EVAP fail.
Golffi antaa sanoo tommosta kun lukee viat VAG testerillä.
Tiedättekö mitäs se tarkoittaa?
EVAP fail.
Valvoja: ffp jäsenet
Googlaten:
http://www.google.fi/#q=VAG+EVAP+fail
Polttoainetankista haihtuvien bensahöyryjen takaisinkeruujärjestelmä ei toimi.
Wikittäen:
http://www.google.fi/#q=VAG+EVAP+fail
Polttoainetankista haihtuvien bensahöyryjen takaisinkeruujärjestelmä ei toimi.
Wikittäen:
Evaporative emissions are the result of gasoline vapors escaping from the vehicle's fuel system. Since 1971 (1970 in California), all U.S. vehicles have had fully sealed fuel systems that do not vent directly to the atmosphere; mandates for systems of this type appeared contemporaneously in other jurisdictions. In a typical system, vapors from the fuel tank and carburetor bowl vent (on carbureted vehicles) are ducted to canisters containing activated carbon. The vapors are adsorbed within the canister, and during certain engine operational modes fresh air is drawn through the canister, pulling the vapor into the engine, where it is burned.
Hei kysäsen tässä samalla kun taloudesta löytyy seatti jossa huolto epämääräisesti kertoi viaksi tuon saman kun moottorin vika valo palaa koko aika.
Mietinkin tässä että onko kellään ollut tuota aikaisemmin ja mistäpäin autoa kannattaisi vikaa lähteä selvittämään?
Yhdessä huoltoliikkeessä arvioi että tunnistin tenkinpäässä antaisi tuon ilmoituksen ja vaihto erittäin vittumainen ku joutuu tankin yms laskee alas kuns en vaihtaa.... voiko vika tulla jostain muualtakin??
Mietinkin tässä että onko kellään ollut tuota aikaisemmin ja mistäpäin autoa kannattaisi vikaa lähteä selvittämään?
Yhdessä huoltoliikkeessä arvioi että tunnistin tenkinpäässä antaisi tuon ilmoituksen ja vaihto erittäin vittumainen ku joutuu tankin yms laskee alas kuns en vaihtaa.... voiko vika tulla jostain muualtakin??
Voipahan tuo johtua Evap-venttiilistäkin. Omassa ex Audissa se antoi juuri tuin vikakoodin evap-venttiilin failatessa. Sen kyllä tosin kuuli hyttiin asti sen venttiilin napsutuksen, mutta tietty vika voi olla myös liittimessä tai ihan yksinkertaisesti kosketushäiriö. Audiinkaan evappiventtiili ei älyttömiä maksanut, joten kannattaa minusta aloittaa vianhaku siitä.
Kävin oman seattini näyttämässä kaverille huollossa ja vika koodina tuli bensahöyryen takaisin syötön vika ja kaveri sitten osas lonkalta kertoa että egr venttiili pitää vihtaa,
Kuulemma osan hinnaksi tulisi noin 150€ ja ainakain tossa pieni koneisessa seatissa (vw:n koneella) se on heti pellin alla vasemmassa reunassa suoraan näkyvillä. eli osa on pieni ja musta jossa kummassakin päässä on kumiletkua (tai jotain muuta mustaa ja taipuisaa) ja siihen päälle tulee liittimellä muutama johto :) nyt pitäs itekki rupee metsästämänä et mistäs löytys halvin osa tuohon, ainakin motonetin verkko siut myy ei oota ton osan kohdalta.
Kuulemma osan hinnaksi tulisi noin 150€ ja ainakain tossa pieni koneisessa seatissa (vw:n koneella) se on heti pellin alla vasemmassa reunassa suoraan näkyvillä. eli osa on pieni ja musta jossa kummassakin päässä on kumiletkua (tai jotain muuta mustaa ja taipuisaa) ja siihen päälle tulee liittimellä muutama johto :) nyt pitäs itekki rupee metsästämänä et mistäs löytys halvin osa tuohon, ainakin motonetin verkko siut myy ei oota ton osan kohdalta.
Tuon näköinen osa? Marmorilta kallis, kannattaa kysellä korjaamolta boschin varaosana, löytyy kyllä se boschinki koodi siitä venttiilin kyljestä.
EDIT: Ai niin, siinä on sellanen kumi ton systeemin päällä, eli ei näytä suoraan ihan tuolta.
Tuolta se näyttää konehuoneessa.[/url]
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 79 vierailijaa