
-
Viestit: 362
Liittynyt: 21.9.2003 13:17

ViestiKirjoittaja antti_volkkaristi » 26.1.2013 18:02

eli 02k laatikko olisi menossa paikoilleen ja 020 oli...
eli 28 hammasta oli vanhassa ja uus vaatii 24..

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 26.1.2013 19:34

näin äkkiseltään veikkaisin että semmoisesta mistä tuo laatikko on peräisin ;)

antti_volkkaristi
-
Viestit: 362
Liittynyt: 21.9.2003 13:17

ViestiKirjoittaja antti_volkkaristi » 26.1.2013 21:15

äkkiseltään vaikeempi homma..herää kysymys että oliko tähän ventoon mistä laatikko peräisin niin vaihdettu väärä vaihteisto ja siihen sitten kytkinkin... ja näin lähti vahinko kiertään. mutta näyttää tuo 66kw golffin 1.8 motissa olevan 210mm levy ja 24 urainen boori saatavilla.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 27.1.2013 0:30

mikäs oli 020 laatikon koodi? äkkiseltään kun kuukletin 02k niin hakutulos antoi polon vaihteistoksi

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 28.1.2013 9:31

Jetan koneen moottorikoodi on ? ettei olis 16v ja 9A koodilla.. Lohkosta 2-3 pytyn kohdilta läheltä tai huoltokirjan tarrasta.

Onko molemmat laatikot vaijeri kytkimellä ? Vaihteistojen koodit kytkinkopasta, jos ovat 020 vaihteistoja.

temee
-
Viestit: 264
Liittynyt: 24.9.2006 22:30

ViestiKirjoittaja temee » 30.1.2013 1:14

Moottorisi on ABA, ollut vain US-malleissa. Ei sinällään mikään "GTI"-moottori, toki erona esim. G3 GTI 8V -koneeseen vain läpivirtaava kansi. G3/Ventossa on 2.0 moottorin jatkona lähtökohtaisesti 020, VR6/16V -mallit 02A-askilla.

Varovasti päätellen ilmoitetuista tiedoista; niin melkonen sekametelisoppa sulla rakenteilla, 02K on MK4 1.6/1.9SDI laatikko. Toisaalta kytkinlevyn speksit antaa ymmärtää että kyseessä olis kakkis-aikakauden 020-aski, tai ainakin kytkinlevyn boorit täsmää paremmin semmoseen... tiedä sitten mitä sulla ihan oikeasti siellä on.

Itse laittasin vaan sen helpoimman, 02A ja 228mm vauhtis+siihen sopivat hilut.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa