Bora -99 1.6 kännistyy huonosti roikasta
Valvoja: ffp jäsenet
Bora -99 1.6 kännistyy huonosti roikasta
Olisikos kellään tietoa täläisestä viasta. Auto ollut yön roikassa, ja aamulla startatessa käynnistyy tosi huonosti, ja johdot OK, mitattu mittarilla ja vastuksen kylkeä koitti kämmenellä, oli tosi kuuma, eli vastus kuumuu mutta käynnistyy huonosti? No laitatin tänään sisälämppärin niin ainaki nyt sisälänppäri puhaltaa lämpöä, et pitää tutkia asiaa, että pätkäseekö se itsestää lämmityksen poies vai mikä on? Huolto mies meinasi että ajotietokone saa jotain koodeja jolloin lämmitys menee poikki jotain tälläistä meinasi? Katsoin lämppäri johtoa joka menee moottorin kylkeen, niin siinä kyljessä kulkee jokin sähköjohto, et onkohan tällä jotain asiaa? Kiitoksia jo vastauksista etukäteen :)
Jos auto ei ole ollut "roikassa" niin käynnistyykö silloin ongelmitta? Jos näin on , niin siinä tapauksessa lohkolämmitin lämmittää moottoria sen verran ,että lämpöanturi antaa eculle tiedon että moottori on lämmin. Näin käynnistettäessä ei koneelle tule rikastusta ja ei jaksa kunnolla käynnistyä.
Se johto mikä kulkee sen lämppärin johdon mukana erikseen on maadoitusjohto , ja sen pitää olla kytkettynä auton runkoon.
Se johto mikä kulkee sen lämppärin johdon mukana erikseen on maadoitusjohto , ja sen pitää olla kytkettynä auton runkoon.
No riippuu tietenki et kauon on ilman roikkaa, et yön yli jos on niin huonosti lähtee siltikki. Mutta mitä nyt on seurannut, niin vaik o roikas niin surkeesti lähtee, toki vissin länppäri ei lämmitä konetta tarpeeksi, jollain syyhän on sit siinä. Et mitäkös tällä voisi tehdä? Kummiski ei kiva jos aamulla auto ei starttaakkaan vaikka yön ollut roikassa.? Mutta jos lämppäri huutaa yön yli, niin pitäshän sen moottorilämmittimenki olla saman ajan päällä?
Lämpöanturi siellä saa väärää tietoa moottorin lämpötilasta jolloin ei käynnistettäessä anna rikastusta koneelle. Mullakin joskus AZD sammuu hetken päästä kun on käynnistänyt, ollut siis lohkolämppäri tällöin käytössä. Muutoin ei kyllä ole ollut käynnistysongelmia. Ko. aiheesta taisi täällä olla jotain aikaisempaakin juttua.
hhmm
Mikähän mun polo -96 1.6 on vikana kun oli tunnin roikassa kiinni ja kun käynnistin niin tyhjäkäynti seilas siinä 1000-1500rpm kohalla? Sammutin auton ja annoin olla muutaman minuutin, niin ei mitään ongelmaa.
Jakopääremppa tehty kuukausi sitten ja tulpat,suodattimet,öljyt vaihettu muutama viikko sitten.
Jakopääremppa tehty kuukausi sitten ja tulpat,suodattimet,öljyt vaihettu muutama viikko sitten.
Itsellä omassa borassa vm. -03 on samaa vikaa eli että jos on vaikka semmoisen 1,5tuntia lohkolämmitin kiinni eli tolpassa niin ei välillä kunnolla edes starttaa ja pitää antaa kaasua että auto käynnistyy. Käynnistyksen yhteydessä auton startti "hörähtää" kerran kun on auton käynnistänyt(on tehnyt tätä oikeestaan alusta lähtien eli viime kesästä alkaen) Myöskin välillä kun duunista koittaa lähtee kotiin ja auto seissyt kylmässä joku noin 5 tuntia niin silloinkin on todella kankea lähteä käyntiin. Osaakos jengi sanoo että voisikos tuo "horähdys" olla merkki jostain että joki osa on vaihtokunnossa esim eli käynnistinmoottori tai joku muu? Juuri oon käyttänyt auton 120tkm huollossa(ilman jakopään ja öljyjen vaihtoo).
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa