2.0tfsi käynnistyy huonosti

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

William
-
Viestit: 634
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 6.10.2012 11:21

Omalta kohdaltani näyttää vahvasti siltä, että käynnistysongelma poistui kokonaan. Minun tapauksessani pääsyyllinen näytti olleen jo kertaalleen vaihdettu siirtopumppu (G6), jonka tuotto ei ollut riittävä. Sitä ennen vaihdettiin matalapaineanturi (G410), joka näytti väärin, sekä polttoainesuodatin. Niiden osallisuutta ongelmiin ei voida tässä tapauksessa todentaa, koska ne vaihdettiin ennen siirtopumppua.

JMP
-
Viestit: 214
Liittynyt: 24.7.2003 18:48

ViestiKirjoittaja JMP » 6.10.2012 13:36

Matalapainepuolen olisi syytä pysyä yli 4 barin täyskaasuvedossa, kunnossa olevana taitaa pysyä paljon korkeammallakin. Tuo bensan suodatin kannattaa kyllä vaihtaa, vaihdoin juuri sen iteltäkin kun tajusin että se ei kuulu huolto-ohjelmaan. Mitä likaisempi tuo filtteri on, sitä enemmän siirtopumppu joutuu tekemään työtä -> voi lopulta johtaa sen rikkoutumiseen. Suodatin on onneksi halpa ja helppo vaihtaa. Päivitysosassa oli merkattu korkeampi paine 6.6bar vs vanha 6.4bar. Itellä ei kyllä ole isompia käynnistysongelmia ollut muutenkaan, mitä nyt bensat korkeapainepuolella ei ihan pysy pyydetyssä.

William
-
Viestit: 634
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 6.10.2012 20:39

Matalapainepuoli pitää pysyä pyydetyssä arvossa kokoajan. Täyskaasulla tai ilman. Suodattimen vaihtovälinpuute ihmetytti myös suuresti (tosin samaa ihmettelivät marmorillakin). Melkoinen määrä mustaa sakkaa löytyi suodattimen tankin puoleiselta osalta, kun oman ajokin suodattimen vaihdoin 142tkm kohdalla.

JMP
-
Viestit: 214
Liittynyt: 24.7.2003 18:48

ViestiKirjoittaja JMP » 6.10.2012 21:39

Niin toki, mutta täyskaasuveto on se missä ongelmat helpommin näkyy kun tyhjäkäynti ei vaadi bensaa kuin vajaan litran tunnissa.

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 7.10.2012 19:04

Williamin kanssa tuossa aikasemmin tutkittiin tarkemmin noita arvoja. Iso kiitos myös tätäkin kautta kun olet jaksanut auttaa!

Alla olevassa käppyrässä siis kolme kovaa kiihdytystä. Logattu kakkosvaihteella 2000 rpm aina tuonne 6000 rpm:n asti viallisella G410:lla. Loppu on sitten noin 30 sekuntia tyhjäkäyntiä. Tämän sekä tuon G410 anturin testin perusteella päätettiin vaihtaa matalapaineanturi.

Anturin vaihdon jälkeen käynnistys on parantunut huomattavasti. Pari ensimmäistä päivää auto lähti käyntiin aivan normaalisti, mutta viime päivinä käynnistys on ollut hieman empiväistä. Oli myös puhetta, että kannattaa tuo polttoainesuodatin vaihtaa ja sen aion myös tehdä. Omasta kokemuksestani voin todeta, että PCV:n vaihto ei auttanut mitään, mutta tuo G410 anturin vaihto on auttanut selkeästi. Pyrin loggaamaan vielä samaisen käppyrän nyt kun tuo viallinen anturi on vaihdettu. Otin videon taas tuosta käynnistyksestä. Huomattavasi paremmin lähti käyntiin, mutta en ole vieläkään tyytyväinen.

Edit. En tiedä minne kuva on kadonnut. Ilmeisesti olen vahingossa sen poistanut
Viimeksi muokannut Spoonie, 22.8.2013 12:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

mothar
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 8.10.2012 19:17

ViestiKirjoittaja mothar » 8.10.2012 19:40

Täältä ilmoittautuu yksi BWA-moottorin (Golf GTI) omistaja jolla täsmälleen sama vaiva kuin Spooniella. Mielenkiinnolla olen tätä threadia lukenut sillä tämä tuntuu oleva yleinen vika mutta selkeää syytä ei löydy. Monella foorumilla arvuutellaan vian aiheuttajaksi huonoa akkua, kuun asentoa tms.

Näyttää siis siltä että vika on joko matalapaineanturissa G140, polttoainetankin siirtopumpussa G6 tai sitten tukkeutuneessa bensafiltterissä.

Matalapaineanturin G140 sijainti on tiedossa, mutta mistä siirtopumppu G6 ja löpöfiltteri löytyy? Takapenkin alta? Onko linkkiä työohjeeseen?

Siirtopumpun G6 osanumero on ilmeisesti 1K0919051DB. Mikä on filtterin osanumero?
Kiitos etukäteen!

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 8.10.2012 20:41

Matalapaineanturin G140 sijainti on tiedossa, mutta mistä siirtopumppu G6 ja löpöfiltteri löytyy? Takapenkin alta? Onko linkkiä työohjeeseen?

Siirtopumpun G6 osanumero on ilmeisesti 1K0919051DB. Mikä on filtterin osanumero?


Tuolla ainakin osaan vastaus. Filsu 1K0201051K.

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 23.10.2012 7:19

Nyt on jonkin verran kulunut aikaa siitä kun sain tuon G410 anturin vaihdettua ja voin todeta, että se oli pääasiallinen vian aiheuttaja. Polttoaineensuodattimen vaihdan myös kunhan posti sen kuljettaa kotiin asti. Toisin kuin aikaisemmin kirjoitin, niin en ole uudelleen logannut käppyrää, koska auto on käynnistyt hyvin. Mikäli joku haluaa vertailevan käppyrän, niin voin sen kyllä tehdä.

William
-
Viestit: 634
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 23.10.2012 8:23

Hyvä homma. Loggaukset ennen ja jälkeen filtterin vaihdon olisi hyvä nähdä. Mun veikkaukseni on, että paineissa näkyy vieläkin samanlainen puute kovassa kiihdytyksessä, kuin tuossa edellisesssä kuvassakin.

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 23.10.2012 14:45

Selvä juttu - otan vielä ennen ja jälkeen loggaukset samoista arvoista kuin aikaisemmin kun olen suodattimen vaihtanut. Katsotaan mitä tulokseksi saadaan. Pari viikkoa on tosiaan mennyt sitten tuon anturin vaihdon ja käynnistys on ollut joka kerta ns. normaali pois lukien muutamaa kertaa.

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 6.11.2012 18:36

Sain nyt logattua vihdoin ja viimein tuo anturin vaihdon jälkeen. Polttoainesuodatin ei siis ole vielä vaihdettu. Aika rajusti menee miinukselle. Lisätään nyt tähän siis vielä, että loggaus sisälsi kolme kiihdytystä ja joka kerralla luistonesto meni päälle, koska pitohan ei ole mikään maaginen nastarenkailla.

Ensimmäisen kiihdytyksen aikana tuo Fuel pressure regulator näytti vaihteluväliä + 273 -176, eli suht normaalissa. Toinen ja kolmas kiihdytys menee rankasti miinuksen puolelle. Muistelisin, että normaali vaihteluväli oli +200 -200. Tänään olisi tarkoitus vaihtaa polttoaineensuodatin ja tehdä uusi loggaus.

Kuva
Viimeksi muokannut Spoonie, 4.12.2012 17:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 8.11.2012 8:02

Täytyy häpeäkseni myöntää, etten saanu suodatinta vaihdettua. Se on oikeasti noin 15 minuutin homma, mutta en vain saanut niitä polttoaineletkuja irti siitä suodattimesta. Kaksi ja puoli tuntia ähelsin kunnes luovutin. Saavat tehdä huollossa sitten. Uutta käppyrää siis myöhemmin.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 8.11.2012 15:04

Olisko niin että sitä liitintä piti puristaa tietyn suuntaisesti että lukitus irtoaa?

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 8.11.2012 17:58

http://jettajunkie.com/vw-jetta/showthr ... eplacement

En tiedä millainen sinun tapauksessasi liitin on mutta jos sama kuin tuossa linkissä niin se on 10min homma jos sitäkään.

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 8.11.2012 20:12

Jees, semmoiset painettavat liittimet siinähän on, mutta en saanut kahta viimeistä letkua irti. Ei vain meikäläisen kädet taivu, että saisin sormiin voimaa. Noh, huollossa ammattimees saa sen tehdä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.11.2012 3:08

Pihdit?

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 16.11.2012 16:03

Katsoin tossa kotimatkalla vikakoodeja ja nyt tuli ensimmäinen koodi asiaan liittyen. Tuo Electric load controller koodi tulee samantien takaisin kun sen poistaa. Viikon päästä menee huoltoon, niin katsotaan jos tuo koodi häviää tuon polttoaineendsuodattimen vaihdolla, koska G410 on juuri vaihdettu. Tosin voihan se olla myös viallinenkin, mutta ainakin siitä nyt tuli vikakoodi.

Koodi: Valitse kaikki

012555 - Low Pressure Fuel regulation: Fuel Pressure Outside Specification 
               P310B - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100010
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 79161 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 17:21:48

             Freeze Frame:
                    RPM: 1204 /min
                    Load: 37.6 %
                    Speed: 0.0 km/h
                    Temperature: 17.0°C
                    Temperature: 15.0°C
                    Absolute Pres.: 980.0 mbar
                    Voltage: 14.605 V

005699 - Please check DTC Memory of Electric Load Controller
               P1643 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100001
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 6
                    Mileage: 79212 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 12:33:31

             Freeze Frame:
                    RPM: 796 /min
                    Load: 19.6 %
                    Speed: 2.0 km/h
                    Temperature: 87.0°C
                    Temperature: 24.0°C
                    Absolute Pres.: 1010.0 mbar
                    Voltage: 13.335 V

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 28.11.2012 17:15

Alla nyt käppyrää polttoaineensuodattimen vaihdon jälkeen. Tein vielä polttoainepumpun sopeutuksen ja sen jälkeen on käynnistynyt täysin normaalisti. Vedän hieman takaisin aikaisempia kommenttejani. Pelkän G410 anturin vaihdolla vika ei poistunut kokonaan, mutta käynnistys parantui huomattavasti. Vikakoodeja ei ole, poislukien tuo Electric load controller, mutta se vain kertoo, että vakionopeudensäätimessä on häikkää. Tuo toinen vikakoodi ei ole esiintynyt sitten suodattimen vaihdon jälkeen. Käppyrässä valitettavasi vain yksi suht kova kiihdytys noin, koska yritin tuossa kotimatkalla ruuhkan seassa testailla. Fuel pressure regulatorin ollessa noin -1500 olivat kierrokset noin 4000:ssa.

Muistelin, että joku mainitsi, että tuon fuel pressure regulatorin pitäisi olla vaihteluvälillä +200 -200. Voiko joku vahvistaa tämän. Olen yrittänyt etsiä siitä tietoa, mutta en löydä.

Kuva
Viimeksi muokannut Spoonie, 2.12.2012 10:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Golf Gti V
-
Viestit: 11
Liittynyt: 2.1.2012 14:43

ViestiKirjoittaja Golf Gti V » 1.12.2012 10:58

William, paljos tuo siirtopumppu tuli maksamaan? ja onko isotyö vaihtaa? tuskin onnistuu itseltä tommonne homma.. Kaveri oli audiinsa vaihtanut siirtopumpun ni oli 2000e remontti autofitissä.

itsellä samat ongelmat.. Polttoainesuodatin on tosiaan vaihdettu jo ja puolat,tulpat ja akku :D

Ei taas helpolla pääse
-------------
Tollasta tongin netistä myös, että ollut.

Takaisinkutsuja

Golf V

Polttoaineen siirtopumppu Trafi 2004
Polttoaineen siirtopumppu, vian vuoksi polttonestettä voi vuotaa moottoritilaan ja aiheuttaa tulipalon ADAC 2004.

William
-
Viestit: 634
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 2.12.2012 9:05

Siirtopumppu töineen maksoi noin 330eur (osa 243eur + työt). Oletko tarkistanut G410:n näyttämän (ohje löytyy ylempää)? Mitä virheilmoituksia löytyy?

Golf Gti V
-
Viestit: 11
Liittynyt: 2.1.2012 14:43

ViestiKirjoittaja Golf Gti V » 2.12.2012 9:43

Selvä homma.

En ole tarkastanut, eikä anna mitään virheilmoitusta. Kylmällä ja vesisellä säällä tekee tätä ainoastaan.

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 2.12.2012 9:56

Ei antanut minullakaan vikakoodia ennen kuin olin anturin vaihtanut. Kannattaa tuo Williamin mainitsema testi tehdä.

Edit. Vaihdoin tuon aikaisemman käppyrän selkeämmäksi. Kiitos tästäkin kuuluu Williamille.

Golf Gti V
-
Viestit: 11
Liittynyt: 2.1.2012 14:43

ViestiKirjoittaja Golf Gti V » 3.12.2012 17:25

Äskön töihin lähtiessä joutui antamaan jo kaasua että käynnisty.. :/ päivän eka käynnistys.

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 5.12.2012 12:32

Minun osaltani vahvasti nyt vaikuttaa siltä, että ominaisuus on kokonaan poistunut tuolla suodattimen vaihdolla. Kertaakaan sen vaihdon jälkeen ei ole yskinyt. Lähtenyt käyntiin normaalisti jopa 15 asteen pakkasessa.

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 5.8.2013 18:47

Haulla löytyi tämä keskustelu joka kuvaa täsmälleen oman auton oireita. Eli BWA kone kyseessä ja kokeilin äsken niin käynnistää, että irrotin tuon g410 anturin liittimen ja lähti ilman ongelmia käyntiin. Voiko tästä nyt päätellä että vika on tuossa anturissa.

Muuten siis lähtee hyvin huonosti käyntiin kylmällä koneella, mutta lämpöisenä ihan normaalisti.

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 6.8.2013 8:56

Mitä suurimmalla tödennäköisyydellä. Polttoainesuodatin kannattaa myös jossain vaiheessa vaihtaa. Mulla tekee sitä edelleen satunnaisesti. Joskus kerran viikossa, joskus harvemmin ja joskus parikin kertaa viikossa...

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 6.8.2013 9:27

Mulla kanssa vaihdettiin pa suodatin alkukesästä ja en nyt muista huomanneeni että olisi vaivannut enää.

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 7.8.2013 14:35

PA-suodatin ja tulpat tuli vaihdettua juuri viime kuussa. Eilen vaihdoin ton anturin ja aamulla lähti ilman ongelmia käyntiin ja nyt töiden jälkeen taas huonommin. Ehkä en nyt enempää ala tutkimaan asiaa kun jos olisi pumpussa vika niin varmaan sitten oireita olisi muutenkin kuin vaan kylmäkäynnistyksessä.

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 8.8.2013 15:38

Ok. Mystinen juttu. Pidän sitä nykyään enemmän ominaisuuten kuin vikana. Ei mullakaan ilmennyt muuta kuin tuo vaivalloinen käynnistys kylmänä ja kuten sanoin, enään tekee sitä satunnaisesti. Muuten kaikki toimi oikein hyvin.

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 9.8.2013 20:03

Tyydyn siihen että tämä on ominaisuus :) 5 kylmästarttia nyt takana ja 4 on ollu parempia kuin ennen eli ei menny hukkaan tuo vaihto ilmeisesti. Ja parempi niin ku makso ihan hemmestisti tuo osa..

Carbo
-
Viestit: 27
Liittynyt: 23.10.2007 12:56

ViestiKirjoittaja Carbo » 9.8.2013 20:08

Mulla -06 tfsi rs ocussa vaihdettu polttoainesuodatin, polttoaineen paineen säätö venttiili, polttoaineen paine anturi, puolat (kampanja), tulpat, akku. Nämä vaihdettuna loppui nykiminen ja huonosti käynnistyminen.

Carbo
-
Viestit: 27
Liittynyt: 23.10.2007 12:56

ViestiKirjoittaja Carbo » 9.8.2013 20:17

Plus ecun maadoitus johto.
Viimeksi muokannut Carbo, 9.8.2013 20:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 9.8.2013 20:31

Onkos tämä G410 anturi nyt se paineanturi vai se paineen säätöventtiili?

Eli siis jompikumpi kai on noista toi minkä vaihdoin :) Mikä on sitten se toinen ja missä sijaitsee?

Carbo
-
Viestit: 27
Liittynyt: 23.10.2007 12:56

ViestiKirjoittaja Carbo » 9.8.2013 20:45

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ss ... m=70,0,578

Tuosta kun tutkit

Vaihdettuna G247 ja Pressure limitation valve.

G410 mulla vaihtamatta.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 9.8.2013 20:57

Onkos tuo puola kampanja millainen? Olis -08 RäSä ja -06 A3:nen BWA konella ettei osuis kumpaankaan.

Carbo
-
Viestit: 27
Liittynyt: 23.10.2007 12:56

ViestiKirjoittaja Carbo » 9.8.2013 21:12

BWA kone löytyy täältäkin, ainakin ne mulle vaihtoi merkkiliikkeessä puolat, ja sanoi että tämmöinen kampanja oli. Ja ei ole mitään täydellisiä historiankirjoja suomesta tästä vessasta.

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 9.8.2013 21:33

On näköjään sitten noita vaihtoehtoja..mulla yksi puola juuri äsken vaihdettu kun vilkutti vikavaloa..eikai sitten joku muu viallinen puola voi tuohon kylmäkäynnistykseen vaikuttaa?

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 10.8.2013 16:26

Minä aikoinaan soitin MetroAutoon ja kysyin onko mitään kampanjoita voimassa autolle. Annoin rekkarin ja katsoivat koneelta ja sanoivat, ettei ole mitään. Voishan sitä taas soitella ja kysellä. Voisin myös vaihtaa tuon G247:n, kun ei hirveesti maksa. Katsotaan miten käy.

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 14.8.2013 5:36

Mitähän toi G247 maksaa? Toi G410 oli melkein 90€, mutta lähes kokonaan on vika asettunu.

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 14.8.2013 8:05

Speedautoteilesta tilattuna G247 anturi (06H906051A) maksaa 55,87 ja Slamitilla 70 euroa. Ebaysta tilasin tuon G247 anturin ja hintaa tuli kotiin toimitettuna noin 33 euroa. Eilen tuli viestiä, että paketti on lähetetty.

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 14.8.2013 18:20

Ok..pistä sitten vaihdon jälkeen kommentia että oliko vaikutusta asiaan.

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 17.8.2013 15:47

Nyt toi ongelma on tullu taas takaisin. Mietin että voisikohan se lämpötila-anturi vaikuttaa jos ei toimi oikein kun kylmänä ei käynnisty kunnolla ja lämpösenä ei ole ongelmaa.

En tiedä missä se anturi on ja onko hankala vaihtaa, mutta tuskin se kovin kallis on jos sitä kokeilisi?

Akun jännitettä oon seuraillu mutta se näyttäisi olevan ainakin ok.

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 19.8.2013 8:08

Perjantaina saapui uusi anturi. Viikonloppuna oli hieman kiireitä, enkä oikein kerennyt muuta kuin kurkkaamaan konepellin alle. On muuten aika kettumaisessa paikassa tuo kyseinen osa. Joku varmaan vaihtaa sen ilman, että ottaa imusarjaa irti, mutta en ainakaan itse keksi miten...

Edit. Lämpötila-anturi on helppo vaihtaa. Sijaitsee moottorin oikealla puolella. Tästä näppärä DIY-ohje.

Edit 2. Näin helppoa se onkin.

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 19.8.2013 16:43

Itekkin katoin että on ahdas paikka mutta tuossahan onkin hyvät ohjeet :)

Pitää nyt toi lämpötila-anturi vaihtaa ja toivoa että sitten paranisi käynnistys.

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 20.8.2013 9:25

Tuolta foorumilta käsitin niin että noita lämpötila-antureita olisi kaksi?

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 20.8.2013 20:15

Enpä tullut yhtään ajatelleeksi asiaa. Alla olevassa kuvassa nro 8 on tuo anturi, mutta tuo ei ole minun mielestäni samassa paikassa kuin tuossa aikasemmassa DIY-ohjeessa. Löysin myös toisen, joka on kiinni tuossa osassa nro 80. Eli, kai niitä on sitten kaksi...

Kuva

Tässä tarkempi kuva tuosta osasta 80 (oikea yläkulma):

Kuva

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 21.8.2013 10:41

Harmaa 2-napainen on kuulemma oikea. Eilen ajossa katoin tota bensan painetta ni näytti olevan alle 4bar..en tiedä voiko tosta mitään tulkita?


Mulla siis tommonen vikakoodin lukija millä näkee myös anturitiedot eli en tiedä yhtään onko noi luotettavia lukemia. Lämpöisenä tyhjäkäynnillä näytti tasan 3bar ja virrat päällä sammuksissa 5,6bar.

Lämpötila-anturin vaikutuksen saan kokeiltua huomenna illalla.
Viimeksi muokannut mikama83, 21.8.2013 15:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 21.8.2013 11:30

Neljän pinnassa paine (tai 4-5 tarkemmin) myös RäSässä missä tuota Autopolarin mittarilla olen koko kesän seurannut. Pitäis Audista VCDS:llä logata onko samoissa.

William
-
Viestit: 634
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 21.8.2013 16:35

Matalapainepuolen paineet pitäisi olla tyhjäkäynnillä 4bar (103-0) nurkissa ja pumpun tehopyynti näyttää olevan ~30- 40% (106-1). Täyskaasulla 5,5...6,5 bar tietämillä ja pumppu yleensä noin 80% (tai alle) pyynnillä. Nämä olen mittaillut ehjällä siirtopumpulla. Ei siis mitään tehtaan suosituksia.

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 22.8.2013 12:12

Tässä hieman dataa minun aamuisesta ajelusta. Alussa kaksi hieman reippaampaa kiihdytystä ja lopussa tyhjänkäyntiä. Koko ajon loggasin (kesti noin 25min), joten jos joku haluaa sen niin laittakaa YV:llä vaikka sähköpostinne niin voin laittaa koko excelin ihmeteltäväksi.

Kuva
Viimeksi muokannut Spoonie, 22.8.2013 21:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 22.8.2013 17:48

Mun pitäisi päästä lukemaan noita paineita paremmilla vehkeillä. Sen lämpötila-anturin vaihdoin, mutta eipä ollu vaikutusta. Bensapumppua ei mielellään lähtisi vaihtamaan jos ei oo varma että siinä on vika, kun kuitenkin muuten toimii normaalisti.

Akku tai joku muu "sähkövarausjuttu" nyt pyörii mielessä kun sen huomasin, että jos illalla on ajanu ja niin aamulla kyllä on lähteny hyvin käyntiin mutta ei sitten enää illalla?

Alkaa toi antureiden vaihto tulla kalliiksi jos niitä summassa vaihtelee :/

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 22.8.2013 21:36

Noi Williamin antamat arvot pitää suurinpiirtein kutinsa noissa minun loggauksissa. Miltä nuo muuten William näyttävät? Bensalinjojen paineissa on jonkin verran eroja. Esim tuon ensimmäisen kiihdytyksen aikana eroa tulee noin 40 bar parhaimmillaan. En löytänyt yhtään vikakoodia.

Jep, tuntuu tyhmältä arpoa mikä siellä voisi olla "vikana" ja vaihdella eri osia. Itse otan tän täysin harrastemielessä, ei tätä muuten jaksaisi. Oon muutenkin ajatellut päivittää nuo puolat uudempiin ja samalla vaihdan nuo tulpat. Akkua en ole kerennyt vaihtamaan, mutta vaihdan sen vielä tämän vuoden puolella.

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 23.8.2013 6:03

Se ihmetyttää kun noi ongelmat tuli juuri silloin kun vaihdoin tulpat, bensansuodattimen, nokan seuraajan ja yhden puolan. Ei noiden pitäisi ainakaan huonontaa käynnistystä. Akku on melko varmasti alkuperäinen.

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 23.8.2013 14:05

No tuo kyllä hieman rajoittaa tuota "vian" aiheuttajaa. Voihan se olla, että tuo uusi puola ei toimi kunnolla tai jotain muuta vastaavaa. Laitoitko vakio tulpat vai jotkut muut? Oliko tuo nokanseuraaja kuinka pahasti kulunut?

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 23.8.2013 15:13

http://imageshack.us/photo/my-images/18/u3cz.jpg/ tossa kuva siitä seuraajasta. Olihan tuo kulunu ja tämä siis 157tkm ajetusta koneesta.

Marmoritiskiltä noi kaikki vaihdetut osat tuli haettua. Sen puolan vaihdon jälkeen kyllä toi käynnistysongelma on tullu..taidampa nyt huvikseni kokeilla pistää sen vanhan takaisin ja kokeilla voisiko olla tosiaan tommonen vika. Tai sitten myös joku muu puola voi temppuilla..

Vähän päivitystä tähän..huomasin vasta äsken että tossa uudessa puolassa on ihan eri numerot kuin noissa muissa.

William
-
Viestit: 634
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 24.8.2013 10:22

Seuraaja oli mulla kans samannäköinen, kun sen vaihdoin. Umpimähkäisestä osien vaihdosta on tainnut olla jo aikaisemmin puhetta. :) En usko, että käynnistysongelma johtuu vaihdetusta puolasta. Tyhjä / huono akku voi aiheuttaa ongelmia käynnistyksen kanssa. Sen voi onneksi tarkistuttaa helposti huoltoliikkeissä.

Spoonie: Ei ne paineet ainakaan pahasti pääse notkahtamaan pääse, mutta mielestäni kiihdytyksessä ne(siirtopumpun puoli) pitäisi nousta korkeammalle kuin 4 bar. Tuota en pääse tarkistamaan, koska mittaamani datat on työkoneella ja äijä on saikulla ainakin enskuun vielä.

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 24.8.2013 12:30

Lähtipä aamulla hyvin käyntiin kun oli se vanha puola kiinni. Joltakin englannin kieliseltä sivulta luin että tiettyjä puolia ei saa pistää sekaisin. Annan nyt pari päivää olla noin että selviää onko se tosiaan tosta johtunu. Ja jos on niin sitten on varmaan kaikki vaihdettava noihin uusimpiin versioihin, kun tuskin noita vanhanmallisia on myynnissä.

Akun voisi käydä testauttamassa joskus. Äsken katoin auton alle niin näyttää puskevan öljyä aika reippaasti ahtoputken liitoksista siitä ennen välijäähdytintä..en tiedä onko toi normaalia vai ei :/

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 27.8.2013 10:43

Mikama83: Miten on auto lähtenyt käyntiin puolan vaihdon jälkeen? Miksi aluperin laitoit sinne uudemman puolan?

William: Ok. Kyllä sen nousi hyvin yli 4 barin kiihdytyksessä. Se osien vaihtaminen on sitä harrastamista ja "motorsporttia" ;).
Viimeksi muokannut Spoonie, 27.8.2013 13:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 27.8.2013 10:53

No nyt ei lähde kunnolla käyntiin ilman kaasua eli eipä auttanu sitten kovin kauaa :D Nyki kiihdyttäessä ja vilkutti vikavaloa ni tossa puolassa oli vika. Akkua oon seuraillu ni pirun nopeasti tippuu jännite ja käyn sen huomenna testauttamassa..saapahan sen osuuden selville.

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 27.8.2013 13:21

Selvä juttu. Kävin myös omani tarkastuttamassa vajaa vuosi sitten ja silloin sanottiin, että ihan hyvässä kunnossa oli alkuperäiseksi akuksi. Hieman tehokkaamman akun ajattelin laittaa tilalle. Laitoin samalla uudet puolat ja tulpat tilaukseen. Tulppia ei ole tietääkseni koskaan vaihdettu ja autolla ajettu jo 92tkm. Otin astetta kylmemmät kuin alkuperäiset.

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 27.8.2013 17:21

Ton akun tarkastusvalo näyttää vihreää ja kokeilin ladata sen täyteen ni ei ollu vaikutusta käynnistykseen..pitää kai antaa olla kun ei vikakoodejakaan ole. Sitäkin vähän ihmettelin kun ei jääny koodia edes tosta puolan pätkimisestä vaikka häiriövalo vilkku.

Sen nokan seuraajan vaihdoin ite, mutta eihän siinä nyt voi mitään tehdä väärin mikä vaikuttaisi pumppuun yms? Tulppia en ite vaihtanu enkä edes tiedä mitkä siellä on, mutta ne oli marmoritiskiltä ja maksoi 22€/kpl

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 27.8.2013 18:34

Ok. Nämä on mystisiä juttuja. Mahdoton lähteä ratkomaan kun ei jätä koodeja ja kyseessä ei kuitenkaan ole mikään ns. todellinen vika. Hieman off topiccia, mutta törkeen hintaisia tulppia sulle on myyty. Kai tuo piti sisällään asennuksen?

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 27.8.2013 18:57

Joo se vaan ihmetyttää kun aikasemmin ei ollu tommosta oiretta. Ja tuommonen hinta oli pelkillä tulpilla tossa jyväskylän merkkiliikkeessä..asennus oli sit vaan reilun kympin :D

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 27.8.2013 19:05

Tiedän. Olen lukenut eri viestiketjuja, joissa sanotaan, että ominaisuus on ollut alusta asti ja joissain sanotaan tulleen satunnaisesti. Oli kyllä hurjan hintaisia tulppia. Mä tilasin kotiin toimitettuna noin 50 euroa hintaan (NGK Iridium BKR8EIX). Oliko paha homma vaihtaa tuo nokanseuraaja? Pitäis kans itse tehdä tuo operaatio tai viedä jonnekkin laitettavaksi.

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 27.8.2013 19:29

Taisi olla boschin tulpat noi mitä marmoritiski möi..tuskin niissä nyt kuitenkaan voi olla niin paljon eroa että olisi vaikuttanu tohon juttuun?

http://vimeo.com/23010188
Tota videota kattelin perässä ku vaihdoin..ei ollu paha homma :)

Ja noista tulpista puheen ollen luin just yhtä ulkomaalaista foorumia, niin siellä joku väitti että olisi auttanu tuohon ongelmaan se että vaihtaa orkkis tulpat noihin ngk:n tulppiin. Aika uskomaton väite mutta jos sä pistät semmoset ni kerro onko vaikutusta.

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 28.8.2013 18:59

No onpas se helppo vaihtaa. Täytyy laittaa toi myös ostoslistalle muiden osien lisäksi Taitaa mennä hetki ennen kuin osat tulee, koska puolat näytti olevan toimittajalta loppuneet, mutta laitan infoa kun olen saanut ne vaihdettua.

Noista tulpista vielä niin löysin viestiketjun, jossa vertailtiin NGK:n seiskoja ja kaseja. Sanottiin, että kasit on itse asiassa kaksi astetta kylmemmät kuin alkuperäiset ja yhden asteen kylmemmät kuin seiskat. No katsotaan miten pelittää. Ei siellä niitä kuitenkaan tyrmätty. :D

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 5.9.2013 9:16

Tulpat ja puolat sain eilen vaihdettua. Nokanseuraaja ja uusi tiiviste korkeapainepumpulle tulee toivottavasti ensi viikolla. Aamulla lähti ihan normaalisti käyntiin. Katsotaan nyt muutaman päivän ajan miten käyttäytyy.

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 7.9.2013 11:16

Harmi kun ei tajunnu kattoa mitkä ne mun vanhat tulpat oli, mutta todennäköisesti samanlaiset jos ne on siinä 90tkm huollossa vaihdettu.

Puolat voisi nyt joskus hommata kun vahvasti epäilen edelleen että toi yksi erilainen puola nyt jotenkin vaikuttaa. Akku ei myöskään ole uudenveroinen mutta nyt on vähän muutakin rahanmenoa ja kyllähän toi auto nyt kuitenkin toimii :)

Onkohan se muuten kuinka vaarallista kun oon pari kertaa polkassu vähän kaasua käynnistyksessä jos ei oo suosiolla heti lähteny?

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 9.9.2013 13:19

Mun vanhat oli ihan alkuperäiset, Boschin valmistamat: Kliks.

Vanhat puolat olivat 07K905115D ja ne oli valmistettu syksyllä 2007. Uudet puolat, jotka ostin ovat 06E905115E ja valmistettu keväällä 2013. Normaalisti on lähtenyt käyntiin vaikka pientä köhimistä olikin tänään aamulla. Huomion arvoinen seikka kun vaihdoin tulppia, että kolmannessa ja neljännessä sylinterissä olevat tulpat olivat löysällä. Pystyin sormin pyörittämään ne auki ilman räikkää. Uudet tulpat laitoin noin 20 Nm kireyteen.

En tiedä, kylmänä tuskin hyvää tekee jos huudattaa. Itse en ole koskenut kaasuun käynistettäessä.

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 17.9.2013 7:34

Miten on toiminu uusilla tulpilla? Mulla vaan pahentunu tuo vika :/

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 17.9.2013 7:58

Hieman ristiriitaisissa tunnelmissa tällä hetkellä, mitähän tähän nyt sanoisin. Alustetaan vielä sen verran, että viikonloppuna vaihdoin myös nokanseuraajan (kiitos tuosta videosta!) ja N80 venttiilin. Helppo homma ja aikaa meni kun rauhallisesti touhusi noin tunti. Nokanseuraaja oli ihan ok kunnossa. Täällä muutama foto siitä.

Uusilla tulpilla käynti on tasaisempaa, mutta ensimmäisten päivien aikana käynnistys oli melko vaivalloista. Eilen iltapäivällä ja tänä aamuna lähti täysin normaalisti käyntiin. Eri sivustoilla sanotaan, että nuo kasit on kaksi astetta kylmemmät kuin alkuperäiset, seiskat yhden asteen ja kutoset on alkuperäisiä vastaavia. Mietiskelin jahka tilaisin vielä seiskat tai kutoset testiin. Kaseissa on se ongelma, että karstottuvat (onko nyt oikeat termi). Eli kun ajellaan rauhassa niin lämpötila ei nouse tarpeeksi korkeaksi. Täällä myös kuva miten käy. Muutenkin veistiketjusta saa paljon tietoa.

Kurvailen nyt noilla vielä vähän aikaa ja katson miten käyttäytyvät. Yhtenä ajatuksen oli myös vaihtaa tuo bensatankissa olevan pumpun ohjainyksikkö. Osanumero sille on 1K0906093G ja hintaa uutena reilut 100 euroa. Käytettynä näitä voi myös saada melko edullisesti.

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 17.9.2013 9:13

Ok. Vähän vaikuttaisi että bensapuolella tuo vika on, mutta korkeapainepuolella vai tuolla matalapainepuolella. Varmaan sille ohjaimelle olisi joku mittausohje jossain?

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 17.9.2013 9:58

Varmaan jossain on. Aikasemmin linkkasin viestiketjun, jossa mainittiin, että juurikin tuo ohjainlaite aiheutti sen ominaisuuden (viimeinen viesti). Tyhmäähän tämä on vaihdella näitä osia ja arvuutella, että mikä siellä on, mutta itseäni ärsyttää suunnattomasti tuo ominaisuus.
Viimeksi muokannut Spoonie, 17.9.2013 12:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 17.9.2013 11:50

Yksi volkkarin huoltomies muuten mainitsi tuon ohjainlaitteen kun kyselin kesällä että mikä voisi olla vikana.

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 17.9.2013 12:42

Jep. Jostain löysin, että Audilla oli ollut TSB joillekkin tietyille malleille juurikin liittyen tuohon pumppuun, ohjainlaitteeseen ja polttoainesuodattimeen. Ei toi reilut 100 euroa tunnu enään missän tässä konkursissa. :D

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 17.9.2013 12:44

Kuinkakohan paljon se tulpan lämpöarvo merkkaa mitään jos Käynnistyslämpötila on yön seisomisen jälkeen suunnilleen samoissa lukemissa?

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 17.9.2013 13:17

En tiedä, merkkaako? Pointti tuossa oli vain se, että pidemässä juoksussa lämpimämmät varmaankin omassa käytössä toimisivat paremmin, koska ajelen rauhallisesti ja näin ollen kylmempien tulppien optimilämpötilaa ei aina ilmeisesti saavuteta. Puhun asiasta josta en tiedä, olen vain lukenut eri kokemuksia.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 17.9.2013 13:22

Kyllä ne saksalaiset insinöörit on luultavasti ottaneet senkin huomioon että RS:llä ei aina ajeta kaasu ala-asennossa :)

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 17.9.2013 13:37

En usko, ei voi pitää paikkansa. :D Tilasin tulpat ja puolat AwesomeGTI:ltä ja noita siellä oli. Kuulemma suosittelevat autoihin jotka on softattu. Tiedä sitten pitääkö paikkansa.

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 18.9.2013 6:23

Jos meinaat vaihtaa sen pumpun ohjaimen niin ilmottele sitten oliko apua. Itse en kerkiä rassata autoa ollenkaan tällä viikolla mutta hermo sen kanssa alkaa kohta menemään.

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 18.9.2013 7:50

Jep, ilmottelen sitten. En ainakaan nyt ihan heti sitä ole tekemässä. Tänäänkin lähti ihan normaalisti käyntiin, joten varmaan seuraavat pari viikkoa seurailen vain tilannetta.

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 21.9.2013 14:03

Semmosta kokeilin että starttasin melkein samantien kun virrat pistin päälle niin lähti ihan hyvin käyntiin. Ja jos jää odottelemaan niin sitten on tapahtunu tuota että yskii toista sekunttia.

Alkaa olemaan henkimaailman juttuja :DD

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 23.9.2013 8:07

Minulla se köhii vielä enemmän jos noin teen. Odottaminen minun tapauksessani on parempi vaihtoehto.

JMP
-
Viestit: 214
Liittynyt: 24.7.2003 18:48

ViestiKirjoittaja JMP » 23.9.2013 10:13

Mulla oli välillä noita käynnistysongelmia, en pitänyt niitä kuitenkaan hirveän pahoina. Joskus piti pyörittää pitempään ja vähä köhien lähti käyntiin. Vaihdoin korkeapainepumpun ja seuraajan uusiin muttei ollut vaikutusta asiaan. Lopulta uusittuani akun ei ongelmaa ole enää kertaakaan esiintynyt. Sinänsä hassua että latailin akkua pariin otteeseen ja se vaikutti olevan niin hyvässä kunnossa etten uskonut ongelman olevan siinä. edit: niin ja tulihan sitä tulpatkin vaihdettua ja puolat vaihtui vuoden sisällä vw kampanjassa. Mutta ne ei ongelmaa kuitenkaan poistaneet.

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 23.9.2013 12:51

Akun vaihto on myös mun listalla, koska se on alkuperäinen. Jännä juttu nimittäin kävin sen tarkastuttamassa ja sanoivat, että ihan hyvässä kunnossa. Ilmeisesti hyvin pienestä se on kiinni sitten. Ctekillä akkua olen myös muutaman kerran lataillut.

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 24.9.2013 15:51

Minäkin kävin akun testauttamassa ja sanottiin että se on kuin uusi. Alkuperäinen akku mullakin eli noin 6 vuotta vanha. En tiedä sit miten luotettava se testaus oli kun se tyyppi kattoi vaan nopeasti jollain laitteella..että näkeekö sillä mitenkä se pitää varausta..

Carbo
-
Viestit: 27
Liittynyt: 23.10.2007 12:56

ViestiKirjoittaja Carbo » 24.9.2013 16:46

Mulla oli kans samaa ongelmaa, myös hälyt piippaili itekseen yms. Outoja sähkövikoja. Niin ainakin ne hävinneet akun vaihdolla. 6v ja 85tkm oli alkuperäisellä akulla ikää.

Carbo
-
Viestit: 27
Liittynyt: 23.10.2007 12:56

ViestiKirjoittaja Carbo » 24.9.2013 16:46

Mulla oli kans samaa ongelmaa, myös hälyt piippaili itekseen yms. Outoja sähkövikoja. Niin ainakin ne hävinneet akun vaihdolla. 6v ja 85tkm oli alkuperäisellä akulla ikää.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 24.9.2013 22:33

Putsasin pitkittäisen TFSI:n imukanavat ja suuttimen kärjet niin loppui käyntihäiriöt ja alkoi kulkua ja alavääntöä taas löytyy

http://sdrv.ms/15qeQWh
http://sdrv.ms/15qeTBF

William
-
Viestit: 634
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 24.9.2013 23:20

Minkälaisia käyntihäiriöitä sulla oli? Itse ajattelin kokeilla bensan lisäaineita, joiden väitetään puhdistavan palotilaa ja suuttimia. Onkohan kukaan kokeillut niitä, vai onko ne teholtaan samaa luokkaa kuin vapaavirtaussuodattimet?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 24.9.2013 23:29

Kylmällä koneella nyki ja tuli misfireä kolmospyttyyn. 191 tkm nyt mittarissa. Suuttimien kärjet ei nyt niin pahasti olleet karstoittuneet mutta imukanava venttiilien varsien takaa ihan tukossa. Eli ei noilla lisäaineilla saa mitään apua tuohon imukanavan karstoittumiseen

William
-
Viestit: 634
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 25.9.2013 11:44

Juu, ei ne imukanavia puhdistakaan, mutta noissahan on ongelmana myös palotilan ja pakopuolen karstoittuminen?

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 2.10.2013 17:54

Uuden akun vaihdoin juuri äsken niin näkee tällä viikolla että onko sillä vaikutusta.


Audifinns-foorumilla on näköjään kanssa puhuttu tuosta karstoittumisesta ja on mainittu, että sen takia saattaa imuventtiilit alkaa kantamaan ja se voi oireilla huonona kylmäkäynnistyvyytenä?

William
-
Viestit: 634
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 3.10.2013 9:34

Tarvitaanko putsaushommassa uusia tiivisteitä? Entä kemikaalipuoli. Millä aineilla se lähtee helpoiten puhtaaksi?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 3.10.2013 9:42

Uus imusarjan tiiviste ja suuttimien tiivisteet. Toi suuttimien tiivisteiden vaihto oli sellanen homma että siihen tarvitsisi kyllä teflon tiivisten asennukseen tarkoitetun levittimen. Sen koodi on suuttimien tiivistesarjan mukanana tulevassa ohjeissa.

Tai sitten tempasee suuttimet irti ja käy paikaillisessa merkkiliikkeessä asennuttaa tiivisteet.

Itse putsailin brake cleenereilla

William
-
Viestit: 634
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 3.10.2013 11:16

Suuttimien asennustyökalusetti T10133B on hieman arvokas. Sen saa varmaankin erikseen, mutta muistatko numeroa, kun ei ne marmorilla kuitenkaan sitä numeroa löydä.

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 3.10.2013 11:19

Uuden akun vaihdoin juuri äsken niin näkee tällä viikolla että onko sillä vaikutusta.


Ajattelin kans ensi viikon alussa käydä Akkupalvelu Häkkisen luona asennuttamassa uuden akun. Olisin menny jo eilen, mutta perhana ovat muuttaneet.

Karstoittumisen putsaus kyllä kuulostaa sellaselta hommalta, etten kyllä ihan heti lähde sitä tekemään. Mulla menis varmaan viikko kun tekisin sen.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 3.10.2013 15:54

Täytyy kaivaa sen levittimen koodi esiin

Sellanen 7 - 8 tuntia meni yhteensä viikonloppuna kun joutu hieman soveltaa ja vaihdoin termarin samalla enkä jaksanut vetää keulaa huoltoasentoon niin moniurahihnan kiristimen takaisin asennus vei aika kauan

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 3.10.2013 16:30

Uusi akku ei nyt ainakaan pahentanu tuota kylmäkäynnistystä :)


Tuskin alan imukanavia puhdistamaan jos ei ihan pakko ole. Äsken otin ahtoputken irti sieltä ennen välijäähdytintä, kun oli siitä liitoksen kohdalta ihan öljyssä mutta ei siellä letkun sisällä ollu öljyistä yhtään mikä on aika outoa..öljyähän tuo kone vie aikalailla mutta ei taida olla poikkeavaa näissä.

Kun tulpat vaihdettiin niin huoltomies totesi että mäntien päällä on aika paljon karstaa ja sanoi vaan että se johtuu huonosta bensasta..empä sit tiedä miltä ne kuuluisi näyttää.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 3.10.2013 17:35

Asennus työkalu on 0986616098 ja koko setti 0986616097

Ottaa vaikka kaasuläpän irti ja kurkkaa sieltä tarkistuskameralla miltä kanava näyttää.

Tämäkin homma olisi kannattanut tehdä hyvissä ajoin eikä ihmetellä paria vuotta että olikos tfsi:n alavääntö todellä näin huono


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 71 vierailijaa