Miten pakkanen vaikuttaa autoosi?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Juzu84
-
Viestit: 392
Liittynyt: 23.4.2010 7:44

Miten pakkanen vaikuttaa autoosi?

ViestiKirjoittaja Juzu84 » 15.12.2010 12:02

Kovimmilla pakkasilla Borassa ei ihmeellisemmin mitään ongelmia tähän mennessä oo tullut havaittua muuta kuin lämppärin moottori hiukan vikisee välillä. Ilman esilämmitystä moottori käynnistyy vaan vähän rumasti... Ihmeen hyvin 7v vanha akku veivaa.. *koputtaa puuta*

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 15.12.2010 12:06

Kyllähän tuommonen 24-vuotias kolopallo vähän jäykistyy pakkasista, mutta ei juurikaan ajoa haittaavasti ja 5,2 litralla/100km meni viimetankillinen, pakkasta vaihtelevasti -25 ja -10 välillä.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 15.12.2010 12:14

Keskikulutus on hivenen noussut tuossa melkein 600tkm ajetussa käyttiksessä. Tämäkin johtunee eberinkäytön lisäämisestä, normaalin 40min lämmitysajan kasvettua noin 60min:n. Pahvin vois kyllä keulalle laittaa, kun ei tahdo esikammiopelissä lämpö riittää, kopissa kun on tuota ilma-alaa. Muutoin ei mitään ihmeempiä kylmyyden tuomia ominaisuuksia.

e: mustalla jessellä vedin keulan umpeen, otetaan maaliskuussa sitten pois.
Viimeksi muokannut kilpijoki, 23.12.2010 9:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.12.2010 12:27

Golfin vaihdekeppiin vois jatkovarren laittaa. :D

Ihme juttu -98 A3:ssa että se lähtee nopeammin käyntiin viidentoista pakkasilla kun lämpimällä. Valoista päätellen ehtii tehdä kaksi tai kolme puristusta kun syttyy. Siinä lienee joku akunsäästömoodi että sen ei anneta pyörittää kauaa kun käynnistetään?

Lämpimällä se kai sitten kerää bensanpainetta tai jotain ennen kun käynnistyy ettei vaan ilmoille tuprahda mitään myrkkykaasuja. Tuntuu ettei se ikinä lähde alle puolentoista sekunnin starttauksella vaikka olis kuinka lämmin.

Tehnyt näin uudesta asti.

PMM
-
Viestit: 13
Liittynyt: 11.9.2009 22:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja PMM » 15.12.2010 13:02

Sen verran on pakkanen vaikuttanut, että kuskin oven mikrokytkin heräsi henkiin :D

Juzu84
-
Viestit: 392
Liittynyt: 23.4.2010 7:44

ViestiKirjoittaja Juzu84 » 15.12.2010 13:10

Jännä homma ku vaihoin tohon omaani sen kuskinoven lukon niin aina kun oven aukasee niin bensapumppu surahtaa... Joku käynnistystä helpottava esipaine lie....

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 15.12.2010 13:20

-87 Audi 80 joka makso 140e.. mittariston valot rupesi toimimaan :)
-95 Golffissa normi ongelmat, kuskin ovesta ei pääse sisään...

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

ViestiKirjoittaja Sakke » 15.12.2010 13:30

Vielä kun joku kehittelis laatikoihin ja akseleihin lämmitysjärjestelmän niin sais lisää sähköä kulumaan.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 15.12.2010 13:40

Heh, aikoinaan mulla oli isäukon kakkis lainassa ja -30 kelissä kun laittoi vaihteen vapaalle ja nosti kytkimen niin auto alkoi ihan hiljaa ryömimään eteenpäin...Ensimmäisenä aamuna hieman yllätti, kun alkoi autokatoksen seinä lähestymään :D
Ilmeisesti laatikkoöljyt oli hieman jäykät tai jotain :D

Hump
-
Viestit: 41
Liittynyt: 28.3.2006 7:39

ViestiKirjoittaja Hump » 15.12.2010 14:50

^ Meillä teki intissä Lada Samara samalla lailla. Tosin silloin oli kesä.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 15.12.2010 15:00

Vielä kun joku kehittelis laatikoihin ja akseleihin lämmitysjärjestelmän niin sais lisää sähköä kulumaan.



tätä suunnittelin niin säteilylämmitin vaihelaatikkoon niin sais ainakin notkistettua laatikon. tosin tarvis sen verran suoraa pintaa että sais sen säteilylämmitimen kunnolla kiinni.
nimimerkillä: -25 asteen pakkasilla vähän jäykempi laatikko kuin kesällä

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 15.12.2010 15:24

Ylimääräisiä natinoita ja nitinöitä alkaa kuulumaan -> jokseenkin ärsyttävää.
Muuten kyllä toimii, ovetkin aukeaa paitsi takaluukku, josta edusta jäätyy kun siihen kertyy lumipölyä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 15.12.2010 15:28

http://www.padheaters.com/
Kiihdytys vehkeissä käytetään paljon tollasia öljypohjan sisään tulevia elementtejä, kun öljyt pitää saada lämpöisiksi mutta ei konetta.

Jeppe.
-
Viestit: 94
Liittynyt: 12.6.2008 2:51

ViestiKirjoittaja Jeppe. » 15.12.2010 16:44

Kakkosessa alkaa mittariston takaa kuulumaan jotakin mielenkiintoista meteliä -20 pakkasella :D Liekköhän mittarivaijeri. Eipä tuossa oikeen muuta, normaali jäykkyyttä..

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 15.12.2010 16:58

Kyllä kakkakopastakin saa notkean vaikka -35 pakkasella, kun voitelee vaihdevivuston, ovenkahvat, vaijerit jne. aseöljyllä. Lootaan ja koneeseen täyssynteettiset liemet, luonnollisesti huuhdeltu vanhoista paskoista niin kyllä kelpaa matkaa taittaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.12.2010 17:33

Kakkosessa alkaa mittariston takaa kuulumaan jotakin mielenkiintoista meteliä -20 pakkasella :D Liekköhän mittarivaijeri.
Unohtu että tuo sama itelläkin. Lisäksi nopeusmittarin neula jää alas kunnes kopauttaa kojetaulun päälle nyrkillä. Milläköhän noista vaivoista pääsis eroon...

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 15.12.2010 17:41

Lisäksi nopeusmittarin neula jää alas kunnes kopauttaa kojetaulun päälle nyrkillä.

Tee kolmosessa toimii samalla lailla :) Nytkin siis kytkin nesteet meinaa tahmata, muuten toimii kuin kiinalainen roleksi.

Hezekiel
-
Viestit: 397
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Hezekiel » 15.12.2010 20:40

Takaluukkua ja toista takaovea saa mätkäyttää joskus vähän raskaammin että jää kiinni, muuten toimii viimeisen päälle hyvin. Bensaa menee sen mitä menee ja hyvin kulkee :)

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 15.12.2010 20:53

H.jormalainen, vaihtamalla nopeusmittarin vaijeri? :D

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.12.2010 20:56

Sitä oon ajatellu, mutta ihmetyttää että miks se tekee sitä vaan kylmänä. Rasvattukin on.

Ja takaluukku mullakin menee vähän huonosti kiinni. Vivusto tahmaa ja jää "vetämään auki".

Loppujen lopuks näitä vikojahan on aika monta. Alkaa vaan olemaan tottunut niihin ja pitää niitä ominaisuuksina :D

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 15.12.2010 21:03

kakkiksen ja nyt kolmosenkin kans yhteinen ongelma että jos aikoi jotain tarvita mitä on auton peräkontissa niin kannattaa ottaa ne jo sulien ilmojen aikaan pois sieltä kontista ellei halua penkin kautta mennä konttiin. =D
perä kerää lunta niin jäätyy niin perkeleen kovaan se aukaisunappi että saa mun puolesta olla.

Kakkosessa lisäksi oli se kihnuttava mittarivaijeri ja A4:ssa sai laittaa välillä turvavyöllä apparin oven kiinni. =)

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 15.12.2010 21:03

^ Omassa kakkisessakin oli sama vika viime talvena.. Eikun uus vaijeri tilalle nii loppu se kiljuminen ja neulan jumiminen :)

Polossa ei oo oikeestaan muita ongelmia kuin se että takaluukku ei aukee ja täristää pakkasella vähän enemmän :)

weikka
-
Viestit: 174
Liittynyt: 16.2.2010 15:59

ViestiKirjoittaja weikka » 15.12.2010 21:05

Nopeus mittarin vaijeri kitisee vähän aikaa, mut ku lämpiää ni kitinä loppuu. Eniten mua ihmetyttää renkaat. -10 astetta ei ole ongelmaa, mutta siitä ylitte ni kumit menee soikeiksi kun auto seisoo pihassa yön yli. ne oikenee kyllä 20km matkalla, mutta kun seisoo 7-10h ni ne menee soikeiksi. renkaat on master4 pinnotetut. 5v vanhat. bensaa tuo syö kyl sit 9l/100km pakkasilla ja jos ei lämmitä ni en ole uskaltanut laskea :) niin siis g2 on mun auto ja touran emännän. touranissa eiole moittimista :)
Viimeksi muokannut weikka, 15.12.2010 21:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 15.12.2010 21:21

Itsellä volvo v70 tdi ja syöttöpumpun hihna olisi pitänyt vaihtaa ajat sitte, eli kun on 5 tuntia roikassa niin lähtee käyntiin :) Kun nyt sais aikaseks sinne siilinjärven suuntaan ajan varata :)

Juhta
-
Viestit: 32
Liittynyt: 8.4.2007 11:28

ViestiKirjoittaja Juhta » 15.12.2010 21:37

Ei suuremmin tunnu vaikuttavan, kulutus vaan vähän kasvaa ja vaihteet on hetken aikaa kankeammat. Äsken siirsin kolme päivää pihalla seisseen 315tkm ajetun transporterin takaisin autotalliin esilämmittämättä. Sekin käynnistyi normaalin hehkutuksen jälkeen 21 asteen pakkasessa alle viiden sekunnin starttauksella.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.12.2010 22:03

Eikun uus vaijeri tilalle nii loppu se kiljuminen ja neulan jumiminen :)
No kun kilometrit rullaa normaalisti vaikka neula on nollissa... Vaikka taidan mä vaihtaa vaijerin silti.

Sami-88
-
Viestit: 187
Liittynyt: 7.4.2006 15:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sami-88 » 15.12.2010 23:05

ei mitään ongelmia vaikka onkin -25 pakkasta! lähtee kun palmupuun alta käynttin ja 15L/100km vie pensaa... ja konehan on 4.3 v6 chevrolet blazer... mukava talvi kulkupeli :)

slate
-
Viestit: 674
Liittynyt: 27.7.2003 14:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja slate » 16.12.2010 0:41

Talvi tuppaa laittaa mun auton menee kahva eellä. En muuten mitään huomaa.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 16.12.2010 1:50

Komppaan Slatea: Minun autoni kanssa, koska se vitunwolkkarin käsijarru on aina jäässä vaikkei se olisi päälläkään x)

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 16.12.2010 8:22

Lumella mennään kylki edellä monessa mutkassa, mutta pakkanen tuo esille myös ei-haluttuja ominaisuuksia:

Kylmänä jos käynnistää -15'c pakkasella niin auto varoittaa hetken päästä jäähdytysnesteen määrästä mittaristoon ilmestyvällä CHECK COOLANT -tekstillä. En ole nyt jakorempan jälkeen testannut, mutta kuukausi takaperin kun oli lohkolämmitin palanut tuli joku kerta tahattomasti laitettua käyntiin kylmänä. Jos auto on ollut lämmityksessä niin ei mitään ongelmia. Nesteet on -35'c saakka.

Lisäksi muutaman kerran on yli -20'c pakkasilla sytyttänyt moottorin vikavalon kesken ajon. Molemmilla kerroilla koodi oli EGR:stä ja sen riittämättömästä virtauksesta. Voi osaksi johtua myös syksyllä asentamastani supistavasta EGR:n tiivisteestä.

opwelho
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 16.12.2010 8:40

ViestiKirjoittaja opwelho » 16.12.2010 8:58

Itse huomasin peugeotissa käynnin pätkimistä, valoissa sai käynnistellä autoa kokoajan.
Vaikuttaako kuivakeli tähän olisiko bensiinin syöttö letkussa tukos ym..?

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 16.12.2010 9:12

Miten pakkanen vaikuttaa autoosi?
Erityisesti ikkunoiden ulkopinnoille kertyy, lähinnä öiseen aikaan: huurretta!

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 16.12.2010 10:13

Kaikki on toiminut, mutta moottorin lämpötila ei 15 minuutin työmatkan aikana nouse normaaliksi vaan jää noin 75 asteeseen, eikä auttanut vaikka laitoin puolet syyläristä aaltopahvin taakse.

Vaihdelaatikko on aika jäykkä, mutta ei rusahtele ellei tahallaan vaihda liian nopeeta.

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 16.12.2010 11:24

Itse huomasin peugeotissa käynnin pätkimistä, valoissa sai käynnistellä autoa kokoajan.
Vaikuttaako kuivakeli tähän olisiko bensiinin syöttö letkussa tukos ym..?


Meillä alkoi 306 pätkimään ja sammuilemaan, kun viime talvena puolajakaja heitti henkensä... Vauhdissa röpötteli välillä ja muutaman kerran sammui valoihin, kunnes kuukahti kokonaan eikä suostunut enää käynnistymään parkista.

Sormet ristiin Passatin puolesta, tähän asti näillä etelän pakkasilla lähtenyt hienosti, ja miksei olisi kun on tammikuussa vaihdettu akku... mutta eipä sitä koskaan tiedä...

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 16.12.2010 11:30

Ensimmäisellä kilsalla menee puolilitraa bensaa, tai sama puolilitraa kun käytän yleensä aina autoa 20min ennen kuin lähden liikkeelle. Onneksi tuota bensaa saa vielä näillä leveysasteilla rahalla, niin ei ole mitään ongelmaa.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 16.12.2010 12:03

Viime talvena oli jo nuo Redline MT-90 litkut IV golffin laatikossa ja silloin ne tuntu tosi jäykiltä aina kun oli yli 15 astetta pakkasta. Ostin jo varmuuden vuoksi täksi talveksi originelli osanumerolla varustetut öljyt, mutta jäi vaihtamatta kun tänä talvena on toiminut oikein kivasti tuo laatikko kovemmillakin pakkasilla. Kesällähän nuo MT-90 on toiminut kuin unelma. Suosittelen.

Mulla tekee kanssa Tuota STOP -> CHECK COOLANT vikaa välillä kylmäkäynnistyksessä, mutta ei jos on ollut letkulämppärissä.

Muuten tää talvi on kyllä suruaikaa etuvetoisen omistajalle aina tonne kevääseen saakka kunnes tiet sulaa.

Thomas
-
Viestit: 106
Liittynyt: 11.4.2004 12:36

ViestiKirjoittaja Thomas » 16.12.2010 12:24

Bora toimii muuten kivasti, mutta ilmeisesti tuulettimen moottori alkoi pitää ulinaa. Jännästi vielä niin, että 1 ja 2 nopeuksilla ulina on voimakkaampi, 3-4 nopeuksilla ääni vaimenee selkeästi (ei pelkästään huku tuulettimen ääneen). Lisätään nyt vielä, että jarruttaessa ääni voimistuu ja vedon ollessa päällä ääni katoaa kokonaan..

Auttaiskohan tuulettimen laakerin rasvaus?

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 16.12.2010 12:29

Ulinan saa yleensä väliaikaisesti pois rasvaamalla, mutta monivuotista korjausta siitä ei enää tule, koska laakerit ovat jo kuluneet.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 16.12.2010 12:37

Polttoainetta on mennyt litran verran enemmän, mutta se on pieni raha kun hauskaa on ollut. Kuinkahan hauskaa sitten olisikaan jos olisi oikea neliveto eikä ajonvakautukseen verrattavaa ruotsalaista Nintendoa?

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 16.12.2010 13:26

Eipä ole ollut pakkasilla vaggineita ikävä. Kaikissa tilanteissa nykyisissä autoissa lukot aukeaa kaukon napeista, ovet kahvoista ulko- ja sisäpuolelta. Ylimääräsiä nitinöitä kojelaudoissa ja verhoiluissa ei ilmene. Kovimmilla pakkasilla ykkösautossa pikkusen jonkin oven tai kattoluukun tiiviste vienoisesti viheltää.

kalevius
-
Viestit: 638
Liittynyt: 27.12.2005 21:29

ViestiKirjoittaja kalevius » 16.12.2010 17:39

Golffi on yhtä jäykkä kuin kesällä ja audilla ajaessa ihmetyttää kun muut suttaa valoissa? :)

CrazyMaik
-
Viestit: 233
Liittynyt: 25.1.2008 13:25

ViestiKirjoittaja CrazyMaik » 16.12.2010 18:53

Lada ei oo ollu vielä kertaakaan piuhassa ja hyvin lähtee joka aamu.. :D

Vento taas on piuhan päässä ja pitää startata älyttömän pitkään.. Vetää vähän ilmaa jostain väliin..

Kale
-
Viestit: 1439
Liittynyt: 23.7.2003 19:48

ViestiKirjoittaja Kale » 17.12.2010 9:09

Vähän tuo tuppaa savuttamaan ja käyntiääni on karkeahko kun laittaa tulille yli 20 asteen pakkasilla ilman lämmitystä. Vaihteiden toiminnassa en huomaa eroa ja talvikauden kulutuskin on aika lähetllä kesäkautta.

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 17.12.2010 12:11

Ahtopaineet menee ihan miten sattuu.. Jos auto lämpimässä tallissa ollut vaikkapa 2h niin auto toimii kuin kesällä. Talvipakkasesta eberillä lämmitettynä ahtopaineet käy liian kovilla ja auto menee vikatilaan. On taas niitä hyviä päiviä millon tuo toimii kylmälläkin kelillä ilman vikatiloja.
Kesällä saa imettää "kylmälläkin" koneella ihan miten lystää eikä vikatiloja tule ainoa ero on pakkanen. N75 on vaihdettu eikä yhtään mitään parannusta tullut.

Polttoainetta menee ehkä litra tai kaks/100km enemmän +eberin käytöt. Kesällä voi ajella reilun 5 keskikulutuksella (maantieajoa nämä lukemat)

Ei ole tänä talvena tarvinnut käyttää kertaakaan mustekaloja, että saisi ovea pidettyä kiinni kun ei lukko toimi kylmyyden/jään takia. *kop kop*

A-j-P
-
Viestit: 862
Liittynyt: 28.8.2009 20:36

ViestiKirjoittaja A-j-P » 17.12.2010 15:18

Käyttiksessä keskuslukitus toimii miten sattuu ja kylmänä tyhjäkäynti käy raskaasti...
Golffissa eipä ole ollu mitään ihmeellistä perus ovien jäätymistä, tosin ei einää nippusidevirityksen jälkeen :)

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 17.12.2010 18:10

uskokaa tai älkää mutta ei kolmosen kanssa ovien eikä takaluukunkaan kanssa mitään ongelmaa. eikä kyllä muutenkaan. on ne vaggilaiset vaan hyviä!! auraus ongelmia vain lumisateen jälkeen ja jommi vaan vähän meinaa alkuunsa nitistä kovilla pakkasilla, muttta hiljenee tovin kuluttua. :D

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 17.12.2010 18:13

Itsekin ihmetelyt kun ei kolmosessa ole ollut ikinä ovien kans ongelmia.

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 17.12.2010 18:15

ennen pesua vain öljyt lukkoihin ja pesun jälkeen oven pielien kuivaus. niin helppoa se on. :) säästyy monelta hermojen kiristelyltä kun tuon tekee.

SuperDIeseli
-
Viestit: 13
Liittynyt: 20.6.2010 7:37

ViestiKirjoittaja SuperDIeseli » 17.12.2010 19:51

Boratissa esiintynyttä:

-lämmityslaitteen puhallin ääntää ykkös- ja kakkosnopeudella
-auton pyörät täristävät vaihtelevasti, vanteisiin kertyvä lumi sulaa ja jäätyy uudelleen auton seistessä?
-moottori ei helpolla lämpene normaalilukemiin vaikka koko keula on tukittu
-ulkolämpömittari haluaa välillä näyttää Fahrenheit-asteita
-keskikulutus noussut kuuden litran tuntumaan

Sen sijaan ovien ja lukkojen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia tänä- eikä viime talvena jolloin kylmimmät startit -35 pakkasessa

Sami H
-
Viestit: 81
Liittynyt: 11.6.2005 21:36

ViestiKirjoittaja Sami H » 18.12.2010 20:20

Kulutus hieman kasvanut ei muuta. Eikä ole mitään lämmittimiä autossa. Ehkä hankkia pitäisi edes letkulämmitin mutta ei jaksa.

manazeri
-
Viestit: 43
Liittynyt: 12.8.2009 20:45

ViestiKirjoittaja manazeri » 18.12.2010 23:02

Itellä g2

Kuskin ovi ei taho pysyä kiinni kovilla pakkasilla.. saattaa yhtäkkiä itestäänkin aueta vauhissa :D

Jarok
-
Viestit: 355
Liittynyt: 5.8.2006 1:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jarok » 19.12.2010 18:22

Kakkis GT ja käsijarruvaijerit jäätyy... :D

Peräkontti aukeaa solenoidilla, joten saa talvellakin auki. Ja kaikki liukuvat osat kun muistaa voidella aseöljyllä, niin ei oo mitään ongelmia.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 19.12.2010 19:04

Kuskin ovi ei taho pysyä kiinni kovilla pakkasilla.. saattaa yhtäkkiä itestäänkin aueta vauhissa :D


Eikös sitä varten kakkiksissa ole turvavyöt,voi laittaa oven kiinni tai itsensä penkkiin. =D

manazeri
-
Viestit: 43
Liittynyt: 12.8.2009 20:45

ViestiKirjoittaja manazeri » 20.12.2010 0:31

Eikös sitä varten kakkiksissa ole turvavyöt,voi laittaa oven kiinni tai itsensä penkkiin. =D

Tuo on kyllä totta :D :D

klapinaattori
-
Viestit: 85
Liittynyt: 23.7.2008 12:35

ViestiKirjoittaja klapinaattori » 20.12.2010 12:25

Kulkee poikittain ... :-)

Kipe_
-
Viestit: 262
Liittynyt: 21.7.2007 16:59

ViestiKirjoittaja Kipe_ » 22.12.2010 22:21

Boratissa esiintynyttä:

-lämmityslaitteen puhallin ääntää ykkös- ja kakkosnopeudella


Täällä kans samaa ominaisuutta.
Keskikulutus noussut ainakin litralla vrt. kesä

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 22.12.2010 22:24

Ei tarvi pestä niin useasti, pakkasella autot pysyy puhtaampana ;D

miza
-
Viestit: 176
Liittynyt: 18.4.2006 22:08

ViestiKirjoittaja miza » 22.12.2010 23:33

Tehostin naukuu kylmänä -> helpotti hieman kun uusi öljyt. Akku aika finaalissa alle 15 asteen pakkasilla hyvä jos yön yli olleen laturin kanssa jaksaa aamusta startata. Bensan kulutus kasvanut liikaa.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 23.12.2010 6:46

Ensimmäisissä risteyksissä on käytössä Hillholder, joka sitten vähitellen poistuu ajaessa.

Äksjiiärrä
-
Viestit: 26
Liittynyt: 17.12.2007 9:59

ViestiKirjoittaja Äksjiiärrä » 23.12.2010 8:12

Taas tyhjäkäynti pumppaa 1500-2500. Näköjään Skodalla jokatalvinen murhe.

Rivari-Ana
-
Viestit: 263
Liittynyt: 19.10.2005 17:10

ViestiKirjoittaja Rivari-Ana » 23.12.2010 8:18

caddy alkanu tänään nostamaan lämmöt noin 3/4 ihan normiajossa jotenka ei uskalla jouluostoksille lähteä. Muuten pelittäny tähän saakka ihan normisti mutta ei nyt kun -29c.

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

ViestiKirjoittaja Sakke » 23.12.2010 8:40

Renkaista tulee yön aikana ihan neliskanttiset ja koko aamuinen työmatka on yhtä hidastetöysyä kun eivät tahdo pyöristyä näillä pakkasilla.

Harjula
-
Viestit: 244
Liittynyt: 27.7.2003 23:21

ViestiKirjoittaja Harjula » 23.12.2010 8:51

Pakkanen lähentelee kolmeakymmentä niin ilmeisesti N75 päässyt jäätymään, ja vikatilaan moottoritiellä tasaisessa vedossa.

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 23.12.2010 9:34

EGR-tukittu sdi cordoba ei lämpene alta kandenkymmenen kilometrin jos syyläri ei ole täysin eristetty. Telttapatja toiminut erittäin hyvin. Nyt lämpiää jo "nopeammin". Lämmöt ei nouse yli 90 missään tilanteessa vaikka keula täysin ummessa. Viime vuonna laatikossa oli castrolin täyssynteettiset ölssit. Toimi kovilla pakkasilla ihan suht pehmeästi. Nyt sisällä korjaamon kehumat synteettiset valvolinet, ei toimi tässä laatikossa sitten ollenkaan. Tänään -26 kotipihassa, hyvä että ykkösen tai kakkosen saa silmään. Vivuston voitelemattomuus voi toki myös olla syynä. Muutoin ei hämminkiä.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 23.12.2010 10:07

Leoni ei näköjään jaksa lähteä käyntiin enää -25 asteessa. Onneks on noita kakkiksia millä antaa apuvirtaa :)

arduaen
-
Viestit: 198
Liittynyt: 16.11.2009 20:13

Kylmää kyytiä

ViestiKirjoittaja arduaen » 23.12.2010 10:36

Bora 1,9 asz, vaihdoin hehkut ja nyt oli hyvät kelit kokeilla kuinka lähtee käyntii ilman lämmitystä. Eihän tuo -26 tuntunut enää paljon missään. Vanhoilla hehkuilla oli -19 jo liikaa ja piti antaa lisävirtaa että sai päivän seisonnan jälkeen huoltoaseman pihasta käyntii.

http://s1093.photobucket.com/albums/i42 ... C00186.mp4

Siinä se sitte annoin vähän aikaa käydä ja 10km päästä piti alkaa ihmettelemään että ei tuu yhtään lämmintä ilmaa sisälle. Joten kun vaihtoehto oli niin palasin kotia ja vaihdoin autoo :D

Jos sitä töitte jälkee alkais ihmettelemään löytyykö mitää henkeä salpaavaa vai oliko käyttöautolta saatu valmiiksi laimennettu jäähdytys neste jotenki puuroutunu lämppärin kennoon. Tosin, vinkkejä otetaan vastaan, mutta kyllä niitä tuossa jo jotain löyty kun hakuakin käyttelin.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 23.12.2010 14:18

Avessa ei minkäänlaisia ongelmia, kulutus pyörii pätkäajojen takia 8L tuntumassa ja käyntiin lähtee samaan tyyliin oli sitten 0 tai -25, kuin palmun alta, säteilylämmitin ei paljoa konetta lämmitä ja harvoin tuo on letkussa edes ollut, ovista kuljetaan sisään.
Jotenkin nopea startti noissa japseissa.
Viimeksi muokannut -jarkko-, 30.11.2014 16:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 23.12.2010 18:33

Nyt kävi ekan kerran ettei A4 (AEB) lähtenyt käyntiin. Pakkasta n. -28C, ja lämmityksessä n. 15min.
Muutaman kerran pyöritti todella raskaasti ja sen jälkeen hyytyi.
Myöhemmin kun sain käymään, ei enää nosta ahtoja kuin 0,7bar eli varmaan meni joku bitti poikittain :/
Tarvii kait irrottaa akunkenkä että saa nollattua tilanteen...
Muuten bensankulutus on kasvanu ihan huolella. En sitten tiedä johtuuko "quattro -keleistä" eli tulee annettua kenkää ihan kunnolla :)
Mutta kunnon nelipyöräluistossa vaan on niin kiva ajella!

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 23.12.2010 19:12

viime talvi meni venton kanssa ongelmitta ku tuli tehtyä loppusyksystä jakopään remppa ja uudet hehkut. tosin muutaman kerran tarvi takaovesta mennä sisälle muuten toimi täysin ja oli lämminki yli -30 pakkasilla.

tämän talven alku ihan hyvin kunnes vauhtipyörän katkennu pultti aiheutti tälläistä tuhoa
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 010109.jpg

välistä laina-autona toimii 850 2.5tdi volvo ja ikävä on jo ventoa lämmön suhteen. eilen -25 asteen pakkasilla eikä meinannu kaupunkiajossa lämmöt nousta.
tosin porukoiden sosiaalidiisseli boralla vielä menee ku lämmitystä auttaa 5kw eperi :)

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 23.12.2010 21:15

-82 Jetta pelaa mainiosti -25 kelissäkin, kun kaasarin kikkaili siihen ettei ulvo heti startista 3000 kierroksessa niin nyt käyttäytyy hyvinkin sivistyneesti. Vaihdekeppi on vain perkeleen jäykkänä kylmänä, pitäis kait lootaöljyt vaihtaa ja/tai vivusto rasvata.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 23.12.2010 22:26

Tee kolmosessa toimii samalla lailla :) Nytkin siis kytkin nesteet meinaa tahmata, muuten toimii kuin kiinalainen roleksi.

Itseltäni lainaten, ei auta kuin hakata puupäätä...
Minä, Joulu, pakkaset, huono yhdistelmä. Ilmeisesti huohotin jäässä, sama juttu eri autossa viimme vuonna. Moottoriöljyt paikallisen apsin pihalla, liinan perässä auto kotiin ja odotellaan, että tuo "talli" lämpiää. (lue katto pirun korkeella, lämpötila ja ilmasto vaihteleva)

ElektrikMekanik
-
Viestit: 209
Liittynyt: 25.12.2010 7:22

ViestiKirjoittaja ElektrikMekanik » 25.12.2010 12:16

Taisi vaikuttaa aika stanan huonolla tavalla. Auto ollut nyt pitemmän aikaa peltien ehjäämisen takia hallissa, ja piti nakata se katon alle ulos kun pistettiin hallissa siivoustalkoot käyntiin. Mutta ei ollut täyttä varmuutta jäähdytysnesteen pakkaskestävyydestä. No, aamulla kävin vilkaisemassa autoa ja avasin siinä konepellin ja vilkuilin vähän sisään kun ajattelin tsekata että käykö uudemman mallinen lohkolämppärin johto tuohon vanhaan vastukseen. Sit huomasin nestettä runkopalkin päällä syylärin alla. Prkl. Ei tuo ainakaan aikasemmin ole mistään näkyvästi vuotanut, käytin paisuntasäiliön korkkia auki ja jäätähän siinä pienissä määrissä näkyi korkin sisäreunassa. Taso oli laskenu pikkasen minimiviivan alle. Ja auton alla oli kostea läntti...

kalevius
-
Viestit: 638
Liittynyt: 27.12.2005 21:29

ViestiKirjoittaja kalevius » 25.12.2010 21:15

-35 c ja golffi ei puhaltanut enää lämmintä. Kennolle menevä letku lämmin mutta tuleva kylmä, hieman tujumpaa nestettä ja letkujen puristelua niin alkoi sisältäkin lämpeämään :) Ovet sai auki mutta hieman sai voimaa käyttää että pysyi kiinni, muuten ei mitään ongelmia lukuun ottamatta pimeää parkkia edessä ja takana.. Audissa oli emäntä jättänyt päiväksi sisävalon päälle ja eihän se käyntiin enää lähtenyt, akku lataukseen ja saa nähdä virkoaako siitä.

SuperDIeseli
-
Viestit: 13
Liittynyt: 20.6.2010 7:37

ViestiKirjoittaja SuperDIeseli » 26.12.2010 19:29

Tein piruuttani kylmäkäynnistystestin Boralle jouluaattona, kun pakkanen hellitti -30C:stä kahteenkymmeneenkuuteen. Noin kymmenen sekunnin hehkutuksen jälkeen kääntö avaimesta ja: välittömästi käyntiin. Moottorista kyllä kuuluu näissäkin lukemissa jo monenlaista kilinää ja vihellystä joten jääköön tuo testi ainoaksi lajiaan, normaalisti lämmitän näillä pakkasilla roikassa 2-3 tuntia. Lämmittimenä Defan letkulämmitin.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 28.12.2010 22:30

Audi A4 B5 ei ajotietokonetta mittaristo toimii pakkasella. TOimii niin kauan kunnes sammuttaa ja käynnistää uudelleen jolloin loppuu nopeus ja kierroslukmittarreiden viisareiden toiminta. Pari tuntia parkissa että sisätiloihin tulee pakkasta, niin taas pelaa.

Missä vika? Eli isot viisarit ei toimi kuin pakkasessa.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 28.12.2010 23:47

Heikki J. kirjoitti:Leoni ei näköjään jaksa lähteä käyntiin enää -25 asteessa. Onneks on noita kakkiksia millä antaa apuvirtaa :)

Ja nyt on alkanut vetää takajarrut jumiin. En tiedä jäätyykö siellä palat levyihin kiinni vai mikä, mutta aikalailla saa runnoa, että sit paukahtaen aukeaa.

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 29.12.2010 8:23

Missä vika? Eli isot viisarit ei toimi kuin pakkasessa.


Mittaristossa? xD

Aika epätodennäköisenä pidän, että vaihteiston pyörintänopeusanturi ja/tai pyörien nopeusanturit toimis pelkästään pakkasella, mutta kannattaa ne vissiin tarkistaa.

Styroks
-
Viestit: 401
Liittynyt: 18.5.2010 20:25

ViestiKirjoittaja Styroks » 29.12.2010 13:18

Vähän on 1.9 TDI kankea lähtemään käyntiin kylmästä, uusia hehkuja on tässä mietitty, mutta kun ne kuitenkin maksaa platinaa...

SuperDIeseli
-
Viestit: 13
Liittynyt: 20.6.2010 7:37

ViestiKirjoittaja SuperDIeseli » 29.12.2010 18:53

Tuo lumen pakkautuminen vanteiden sisäpuolelle saattaa aiheuttaa jarujen jumittumistakin.

Freeze
-
Viestit: 46
Liittynyt: 25.11.2009 18:45

ViestiKirjoittaja Freeze » 30.12.2010 12:52

Joulukuun saldo:

    - Kesä-/talvidiesel hyytyi tankkiin ja suodattimeen -> maksoi €
    - Termostaattikotelon juuri halkesi ja vuoti nestettä pihalle --> maksoi €
    - Sisäilman kierto jäi päälle, kun erehdyin kokeilemaan -27C pakkasessa -- onneksi asetus palasi seuravana aamuna lämpimällä kelillä normaaliksi

Ihan riittävästi jännitystä tälle talvelle...

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 30.12.2010 21:52

Heikki J kirjoitti:Ja nyt on alkanut vetää takajarrut jumiin.


Samaa täällä

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 30.12.2010 23:12

Helpotti kun ajeli pari kilsaa käsijarrulla laahaten.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 31.12.2010 0:37

Ei soittanu piipperiä kuten -00 Golfissa :)

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

ViestiKirjoittaja Sakke » 31.12.2010 8:25

Lämpötila -10 ,lumisade ja sisätilalämppäri. Lopputuloksen jo arvaakin.
Voe kiukku.
Viimeksi muokannut Sakke, 31.12.2010 10:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Harjula
-
Viestit: 244
Liittynyt: 27.7.2003 23:21

ViestiKirjoittaja Harjula » 31.12.2010 9:32

Joulun aikaan testattua, -32 parhaillaan ja ei mitään ongelmia lukkojen kanssa, pelasi kuin kesällä. Pitänee koputtaa puuta ja lujaa :D

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 31.12.2010 16:50

Ei soittanu piipperiä kuten -00 Golfissa :)

Soitti.

T1mo
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.4.2007 19:22

ViestiKirjoittaja T1mo » 5.1.2011 18:56

Kyllähän tuo pakkanen hieman vaikuttaa auton toimintaan. Tänään huomas hyvin kun teki Virrat-Tampere-Virrat reissun. Pakkasta Tampereella oli reilut -10 astetta ja Virroille palatessa pakkanen kohosi -25 tuntumaan. Tuo 15 asteen ero tuntu lähinnä polkimien jäykistymisenä ja persdynolla mitattuna pari pollea pelästy pakkasta :D.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 5.1.2011 19:51

Huomasin tuosta Epsanian ihmeestä myös että ovikajareista oli hävinnyt bassot. Piti vähän antaa volyymiä ni johan nekin laukes taas toimimaan.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 7.1.2011 13:24

Reilun parin viikon "pakastuksen" jälkeen kulkine sulateltu ja huohottimesta jääpalikat pois. Öljyvuoto oli vaan mittatikun reiästä =D

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 7.1.2011 13:44

Ensimmäinen talvi Corradolle mun pidolla ja pikkuhiljaa alan olemaan sitä mieltä ettei ole talviauto :D

Keskuslukko oikuttelee kovalla pakkasella, kuskinpuolen ovenkahva meni päreiksi, bensakorkkia ei meinaa saada auki, ohjaustehostin kivasti pikkuhiljaa tiputtelee öljyä joka helevetin välistä (kesällä ei ongelmaa), tuulilasi halkesi, NESTEET JÄÄTY PRKL -29 pakkasessa (oma tyhmyys kun uskoin edellistä omistajaa enkä tarkastanu pakkaskestävyyttä).

Kulutus tietty noussu ~0,8L/100km.

Tubi
-
Viestit: 23
Liittynyt: 2.10.2008 17:54

ViestiKirjoittaja Tubi » 9.1.2011 0:21

Golfissa ovet menee entistä huonommin kiinni ja kuskin oven kahva jää joskus vielä käteen. Carinan kanssa ei ongelmia.
-20c pakkasella tuli video napattua narinan starttailusta.
http://www.youtube.com/watch?v=uBZHTYgB-C8

Boah
-
Viestit: 130
Liittynyt: 16.9.2010 23:35

ViestiKirjoittaja Boah » 9.1.2011 15:26

Eivät olleet III Golffin lukot kiukutelleet pariin kuukauteen, mutta eilen pelkääjän ovenkahva vaihteeksi kieltäytyi avaamasta ovea. Eipä tuo häirinnyt, kunha kuskinovi toimii.

Vaihteenvaihto on pirun tahmea aluksi, muuten hörähtää reippaasti käyntiin kovemmillakin pakkasilla vaikken tolppapaikkaa valitettavasti omista.

Siitä olen pirun tyytyväinen, ettei auto pidä mitään epämääräisiä ääniä kylmänä. Edelliset B-Vectrat pitivät melkoista kalkatusta ekat minuutit. Golf ei ääntele mitään ylimääräistä vaan käy ihan siististi, on tosin vähän ajettu, vain 165tkm ja hyvin huollettu.

Fallingdown
-
Viestit: 222
Liittynyt: 2.5.2008 8:35

ViestiKirjoittaja Fallingdown » 10.1.2011 1:34

Niin paljon vaikutti että joutu ostamaan uuden akun että saa taas käyntiin. Edellinen oli alkuperäinen vm -98 :)

p-superstar
-
Viestit: 141
Liittynyt: 2.5.2004 18:33

ViestiKirjoittaja p-superstar » 10.1.2011 19:01

Asennutin eberin

Hene123
-
Viestit: 35
Liittynyt: 2.5.2007 12:35

golf

ViestiKirjoittaja Hene123 » 22.2.2011 23:39

Omassa golffissa VI on semmoisia pakkasominaisuuksia ilmenny, että tuo 7 lovinen DSG on todella jähmeä yli 20 asteen pakkasella. D-asennolla ei juuri kehtaa ajaa kun jurnuttaa niin pahasti, vaikka moottori olisi jo lämmennykki. Onko muilla samoja havaintoja?

Lisäksi iskarit jäätyy samoissa 20 pakkaslukemista. Tuntuu aivan kuin iskareita ei olis ollankaan, kolisee ja jytisee terävissä pateissa. Vanhemmassa golffissa IV ei tätä ongelmia ole. Ihmettelin TM tuoreinta talviauto testiä, kun VW alustaa kehuttiin.

Kale
-
Viestit: 1439
Liittynyt: 23.7.2003 19:48

ViestiKirjoittaja Kale » 23.2.2011 6:53

Toinen takaovi ei suostu aukeamaan aamuisin. Toisaalta sille ovelle ei ole käyttöä ollutkaan kuin kerran viikossa niin on päässyt jämähtämään.

Renek
-
Viestit: 85
Liittynyt: 18.12.2010 22:28

ViestiKirjoittaja Renek » 28.2.2011 16:19

Saabin akku ei oikeen tykkää pelittää, Mitäs koitin säästää siinä, täytyy hakea C-teck joku päivä motonetistä.

T5 Portterin starttiakussa samallaista pikku gränää tosin on jo 6 vuotta vanha.

nissani toiimnut moitteeetta.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 1.3.2011 15:18

Kakkiksen ovenkahvat tahto jäätyä ja jumitella, vaihdoin uudet niin toimii.
Yli 15 asteen pakkasilla ohjaustehostin rupes puskee joka välistä öljyä ulos. Nyt taas säiden lauhduttua nestettä ei vuoda yhtään.
Ja kohtuu lyhyen päivittäisen ajomatkan vuoksi akku pääsi tyhjenemään kovilla pakkasilla kerran niin paljon että ei jaksanu pyörittää käyntiin.
Takavalon alle keskuslukon alipainepumpun päälle oli ruostunut reikä, josta oli tihkunut vettä pumppuun ja se jäätyi kerran. Tallliin pumppu sulamaan ja toimii edelleen.

Ja koko talvi pärjätty hienosti Pierburg 2e-e:llä ja ilman lohkolämmitintä ;)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 1.3.2011 18:07

Yli 15 asteen pakkasilla ohjaustehostin rupes puskee joka välistä öljyä ulos. Nyt taas säiden lauhduttua nestettä ei vuoda yhtään.
Onko sulla oikeat nesteet? Väärällä nesteellä on taipumus tulla kylmässä pihalle.

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 1.3.2011 18:58

Tossa kun oli noi pahemmat pakkaset, niin eipä jaksanut enää käyntiin parin päivän seisomisen jälkeen, akun puolesta olis jaksanut, mutta tulpat oli jo tiensä päässä. Onneks selvittiin tulppien vaihdolla tällä kertaa...


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa