K-jetronicin ja KE-jetronicin korvaaminen

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

K-jetronicin ja KE-jetronicin korvaaminen

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 15.1.2013 20:50

Elikkäs on mielessä pyörinyt että varmasti joku on muuttanut esim KR koneen tai AAR koneen "konetta aukomatta" esim megaruutalle.

(aiheesta on varmaan jutustelua täällä, mutta ei ainakaan sattunu silmään haulla)

Aiheen toi mieleen sattumalta kun törmäsin googlen kuvahaussa tähän: http://s67.beta.photobucket.com/user/qu ... 5.jpg.html

Eli suurin kysymys on mistä/millaisia/millämuokkauksilla löytyisi "sähkösuuttimia" suoraan K-jetin/KE-jetin imusarjaan.
Vastauksia varmaan löytyis nopeiten jos joku sattuu tietämään mihin projektiin nuo kuvat kuuluu :)

Täälläkin varmaan joku moisen homman on suorittanu?

Kaasuläppiä asentotunnistimella saa "kaasuläppäkaupasta" ja suuttimia saa "suutinkaupasta" mutta esim paikallisen "suutinkaupan" papparaisia ei hirveemmin kiinnosta...

Ke-jetronicin korvaaminen on ainakin vähän helpompaa kun lambdakin löytyy jo putkesta (ainakin AAR:ssä) niin ja nakutusanturi.

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 15.1.2013 22:29

Omassa projektissa tein KR:n koneen pohjalle megasquirtin voimin toimivan koneen. Kaikki tarvittavat osat voi ostaa valmiina tai tehdä itse, valinnan varaa on vaikka kuinka paljon. Suuttimet saa helposti imusarjaan, vaihtaa vain geen suutinholkit... Enemmän vaivaa on suutintukin kans, mut niitäkin löytyy maailmalta valmiina. Voin kaivaa muuteman linkin osia varten jos tarviit. Suuttimet pitäis löytyä helposti, vapariin sopivan kokoisia on käytettynä vaikka kuinka paljon tarjolla.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 15.1.2013 23:53

Vapari 1.8 20v Motronic ruiskuja on myynnissä pilvin pimein. Ainut "vaikea" asia on kampuran asentotunnistimen laitto. Muut anturit ja johdotukset lasten leikkiä. Hintakaan ei päätä huimaa. 200-300e luokkaa liikkuu ruiskujen hinnat. Ja Motronic on kuitenkin jo kunnon ruisku.

e: 1.8 20v suutintukin saa helposti käypäseks. Suutinten välimatkat kuitenkin samat noissa koneissa. Kiinnikkeet vaan tinailee imusarjaan.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 16.1.2013 0:33

Just hypistelin motronicin suuttimia käsissäni ja samaa mietin. k-jetin suutinhan on vaan täysin erimuotoinen ja pituinen (tottakai kun eri toiminta periaate.) Kr koneessa saattaski onnistua, mutta tuo AAR on itellä enemmän mielessä.
Tottakai tuo motronic ois helppo ja hyvä, mut mites se ohjelmointi? Ain ammattilaisreissu... Käyttöauton arvo ylittyy parissa reisussa... Megaa "koodaa" vähän halvemmalla.

Siis auto mihin tätä oon iltasin päässäni pyöritelly ois Audi 100 quattro 2.3E C4
500000 ajettu Ke-jetronic huutaa pääsyä eläkkeelle.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa