2.0tfsi käynnistyy huonosti

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 7.10.2013 20:03

Kävin tänään aamulla akun vaihtamassa uuteen. Töiden jälkeen huomasin selkeän eron käynnistyksessä. Ei enää semmosta empimistä vaan huomattavasti helpommim lähti käyntiin.

Kun tulpat vaihdettiin niin huoltomies totesi että mäntien päällä on aika paljon karstaa ja sanoi vaan että se johtuu huonosta bensasta..


Mitä bensaa tankkaat? En pahemmin katsonut miltä mäntien päällä näyttää kun vaihdoin tulpat. Mä tankkaan aina 98:sia.

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 8.10.2013 8:15

98:sia käytän ite mutta olisko edellinen omistaja sitten ajellu muulla.

Puggas
-
Viestit: 58
Liittynyt: 18.1.2011 15:06

ViestiKirjoittaja Puggas » 8.10.2013 11:42

Olitko mitannu bensan korkeapainepuolen paineen ennen käynnistystä? Suuttimilla on varmaan joku rajapaine joka pitää saavuttaa ennen kuin ne avautuvat.

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 8.10.2013 14:37

5,3bar ja yskimällä käyntiin ja sitten nousi sinne noin 50bar ja kun sammutin niin se jäi siihen, ja kun heti uudestaan kokeilin käyntiin niin lähti hyvin..empäs aikasemmin tota oo seurannu kun katoin vaan matalapainepuolen juttuja :O

Onko vika nyt sitten ihan tossa korkeapainepumpussa vai jossain anturissa? :/


Korkeapainepumppuun liittyen niin: Tossa ohjeessa sanotaan että toi 0-rengas nro 2 pitäisi vaihtaa ja ite en tajunnu koko rengasta kun vaihdoin kesällä tuon nokan seuraajan. Voiko tuo aiheuttaa jotain harmia jos toi tiiviste on vioittunut tms?

http://skoda.workshop-manuals.com/octav ... hp?id=1326

Puggas
-
Viestit: 58
Liittynyt: 18.1.2011 15:06

ViestiKirjoittaja Puggas » 8.10.2013 17:25

Samalla lailla menee bensanpaineet omassa kulkupelissä. Tosin moottori on 1.4tsi. Alkuun paineet ovat noin 5bar ja nopeasti nousee joutokäynnillä ~40bar. Eli vika ei varmaan ole aloituspaineessa.

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 8.10.2013 17:46

Ahaa no sitten luulinkin ihan väärin. Kun ei vikakoodeja tule ni kai sitä puolien vaihtoa olisi vielä kokeiltava..rahanmenoa taas :D

Onko kukaan muuten kokeillu tuota ECU:n päivitystä kun tuossa jossain foorumilla oli että se voi auttaa kylmäkäynnistys ongelmiin? Mun autossa se on 0010 ja uusin versio on kai 0040.

Sitä en sitten tiedä että hävittääkö se tuon virisoftan :/

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 13.10.2013 16:25

Pitkästä aikaa katoin noita matalapainepuolen bensanpaineita ja ajossa 3.6bar näyttää olevan maksimi ja tippuu välillä alle kolmeen. Katoin juuri että mikä bensansuodatin tuonne on vaihdettu kesällä ja on tommonen merkkin kuin filtron. En tiedä onko noilla suodattimilla eroja.

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 13.10.2013 17:55

Jos pävität niin virisofta häviää. En osaa sanoa onko noissa bensansuodattimissa eroja. Minun tapauksessani tuo akun vaihto ainakin toistaiseksi on auttanut ongelmaan. Vaihdon jälkeen ei ole kertaakaan yskinyt vaan aina lähtenyt hienosti käyntiin.

William
-
Viestit: 634
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 13.10.2013 18:11

Pitkästä aikaa katoin noita matalapainepuolen bensanpaineita ja ajossa 3.6bar näyttää olevan maksimi ja tippuu välillä alle kolmeen. Katoin juuri että mikä bensansuodatin tuonne on vaihdettu kesällä ja on tommonen merkkin kuin filtron. En tiedä onko noilla suodattimilla eroja.

Näyttääkö matalapainepuolen anturi oikein? Millä teholla siirtopumppu käy noilla paineilla?

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 13.10.2013 18:41

Sen anturin on ihan uusi eli kai se näyttää oikein. 40-50% teholla käy näköjään oli sitten tyhjäkäynnillä tai reilummin kaasua. Virrat päällä näyttää yli 5bar mutta tippuu heti kun käynnistää ja tyhjäkäynnillä oli äsken 2,7 bar.

Jos olisi nyt ylimääräistä rahaa niin varmaan suosiolla pistäisin tuon pumpun vaihtoon.

William
-
Viestit: 634
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 14.10.2013 9:48

Pumpun toimintaa voi myös arvioida pyyntiä ja toteutumaa kuvaavasta arvosta (105-1). Tyhjäkäynnillä sen ainakin pitäisi pysytellä nollan tuntumassa. Asteikko on ilmeisesti 100 = 0,1 bar.

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 14.10.2013 17:26

Tuo mun lukija ei näytä mitään kanavassa 105?

Nyt kun oli pakkasta viimeyönä niin ei ollu mitään toivoa saada autoa käyntiin ilman kaasua :/
Semmosen katoin tossa nopeasti mitä en ole aikasemmin kattonu ni tarkistin tuon akun maadoitusjohdon sekä startille menevät virtajohdot ja niissä oli jonkun verran kiristysvaraa..en usko että tuolla nyt oli vaikutusta mutta saa nähdä seuraavalla kerralla.

Hermon päälle tuo alkaa ottamaan ja näköjään sitten kylmä ilma pahentaa tilannetta.

William
-
Viestit: 634
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 14.10.2013 18:50

Pääsi painovirhe tekstiin piti kirjoittaa (103-1) - fuel pressure regulator.

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 15.10.2013 16:00

Se arvo on lähellä nollaa ja nyt on oikein ilouutinen että auto toimii! :) Maadoitusvika näköjään ollu kokoajan eli nyt on sit osia tullu ostettua tavallaan turhaan mutta eipä se mitään :)

Ite en kyllä ole siihen maadoitukseen koskenu, mutta en tiedä miksi oli niin huonosti kiinni.

Jpu
-
Viestit: 7
Liittynyt: 5.12.2013 20:50

Sama vika

ViestiKirjoittaja Jpu » 5.12.2013 20:57

Moro
Onko löytyny ratkaisu ongelmaan?
Mulla kans käynnistyy huonosti. Joutuu useamman sekunnin pyörittää ennen ku käynnistyy. Ongelmat alko ilmojen kylmettyä, akku vaihdettu, lohkolämmitintä (letku) käytettäessä ei ongelmia. Vikakoodi oli muutama viikko sitten liittyen bensanpaineisiin.

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 10.12.2013 8:12

Mikä vikakoodi?

Jpu
-
Viestit: 7
Liittynyt: 5.12.2013 20:50

ViestiKirjoittaja Jpu » 24.12.2013 13:08

Välillä myös tehoa uupuu huomattavasti huonon startin jälkeen, varmaan joku varo-ohjelma menee päälle tms kun kestää vain kilsan ja sit pelaa taas hienosti.
Koodi 000135 Fuel Rail/ System Pressure P0087-002 Too Low Intermittent.
Eli korkeapainepuolen ongelmaa. Tarttee kysellä huollosta onko kaikki korjauskampanjat suoritettu tai onko avoimia ennekuin rupee pumppua tutkimaan

William
-
Viestit: 634
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 25.12.2013 14:32

Ei välttämättä ole korkeapainepuolen ongelma:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 087/000135

Jpu
-
Viestit: 7
Liittynyt: 5.12.2013 20:50

ViestiKirjoittaja Jpu » 27.12.2013 13:25

Otin pumpun irti ja siellä olikin kaikki paskana.
Nokan seuraajakuppi kadonnut kokonaan jonnekkin ketjukotelon uumeniin joten pumpun tappi ja jousi hakannut nokka-akseliin, nokka ja ketjukotelo myös kulunut. Saattaa tulla kallista...
Viimeksi muokannut Jpu, 28.12.2013 18:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pasi H.
-
Viestit: 223
Liittynyt: 29.5.2004 13:51

ViestiKirjoittaja Pasi H. » 27.12.2013 17:30

Se pelkkä ketjukotelo maksaa liki tonnin, että jos se ei ihan paskana ole niin ehkä vanha välttää ;)

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 27.12.2013 21:02

Paljonko sulla on kilometrejä mittarissa. Vaihdoin omassa tuon nokanseuraajan noin 90tkm kohdilla ja se musta pinnoite oli vain hieman kulunut.

Jpu
-
Viestit: 7
Liittynyt: 5.12.2013 20:50

ViestiKirjoittaja Jpu » 27.12.2013 22:34

136 000km mittarissa. Alkuun menty longlife huoltovälillä, muutama viimeinen 15tkm välillä.
Kyllä se kotelokin tarttee vaihtaa, alaosast puuttuu aika paljon.
Vähän hirvittää et mis se kaikki metallisilppu on kulkenu.
Kyl tulee ikävä vanhaa ooppelii, huolto ja korjaus oli lähes ilmasta tähän verrattuna

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 28.12.2013 0:20

Eli siis kulunu puhki toi kuppi? Mulla oli ajettu 155tkm ja kun ehdotin ton kupin vaihtoa niin volkkarin liikkeessä vaan naurettiin eikä suostuttu tilaamaan koko osaa. Tilasin muualta ja vaihdoin itse. Ei kuulosta kivalta nuo seuraukset :/

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 28.12.2013 17:01

Todella outoa, että on kulunut kokonaan. Alla kuva miltä tuo oma nokanseuraaja näytti kun vaihdoin sen. Vasemmalla siis noin 90tkm nähnyt nokanseuraaja ja oikealla uusi.

Kuva

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 28.12.2013 17:33

Mikäs ton osanumero on? Tai mistä päin räjäytyskuvia ton löytää?

Ajattelin kaveria varotella.

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 28.12.2013 18:05

Osanumero tuolle on: 06D109309C

Alla olevassa kuvassa nro 6.

Kuva

Jpu
-
Viestit: 7
Liittynyt: 5.12.2013 20:50

ViestiKirjoittaja Jpu » 28.12.2013 18:25

Kuppi tosiaan kadonnut kokonaan, varmaa haljennut palasiksi. Haljenneiden kuppien kuvia löytyy ulkomaisilta foorumeilta, ei ilmeisesti aina edes kulu puhki.
Siinä ottamani kuva, eli koppa ja nokka myös menee vaihtoon.
Korjausarvio reilu 3100€
Kuva

tutkija
-
Viestit: 55
Liittynyt: 23.10.2011 19:24

ViestiKirjoittaja tutkija » 28.12.2013 21:01

Kannattais vaihtaa niit öljyjä paljon tiheempään ettei sama paska kierrä moottorissa ikuisesti,itse en aja millään henkilöauton moottorilla yli kymppitonnia ikinä. Mut eipä oo tarvinnu ikinä mitää vikoja korjaillakkaan vaikka mikään kulkine ei oo poistunnu käytöstä alta puolen miljoonan ajomäärällä. Tulee vaan noi tiheet öljynvaihdot paljon halvemmaksi ja ei tarvi olla ilman autoa sen takia et jotain ihmeellistä hajoaa kun paska joka ei poistu moottorista kuluttaa joka paikan hajalle ennenaikaisesti. Mut jokainen tyylillään. Ja öljynä ei tarvitse käyttää mitään huippukallista vaan vain luokitukset täyttävää kun ajaa lyhyitä vaihtovälejä,tulee jopa halvemmaksi kuin ajaa huippukalliilla öljyllä pitkiä vaihtovälejä ja moottorit tykkää kun pysyy puhtaana paskasta. Sillä moottorista ei poistu lika ja metallinmuju minkään muun mukana kuin öljyn kun se vaidetaan. Näissä kun ei ole samanlaista linkopuhdistusta kuin raskaassa kalustossa joilla voikin sitten ajaa jopa 50000km vaihtoväleillä.

mothar
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 8.10.2012 19:17

ViestiKirjoittaja mothar » 5.1.2014 21:07

Huonoon käynnistyvyyteen vaikutti minun tapauksessa bensafiltterin vaihto. BWA kone.

Viime kesänä pakoputken päivityksen yheydessä vaihdoin vanhan yli 90 tkm ajetun filtterin uudempaan ja sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia kelistä riippumatta. Kiinnitin koko asiaan huomiota vähän ennen joulua kun pakkasaamujen rykimiset puuttuvat.

En ole loggaillut paineita matalapainepuolella ennen tai jälkeen fillterin vaihtoa tai mitään muutakaan, että missä vika sitten oli / on mutta ei tunnu enää vaivaavan.
Vanha filtteri oli 1K0 201 051 C (6.4bar) ja uusi mallia 1K0 201 051 K (6.6bar)

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 6.1.2014 12:03

Onkohan noilla filttereillä kuinka isoja eroja? Omaan vaihdatin tossa paikallisella korjaamolla(kesällä jolloin ongelmat alkoivat) joka kuuluu autofit-ketjuun. Tossa myöhemmin vasta sitten katoin mikä sinne oli vaihdettu niin se oli niin ihme merkki, etten enää edes muista sitä merkkiä. Ja se maksoi yli 50€ mikä vähän ihmetytti, kun saa niitä näköjään jo parillakympillä. 6,4bar siinä luki kyljessä.

Nyt taas ihmeellisesti tullu toi vika näillä ilmoilla että saa kaasua polkaista jos meinaa ekalla kerralla saada auton käyntiin.



Löyty sittenkin se merkki kun pikään sitä etsin netistä eli tommonen:
http://www.kolegaberlin.pl/product-pol- ... 836-2.html

Olisikohan se alkuperäinen parempi sitten kuitenkin?
Näköjään olen tuon merkin maininnu aikasemmin jo tässä ketjussa mutta ei enää muistanu :D

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 6.1.2014 19:26

Omaani olen vaihtanut bensansuodattimen nyt kaksi kertaa, about 30tkm välein, eikä isompia ongelmia ole ollut käynnistyksissä...
Toki kyllä tuo on ollut uudesta asti sellainen että starttia saa pyörittää eikä vaan avainta näyttää...mutta ei keleillä siihen ole vaikutusta.

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 7.1.2014 15:18

Katos vain, on tullut päivitetty suodatin. Minulla taitaa tuo 6.4 barin suodatin olla tällä hetkellä asennettuna. Pitääkin laittaa muistiin tuo, että sitten seuraavan kerran kun öljyt menee vaihtoon niin vaihdetaan tuo päivitetty osa sinne.

Akun vaihto on kokonaan korjannut tuon huonon käynnistyksen autossani. En tietenkään pysty suoraan osoittamaa, että vika oli siinä, koska osia tuli vaihdettua ennen sitä jonkin verran.

Jpu
-
Viestit: 7
Liittynyt: 5.12.2013 20:50

Nokanseuraaja palasina

ViestiKirjoittaja Jpu » 24.1.2014 21:28

Tällasessa kunnossa on sylinterin kansi. Kaikki laakerit koneesta naarmuilla.
Eli kannattaa tutkia noi nokan seuraajat aina välillä vissiin.
Kummallista tosin ettei toi paska oo pysähtyny öljynsuodattimeenKuva

lemmentalja
-
Viestit: 80
Liittynyt: 17.9.2008 15:00

ViestiKirjoittaja lemmentalja » 5.2.2014 13:12

Tarviiko korkeapainepumppua sopeuttaa kun repii piuhat irti ja vaihtaa tuon kupin? Vai ruuvit vaan takas ja kovaa ajoa?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 5.2.2014 13:15

Ei ainakaan BGB:ssä mutta varmistappas korjaamolta

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 5.2.2014 13:54

Voihan sen tehdä jos VCDS löytyy, mutta tuskin mitään hyötyä. En tehnyt sopeutusta kun vaihdoin nokanseuraajan, koska en nähnyt sille tarvetta.

lemmentalja
-
Viestit: 80
Liittynyt: 17.9.2008 15:00

ViestiKirjoittaja lemmentalja » 5.2.2014 20:53

Kiitti vihjeistä! Nokanseuraaja vaihdettu, eikä tarvinnut pumppua sopeuttaa. Vanha ulos, uusi sisään ja kovaa ajoa. Samalla vaihdoin polttoainesuodattimen, josko tuo auttais käynnistysongelmiin seisonnan jälkeen. Erona uuden ja vanhan suodattimen välillä oli paineluku suodattimen kyljessä. Vanhassa luki 6.4Bar ja uudessa 6.6Bar. Tästä taisi joku aiemminkin kirjoitella?. Ilmoitanpa sitten auttoiko....

Selkeää kulumaa on alkuperäisessä kupissa. Musta pinnoite oli 75% täysin kulunut pois ja kontaktipinta kiilloittunut ja lievästi naarmuinen. Sisäpuolella sama juttu, pumpun akseli oli hakannut ulkopuolellekin näkyvän pienen ympyrän muotoisen painauman. Tämä voi olla tosin täysin normaaliakin. Kyseinen seuraajakuppi on siis 70tkm. Ajetusta BWA moottorista. 15tkm/12kk huoltovälillä.

Kysyinpä muuten samalla kun osat hain vw-centerin hintaa tuolle seuraajakupin + suodattimen vaihdolle...paukauttivat kohtalaisen rasvaisen ehdotuksen! Osineen vaivaiset 370€!!! Itseltä ensikertalaisena kului tuohon askarteluun aikaa autotallissa tunkaten noin tunti! :D Suodatin, kuppi ja O-rengas maksoivat yhteensä siis 105€.

Linkki kuvaan:

http://aijaa.com/iYTFtk

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 6.2.2014 10:07

Mulla BWA:ssa edelleen alkuperäinen nokanseuraaja, eikä siinä juuri ollut kulumisen jälkeä kun 75tkm kohdalla katsoin, nyt alkaa olla 90tkm mittarissa...
Ehkä sen voisi vaihtaa varmuuden vuoksi.
Samalla kun uudet iskarit laittaa jälleen, kun Bilsteinin B6 Sportit kestivät 1,5vuotta...

lemmentalja
-
Viestit: 80
Liittynyt: 17.9.2008 15:00

ViestiKirjoittaja lemmentalja » 7.2.2014 15:58

Nyt on viitisen kertaa startattu pidemmän seisomisen jälkeen (6-12h) ja nätisti on ekalla lähtenyt tulille. Rykimistä/yskimistä ei ole niin kuin aiemmin, eli kauniimmin starttaa :). Toki tuota joutuu pyörittämään ehkä kauemmin kuin joitain muita, mutta olkoon se ominaisuus. Suodattimen vaihtoa siis suosittelen ensimmäisenä kokeilemaan jos on moottorilla aamukankeutta. Omani hain siis alkuperäisenä...

Jpu
-
Viestit: 7
Liittynyt: 5.12.2013 20:50

ViestiKirjoittaja Jpu » 11.4.2014 22:46

Nyt käynnistyy ja kulkee taas nätisti.
Ei tarvittu ku tehdaskunnostettu kone, uus turbo, bensapumppu ja paininkuppi...

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 26.8.2014 15:01

Tuli kesällä vaihdettua omiin kippoihin tuo seuraaja. Toinen 160tkm ajettu ja toinen 100tkm, molemmissa pinnoite jo kulunut puhki mutta ei mitään vauriota vielä nokalle. Audissa tälläinen, Skodassa vähän pahempi.

Audiin vaihdoin itse ja RäSään vaihdettiin Skodan merkkihuollossa Tallinnassa missä tekivät nokkahihnan ja vesipumpun vaihdon. Kerto että he suosittelevat tuota vaihtoa noin 100tkm:ssä 2.0TFSi koneille joskin itse tuota vaihtoa heiltä kysyin. Suomessa tuosta ei tiedetty mitään...

Audi edelleen käynnistyy hienosti, RäSässä ehkä jopa hieman pahentunut tuo. Akku alkaa siinäkin olla lopussa (mittasivat huollossa että about puolikuntoinen ja suosittelivat jossain välissä vaihtoa). Audissa on akku vaihdettu -11, molemmissa akut kovilla kun autoissa eberit ja about 20min työmatka suuntaansa molemmilla. Skodassa AGM akku vaihdettu jossain välissä mutta alkaa silläkin ikää olemaan.

Audiin on aikanaan tehty puolanvaihto kampanjan mukaan, Skodalle ei ollut kampanjaa huollon mukaan mutta pitäisi tarkistaa ovatko puolat millä koodilla. Tarvii ryhdistäytyä ja mitata tuo G410 jossain välissä...

Janse
-
Viestit: 41
Liittynyt: 20.11.2007 16:34

Re: 2.0tfsi käynnistyy huonosti

ViestiKirjoittaja Janse » 20.11.2017 8:49

Nostetaas hieman aihetta jos saisi uusia näkemyksiä. Eli omalla -06 2.0 tfsi GTI golffilla Rullattu 149tkm ja juuri tullut huollosta jossa tehtiin mm. jakohihnasarja ja nokkien välinen ketju kiristimineen, sekä ite vaihdoin DV:n, nokan seuraajakupin, tulpat, sekä PCV:n. Alunperi n lähdin noita osia vaihteleleen mm. huonon kylmäkäynnistyvyyden takia, joka ei ole korjaantunut, mutta nyt alkanut myös kylmäkäynnistyksen jälkeen tyhjäkänti seilaamaan/röpeltään ainakin hetken aikaa(kierroslukumittari ei seilaa, mutta käyntiääni on epätasaista), tämän huomasin sen jälkeen, kun vaihdoin viikonloppuna tuon seuraajakupin bensapumpun taakse. Kylmänä siis ei meinaa hörähtää käyntiin ilman kaasua. G410 ja polttoainesuodatin ilmeisesti seuraavaks vaihtoon. Myös VCDS tuli tilattua samaan konkurssiin tarkempaa tutkimusta varten mutta sen opetteluun menee varmaan hetki.

Janse
-
Viestit: 41
Liittynyt: 20.11.2007 16:34

Re: 2.0tfsi käynnistyy huonosti

ViestiKirjoittaja Janse » 24.11.2017 19:54

Noniin, edelliseen viestiin lisäystä, nyt vikakoodit luettu ja moottorin vikavalokin syttyi tänään:
2 Faults Found:

000010 - Camshaft Positioner (Bank 1 Intake)
P000A - 008 - Slow Response - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 10101000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 5
Reset counter: 255
Mileage: 149920 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 15:41:4
Freeze Frame:
RPM: 1625 /min
Load: 32.9 %
Speed: 21.0 km/h
Temperature: 71.0°C
Temperature: 23.0°C
Absolute Pres.: 990.0 mbar
Voltage: 14.351 V

000665 - Boost Pressure Regulation
P0299 - 002 - Control Range Not Reached
Freeze Frame:
Fault Status: 01100010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 149996 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 18:51:45
Freeze Frame:
RPM: 5350 /min
Load: 100.0 %
Speed: 104.0 km/h
Temperature: 75.0°C
Temperature: 8.0°C
Absolute Pres.: 990.0 mbar
Voltage: 14.351 V
Readiness: 0000 0000

Lisäksi vielä:
01809 - Actuating Motor for Temperature Flap; Left (V158)
000 - -

00888 - Wiper Switch for Intermittent Operation (E22)
014 - Defective - Intermittent

Apuja, neuvoja, kiitos!

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

Re: 2.0tfsi käynnistyy huonosti

ViestiKirjoittaja Axi » 25.11.2017 8:26

Siinähän se lukee, nokka-akselin säädin toimii hitaasti.
Säädin toimii öljynpaineella, lähtökohtaisesti öljynpaineet pitäisi mitata ja suorittaa esim. Forte-käsittely.
Säädinvika ei ole harvinaisuus, mutta osan hinta taitaa olla tonnin suuruusluokassa merkkiliikkeessä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 13 vierailijaa