Eberspächerin korjaus/huolto

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 1.11.2009 16:10

Itselläkin alkoi viime talvena tehdä tuota, että moottori piti käynnistää ja odotella, että eberi lähtee tulille. Sen jälkeen voi koneen sammuttaa. Nyt on toiminut, kun puhdistin vesipumpun -tosin vaihdoin tiivisteet, sihdin ja tulpan samalla.

peeki
-
Viestit: 1311
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

eberi ei käynnisty: pumppu kyllä pyörii...

ViestiKirjoittaja peeki » 21.12.2009 19:46

eberi toiminut T4-96 2.5TDI:ssä tähän asti moitteetta mutta nyt ei lähde polttamaan, pumppu pyörii... akku on täysi... onko tietoa mikä vikana...tankki on täynnä, pakkasta ulkona -11 astetta ja kotiin tullessa klo 15 toimi vielä ok, pölläytti kylläkin muutaman kerran valkoista/harmaata alkuvaiheessa ennenkuin hyppäsin auton sisälle...

sepi86
-
Viestit: 192
Liittynyt: 20.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja sepi86 » 21.12.2009 20:23

itseltä löytyi vika akusta: ei ollut aamuisin tarpeeksi potkua käynnistää eeberiä. vaikka koko päivän toimi moitteetta.

Wanapii
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 28.12.2011 23:35

ViestiKirjoittaja Wanapii » 28.12.2011 23:51

Kysytäänpäs täältä jos jollain olisi kokemusta seuraavanlaisesta Eber ongelmasta. Auto on 02 Sharan ja siinä on alkuperäisasennuksena D5WZ+minikello. Ilmeni semmoinen ongelma että kun laite yrittää päälle, joko esilämmitystä tai ajon aikana, minikellosta käy jatkuvasti virrat poikki eikä laite lähde päälle ollenkaan. Purin laitteen ja tutkailin josko olisi maavikaa, mutta kaikki näyttäs olevan ok. Virtojen pätkiminen häviää jos irroitan PA pumpun johdon pumpun päästä. Silloin vesipumppu ja sisäpuhaltimet toimivat ja kellossa juoksee aika mutta Eber on aivan mykkä. Kokeilin vielä korvaamalla PA pumpun keinokuormalla ja vika oli silloinkin päällä eli vika ei ole pumpussa. Alkaa vaikuttamaan ohjainpiirivialta. Olisko ideoita mistä voisi etsiä vikaa ennen uuden ohjaimen kokeilemista?

Kiku
-
Viestit: 529
Liittynyt: 1.10.2003 14:20

ViestiKirjoittaja Kiku » 29.12.2011 12:40

^vikakkoodit lukuun ensteks. Eihän vain johdot ole oikarissa jostain polttoainepumpulla? Kokeile antaa pumpulle virtaa suoraan niihin nastoihin. Pumpun pitäisi napsahtaa kun syöttää virtaa vuoroin molempiin nastoihin. Toinen vaihtoehto on irrottaa sulakkeet muutamaksi tunniksi ja kokeile päälle sen jälkeen.
Olikos tuossa jo can-väylällä eberi???

Wanapii
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 28.12.2011 23:35

ViestiKirjoittaja Wanapii » 29.12.2011 13:19

EI ole can väylää vaan ihan perinteinen. Pumppu pelasi suoraan syötettynä ja jos pumpun syöttölinja olisi oikosessa, eikös sen pitäisi oireilla samalla tavalla vaikka liittimet on irti pumpun päästä? Pitää vielä iltasella piipata kuitenkin tuo pumpun linja.

LH
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.5.2004 9:46

ViestiKirjoittaja LH » 29.12.2011 23:16

Alkuperäisenähän tuossa ei ole kelloa?
Lisäsarja kytketty auton ja lämmittimen töpseleiden väliin.
Lämmitin ei yritä käynnistyä jos pumppu on irti -> ei myöskään hehkuta ja sitäkautta
ei ota juurikaan virtaa.
Kellon virrat tulee lisäsarjasta Eli käytännössä samasta mistä lämmitinkin saa virtansa.
Itse kyllä lähtisin hakemaan vikaa syötöstä.
Vikakoodit saat luettua "vw:n" testerillä odb pistokkeesta.

Lelumiini
-
Viestit: 3
Liittynyt: 26.1.2010 20:18

ViestiKirjoittaja Lelumiini » 3.1.2012 22:22

Terve! Olis Eber D4W (vm-2000? pumput lämmittimessä ja minikello, ei "lämpötila"ohjausta) mallisessa lämmittimessä seuraavanlaista ongelmaa, lämmitin ottaa ja lähtee päälle aivan omia aikojaan sillointällöin. Vika ei toistu vähän väliä vaan saattaa tulla kerran kuukaudessa/puolessa vuodessa, parin päivän välein? Senkin tempauksen tekee että ei sammu minikellosta ohjattaessa sammuksiin. Kellossa näkyy vaan kellonaika kun laite pöhisee ja alkaa laskemaan aikaa kun käskee päälle vaan ei sammu, ja lämmityslaitteen puhallin ei lähde päälle kun koje alkaa omiaan puuhaamaan, sitten lähtee kun napauttaa kellosta päälle.. Vikakoodeja ei luettu vielä, korjaamossa epäilivät aivojen tai minikellon olevan sökö. Tilanne rauhoittu kun oli viikon verran ilman sulakkeita koko koje ja laitoin sulakkeet paikalleen niin meni alun toista viikkoo ilman ongelmia ja toimi niinkuin piti vaan nyt taas alotti samat kenkkulut, sulakkeet taas irti ja mietintämyssy savuaa päässä.. Muilla samanlaisia ongelmia, ei löytynyt söörtsillä eikä kuuklesta oikein moista vikaa. Laite asennettuna VW Golf variant 4motion AJM vm-2000.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 3.1.2012 23:22

D3WZ:ssa on ainakin laturilta tuleva D+ ohjaus, jota tarvitsin ohjaamaan erästä relettä. Ryöstin siis releelle virran eberiltä, mutta tuossa oli se ongelma, että aina kun moottori käynnistyi, käynnistyi myös eeberi, mutta ei sitten sammunut muuten kuin ottamalla sulake irti.

Lelumiini
-
Viestit: 3
Liittynyt: 26.1.2010 20:18

ViestiKirjoittaja Lelumiini » 4.1.2012 17:37

Ahaa, ei kuitenkaan aivan osu tähän ongelmaan koska lämmitin lähtee yksikseen päälle auton ollessa sammuksissa, kertaakaan ei ole lähtenyt käyntiin auton käynnistyksen yhteydessä.

LH
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.5.2004 9:46

ViestiKirjoittaja LH » 4.1.2012 20:56

Itsekin veikkaisin ohjainlaitetta.
Toinen vaihtoehto voisi olla johtosarjassa. Johdot/kuoret rikki ja hapettumaa välissä.
Ainut vain että kun puhallin ei lähde silloin päälle, niin vähän epäilen jälkimmäistä.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 20.11.2012 18:01

Auto oli eberihuollossa ja sanoivat et ohjainlaite pitäs uusia, mistä tollasta mahtais saada edukkaasti? Ebaysta ei löytyny sopivalla osanumerolla yhtäkään...
Sanoivat huollossa et heillä se osa maksaa pitkälti yli 300€, joten päädyin metsästämään muualta.
Viimeksi muokannut albanzo, 17.12.2012 22:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kiku
-
Viestit: 529
Liittynyt: 1.10.2003 14:20

ViestiKirjoittaja Kiku » 20.11.2012 21:37

albanzo: kysäse eeperi-nimisestä firmasta. Vois löytyä oikea osa.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 21.11.2012 5:18

^tuolta selviää: http://www.eeperi.com/eberspacher_varaosat.html

esim. edellämainittu:
6 22 5201 04 00 01 ohjainlaite 12V B5WS / B5WSC 250,00 €

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 21.11.2012 6:38

riittääkö muuten et toi varaosanumero täsmää? ku sain tosta omasta ohjainlaitteesta myös "AUS" ja "FABRIK" -numerot ni mietin et pitääkö kaikkien numerosarjojen täsmätä, vai riittääkö et toi varaosanumero täsmää.
Viimeksi muokannut albanzo, 17.12.2012 22:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 30.11.2012 20:50

ohjainlaite tuli ja asensin sen heti paikalleen, mut ei se eberi vaan siltikään syty.

nyt on vaihdettu jo paloilmapuhallin, hehkutulpan sihti, tiivisteitä, pakoputki ja toi ohjainlaite. bensapumpun nurkilla rele napsuu ja bensa haisee, mut ei vaan suostu syttymään toi vehje. hehkutulppaa eivät huollossa vaihtaneet, koska toi keraaminen on kuulemma _ikuinen_.
kellään ideoita et mistä vois vikaa etsiä? vikakoodit koitan päästä katsomaan ens viikolla.
eli, perus "kiihdytysääni" kuuluu, mut siinä kohtaa ku pitäs syttyä, ni hiljenee kokonaan.

Kiku
-
Viestit: 529
Liittynyt: 1.10.2003 14:20

ViestiKirjoittaja Kiku » 30.11.2012 21:27

Toimiiko vesipumppu? Pitäis lorinan kuulua enimmäisenä kun laitteen käynnistää. Koita nyt vielä se hehku että toimii. Akkulaturilla virtaa ja parin sekunnin kuluessa pitäis sormet palaa.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 3.12.2012 14:57

en ehtinyt tutkimaan viikonloppuna sen tarkemmin, mutta keskiviikkona menee pajalle tutkittavaks. sanoivat, että pitää ilmeisesti nollata vikakoodit yms. uuden ohjainlaitteen asennuksen jälkeen, että alkaa toimimaan... toivotaan siis parasta.
Viimeksi muokannut albanzo, 3.12.2012 22:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

LH
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.5.2004 9:46

ViestiKirjoittaja LH » 3.12.2012 20:58

Vikakoodit ovat ohjainlaitteen muistissa. Eli ei vaadi nollausta.
Annostelupumpun takaisku jumissa / roskaa välissä?
Liikkuuko pienet ilmakuplat syöttöputkessa joka lyönnillä selvästi myöskin taaksepäin?

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 5.12.2012 19:15

syy selvis, oli bensalinjaan päässy paskaa eikä bensa siis päässy pannulle asti ollenkaan. nyt on linjat putsattu ja taas hönkii!

Madduli
-
Viestit: 145
Liittynyt: 24.8.2012 17:06

ViestiKirjoittaja Madduli » 4.10.2013 21:44

jaahas, potilas eberspächer b5ws, vaihdettu hehku ja liekkivahti. Lähtee kylmänä käyntiin minuutiksi ja sammuu. Kuuluu p-a pumpun naputus ja vesi kiertää. Lämpimänä ei lähde käyntiin, kellossa juoksee aika 2minuuttia ja sitten ilmottaa, että liekkivahti on liian kuuma muka. Antaa kylmänä koodin f64 eli katkos liekkivahdissa. Mikähän tossa on loppu? palopesää en päässy kattomaan ku ei tahdo ruuvit aueta... Meni yksi wurthin ruuvarin kärki poikkikin?! Käynnistyessään pitää semmosta wuf wuf ääntä joka tihenee pikku hiljaa eli oisko paloilmapuhallin loppu?

LH
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.5.2004 9:46

ViestiKirjoittaja LH » 5.10.2013 13:14

Bensiini malli syttyy juurikin wuf wuf äänellä.
Jos kerta liekkivahti jo vaihdettu on ohjainlaite rikki.

Madduli
-
Viestit: 145
Liittynyt: 24.8.2012 17:06

ViestiKirjoittaja Madduli » 6.10.2013 17:23

Voisko tunnistinpari olla rikki? Ihmetyttää vaan kun äsken lähdin autolla liikkeelle (veden lämmöt about 60-70 niin eber hörisi noin 4-5min ja sitten sammu ja antoi vikakoodin f64. Noilla lämmöillä antaa yleensä samantien sen f64.

Madduli
-
Viestit: 145
Liittynyt: 24.8.2012 17:06

ViestiKirjoittaja Madduli » 7.10.2013 14:07

Voisko vuotava paletku aiheuttaa tommosta? Itellä on yhdestä kohtaa pahasti murjoutunut toi. Kuinka paksua tilalle b5ws:sään?

LH
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.5.2004 9:46

ViestiKirjoittaja LH » 7.10.2013 18:19

Vika ohjainlaitteessa. saattaa toimia välillä tai sitten ei toimi.
Yleensä toiminta määräytyy juurikin lämpötilan mukaan.
Mikään oheiskomponentti ei vaikuta liekkivahdin vikailmoitukseen.

Madduli
-
Viestit: 145
Liittynyt: 24.8.2012 17:06

ViestiKirjoittaja Madduli » 8.10.2013 13:19

Kai se sitte on uskottava =D Äsken avasin ohjainboksia sieltä mömmön alta ja eihän siitä tullut mitään, meni vaan enemmän rikki. No uuden tilaus saksasta 150e posteineen. Eberspächer Steuergerät hakusanalla löyty paljo tuloksia saksanmaalta. Suomessa maksais 250e toi boksi...

Madduli
-
Viestit: 145
Liittynyt: 24.8.2012 17:06

ViestiKirjoittaja Madduli » 18.10.2013 20:18

noniin! nyt toimii! bensaletkun ja aivot vaihdoin. Aivot valitti f64 eli liekkitunnistinta vaikka aivot oli rikki. Bensaletku oli ottanut osumaa ja päästi ilmaa putkeen/ruikki bensat pihalle. Bensapumpun naputusta ei meinaa nyt enää kuulla kun ennen se taas kuului todella selvästi. Kiitos LH:lle avusta!

Nikke L
-
Viestit: 97
Liittynyt: 12.3.2007 22:10

ViestiKirjoittaja Nikke L » 14.1.2014 12:04

Eberi antaa säännöllisesti vikakoodia AF:30. Pieni kolautus laitteen kylkeen, niin lähtee toimimaan, mutta muutaman päivän seisonta saa taas puhaltimen jumiin.
Nyt kun suunnitelmissa on puhaltimen vaihto, niin mitä mahdollisesti kannattaa samalla vaihtaa, kun laite on auki? Lämmitin toimii muuten hyvin. Ei savuta eikä sammahtele keskenkaiken. ikää lämmittimellä on 7 vuotta ja ollut aika aktiivisesti talvisin käytössä

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 14.1.2014 19:03

Jaahas, ny on T-4 -96 multivanin eberi mykkä ja pitäis saada kuntoon vikkelään. Koko saakelin laitos mulle vieras kun juuri hankittu, joten kysyn tyhmänä kasan viisaita kysymyksiä :D

1. Lähteekö tuo siis automaattisesti käyntiin jossain lämpötilassa? Mistä mittaa lämmön?
2. Voiko tuota jotenkin koittaa käymään ilman että auto käy, kun ei saakeli kuule mitään tosta lämppäristä ku kiisseli rötköttää korvanvieressä.
3.Lämmittääkö lyhyillä letkuilla moottoria, vai kiertääkö putkisto ensin jonkin vaihdinkennon läpi moottoriin vasta? Tuntui että lasille ei saa lämmintä, mutta takajalkatilaan tulee persutuntumalla lämpimämpää
4. Voiko tohon hommata eberin käyttöboksin että voisi käyttää moottorin lämmittämiseen myös ennen starttia?
5. Arvatkaa vituttaako korjata pakkasessa tuollaista, just pois myydyssä passatissa ku 5kW toimi kaukosätimellä kaikki kuin ajatus :/
6. Onks tuo 3,4 vai 5kW malli vakiona
7. Meneekö esim 5kW boltton jos löydän sopivasti


Tuntuu ettei kiulu lämpiä perkale ees 40km ajossa vielä. Peitin koko syylärin eestä pahvilla ny enshätään vaikka siellä onkin ne kaihtimet. Ompahan etupuolellakin jotain
Parasta tässä on että tuolla pitäs tuupata saariselälle viikolla 9, ja oon tässä välissä työreissuissa 3 viikkoa + pitkää päivää suurin osa välistä. Onks joku Tervakosken nurkilla jolla ois intoa tuota katsoa jos en parissa illassa hoksaa vikaa.

Kiku
-
Viestit: 529
Liittynyt: 1.10.2003 14:20

ViestiKirjoittaja Kiku » 14.1.2014 19:51

Onko alkuperäinen 3kw eberi?
Perusvikoja: hehku pimeenä, puhallin jumissa, palotila täynnä karstaa. Toisissa malleissa sisällä nappi josta lähtee päälle jos ei kelloa. Muuten ei sitä oikein käyntiin saa.
Vaihda termari(orkkis) ni alkaa ehkä lämpöä riittämään. Ja tuki koko keula talveksi(jätä VW-merkin kokoinen alue auki).

Jos tarvii hommata kellosarja ni kato samalla käytetty 5kw töhötin. Uusi kellosarja maksaa saman verran kuin käytetty isompi malli.

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 14.1.2014 20:16

En muista mistä tuli -07 5kW easystart + säätimellä 980,- kotiovelle toimitettuna ei varmaan saa enää... Originaali siellä on, missä starttinappi sijaitsee? Pitää varmaan ladata joku softa että vois kattoo obd:lla koodia jos näyttää jotain. Termari ja liemet vaihdettu 20tkm sitte jakorempan yhteydessä
Viimeksi muokannut Toheltaja, 14.1.2014 20:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kiku
-
Viestit: 529
Liittynyt: 1.10.2003 14:20

ViestiKirjoittaja Kiku » 14.1.2014 20:37

Voi olla että muistan sen napin olevan kaukosäätöisen, ilman kelloa olvan laitteen yhteydessä.

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 14.1.2014 21:51

juu, semmonen snadi oranssilla ledillä oleva pasussakin oli kaukosäätimen kanssa. Kyllähän toi ny jollain ilveellä tarttis saada käyntiin hyppylangalla kun ei viittis purkaa koko sontaa lattialle testattavaks (siihen se kuitenkin menee jos ei pelaa)

Nyt on koitettu, B1 liittimelle tulee punaiseen 12,56V ja ruskee maa ok. liittimet 3/4 lähtee polttoainepumpulle. Lämpötila-anturi näyttää 1,1Ohm, eli on vaikuttuneena tällä kelillä ainakin. Tuossa kun ottaa käyttökomennon laturin D+ nastasta, niin hyppyytin sen akun plussalta suoraan, eli pitäis lähtee käyntiin, niin laitoksesta ei kuulu pihaustakaan kyllä. Jäin vain miettimään että kun tossa ei ole erillistä vesipumppua ollenkaan, niin pitäisi silti lähteä edes yrittämään, ja laukaista sitten vesitunnistimella pois päältä kun lämpötila ylittää 85 astetta.

Ja mitä seuraavaks, onko liene ohjainlaite pimeä kun tosiaan ei puhu mittään...

Ja seuraavaks kysytään onko jollain D3WZ käypästä ohjainta, tai D3WS käy kans, etummaisessa ei oo vesipumpun ohjausta jälkimmäisessä on. Ei viittis kylmiltään tilata uutta älyä, jos jollain ois varaosalaite mistä vois älyä koittaa että pelaako tuolla loputkaan romuista. Helpompi ostaa koko perkeleen pönttö sit uutena.

Jabe
-
Viestit: 268
Liittynyt: 23.12.2005 14:23

ViestiKirjoittaja Jabe » 3.2.2014 16:56

Toivottavasti joku osaa neuvoa, kun rupeaa tämän ongelman kanssa menemään hermot.
Eli kyseessä D5WZ eberi ja ongelmana on ettei käynnisty ja jos käynnistyy ei pysy päällä.
Ongelma alkoi n. -30c pakkasessa, kun lämmitin oli ollut päällä useita tunteja (asuntoauto käytössä), sammui ja sen jälkeen ollut tälläinen.
Hehku on uusi ja todettu toimivaksi, palopesä juuri putsattu, mutta kysymys kuuluukin että minkä näköinen se tulisi olla, kun siellä oli metalliverkon rämmäleitä siinä tulpan kohdilla, tulpan ympärillä oleva verkko oli ehjä pientä epämuodustumaa lukuunottamatta, mutta siitä se verkko ei ole irronnut ja uusi sihti löytyy.
Eberin omalla EDiTH diagnostiikka ohjelmalla todettu kaikki anturit toimivaksi.
Vaikuttaa sykepumppu vialta, mutta se toimii ainakin ämpäristä kokeiltuna, tankki on niin kaukana ettei eberin oma jaksa sieltä imeä, joten välissä on lisä sykepumppu mikä lykkää ainakin tarpeeksi löpöä ja siinä on sisäänrakennettu painekytkin.
Voiko tuo lisäpumppun paine tehdä kiusaa eberin omalle sykepumpulle niin että sieltä ei tule mitään läpi vaikka pumppausääni kuuluu.
Ja tämä toimi oikein hyvin useamman kuukauden ennenkuin lopetti toimintansa.
Diagnostiikan kautta katsottuna eberi sammuu selvästi heti kun hehkutulppa sammuu, eli vikakoodiksi tulee "sammui täydestä tehosta".

LH
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.5.2004 9:46

ViestiKirjoittaja LH » 3.2.2014 22:50

Kun hehkutulppa sammuu, onko hyvät tulet kattilassa?
Onko vikakoodi 52 vai 53?
Koita ottaa pumpulle polttoaine erillisestä astiasta.
Pumpussa imupuolella "nipan" alla sihti. Onko tukossa?

Jabe
-
Viestit: 268
Liittynyt: 23.12.2005 14:23

ViestiKirjoittaja Jabe » 4.2.2014 16:26

Tuottaa vikakoodin 52 kun ei käynnisty, eli varoaika ylitetty (~74s) ja kun käynnistyy mutta ei pysy päällä niin 54 "FLAME CUTOUT IN BOOST MODE".
Äsken löysinkin huolto/korjaus ohjeen missä mainitaan että 5kw dieselillä yhdellä käynnistysyrityksellä pitäisi tulla 8,5-9,5ml polttoainetta.
Kokeillaan tuota erillistä astiaa polttoaineen syöttöön.
Kunhan pääsen koneelle missä on tuo diagnostiikka ohjelma, niin koitan saada sen login nähtäville jotenkin. Muistaakseni viimeisellä kerralla palopesän lämpötila nousi ~170c ennenkuin sammui, eli ei vielä kovinkaan kuumaksi.

Jabe
-
Viestit: 268
Liittynyt: 23.12.2005 14:23

ViestiKirjoittaja Jabe » 7.2.2014 16:53

Tässä olisi pätkä logista, siinä näkee miten lämpötila palopesässä lähtee laskemaan kun hehkutulppa sammuu, hetken päästä liekkivahti ei tunnista enää liekkiä.
CSV tiedostona = http://www.megafileupload.com/en/file/4 ... Z-csv.html
Voin myös EDiTH oman login upata jos joltain kiinnostuneelta löytyy ko ohjelma.

Kokeiltu on ämpäristä, syttyi ihan ok ja paloi pitkään, kun siirtyi vartti teholle niin sammutettiin, tätä ei vielä logattu, mutta jos jotain se kiinnostaa niin voin käydä sen loggaamassa.
Taisi vika löytyä polttoaine linjoista, pääsi muodostamaan ilmalukon.

Jabe
-
Viestit: 268
Liittynyt: 23.12.2005 14:23

ViestiKirjoittaja Jabe » 14.3.2014 11:20

Laitetaan vielä tiedoksi, jos jollain muullakin tulee vastaavanlainen ongelma.
Eli ongelma oli eberin polttoainepumpussa, se ei enää toiminut paineen alla, toimii kuitenkin jos tulopuolella ei ole painetta.
Siirtopumpun ja eberin pumpun välille tuli välisäiliö, säiliössä on anturi mikä katkaisee siirtopumpun ettei säiliö täyty täyteen, eli polttoainelinjaan ei tule painetta, nyt toimii taas hyvin.

NisoK
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 16.2.2015 21:54

Kuinka purkaa?

ViestiKirjoittaja NisoK » 16.2.2015 22:00

Hei, auttakaahan tyhmää. Kuinka tuon Eberin voi purkaa turvallisesti? Tarviiko ottaa jäähdytysnesteletkut irti ja polttoaineletku irti ja tulpata jos aikoo katsoa tuota palopesää ja sen karstoittumista? Mietin, että alkaako tuolta vuotaa heti jäähdytysnesteet pois jos avaa tuon kyljessä olevan metallisen kannen? Jos joku viitsisi nopeasti luetella työvaiheet tuohon purkamiseen, kiitos. Itsellä on diesel malli D5Z-H.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 17.2.2015 19:08

Pihdit letkuihin ja koko lämmitin irti niin loppupelissä helpompi keikka. Letkut voi vetää yhteen jos haluaa ajella lämppärin remontin aikana.

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: Eberspächerin korjaus/huolto

ViestiKirjoittaja Jultsu » 31.10.2016 18:13

Täällä D5WSC ja siinä rikkinäinen vesipumppu. Soittelin muutamat paikalliset firmat läpi pirkanmaalla ja kaikki tarjoo eioota + hirveätä hintaa (250 euroa)

Vinkkejä mistä moisen löytäisi hyllystä ja vielä kohtuulliseen hintaan?

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

Re: Eberspächerin korjaus/huolto

ViestiKirjoittaja kozel » 2.11.2016 21:22

Jultsu kirjoitti:Täällä D5WSC ja siinä rikkinäinen vesipumppu. Soittelin muutamat paikalliset firmat läpi pirkanmaalla ja kaikki tarjoo eioota + hirveätä hintaa (250 euroa)

Vinkkejä mistä moisen löytäisi hyllystä ja vielä kohtuulliseen hintaan?


Nykäset vesipumpun johdot kuoresta pihalle ja motonetista 12v tarvikepumppu siihen rinnalle.
Syy miksi mieluummin asennan itselle vaan WS mallin lämppäriä..

https://www.motonet.fi/fi/tuote/386750/Kiertovesipumppu-12V-o19mm
https://www.motonet.fi/fi/tuote/386752/Pistoke-kiertovesipumppuun-38-6750-ja-30-9407

pta
-
Viestit: 17
Liittynyt: 31.3.2004 2:11

Re: Eberspächerin korjaus/huolto

ViestiKirjoittaja pta » 6.10.2017 0:52

On vammainen Eberi Hydronic B 5 W S, jota vaimo ei sitten käynnistellytkään kesällä.

Tuolla TP5 kaukosäätimellä saisi luettua vikakoodit, jos se blue/white johto olisi kytketty, mutta kun ei ole. Kummasta päästä johtosarjaa se yleensä jätetään irti eli mistä sitä kannattaisi alkaa metsästämään?

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: Eberspächerin korjaus/huolto

ViestiKirjoittaja Jultsu » 6.10.2017 5:45

Kyllä se on kiinni laitteen päästä, eberi vaan pitää ensin laittaa päälle jota siihen saa diagnostiikalla yhteyden..

pta
-
Viestit: 17
Liittynyt: 31.3.2004 2:11

Re: Eberspächerin korjaus/huolto

ViestiKirjoittaja pta » 6.10.2017 16:58

Noinhan se ohjekin sanoo. Ja Eberi yritti startata, kun kokeilin saada vikakoodeja ulos.

Ohjeessa on myös maininta, että sinivalkoisen johdon pitää olla kytkettynä TP5 vastaanottimeen, jotta diagnostiikka olisi enabloitu. Konehuoneessa olevassa liittimessä tuo näkyy. Pitää seuraavaksi kurkistaa kojelaudan sisälle onko pinnissä 8 sinivalkoinen johto paikallaan.

Onko näissä Eberin johtosarjoissa valmiiksi liittimet päissä, vai pitääkö vielä metsästää sopiva "sielukin" jostain?

Prerequisite for performing the diagnosis is that the diagnosis lead (blue / white) is connected to the stationary part and to the heater cable harness, complying with the circuit diagram for the radio remote control TP5 and the heater.
Note:
The “diagnosis” menu is blocked when the diagnosis lead (blue / white) is not connected.


Edit: Nyt löytyi koodi 052, kun liitin diagnostiikkapiuhan päät yhteen. Syy siihen, ettei koodeja heti löytynyt: "Meillä ei ole ollut tapana jättää sitä johtoa sinne, ettei asiakkaat tee omiaan. Tule tänne, niin katsotaan koodit meidän laitteilla." Tämähän tuo tietenkin lisää kassavirtaa, kun vikakoodien lukeminen maksaa 50 euroa.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa