VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 28.10.2004 19:51

No niin, auto on taas liikenteessä. Tosin pesuaineet paisuntasäiliössä. Ens viikolla sitten jatketaan. Jäähdytysjärjestelmän kaikki letkut kuulema harvinaisen tukossa ja niitä nyt yritetään saada auki.

Pajalla vähän pelottelivat et ois kansi sökö kuitenkin, paisuntasäiliössä kupli vähän siihen malliin. Loppui tosin kun saivat nestettä jonkin verran liikkeelle. Yksi letku oli tullut tiensä päähän ja valutti nesteet pakosarjan päälle. Korjattu, nyt ainakin pysyy nesteet sisällä.

Lämmötkin ovat kurissa eikä ne seilaa edestakas. Eli en vieläkään usko et olis kansi sökönä.

Nesteet on tosiaan ihan ruostelitkua. No ei ihme kun katsoo vanhan kannentiivisteen kuntoa. Näppäilin muutaman kuvan mitä koneen uumenista löytyi. http://koti.mbnet.fi/jmt_t/kuvia/

Nykimiselle ei vielä tehty sen kummempaa. Pitää nyt katsoa kuinka paljon rahapussi vielä ratkeaa. Voi olla että menee noiden vikojen metsästäminen joulukuulle.

Ai niin, virtalukon pohja on sökö. Yksi tyyppivika lisää...

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 30.10.2004 15:38

Onko kellään ollut sellasta ongelmaa että jossain vaiheessa kierrokset lähtee seilailemaan ihmeellisesti??? jossain 400-900 välillä. Joskus aina lähtee seilailemaan silleen mutta sitten kun samuttaa ja käynnistää udelleen toimii ihan normaalisti.

ZerBo
-
Viestit: 22
Liittynyt: 8.2.2004 12:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja ZerBo » 31.10.2004 20:03

Mul oli joskus sellane vika et kierrokset eli... Johtu siit et yks alipaine-letku oli sulanu syystä tai toisest pakosarjan suojapeltiin kiinni. Kun sen korjas pysy kierrokset tasasena ja pieni nykiminen hävis..

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 31.10.2004 21:15

Juuh pitääpäs tutkasta oisko sama ongelma.

Wannabee
-
Viestit: 170
Liittynyt: 25.7.2003 15:36

ViestiKirjoittaja Wannabee » 1.11.2004 11:37

Mulle tyhjäkäynti heiluu 400-1100 kun lambda on epäkunnossa. Olen pari kertaa korjannut lambda itse, tarkistakka myös että kaikki lambdan johdot ovat ehjä!
Toi valkoinen johto on mennyt poikki 3 kertaa.... Pitäis ehkä vaihtaa kaikki ne lambdan johdot koska ne ovat kaikki kivikovaa!

Koptex
-
Viestit: 55
Liittynyt: 5.9.2004 20:18

ViestiKirjoittaja Koptex » 1.11.2004 12:06

Omassakin golfissa kierrokset heijaavat joskus kun pysähtyy vaikka liikennevaloihin (400-1000 välissä) mutta rauhoittuu melko nopeasti . Mistähän tuota vikaa kannattas etsiä? Edelliset kirjoittajat laittoivat jo pari vinkkiä mutta on muilla ollut samaa vikaa? Kierrokset rauhoittuvat ilman auton sammutusta. Onko porukalla tietoa ja jos on niin jos joku viitsisi kertoa tuleeko noi sähkölasin nostimet sulakkeen kautta vai miten? Meinaa toi kuskin puoli laskeutua itsestään ajossa ja ovesta alkaa kuulumaan naksutusta. Tulee kylmä talvella ajella ikkuna auki. Pitäs saada kytketty pois päältä ja korjata kun saa kipsin pois jalasta.

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 1.11.2004 14:42

Taitaa olla kierrosten heijaus enemmänkin ominaisuus. Täällä sama juttu. Se on voima mikä repii ton verran... :)

Wannabee
-
Viestit: 170
Liittynyt: 25.7.2003 15:36

ViestiKirjoittaja Wannabee » 1.11.2004 14:56

Kannatta ottaa kaasuläpäl irti ja putsata sekä läpäl että toi ruma kumiputki! Putsasin kerran viime talvena ja kerran kesän aikana....voi olla että se auttaa!?
Seillä voi olla 1-2mm paskaa, ja läpäl ei pääse liikkumaan kunnolla...

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 2.11.2004 15:53

Mistäs olette tulpanjohtoja hommanneet villeristoon. Volkkarilta sain kappalehinnat per johto ja jo kutospytyn johto yli 60 euroa! Onko tosiaan noin? Vai oliko varaosamyyjä ns. pihalla...

Tarvikejohtoja ei ilmeisesti kannata hommata/onko niitä edes?

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 2.11.2004 17:14

Boschilta löytyy koko satsi. Hintaa oli muistaakseni 150e paikeilla. Ebayssa on myynnissä johtosarjoja 60e hintaan, laadusta en tiedä.

Olisko joku halukas vaihtaamaan 6-sylinterin johdon mun kanssa? Piuha on 1kk verran käytössä, mutta kun muut piuhat on punaisia ja tuo yks on musta. Haluisko joku vaihtaa mustan punaseen piuhaan? Edellyttää kyllä että se on suhteellisen uusi.

Autonkäyttäjä

ViestiKirjoittaja Autonkäyttäjä » 4.11.2004 19:15

Noista vr6:en ja muidenkin WV, Audi, MB, BMW tulpanjohdoista. Ne johdot maksaa melko paljon sen "kalliin" vastuksellisen ja häiriösuojatun tulpanhatun takia. Niitä EI SAA korvata sellaisilla viri viri silikooni ym johdoilla. Sytytyksen ajoitus voi mennä pieleen jos johdon vastus muuttuu verrattuna alkuperäiseen. Se itse johto on alkuperäisenä tavallista teräsjohtoa joka maksaa noin 1e/m ??. Merteilissä vr6 johtosarja 76e, mutta sen laadusta en tiedä, yleensä siellä hyvää tavaraa.

Sitä teräskaapelia kun saa metritavarana niin ihan hyvä systeemi on ostaa VIALLISEN tulpanhatun tilalle uusi alkuperäinen, ja tehdä itse johdot. Siis niitä vastuksellisia hattuja EI KANNATA vaihtaa ellei ne ole visuaalisesti eikä vastuksen osalta rikki, eikä lyö käydessä maihin hatun rungosta. Maihinlyöntiä vähentää paikkojen puhdistus. Vastuksen voi mitata ainakin karkeasti yleismittarilla (5-10kohm.), en muista nyt oikeaa vastusta, se löytyy varmaan jostain manuaalista, tai vertaa muihin hattuihin.

Ostin kerran -88 1.8 gti golf:iin jotkut tarvike silikoonipiuhat jotka katalookin mukaan olivat tehty juuri kyseiseen autoon. Kestivät vuoden jonka jälkeen auto ei enää kostealla ilmalla lähtenyt käyntiin. Vein auton korjaamolle missä sanoivat että tulpanjohdot paskana, eikä muutenkaan olisi voinut säätää perusennakkoa kun johdossa on vastus eikä hatussa kuten alunperin. Silloin alkuperäinen satsi makso noin 150e, merteilissä näky olleen nyt 220e.

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 5.11.2004 18:36

No niin, auto taas liikenteessä. Vaihdettiin ylävesiletku, koska mossahti huoltajan vaihdettua uudet nesteet pesunesteiden jälkeen. Maksoi 87,20. Vanha oli ihan tukossa, täynnä ruskeaa mönjää. Ei siellä paljon ole nesteet kiertäny...

Nykiminenkin selvis, 1 pytyn tulpan kärkiväli oli kiinni. Ilmeisesti oli tipahtanut kansirempan tehneeltä tms. Pyörijässä oli löysää akseliin nähden. Korjattiin sekin. Nykiminen hävis kokonaan. Tulpanjohdot mitattiin, olivat vielä ihan ok. Säästypähän ne rahat.

Talvirengas rahat menikin sit "talvihuoltoon". Ajeltava nahkahousujen kitkoilla tää talvi. :)

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 5.11.2004 18:50

Olipas taas pieni vika!
Hyvä että selvis.

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 22.11.2004 15:20

Onko tietoa mikä anturi säätelee tyhjäkäyntikierroksia ? tai siis mitä anturia boxia käyttää nostaakseen kierroksia. On tällä hetkellä sellanen ongelma että tyhjäkäynti seilaaa väillä ja sitten pakokaasu arvot on päin p...tä. Mutta heti jos painaa pikkasen kaasua että kierrokset nousee vähän alle tuhanteen niin arvot on kohdallaan.

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 22.11.2004 18:19

Täällä samanmoinen vika. Välillä tippuu kierrokset niin, että tuntuu et auto sammus. Tekee tuota ajoittain, ei aina.

hill-tun
-
Viestit: 65
Liittynyt: 10.12.2003 11:32
Viesti:

ViestiKirjoittaja hill-tun » 22.11.2004 18:22

Samma på här! Kierrokset seilaa välillä 500-800 väliä, mutta ei aina. Vähän kun painaa kaasua, että kierrokset kohoaa johonkin 800-900 niin auto ruplattaa niin kun sen pitääkin. Missähän lie vika?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 23.11.2004 12:49

TVJK:lla oli tuo sama vika. Putsasi jonkun tyhjäkäynti "hässäkän" niin rupesi pelaamaan taas. Ei nyt muista värkin nimeä...

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 23.11.2004 15:02

levis -> mistä paikasta tää "hässäkkä" löytyy ?

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 23.11.2004 16:45

Konehuoneesta... ;) Tyhjäkäyntimoottori, ruiskun vieressä. Se on vaan ruiskukoneiden ominaisuus että ne "hässäkät" kerää *askaa sisäänsä...

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 23.11.2004 21:24

Tämä "hässäkkä" siis tyhjäkäynnin säätö vehje löytyi. Se löytyy imusarjan suojamuovin alta, pakosarjan yläpuolelta. Siihen tulee sähköliitin ja kaks kumiletkua. Letkut vain irti ja liitin myös. Vehje lähtee irti kiinnityksestä työntämällä sitä vaihelaatikkoon päin. Kumi panna vain metallikiskon ympärillä.

Itselläni se oli todella paskaanen. Putsasin sitä käynnistyssumulla koska siinä on jotain bensaa seassa ja se liottaa hyvin paskat pois. Ruiskutin suoraan ainetta sisään ja tukin reiät peukaloilla ja ravistelin. Toistin kunnes ei enään tullu sontaa pois.

Alkuun kierrokset paukahti heti 2000rpm, mutta hetken päästä putos 1000rpm kiekoille. Johtuu siitä että vehje kastui sisältä, joten kannattaa antaa sen kuivua.

Ajamassa en ole ollut joten en tiedä vaikuttiko se vielä siihen kierrosten soutamiseen. Mutta erään asentajan jonka kanssa keskustelin tänään sanoi että se todennäköisin syy on siinä laitteessa että tukkeutuessaan siellä oleva läppä ei pääse liikkumaan kunnolla.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 23.11.2004 21:41

Niinhän mä sanoinkin sen vian olevan siinä "hässäkässä". Muistelin että sen nimi olisi ollut tyhjäkäyntimoottori, mutta kuulosta niin tyhmältä se "moottori-osa" ja laitoin sitten "hässäkkä", kun en varma tosiaan ollut.

TVJK
-
Viestit: 72
Liittynyt: 15.10.2003 23:50

ViestiKirjoittaja TVJK » 26.11.2004 3:37

Oikean paikan olette löytäneet. Levis on oikeassa eli mulla oli sama ongelma. Asiaan auttoi tämä ns. "hässäkän" eli tyhjäkäyntimoottorin ja läppärungon puhdistaminen. Keräävät herkästi p**kaa ja aiheuttaa tyhjäkäynnin seilaamista ja välillä koneen sammumista. Putsaaminen auttoi asiaan (ainakin toistaiseksi).

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 27.11.2004 14:01

Kävin koestaa variantti pasuunaa. Tomaatilla. Aika lupsakka pirssi. Ja kun kierrokset heilahtaa yli 4tonnin niin aika kivasti vetoja! :)

Tuo tomaatin vaihtamisen mukavuus ei taida olla parhaimmasta päästä? Ainakin tuo kyseinen yksilö nykäs aika selkeesti. Kaupungisa meni ihan sukkasillaan mutta maantiellä se nelosen lykkääminen oli aika nykäys. Että miten tollanen alkaa oireilla sitten jos se menee rikki?

Mitä teitin näytöt antaa kulutuslukemaksi tälleen -6ast talvikelissä?
Tuossa meni aika tovi meni ennekun se putos alle 20litr/100km. Seka ajoa puolisen tuntia, loppuviimein näytti sellasta 15,5litr/100km. Tietysti suorituskyvyn koestamista useampaan kertaan, joten se voi vähän vaikuttaa... Eihän se tietysti mikä säästöpossu ole, mutta miten lie todellisuudessa, kun eikös ole ollu juttua että noi ajotietokoneen lukemat olis vähän optimistisia. No eipä kaikkea voi aina saada samassa paketissa: tuossa oli tilaa, nahkaa, asiallinen perheauton suortuskyky, mukava&hiljainen jne, eli melkolailla kaikki kohdallaan. Joku yksittäinen pikkujuttu, kuten pa talous on sivuseikka, kai...

cronos
-
Viestit: 115
Liittynyt: 27.8.2003 18:07

ViestiKirjoittaja cronos » 28.11.2004 21:29

Työmatkalla ajotietokoneen näyttämä keskikulutus pyörii 9 ja 10 litran välillä. Matkaa n. 20 kilometriä, josta puolet maantietä. Yleensä auto on ollut pari kolme tuntia piuhan päässä ennen lähtöä, jos pakkasta on muutamia asteita. Yli kahdenkympin lukemia en ole saanut pysymään kuin parin kilometrin ajan, jos olen lähtenyt kylmällä koneella liikenteeseen. Ja autoni on manuaali.

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 29.11.2004 20:56

fuck yeah.

Huomenna lähtee poloinen tutkittavaksi pahóin pelkään että kansipahvi on entinen.. :(

Oireita:

Höyryä putkessä myös lämpimällä koneella.
Nestettä katoaa jonnin verran..

Ei näin :)

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 30.11.2004 18:00

Nyt alkoi taas ihmetyttämään. On meinaan tyhjäkäynti jatkuvasti 1100rpm. Oliskos vissiin sittenkin ollu alusta asti vika tuossa tyhjäkäyntimoottorissa. Putsaaminen vain vissiin toi todellisen vian esiin? Oli meinaan aika pahoin paskaanen.

Mahdollista on kans että tuo Imu-ilman lämpötunnistin olis hajalla ? Ehdotettiin mulle tuollaasta viaksi.

Mitenkäs tuon tyhjäkäyntimoottorin pitäis toimia ? Mulla se on jatkuvasti auki se läppä, kun sen ottaa irti ja kurkkaa sisään.

Koptex
-
Viestit: 55
Liittynyt: 5.9.2004 20:18

ViestiKirjoittaja Koptex » 3.12.2004 12:43

Nyt pitäs laittaa tohon VR6 golffiin lohkolämmitin ja kattelin noita search:lla löydettyjä aiheita mut pari asiaa jäi epäselväksi. Kumpi teistä oli helpompi asentaa Calix vai Defa? Sillä kummatkin löytyy. Miten olette ilmauksen tehneet ja mistä kannattaa noi nesteet laskea pois? Ohjaustehostimen nesteet menee kans vaihtoon mut mikä olisi järkevin/helpoin tapa saada vanhat pois. Kiitokset jo etukäteen

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 3.12.2004 16:12

Eiköhän defa ja calix ole samanlaisia asentaa.
Ohjauksen tehostimen nesteet vaihdat varmaan helpoiten imemällä en tiedä edes muita konsteja.

JouniS
-
Viestit: 141
Liittynyt: 23.11.2003 23:50
Viesti:

ViestiKirjoittaja JouniS » 4.12.2004 21:34

helpoimmalla saa tilaa siihen koneen etupuolelle ku ottaa koko keulan pois.olikohan kuudella pultilla kii ja tietty letkut+johdot irti ni voi nostaa sen sivuun.sit varoo rikkomasta sitä muovista putkea siinä lohkarinpaikan yläpuolella kun laittaa elementtiä paikalleen.on aika lähellä sitä reikää.samalla kun irrottaa ton keulan niin alavesiletkusta laskee nesteet pois.calix ja defa vissiin on samanlaiset "lyömällä" reikään asennettavat.

Koptex
-
Viestit: 55
Liittynyt: 5.9.2004 20:18

ViestiKirjoittaja Koptex » 5.12.2004 14:27

Laitettiin sitte toi Calix paikalleen. Melkein päivä siinä meni. Oli kyllä melko tiukassa se proppu siinä kannessa. Defassa olisi tosiaan pitänyt purkaa enemmän ja Calix:ssa pääsi vähemmällä vaikka meni siinäkin liikaa aikaa. Seuraava kerta jo helpompi. Miten olette ilmanneet koneet? Tuossa ohjekirjassa ei kerrottu siitä mitään.

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 5.12.2004 20:44

Mikälie oikea tapa ilmata kone... Minä täytin säiliön ylärajaan. Puristelin vähän letkuista. Löin koneen käyntiin ja katoin että neste kiertää säiliössä.

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 6.12.2004 12:02

Jaahas.
Se on kansiremontti edessä.
Ensviikonloppuna lähtee kansi irti.

Pexx
-
Viestit: 80
Liittynyt: 14.4.2004 22:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pexx » 7.12.2004 14:40

paitevei/osta tie...

mikäs on VR6 kolvin vakio madallus? 35mm?

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 7.12.2004 14:40

25mm

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 7.12.2004 14:42

Mulla tuntuu olevan +35mm! ;)

moppe
-
Viestit: 2406
Liittynyt: 2.8.2004 18:02

ViestiKirjoittaja moppe » 7.12.2004 18:06

^ Golf Country VR6? :DD

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 7.12.2004 18:07

Apua kaipaisin.
Elikkäs oisko mitään aavistusta mistä saattaa johtua kun starttaa ei lähdekkään ekalla vaikka starttaisi tunnin. Mutta kun vääntää virrat poies ja starttaa uudelleen lähtee aina hyvin. Mistä voi johtua?

Omia ajattelujani että kansi pahvi olisi mennyt ^(aikaisempi teksti)^ on muitakin oireita.
Elikkäs kun auto seisoo hetken pääsee vettä sylinterien päälle ja ei starttaakkaan heti?? Voisiko olla mahdollista?

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 7.12.2004 18:49

^^Toi mun auto on sillä "Highline" -varustelulla... =D En mä kyl tienny et se tarkottais ihan tota! ;)

moppe
-
Viestit: 2406
Liittynyt: 2.8.2004 18:02

ViestiKirjoittaja moppe » 7.12.2004 18:51

Oletko lukenut sen pienen präntin rekisteriotteesta... jos se onkin Highlander? :D

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 7.12.2004 18:55

Pitääkin tarkistaa... ;)

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 7.12.2004 20:57

Vielä yks kyssäri.
Onko se lohkolämppärin paikka VR6;sessa golffissa siinä ilmanputsari kotelon takana ja missä menee myös käyttöhihna?

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 7.12.2004 22:16

Ei. Se tulee lohkon etuosaan. Öljynlauhduttimen viereen, vasemmalle puolelle.

Koptex
-
Viestit: 55
Liittynyt: 5.9.2004 20:18

ViestiKirjoittaja Koptex » 7.12.2004 22:39

Kyllä me siihen kohtaan toi Calix laitettiin. Defa olisi pitänyt laittaa Mikko H sanomaan paikkaan. Calix;n ohjeissa ei edes muuta paikkaa mainittu.

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 8.12.2004 15:34

Sitä katoinkin koska esim. Calixin ohjeissa lukee se paikka.¨

Koptex miten saitte siihe päivän menemään?
Tuliko sisähaarakin?

Koptex
-
Viestit: 55
Liittynyt: 5.9.2004 20:18

ViestiKirjoittaja Koptex » 8.12.2004 15:49

Amatöörien puuhastelua meillä. En laittanut vielä sisähaaraa. Ei siihen mennyt ihan koko päivää mut oli erilaiset jäähdytysnesteet sisällä niin piti saada kaikki vanha pois. Laskettiin pari kertaa tyhjäksi ja täytettiin. Sen ropun irroittaminen oli isoin homma. Sen jälkeen vaan romut paikalleen.

ketju
-
Viestit: 5
Liittynyt: 7.12.2004 12:43

Käyttis VR6:seen

ViestiKirjoittaja ketju » 9.12.2004 10:40

Löytyiskö tältä osastolta VR6-omistajia, jolta vois omistajan käsikirjaa, tai kopioita kysellä. Golf VR6, vm. 1993.

Koptex
-
Viestit: 55
Liittynyt: 5.9.2004 20:18

ViestiKirjoittaja Koptex » 9.12.2004 13:13

Minä sain kaverilta kopioitua suomenkielisen käsikirjan. Kaverin auto on vaan 1.8 Golffi -93 mut kyllä siitä enemmän apua on kuin saksankielisestä. Eroja en ole vertaillu vielä. Kysyin sitä Oulun Pörhöltä mut sitä ei siellä ollut ja tuolla olen pärjännyt ainakin tähän asti.

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 10.12.2004 16:13

Hajos sitten eilen tuo tyhjäkäyntimoottori. Ei pysy enään millään käynnissä jos päästää jalan kaasulta.
Testasin äsken tuota tuota moottoria. Syötin sille virtaa ja sehän meni täysin kiinni, auki se oli jopa 3mm, kun otti taas virran pois.
Jumissa... Hajalla.

Onneks löyty ebaystä 30e käytetty moottori. Pitää odotella ens viikko sen saapumista.

Oudosti oli taas hajonnut tuo Moottorin LT-anturi. Näytti jälläeen testeri mahtavat +217C moottorin lämpötilaks. =)

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 10.12.2004 17:34

Missä toi LT-anturi on? Minkälaisia oireita koneeseen tulee kun toi on paskana?

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 11.12.2004 13:36

Minkäs verran on muilla villeristossa ns. normaali koneen lämmöt? Mulla nyt ajossa ja normaalisti valoissa seisoskellessa vähän yli 70 astetta. Jos auto seisoo pitempään tyhjäkäynnillä niin nousee tuonne noin 95 ja sit tippuu flektin pärähtäessä käyntiin tuonne vähän reiluun 70 asteeseen. Ihmettelin vain kun ihmiset puhunu, et 80-90 ? ois normaalitaso.

Koneeseen kyllä vaihdettiin ylävesiletku + muut vesiletkut käytiin kaikki läpi viime huollossa. Termari testattu samalla. Eli johtuskohan vaan et neste kiertää joka paikassa kuten kuuluukin? Se oiskin uutta, että joku toimis kuten pitääkin. ;)

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 11.12.2004 14:56

Hannu2 Mulla oli kun ostin auton lämmöt koko aika 70C mutta kun vaihdoin termarin niin nyt ne on ollu noin 90-95C. Pikkasen yli lämpömittarin puolivälin.

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 12.12.2004 12:34

LT-anturi löytyy siitä samastapaikasta jossa on mittariston vedenlämpötila anturi (keltainen) ja LT-antuurin värin on sininen. Moottorin etuosasta oikea reuna.

Kun tuo anturi hajoaa niin tyhjäkäynti on todella vaikeaa ja tulpat todellakin ui bensassa kun ottaa ne irti, savuttaa voimakaasti. Kylmänä melkein mahdoton saada auto käyntiin. Todennäköisesti käy vain 4 sylinterillä.

Mulla on noi lämpötilat aivan samassa. Flekti lähtee +100C päälle.

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 14.12.2004 19:13

Perkeles.
Nyt rupee vaivaamaan ihan oikeesti toi käynnistys!
Missähän voisi olla vika voisiko vanha bensansuodatin tehdä sellaista?


Kirjoitetaan vika vielä kerran.
Eli kun starttaa niin ei lähde ekalla. Vaikka vääntäisi viikon starttausta mutta kun kääntää virrat poies ja starttaa uudelleen niin lähtee yleensä.

Taidan viedä johonki tukittavaksi.

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 14.12.2004 19:25

Olisko virtalukon pohja...?

Palaako noi käynnistyksessä normaalisti syttyvät varotusvalot kun käynnistät? Jos eivät niin virtalukon pohja sökö. Mulla sama vika, jos valot ei pala käynnistäessä, saa sahata vaikka puol tuntia ja mitään ei tapahdu. Sit kun kääntää avainta vähän takaisin päin ja käynnistää et valot palaa niin lähtee kuin palmun alta.

Olikohan tarpeeks vaikeesti selitetty? :)

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 14.12.2004 19:50

Hannu2; Kävin kurkkaamassa ja tietenkin laakista käyntiin 3 kertaa :D
Yritän tutkia sitä. Kuullostaisi loogiselta

Ja tutkin sitä vielä kerran! Ja se virtalukonpohja se on varmasti!
Starttasin ja kun mikään valo ei syttynyt käänsin avainta hieman taaksepäin että valot syttyivät ja avot sehän starttasi heti!
Viimeksi muokannut Repe, 22.12.2004 13:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ketju
-
Viestit: 5
Liittynyt: 7.12.2004 12:43

ViestiKirjoittaja ketju » 22.12.2004 12:12

Hannu2
.
Golf VR6 '93
Posted: 2.11.2004 15:53


Mistäs olette tulpanjohtoja hommanneet villeristoon. Volkkarilta sain kappalehinnat per johto ja jo kutospytyn johto yli 60 euroa! Onko tosiaan noin? Vai oliko varaosamyyjä ns. pihalla...

Tarvikejohtoja ei ilmeisesti kannata hommata/onko niitä edes?


Motonetista, 39,5egee, hyvin pelittää...

Kiku
-
Viestit: 529
Liittynyt: 1.10.2003 14:20

ViestiKirjoittaja Kiku » 27.12.2004 17:17

No niin meinasin justiinsa kysäistä nuista motonetin piuhoista,mut näköjään joku ehtinyt jo testaamaan...toimiiko edelleen... :) pitäs joo uusia ittellekki ja luettuani noist vastuksista yllä,ni alko jo melkein epäilyttää...

Elmo
-
Viestit: 27
Liittynyt: 24.10.2003 17:21

ViestiKirjoittaja Elmo » 27.12.2004 20:14

tähän väliin sellainen kysymys että miten 2,9 veeärrä eroaa 2,8sta?
muutenkun tilavuudelta..

Skogster
-
Viestit: 31
Liittynyt: 23.7.2003 8:47

ViestiKirjoittaja Skogster » 30.12.2004 9:19

Tilavuuden lisäksi erilainen kaasuläppä ja imusarja

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 30.12.2004 15:11

Onkos se nyt sit ilmamääränmittarissa vika, kun auto hyytyy täysin ku kiihdyttää kone kylmänä hiukan reippaammin? Sit ei meinaa saada käyntiin millään heti sen jälkeen ku se auto hyytyy... Rupee pikkuhiljaa ärsyttää toi "ominaisuus".

moppe
-
Viestit: 2406
Liittynyt: 2.8.2004 18:02

ViestiKirjoittaja moppe » 30.12.2004 17:44

^ Kuulostaisi ihan kuin se ryystäisi letkut tyhjiksi ja sitten joutuu starttaamaan pitkään että saa taas uutta bentsiiniä koneeseen. Joku syöttöongelma? Joka toki voi johtua ilmamäärämittaristakin.

Minähän en mistään mitään tiedä, kunhan veikkailen ;)

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 30.12.2004 18:27

Hyytymisen jälkeen ku koittaa startata, ni tuntuu kuin akku oliskin yhtäkkii ihan tyhjä, outo homma.

Skogster
-
Viestit: 31
Liittynyt: 23.7.2003 8:47

ViestiKirjoittaja Skogster » 31.12.2004 8:54

Hyytyykö kone totaalisesti 4-5000 kierroksen kohdalla kylmänä ja lämpimänä kyseinen ominaisuus poistuu.Jos niin se tukehtuu bensaan.
ainakin minulla VAG-com lokien mukaan.Minulla edellämainitun ominaisuuden lisäksi lämpimänä ylimääräinen kierroksen rajoitin samassa kohtaa.

Minulla ei virhekoodia ja suurin osa antureista vaihdettu.
koneella ajettu n.30tkm missä ei enään yhtään alkuperäistä osaa

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 31.12.2004 12:14

Hyytyykö kone totaalisesti 4-5000 kierroksen kohdalla kylmänä ja lämpimänä kyseinen ominaisuus poistuu

Jotakuinkin. Ehkä jo hiukan aikasemmin.

Jos niin se tukehtuu bensaan.

Tähän tulokseen mä ensin itsekin tulin noiden oireiden perusteella.

Mut millä ton saa korjattuun, vai saako millään?

olaus
-
Viestit: 139
Liittynyt: 28.7.2003 18:26

ViestiKirjoittaja olaus » 31.12.2004 16:40

Joskus kuulin että lastuvirityksellä voisi korjaantua tuo ongelma.

Skogster
-
Viestit: 31
Liittynyt: 23.7.2003 8:47

ViestiKirjoittaja Skogster » 4.1.2005 9:15

En ole tarkistanut MAF vaihdon jälkeen hyytyykö se vielä kylmänä ainakin se tekee sen vielä lämpimänä.
Minulla on myös kolme lastua vakio mukaan lukien ja teki/tekee sen saman kaikilla.Minulla lastun vaihto ei vaikuttanut asiaan

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 4.1.2005 11:05

Paljossako teillä näyttää öljynlämmöt olevan? Mulla yleensä ollu 88 astetta matka-ajossa mut eilen öljynlämmöt nousi 102 asteeseen. jäähytinnesteitten lämmöt oli ihan normaalit. Mistähän moinen johtuu?

JJ VR6
-
Viestit: 61
Liittynyt: 7.5.2004 15:46

ViestiKirjoittaja JJ VR6 » 4.1.2005 12:23

no oot antanu sille kenkää reilummin tietysti ;) on ne tainnu nousta 110 asteeseen parhaimmillaan jos on sattunut hurjistumaan tuo kaasujalka

moppe
-
Viestit: 2406
Liittynyt: 2.8.2004 18:02

ViestiKirjoittaja moppe » 4.1.2005 12:36

Tulipahan jostain äkkiväkkiä mieleen: onko kukaan koskaan nähnyt/kuullut turbotetusta vr6:sta? Mietin vain, että voisi olla ihan vinkeä peli.

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 4.1.2005 12:52

...no onhan noita. Suomessa yx tupla-turbokin. Ei se turbon laittaminen VR:ään mikään ufo oo...

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 4.1.2005 15:04

no oot antanu sille kenkää reilummin tietysti ;) on ne tainnu nousta 110 asteeseen parhaimmillaan jos on sattunut hurjistumaan tuo kaasujalka


Sehän tässä just ihmetyttää kun ajoin aivan rauhallisesti maantienopeutta ja öljynlämmöt nousi yli sadan. Tänään ajelin kaupungilla ja öljyjen lämmöt nousi taas ylemmäs kuin normaalisti. Oisko kellään minkäänlaista aavistusta mistä moinen johtuu?

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 4.1.2005 17:38

jopo: Minulla on normaalisti n; 90-104 eikait tuosta kannata säikähtää!

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 4.1.2005 19:45

Se vaan ihmetyttää kun yhtäkkiä rupee öljynlämmöt tolleen nousemaan, ja varsinkin nyt kun on talvi. Pystyykö noita lämpöjä mitenkään tarkistamaan? Jos esim. anturi ilmottaa väärää lämpötilaa.

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 5.1.2005 10:41

Meni sitten kuskinpuolelta ovesta lukko. Avain pyörii hervottomana lukossa. Onkohan paha ite korjata? Jossain oli juttua vähän aikaa sitten, söörtsillä tulee vaan pirusti noita osumia... Lukko rusahti eilen kotiin tullessa ovia lukitessa. Arvasin heti et jotain meni rikki. Ja pyyhkijän viiksi taitaa vedellä viimesiään, tekee välillä mitä sattuu...

Kiva kun tulee nää Vaggineen perusviat sitten lisäks kun on Villeriston "ominaisuudet" suurin piirtein saanut kuntoon.

Ja noihin öljynlämpöihin, mulla nyt talvella 88 - 92 astetta normaali. Yli sataan en oo talvella päässy edes motarilla. Kesällä pyöri 104 hujakoilla moottoritienopeuksissa, 98 normaalisti kesällä.

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 5.1.2005 13:57

Hannu2 Toi lukon korjaaminen on aivan simppeli homma. veikkaan että sieltä lukosta on menny yks tappi. Kaverille viime talvena korjasin yhden lukon. Otat vaan sen kahvan irti joka on muistaakseni yhdellä ruuvilla kiinni ja katot tilanteen. Ovipahvii ei välttämättä tarttee irrottaa.

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 9.1.2005 18:07

Nyt menee VilleRisto huoltoon keskiviikkona Käyttöautoon. Saa nähä mikä on vikalista. Vikaa kun löytyy, huono tyhjäkäynti, sammuilee, kuluttaa bensa aivan liikaa, käy epätasaisesti, välillä jopa vain 4-sylinterillä. Tyhkäkäyntimoottorikin on uusittu.

Loppui iteltäni neuvot ja kärsivällisyys, joten varasin ajan. Kerron sitten missä ole vikaa, jos teillä on samanlaisia vikoja.

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 10.1.2005 13:39

Mulla selvis toi öljynlämpötilan nousu termostaatin vaihdolla. Auton lämpömittari ei näyttäny oikeeta lämpötilaa vaan 10 astetta liian vähän. vag com näytti 101 astetta ja auton lämpömittari näytti vain 90 astetta. Onko muut huomannu että lämpömittari näyttää väärää lukemaa?

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 10.1.2005 20:09

Oliskos kellään rojektikuvia lämppärin kennon vaihdosta kolmoskoppaseen kolviin, ryyditettynä ilmastoinnilla? On varmaan samanlainen vaihtaa VR6:seenkin.

Multa huurtuu tuulilasi alareunasta kapeelta kaistalta koko ajan ja hävittää hiukan nestettä. Tai ei minimirajan alle mene, mutta jos vähän lisää nestettä niin varmasti menee johonki pikkuhiljaa se lisätty määrä ja on taas kohta minimissä, jopa vähän allekin. Ei tuoksahda sisäilma jäähkäriltä tosin. Ja auton alla ei vuotoja ole. Ja todella kostealla kelillä, niinku nytkin on ollut, auto on huurtunu ihan täysin esmes kauppareissulla autolle takaisin tullessa.

Vai johtusko tuo jostain muusta? Voisko tuo viileä termari aiheuttaa tuon. Huuru häviää kun pitempää reissua ajaa ja auto kunnolla lämpiää.

On tuo kennon vaihto kuulema tosi kettumainen homma... Ja jos ei itse tee, niin köyhdyttää lompakkoa paljon.

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 10.1.2005 21:11

Hannu2; Tismalleen samatoireet! Tuo nestehukka mua eniten arveluttaa. Toivottavasti selviää mikä on vikana sulla. Mulla on aivan varmasti sama oire :)

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 11.1.2005 7:32

No nythän tarvitaan enää pari samanlaista tapausta lisää ja voikin alkaa puhumaan et toi on ominaisuus näissä vehkeissä. =)

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 11.1.2005 8:43

Hannu2: en noilla oireilla lähtis itse kyl vaihtamaan kennoa..

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 11.1.2005 11:55

Mulla kans hävitti pikkuhiljaa jäähdytinnestettä mut syyksi paljastui termostaatin vaihdon yhteydessä termostaattikotelon ja lohkon välinen tiiviste. Mistään ei näkyny ulkopuolelle tulevaa vuotoa. Tiiviste oli aivan hapertunu ja selvästi huomas että siellä on vuoto ollu.

Eikös ilmastoinnin pitäs poistaa kosteutta? Ootko millon huollattanu ilmastoinnin?

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 11.1.2005 15:23

Mulla kans häviää pikkaisen jäähynestettä. Vuoto paikan tiedän, vuotaa vesipumpun päästä. Siitä tiivisteestä joka vesipumpun ja sen mustanputken välissä. Vuoto on niin pientä että sitä ei edes meinaa havaita. Paisuntasäiliön vesi raja laskee kuukaudessa max -> min.

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 11.1.2005 15:29

Hannu2: Ja sit joku memberi tulee taas itkemään VR6:stä kuinka-se-sitä-ja-tätä ja-niin-edespäin...

Onkos kellään muuten tiedossa mistä sais VR:ään paremman, tänne pohjoisen ilmastoon tehdyn/suunnitellun lämppärin kennon? Haeskelen siis parempaa kun se orkkis... Edellisessäkin autossa kun vaihdoin kennon, niin siitähän tuli sillä konstilla "sauna".

Ai nii: Tullos mieleeni että jos/kun vaihtelette/irrottelette niitä termareita, niin tarkistakaapas se termarin kotelon kunto. Se on jotain bakeliitti-muoviseosta ja menee p**kaksi ~10 vuodessa... Mullakin se oli taannoin hajoomassa, vaan onnex huomattiin ajoissa. Ei ois kaiketi enää kauaa kestäny... Ja on kuulemma vakiovikoja toikin.

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 11.1.2005 17:53

Ilmastointia en ole huoltanu, pukkaa kylmää ihan hyvin. Ehkä keväällä sit.

Termarin vaihdatan nyt seuraavassa öljynvaihdossa, kaikkine lärpäkkäineen. Ehkä tuo nesteen häviäminen sit loppuu. Ja lämpiää sisätilakin paremmin.

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 12.1.2005 17:39

No niin, soittivat äsken huollosta. Sai oikeen kunnon ilo uutisen. Kansipahvi vuotaa. Mahtavaa, justiinsa sen kesällä laitoin kuntoon.

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 12.1.2005 17:46

SIIS HÄH? Ei oo oikeesti mahdollista. joku on mennyt persiilleen rempassa.

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 12.1.2005 21:09

Enpä oikeen usko. Oon sen verran paljo tehny kansiremppoja, että se oli oma moka. Vähän epäilen että vika on siinä kansipahvissa itsessään. Ei olis eka osa joka olis vaihdettu alkuperäisvaraosan hajottua.

Onneks ei tarvi muuta tehä kuin vain uus kansipahvi hommata.

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 12.1.2005 21:30

Siis sinulla oli "tarvike" kansipahvi? Kerrotko merkin niin osaan itse ja muitakin mahdollisesti varotella.

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 12.1.2005 21:54

ei tarvike vaan ihan vw:n merkkiliikkeestä haettu, en sit minkä sieltä ovat antaneet.

moppe
-
Viestit: 2406
Liittynyt: 2.8.2004 18:02

ViestiKirjoittaja moppe » 12.1.2005 22:19

Onko nuissa VR6:ssa muuten kaikissa vakiona sumuvalot siinä vilkkujen yhteydessä? Tuli vaan mieleen kun naapurin sälli ajelee _aina_ sumarit päällä omalla Golfillaan, tietysti vielä sumarit+pelkät parkit -yhdistelmällä... ehkä se ei saa niitä kytkettyä pois päältä? :D

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 12.1.2005 22:20

Ei ole vastaan tullut yhtään missä ei ole ollut. Ja ne saa varmasti poies ehkä hän tykkää ajella niin. minä en tykkää kun on iv-look valot niin on aivan kauheen näkönen parkit ja sumarit päällä :)

moppe
-
Viestit: 2406
Liittynyt: 2.8.2004 18:02

ViestiKirjoittaja moppe » 12.1.2005 22:26

^ No luultavasti tykkää ajella pelkillä sumareilla, mutta ihmettelen ettei ole vielä käytännön syistä lopettanut. Täälläpäin kun on suhteellisen usein tutka tai puhallusratsia... voi tulla posliinilta sanomista. Hienollehan se näyttää, en väitä vastaan ;)

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 13.1.2005 8:42

Onko nuissa VR6:ssa muuten kaikissa vakiona sumuvalot

Ei

Hienollehan se näyttää...

Hommaa Angel Eyes'it ni näyttää paremmalta eikä tarvii laittomasti pitää sumareita päällä...

Pexx
-
Viestit: 80
Liittynyt: 14.4.2004 22:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pexx » 13.1.2005 12:59

Nyt ois itsellä katin vaihto edessä.
Tarvikekatti ilman lambdan paikkaa,maksaa 130e ei paha.
Alkuperänen 500e ja siinä on lambdan paikka.

Voiko tuon lambdan paikan tehdä itse?
Ei paljon huvittas ostaa tuota alkup. koska otan katin pois katsastuksen jälkeen...

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 13.1.2005 15:49

Ei sillä lamdan paikalla ole niin väliä, kunhan se on vain ennen kattia ja ennen pakosarjan mutkia.
Jouduthan tekemään itse sen lambdan paikan kun sitten laitat katin tilalle suoran putken.

Hommaat vain Lambdan kierteellä olevan mutterin ja sen hitsaset putkeen kiinni.

pico1570
-
Viestit: 4
Liittynyt: 13.1.2005 23:14

ViestiKirjoittaja pico1570 » 13.1.2005 23:21

Terve,

olen ostamassa Volkswagen Golf 2.8i 4Motion vm. 2000 onko ko. autossa vielä vikoja jakopäässä eli ostettuani kiikutan suoraan pajalle? ajettu noin 120 tkm.

jusep
-
Viestit: 71
Liittynyt: 11.8.2004 10:10

ViestiKirjoittaja jusep » 14.1.2005 10:53

Ei sitä jakopää ongelmaa esiinny enää tuossa nelos koppasessa golffissa! Ja eikös se korjattu kolmosessaki jo niissä viimesissä vuosimalleissa! Jostain muitelen niin lukeneeni!

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 14.1.2005 10:58

Hyvä!

pico1570
-
Viestit: 4
Liittynyt: 13.1.2005 23:14

ViestiKirjoittaja pico1570 » 14.1.2005 16:26

sitten voisi alkaa suunnittelemaan ko. autonlaittoa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 94 vierailijaa