vw golf III ongelma!!!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Make11
-
Viestit: 5
Liittynyt: 6.10.2010 20:23

vw golf III ongelma!!!

ViestiKirjoittaja Make11 » 5.11.2010 14:18

Elikkä omistan golf III 1.8L vm 1992 !
Tänään auto teki kepposen jota olen koittanut selvittää, mutta en nyt ihan ymmärrä..
Olin lähdössä pois töistä ja koitin avata golffin ovia etuovet aukesivat normaalisti mutta kontti tai takaovet eivät, siinä sitten laitoin ovet uudestaan lukkoon ja koitin avata ne uudelleen.. Sama juttu, etuovet aukeavat ja takakontti ei!
Aattelin sitten ajaa kotiin kattomaan että mitähän h*elvettiä!!! Kun sitten avasin oven ja hyppäsin kuskin paikalle, niin koko auto oli täynnä savua ja haisi ihan palanneelle! Käynnistäessä piti ehkä hiukan outoa ääntä, mutta ajossa oli ihan normaali....??
Kotiin sitten kun vihdoin ja viimein pääsin, niin takaovet+kontti ei aukea vieläkään ja jos koitat avata useamman kerran käy kuskinpuoleinen ovi lukosta naputtamaan ja pitämään ihmeellisiä ääniä, sekä takakontista kuuluu jotai ihme natinaa myös.. Vaihdoin keskuslukituksen sulakkeen, joka oli palanut mutta eipä sekään auta! Käsineen olen myös koittanut repiä lukkoja auki ja mikään ei siis toimi!!!

Kenelläkään kokemusta tällaisesta tilanteesta? Että mitähän tässä sitten pitäis tehä, palaako koko auto jos lähden ajamaan vai uskallanko ajaa ihan hyvissä mielin jos en vain laita ovia lukkoon?

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 5.11.2010 14:23

Siellä käryää keskuslukon moottori joka löytyy takaluukusta. Muoviset rattaat omaava alipainetoiminen pumppu jää surraamaan ja lopuksi palaa koko paska.
Ex golffiin vaihdettiin tuokin, jäi surraamaan eikä sammunut muuten kun ottamalla johto irti pumpusta.

Toinen pumppu vaan tilalle, sama osa vento/golf3.

Kyllä sillä ajaa pystyy, lopuksi ovet ei vaan mene lukkoon ollenkaan tai eivät aukea.

Make11
-
Viestit: 5
Liittynyt: 6.10.2010 20:23

ViestiKirjoittaja Make11 » 5.11.2010 14:28

Ok, kiitos nopeesta vastauksesta!!!
Toivottavasti nyt koko vika on siinä, ettei sitten pala koko laitos.

Pitkti
-
Viestit: 81
Liittynyt: 3.12.2006 22:42

ViestiKirjoittaja Pitkti » 5.11.2010 14:44

Itsekkin veikkaisin viaksi tosiaan tuota keskuslukituksen moottoria TAI sitten lukituksen letkujen vuotoja (jos pumppu puskee ilmat pihalle niin silloin ei luonnollisesti auta uusi pumppukaan..). Jos pumppu siis jää ulisemaan pitkäksi aikaa kun lukkoja vääntelee auki ja kiinni, niin tarkista kuuluuko jostain oven läpimenohaitarista (lienee todennäköisin vikapaikka) suhinaa. Itse juuri n. kk sitten kyseisen "suhinavian" omasta golffistani korjasin.

Make11
-
Viestit: 5
Liittynyt: 6.10.2010 20:23

ViestiKirjoittaja Make11 » 5.11.2010 14:49

jep, voihan se toki olla tuokin. Mutta ei kuulu mitään suhinaa, vaan jonkinlaista 'naksutusta'.. Kyllä se on varmaan toi moottori, pitää nyt vaan jostai sellanen löytää voisin veikata, että mistään motonetistä niitä ei löydy..

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 5.11.2010 19:56

Kirjoitin tästä tänne ennenkin kun tuo oma pumppu päätti savuta.
Sisältä löytyy 2 muoviratasta jotka tekee edestakaista liikettä, jos ratas jostakin syystä pyörähtää tyhjää aksilallaan niin silloin sekoittuu rattaan alku ja päätepiste jolloin jää "surisemaan" kunnes lopuksi kärähtää.

Voi siellä olla pienikin vika esim liittimen kosketusnastat hapettunu jolloin ei saa virtaa kunnolla tms. Tämä on yleinen vika ainakin ventoissa koska tuo moottori on jostakin kumman syystä tungettu tehtaalla mahdolisimman kosteaan paikkaan peräluukussa, kylkipellin ja takalukun verhouksen väliin.

Tuossa purkauskuva:
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... Pumppu.jpg

Ligettah
-
Viestit: 20
Liittynyt: 10.10.2010 22:22

ViestiKirjoittaja Ligettah » 6.11.2010 13:39

Pistetääs omakin ongelma tänne: Pitäis toi hall- anturi vaihdella. Tuli vain mutkia matkaan, otin pyörijän ja sen muovisuojan pois niin siinä on edessä tommonen metallilevy mikälie hommeli. Kuinka sen kuuluisi irrota? Koitin nostaa ja vääntää ja kääntää mut ei irtoo :S.
http://ligettah.kuvat.fi/kuvat/virranjakaja.jpg

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 6.11.2010 14:17

Osta uusi se metallilevy, ainakaan vanhemmissa se ei lähde suorana pois. Sit pääseekin hall-anturiin käsiksi.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 6.11.2010 14:30

tai ota koko jakaja irti ja irrota ratas akselista jonka jälkeen pelti lähtee akselin mukana.

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 6.11.2010 19:08

Sorry vähän OT, mutta voisko tuon otsikon vaihtaa jotenkin että sisältäis mk3 ja keskuslukko että löytyisi haulla myöhemmin paremmin :-)

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 6.11.2010 19:37

-
Viimeksi muokannut -jarkko-, 30.11.2014 16:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 6.11.2010 20:10

Ehdottomasti jakaja irti (tee merkit että menee samassa asennossa takaisinkin). Akselin alapäästä sokka irti tuurnalla ja avot, jakaja menee osiksi. Se sokka on kyllä tapauksesta riippuen melko tiukassa ettei ihan kevyellä naputtelulla välttämättä hellitä. Poralla pieni kuoppa siihen päähän niin saa hyvän paikan tuurnalle.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa