2.0 tfsi lämmöt

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Sparco
-
Viestit: 310
Liittynyt: 20.8.2008 20:24

2.0 tfsi lämmöt

ViestiKirjoittaja Sparco » 4.5.2016 19:28

Ulkona +20c ja moottorin lämmöt nousee vain n 80c asti, +10 kelillä jää 70c, termaritko sökönä? Kone AXX jossa päätermari ja turbon jäähdytykselle oma termari. Vikakoodeja ei anna.

Mk146
-
Viestit: 155
Liittynyt: 30.5.2010 22:13

Re: 2.0 tfsi lämmöt

ViestiKirjoittaja Mk146 » 4.5.2016 20:35

Omaani vaihdoin juuri sen pienemmän termarin, niin lakkasi vastaavat probleemat :) .

Sparco
-
Viestit: 310
Liittynyt: 20.8.2008 20:24

Re: 2.0 tfsi lämmöt

ViestiKirjoittaja Sparco » 5.5.2016 16:59

Pienempi termari vaihdettu ja silti lämmöt ei nouse normaaliks. Kai se täytyy seuraavaksi vaihtaa päätermari sitten...

Sparco
-
Viestit: 310
Liittynyt: 20.8.2008 20:24

Re: 2.0 tfsi lämmöt

ViestiKirjoittaja Sparco » 8.5.2016 14:42

Voiko päätermari niin paljo vuotaa ettei näillä yli +20C keleilläkään nouse 90c lämmöt? Auto pyöri tyhjäkäyntiä varmaan 10min ja ei siltikään lämmöt ollut noussut 90, eikä nouse myöskään ajossa. Entisessä 1.8T borassa kun termari oli juminu auki niin se lämpes vielä lähellä 0 keliä normaalisti. Voisko vika olla myös jäähdytysnesteen lämpötila anturissa? Vikakoodeja ei anna mistään.

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

Re: 2.0 tfsi lämmöt

ViestiKirjoittaja Axi » 8.5.2016 15:17

G62 (nesteen lämpötila-anturi) on 2-piirinen. Toinen piiri antaa tietoa moottorin ohjainlaitteelle ja toinen mittaristolle.

Mitta-arvoista lukemalla voit varmistaa asian, toisaalta G62 on halpa osa ja helppo vaihtaa.
Eikä se vaihto ainakaan mitään haittaa.

Sparco
-
Viestit: 310
Liittynyt: 20.8.2008 20:24

Re: 2.0 tfsi lämmöt

ViestiKirjoittaja Sparco » 9.5.2016 18:15

Mitta arvot katsottu ja anturit toimivat. Paikallaan tyhjäkäynnillä ilman ilmastointia lämmöt nousee 90c mittariin (todellinen n 80c). Se mikä pistää miettimään on kun laittaa ilmastoinnin päälle ja alkaa flekti pyörimään niin kennossa nesteen lämpötila tippuu 75->53?? Samoten alkaa myös moottorin lämmötkin heti laskea aina alle 70c...

Onko tässä nyt muuta vaihtoehtoa enää kuin se päätermostaatti? Miten vtussa voi noin kylmä olla kone näillä keleillä???


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa