Varaosatakuu

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

Varaosatakuu

ViestiKirjoittaja vk » 6.6.2014 21:38

Miten se tuo valmistajan antama varaosatakuu oikein toimii kun alle vuosi sitten, vakuutusyhtiön maksamassa ajovaloumpiossa on ilmiselvä vuoto ja maahantuoja vaan uhkailee että menee itse maksettavaksi jos tehdas toteaa ettei mitään vikaa olekaan. Merkkiliike ottanut useat kuvat ja ovat myös baihtaneet kaikki polttimot siihen sekä sinetöineet luukut ja silti se umpio muuttuu akvaarioksi joka sateella. Ja kaiken tämän jälkeenkään ei maahantuoja lupaa että menis takuuseen koska ei kuulemma koskaan mene jos ei selvää valmistusvikavauriota näkyvillä.

Voiko sen lopullisen tuomion ja maksajan jättää tuollain ilmaan vakuutusyhtiö tyyliin vai pitääkö niiden luvata maksaa se uus osa jos se kerran vaihdetaan ja merkkiliike toteaa kriteerien takuukorjaukseen täyttyvän? Ja jos se lamppu nyt vaihdetaan, osa menee jonnekin testiin, ja lähettävät mulle laskun, miten vitussa sen siinä vaiheessa kiistää?

1400€ uusi umpio plus työ joten sen takia pitää vähän kysellä

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 7.6.2014 9:40

Kai se merkkiliike on siis tehnyt sen remontin?

Tietenkin voivat vaatia testattavaksi. Yleensähän ratkaisu on ostaa uusi tilalle ja JOS menee takuuseen niin maahantuoja velvollinen sen hyvittämään ja korvaamaan vaihtokulut. Jos ei mene niin lamppu takas itelle. (Tosin itse odottelen vielä Audin tukivarren takuupäätöstä, huolelliset testit vissiin kun kesäkuussa 2006 tai 07 se laitettiin menee)

Ei muuta kun sinne myyjälle niin pitkään asiaa ajamaan että vaihtavat sen. Maahantuojaanhan sun ei tarvi olla yhteydessä.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 7.6.2014 10:24

kysy että toteaa vian olevan käyttäjässä että on menny rikki

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 8.6.2014 0:11

kysy että toteaa vian olevan käyttäjässä että on menny rikki


En ymmärrä?

Joo samassa merkkiliikkeessä on korjaus ja tuon osan vaihto tehty kuin nyt väännetään. Eli ei pitäisi olla mitään syytä miksei tuo lamppu olisi vaan susi, PAITSI että olen itse vaihtanut umpioon parkki- ja kääntymisvalopolttimot ja kuulemma jättänyt luukun auki ja siitä johtuu vuotaminen. No on tässä vielä kesää jäljellä hukuttaa tuo uudestaan ja pari xenon yksikköäkin voidaan tuohon vaihtaa kun ne menee kosteudesta aika nopeaa paskaksi.

Joten muistakaahan vaihdattaa ne polttimot siellä merkkihuollossa ettei jää umpio uusimatta siihen vedoten.

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 8.6.2014 8:47

Umpio ei ole rakettitiedettä. pari luukkua, saumaa mustan ja kirkkaan muovin välissä + painovoimainen ilmanvaihto kahdella reiällä.

Umpio käteen, tiivistys jollakin massalla ja varmistaa tuuletuksen toimvuuden (reikä auki ja kumitutit paikoillaan alaspäin osoittaen)= kirkas ja kuiva umpio.

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 8.6.2014 10:35

Monesti tullut umpioita takuuseen, syyllä: Huurtuu sisältä. Syy löytyy usein asennuksesta. Asentaessa on jäänyt ilmanvaihto putket mutkalle johonkin väliin, niin umpio ei pääse hengittämään. Ota itse umpio käteen ja tsekkaa nuo ilmanvaihto putket. Yleensä niitä on parikappaletta per umpio.

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 10.6.2014 1:31

Asennuksen oikeellisuus tarkastettiin heti eikä hengitysrööreissä ollut moitteen sijaa.

Maahantuoja tai tehdas nyt edellyttää että umpioon tehdään ylimääräinen huohotusaukko josta kosteus voi jallitusti poistua. Vaatii kuulemma umpion irrottamista ja uusia osia ja useamman tunnin työtä. Ja molempiin autoihin molempiin umpioihin. Eli paikallinen merkkipaja saa laskuttaa työtä enemmän kuin uusi umpio omakustannehintaan edes maksaisi. Ja meikän työauto seisoo pajalla remontissa. Fantastista.

Niin ja kuulin että kun toiseen mun autoista vaihdettiin taannoin umpio kun sisään meni vettä ihan samalla tavalla reilusti, joka hajotti xenonin, niin kyseinen merkkiliike joutui maksamaan uuden umpion kun ei täyttänyt takuuehtoja. Onhan tää mielenkiintoista kun alle vuoden ikäisessä autossa on xenonin ohjaus paskana ja ei täytä takuuehtoja.

Mercedes <3

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 10.6.2014 1:35

Mercedes <3
Samat Valeon osat kumminkin?

No, takuu ei varmaankaan voi huonommin toimia...

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 10.6.2014 11:46

Ja yrityksen (otaksun, että autot ovat yrityksesi?) on turha itkeä kuluttajaneuvontaan aiheesta. -Muutoin taitaisi olla selvätapaus sen osalta, ettei ainakaan asiakkaan tarvitse maksaa penninjeniä.

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 12.6.2014 21:58

Ne tekee sen niin työlääksi ja aikaavieväksi että asiakas selviää halvemmalla maksamalla uuden umpion. Aika sairasta mutta välillä on näin että halvempi ois vaan maksaa ku vääntää ja kääntää ja istua huollossa.

Ihan vinkkinä jos joku on perustamassa korjaamoa. Meitä ammattilaisia on olemassa joita kiinnostaa YÖhuollot ja ei haittaa vaikka hinta ois tupla


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa