Kauppakassi max 1000 €

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

Kauppakassi max 1000 €

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 10.9.2011 23:17

Sisko miettii tollasen tonnin hintaisen kakkosauton hankintaa. Sopisi olla helppo korjata eikä herkkä kantavien rakenteiden ruostumiselle. Pinnassa ehkä saisi olla kukkaa, mutta se ei ole välttämätöntä :)

Siis helppo ja halpa huoltaa, luotettava ja halpa. Mikäköhän VW AG:n tuotos menisi tuohon kategoriaan?

Sähköruiskulla oleva kakkosgolfi olisi yksi, mutta niillä on ajettu jo niin pirusti ja kolmosgolfit ruostuu herkemmin.

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 10.9.2011 23:45

Faktaa ei löydy, mutta mutuna olis että 6N polo ei ole yhtä paha ruostumaan kuin golf 3 eivätkä bensa koneisina yleensä ole paljon ajettuja. Dieseleiden lootathan eivät ilmeisesti kestäneet?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 11.9.2011 0:07

Käyttövoimaverojen takia diesel on ehdottomasti poissuljettu. Eiks sellainen Polo ole -94...-00?

Pitäis vielä lähteä käyntiin hämeen ilmastossa ilman lämmitystä säällä kuin säällä. Silllä ajattelin että sähköisesti ohjattu ruisku olisi vaatimus.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 11.9.2011 2:22

Mitä väliä niillä kilsoilla on??? Jos katiska muutoin on kohtuukunnossa (pelleiltään). Kakkiksen käy aika pitkälti läpi muutamalla satkulla, ja uusii nivelet sun muut alustan kilkkeet ..

JAR1
-
Viestit: 232
Liittynyt: 5.10.2005 19:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja JAR1 » 11.9.2011 9:06

sopii hyvin budjettiin ja jää rahaa rakenteluunkin, helppo huoltaa jos nyt jotain edes tulis, yleensä ei happane ja ei sitä lohkossa hauduttamista kaipaa...

http://www.nettiauto.com/lada/1200/4199969

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 11.9.2011 9:49

Meidän perheessä noi tonnin autot ovat ihan ykkösautoina :-)
Audi 80 ja Audi 100 sillä viimeisellä korimallilla eli 1991-1994 ja perus 2.0 8v tekniikalla. Ei tule ongelmia ruosteen kanssa kun ei edes kukkia löydy.
Tekniikka on kestävää ja osat kohtuuhintaisia. Bonuksena ajettavuus on jotain ihan muuta kuin Golfissa tai muussa pikkuautossa. Miinuksena astetta isompi polttoaineenkulutus mutta jos kilometrejä tulee vähän niin ei liene merkitystä.
Jokainen arvostaa eri ominaisuuksia eri tavoin itse arvostan enemmän korin kuntoa ja ajettavuutta kuin sitä että saa mahdollisimman uuden vuosimallin.

Viimeisin ostos oli toi ruosteeton Audi 100 sedan -92 1200e ja hanskalokerosta löytyi kuitti josta kävi ilmi että vuosi sitten siihen oli tehty AD-korjaamolla kansiremontti joka oli maksanut 1280e :-)
Totuuden nimissä on mainittava että yleensä noissa tonnin kiuluissa se eka vuosi on kallein eikä niitä kannata ostaa jollein pysty tekemään kaikkia remontteja itse.

Huoltohistoria on harvoin tiedossa joten öljyt+ suodatin, bensansuodatin, vaihdelaatikon öljyt, ilmansuodatin, sytytystulpat, jakopään hihna, pari niveltä, jarrupaloja jne. joutuu yleensä vaihtamaan alkukunnostukseen.Jos siis meinaa pitää enemmän kuin vuoden.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 11.9.2011 13:23

Suosittelisin Jetta II Flair 1,8i -mallia. Hinnat yleensä alle tonnin ihan asiallisillakin yksilöillä, eivät ruostu käsiin ihan helpolla ja hinta/laatu kohtaa viimeistään varusteissa (tehostimet, keskuslukot). Flair on peruskakkista (Golf 1,3) paljon hiljaisempi ja tukevampi ajettava.

dumb
-
Viestit: 291
Liittynyt: 20.7.2009 16:29

ViestiKirjoittaja dumb » 12.9.2011 13:55

Jos suunnittelee tuota 6n poloa bensamoottorilla, niin kannattaa huolehtia että huohotusjärjestelmä on puhdas ja kuiva. Ikävää hommaa keräillä moottoriöljyjä talteen talviselta maantieltä :). Jonkin verran noihin on asennettu myös lämmitysvastuksia sinne huohotuskoteloon, mutta jos lämmitystä ei aio käyttää niin eipä sellaisella sitten virkaa ole.
Pari-kolme talvea pololla ajaneena sanoisin, että hyvin se lähtee käyntiin kylmänä jos vaan akku on kunnossa. Jäätyvät lukot toki aiheuttaa välillä päänvaivaa, mutta niinhän ne tekee monessa muussakin mallissa.
Eikä ne bensakoneisten laatikotkaan ikuisuuksia kestä. Öljyjä kannattaa vaihtaa ja tarkistaa pinnan taso aina moottoriöljyn vaihdon yhteydessä.

Varaosista vielä sellainen huomio, että hatchback -pololla ei ole juurikaan yhteisiä kulutusosia classicin ja variantin kanssa. Siksi monessakaan varaosapuljussa ei ole hyllyssä juuri sitä osaa jota tarvitsisi. Classic ja variant on hyvin pitkälle kolmosgolffi.

Pikku Janne
-
Viestit: 928
Liittynyt: 31.7.2003 1:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pikku Janne » 13.9.2011 11:21

Jos oikeasti haluaa halvalla päästä liikkumaan niin kannattaa miettiä -96-00vm dieseli corsaa pakettiautona. Osat ei maksa juuri mitää ja kuukauden itte ajelen työmatkaa 50km/pv tankillisella 40€. Tuskin mikään näistä pikku kotteroista on hyvä ajaa mutta pirun halpaa menoa tuolla on, harvoilla sitä 950km tankillisella ajelee..

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 13.9.2011 14:21

No eikö ennemmi vaikka cordoba tdi farkkuna ku joku sorsa.. Liikkuu varmasti rivakammin, kuluttaa vähän ja ehkä jopa selviää vähemmillä huolloilla ;)
6N polo 1.4 bensakoneella ollut emännällä nyt liki 3 vuotta, eikä kyllä oo muuta pahaa sanottavaa kun nuo lievät ruosteet. Aina on lähteny käyntiin täällä e-p:llä vaikkei roikassa oo ollutkaan.

osoners
-
Viestit: 87
Liittynyt: 30.3.2011 13:58

ViestiKirjoittaja osoners » 13.9.2011 15:48

http://www.nettiauto.com/volkswagen/polo/4030883

Mites tollanen? Ostaisin itte jos olis tarvetta.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.9.2011 16:09

Ei tarvi liikkua ärhäkästi eikä kuluttaa vähän, koska ajo tulisi niin vähän ja sekin keskusta-alueella...

Tommonen pulu ois varmaankin järkivalinta, mutta onhan se niin saatanan ruma :D

Finnhopper
-
Viestit: 262
Liittynyt: 23.9.2005 8:23

ViestiKirjoittaja Finnhopper » 14.9.2011 14:01

Meillä on nyt puolisen vuotta ollut 3 ovinen 3 golffi 1.4 myllyllä ja ainakin kaikki osat ovat halpoja, liikkuu sen mitä kauppakassin tarvii ja tuo sattui olemaan vielä hyvä peltinen vaikkei mikään ihan ruosteeton olekaan. Emäntä tykkää sillä ajella ja en nyt itekään mitään isompaa moitetta kauppareissuilla ole havainnut. Vakuutuskin on edullinen.

_AMIS_
-
Viestit: 126
Liittynyt: 18.3.2010 18:52

ViestiKirjoittaja _AMIS_ » 24.9.2011 22:59

Vanhan täysmekaanisen dieselkoneen kilometrejä ei voi mitenkään verrata nykyisen sähköohjatun uuden dieselkoneen kilometreihin. Itsekin ajelen 600 000+ kilometriä ajetulla 90-luvun alun (MK2 Jetta) turbodiisselillä, eikä ole mitään ongelmia. Nekin viat mitä ilmenee, niin eivät koskaan ole varsinaisia moottori- tai ruiskutusvikoja. Ruostesuojaus/korinhuolto ja kuluvien osien vaihto käyttäjän vastuulla. Aivan hyvin voit ostaa paljonkin ajetun vanhemman dieselin ilman pelkoa koneremontista, jos vaan käy ja kukkuu hyvästi.

EDIT: Luulin kirjoittaessani tätä, että etsit nimenomaan diesel-autoa, mutta hyvinhän tämä pätee myös vanhempiin bensavehkeisiin. Kyllä vanha kulkee siinä missä uusi ei!

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.10.2011 0:12

Kolmoskorinen 1,4 Golf -96 205 tkm ostettu 800 eurolla. Kokemusta vasta muutama päivä. Huoltohistoriasta ei mitään dokumentteja, mutta tuore öljynsuodatin siinä ainakin on :)

Hervast
-
Viestit: 352
Liittynyt: 23.7.2003 22:29

ViestiKirjoittaja Hervast » 12.11.2011 8:58

Onhan tuo kolmoskorinen sikäli hyvä ostos että turvallisuudessa on jo kertaluokkaa parempi kuin kakkoskoppaiset edeltäjänsä. Ei ihan merkityksetön seikka kun seurailee millaista meno liikenteessä on välillä.

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 12.11.2011 20:55

Nelivetolegacy, on kiva vetää nelivedolla talvella.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa